Най-луксозната марка на Острова

| от |

Tрудно се създава разпознаваем продукт, когато живеем в ера на анонимност, безсъдържателна, излишна известност, полуфабрикати и заливащо ни информационно цунами.

1011096_472364309532490_1217951937_n
Не са много и модните лейбъли, зад чиято известност стои просто лого или продукт, индентифициращ самата марка. „Бърбъри“ (Burberry) са целунати от съдбата и могат да се похвалят с цели две запазени явления в модата – иконичното каре и вечно актуалния тренчкот, който е гениална хрумка на Томас Бърбъри, показана за пръв път на света през 1901 г. В настоящето единствената луксозна марка на Острова дава много повече на клиентите си от униформите с принтирани линии, създадени за английските войници по време на Първата световна война, непромокаемия габардин или гордостта, че през 1911 г. облечен в „Бърбъри“ Амудсен покорява Южния полюс.

1798602_472364282865826_1589777110_n
Тя не се поколеба да облече и Сид Вишъс, вокала на пънк бандата „Sex Pistols“ и английската кралица. Освен славни времена, компанията познава и тежки периоди. Има моменти, в който само азиатските туристи носят „Бърбъри“. Възрастното поколение не я разпознава като достатъчно престижна, а за младите тя е твърде старомодна и скучна.

1904053_472364249532496_1595189670_n
Всичко се променя през 1997 г. след като Роуз Мари Браво става изпълнителен директор. И наистина браво, за г-жа Браво! Тя прекратява износа за сивата икономика в Азия и предоговаря цялата лицензионна и дистрибуционна структура на компанията.
През 2001 г. професионалната й прозорливост привлича за креативен директор бившият дизайнер на Гучи (Gucci) и Дона Карън (Donna Karan), Кристофър Бейли. Роденият в Йоркшир Бейли, взима стабилната основа на традицията и добавя виждането си за класика без конформизъм и елегантност без усилия.
Когато през декември 2007 г. имах възможност лично да се запозная с него в лондонския клуб-история „Коко“, при представянето на аромата The Beat, мога да кажа едно – непосредствената му природа е завладяваща. Въпреки лустрото пред медиите, изискано от позицията му, той е естествен, земен и никога не прави компромис с дрескода си.

1978838_472364246199163_685433368_n
Неизменното сако, облечено върху непретенциозен тишърт и джинси е обичайната униформа на Бейли. Колкото и да не ви се вярва, най-голямото изключение от това правило е ризата. Перфекционизмът на дизайнера граничи с педантичност към всеки детайл и това разширява бързо периметъра на модната му дейност. Той създава свои аромати, мъжка линия и аксесоари. Отговаря за дизайна на всички продукти, рекламни концепции и лица на марката. Негов избор е групата „Фрателис“ за аромата The Beat, и лицето на модела Агнес Дийн.

10153786_472364292865825_1566629164_n
Колаборацията с фотографа Марио Тестино отново олицетворява неподвластност на последните модни писъци, но в същото време адекватност към момента. Малко известен задкулисен факт и истинско потвърждение за отношението и значимостта на Тестино за марката е един благотворителен търг, организиран от модната библия „Вог“ през 2001 г. Маркетинг мениджърът на „Бърбъри“ Патриша Дохърти, плаща 24 000 паунда за възможността да седне до него. Други доказателства в посока на традицията също са налице – Кейт Мос е ангажирана повече от 10 пъти в кампаниите на „Бърбъри“.

10169415_472364312865823_158021285_n
Меломанските пристрастия на Бейли свързват британската музикална сцена в силна сюжетна линия с марката. Кампанията, носеща духа на 60-те увековечава децата на легендарни музиканти. Теодора и Александра Ричардс (дъщери на Кийт Ричардс от „Ролинг стоунс“), синовете на Брайън Фери – Отис и Айзък, Джеси, син на Рони Ууд от „Ролинг стоунс“ и Макс Айрънс (син на Джеръми Айрънс). Най-голямото лансиране, което някога марката е правила е концентрирано върху аромата Burberry Body, защото това е глобално налагане на бранд, а не само нов аромат.

10171637_472364389532482_169429716_n
Родената на 18 април 1987 г. в Девън, актриса Роузи Хънтингтън-Уайтли, звезда от хитовата поредица „Трансформърс“, застава пред обектива на Марио Тестино и под нежната мелодия „Rose“ на „The Feeling“, изразява не само аромата, но духа и поведението на момичето Burberry, така както го вижда Кристофър Бейли.

текст: Кристина Гочева
снимки: Burberry

 
 

Анжела Недялкова, Юън Макгрегър и премиерата на „Т2 Трейнспотинг“

| от chronicle.bg |

„Трейнспотинг“ се завръща на големия екран 21 години след излъчването на оригиналния филм. Втория филм на режисьора Дани Бойл направи световната си премиера на 22 януари, а на събитието присъстваха звездите от оригиналния състав на филма.

Продължението проследява живота на героите 20 години по-късно и е вдъхновен от продължението на „Трейнспотинг“от Ървин Уелш – „Порно“.
„Това е като среща на класа“, каза актрисата Кели Макдоналд, пристигайки на събитието. Стотици фенове посрещнаха актьорите пред Cineworld, въпреки студа, вятъра и дъжда.

Режисьорът Дани Бойл се извини на присъстващите за „типичното шотландско време“, добавяйки, че продължението на култовия филм не само е снимано, но и ще направи премиерата си там, където всичко е започнало.

Филмът на Бойл започва с Рентън, изигран от Юън Макгрегър, който се завръща в Шотландия. Той е прекъснал връзката си с всички и е много променен.

Сред новите имена във филма е това на Анжела Недялкова. Българската актриса, позната от „Аве“ и „Източни пиеси“, играе ролята на Вероника – източноевропейското гадже на Сик Бой, значително по-млада от него, с която планира да създаде публичен дом.

В България филмът ще се появи на екран от 17 февруари.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

Досиетата CHR: Да спечелиш от тотото и да загубиш всичко

| от chronicle.bg |

Мнозина си мечтаят да спечелят от лотарията, но всеки трябва да има едно наум: всяка печалба идва със загуба. Печеленето на огромна сума пари наведнъж означава, че човек трябва да е готов за резки промени в живота си и нови възможности.

Затова и за мнозина печалбата значи и проклятие. Списъкът на хората, които са пропилели парите, оставайки потънали в главоболия, е дълъг. Някои от тях дори съжаляват, че са печелили.

Нека ви разкажем няколко истории, които доказват, че да спечелиш много пари, често означава и да загубиш много ценни неща в живота си.

Историята на истинските „Селяндури от Бевърли Хилс“

Уилям Поуст е на 8 години, когато майка му умира. Когато пораства, работи основно по карнавални събития, прекарва известно време в затвора и изглежда напълно безцелен и неспособен да изкарва пари, за да се грижи за себе си.

Изведнъж през 1988 година, когато е на 40 и няколко и разполага само с няколко долара в джоба, печели повече от 16 милиона долара от лотарията в Пенсилвания. По данни на Washington Post, само три месеца по-късно, вече е задлъжнял с 500 000 долара. Една от причините е фактът, че си купува частен самолет, въпреки че дори няма право да пилотира. Това обаче не е всичко. Брат му бива осъден за това, че планира убийството му. В средата на 90-те години вече е обявил банкрут. Умира през 2006 година на 66-годишна възраст.

Да спечелиш два пъти

Евелин Мари Адамс печели от лотарията седемцифрена сума не веднъж, а цели два пъти. Първо печели 3.9 милиона долара през октомври 1985 година, а след това – 1,4 милиона. Част от роднините й започват да хранят омраза към нея, защото е богата. Мнозина се обръщат към нея с молба за финансова помощ. Казва, че й е било трудно да отиде където и да е, без да я разпознаят. Това обаче е добрата част. Тя успява да загуби голяма част от богатството си в казината на Атлантик Сити. През 2012 година вече работи на две места, за да се издържа и съветва всички, които спечелят от лотарията, да отидат първо при адвоката и счетоводителя си.

Джакпот за милионера

За мнозина е трудно да повярват, че е възможно мъж, който вече е милионер, да спечели джакпота от лотарията (в размер на 315 милиона долара) и да го пропилее. Точно това обаче се случва с Андрю Уитакър.

Мъжът печели сумата на Коледа през 2002 година и избира да му бъдат изплатени 170.5 милиона долара наведнъж. Намерението му е да похарчи част от тях за дарение. Нещата обаче не се случват точно така. Уитакър се развежда със съпругата си. После внучката му умира при мистериозни обстоятелства. Уитакър започва да пие много. Често става жертва на обири, в един момент срещу него се водят 400 дела.
„Предпочитам да бях скъсал билета“, казва той пред ABC.

Печалбата след данъци – затвор

Алекс и Рода Тот остават с 24 долара в джоба, когато през 1990 година си купуват лотариен билет. Не очакват, че той ще им донесе 13 милиона долара. Избират печалбата да им бъде изплащана в суми от по 666 666 долара в продължение на 20 години.

Само за няколко години заради богатството си губят приятели и близки. През 2006 година получават обвинение за данъчна измама, защото не са знаели какви са изискванията на закона при подобни печалби.

Алекс умира преди делото, докато вдовицата му лежи две години в затвора.

Милионер с дългове

Сюзан Мулинс печели 4.2 милиона долара от лотарията през 1993 година. След като си поделя печалбата със семейството си, а част от парите отиват за данъци, може да се радва на плащания по по-малко от 50 000 долара годишно, които определено не са достатъчни, за да води богаташки начин на живот.

Само пет години по-късно взима заем от близо 200 000 долара от фондацията към националната лотария, ползвайки печалбата си като гаранция. През 2004 година бива осъдена, тъй като дължи на фондацията повече от 150 000 долара от заетите пари.