Най-луксозната марка на Острова

| от |

Tрудно се създава разпознаваем продукт, когато живеем в ера на анонимност, безсъдържателна, излишна известност, полуфабрикати и заливащо ни информационно цунами.

1011096_472364309532490_1217951937_n
Не са много и модните лейбъли, зад чиято известност стои просто лого или продукт, индентифициращ самата марка. „Бърбъри“ (Burberry) са целунати от съдбата и могат да се похвалят с цели две запазени явления в модата – иконичното каре и вечно актуалния тренчкот, който е гениална хрумка на Томас Бърбъри, показана за пръв път на света през 1901 г. В настоящето единствената луксозна марка на Острова дава много повече на клиентите си от униформите с принтирани линии, създадени за английските войници по време на Първата световна война, непромокаемия габардин или гордостта, че през 1911 г. облечен в „Бърбъри“ Амудсен покорява Южния полюс.

1798602_472364282865826_1589777110_n
Тя не се поколеба да облече и Сид Вишъс, вокала на пънк бандата „Sex Pistols“ и английската кралица. Освен славни времена, компанията познава и тежки периоди. Има моменти, в който само азиатските туристи носят „Бърбъри“. Възрастното поколение не я разпознава като достатъчно престижна, а за младите тя е твърде старомодна и скучна.

1904053_472364249532496_1595189670_n
Всичко се променя през 1997 г. след като Роуз Мари Браво става изпълнителен директор. И наистина браво, за г-жа Браво! Тя прекратява износа за сивата икономика в Азия и предоговаря цялата лицензионна и дистрибуционна структура на компанията.
През 2001 г. професионалната й прозорливост привлича за креативен директор бившият дизайнер на Гучи (Gucci) и Дона Карън (Donna Karan), Кристофър Бейли. Роденият в Йоркшир Бейли, взима стабилната основа на традицията и добавя виждането си за класика без конформизъм и елегантност без усилия.
Когато през декември 2007 г. имах възможност лично да се запозная с него в лондонския клуб-история „Коко“, при представянето на аромата The Beat, мога да кажа едно – непосредствената му природа е завладяваща. Въпреки лустрото пред медиите, изискано от позицията му, той е естествен, земен и никога не прави компромис с дрескода си.

1978838_472364246199163_685433368_n
Неизменното сако, облечено върху непретенциозен тишърт и джинси е обичайната униформа на Бейли. Колкото и да не ви се вярва, най-голямото изключение от това правило е ризата. Перфекционизмът на дизайнера граничи с педантичност към всеки детайл и това разширява бързо периметъра на модната му дейност. Той създава свои аромати, мъжка линия и аксесоари. Отговаря за дизайна на всички продукти, рекламни концепции и лица на марката. Негов избор е групата „Фрателис“ за аромата The Beat, и лицето на модела Агнес Дийн.

10153786_472364292865825_1566629164_n
Колаборацията с фотографа Марио Тестино отново олицетворява неподвластност на последните модни писъци, но в същото време адекватност към момента. Малко известен задкулисен факт и истинско потвърждение за отношението и значимостта на Тестино за марката е един благотворителен търг, организиран от модната библия „Вог“ през 2001 г. Маркетинг мениджърът на „Бърбъри“ Патриша Дохърти, плаща 24 000 паунда за възможността да седне до него. Други доказателства в посока на традицията също са налице – Кейт Мос е ангажирана повече от 10 пъти в кампаниите на „Бърбъри“.

10169415_472364312865823_158021285_n
Меломанските пристрастия на Бейли свързват британската музикална сцена в силна сюжетна линия с марката. Кампанията, носеща духа на 60-те увековечава децата на легендарни музиканти. Теодора и Александра Ричардс (дъщери на Кийт Ричардс от „Ролинг стоунс“), синовете на Брайън Фери – Отис и Айзък, Джеси, син на Рони Ууд от „Ролинг стоунс“ и Макс Айрънс (син на Джеръми Айрънс). Най-голямото лансиране, което някога марката е правила е концентрирано върху аромата Burberry Body, защото това е глобално налагане на бранд, а не само нов аромат.

10171637_472364389532482_169429716_n
Родената на 18 април 1987 г. в Девън, актриса Роузи Хънтингтън-Уайтли, звезда от хитовата поредица „Трансформърс“, застава пред обектива на Марио Тестино и под нежната мелодия „Rose“ на „The Feeling“, изразява не само аромата, но духа и поведението на момичето Burberry, така както го вижда Кристофър Бейли.

текст: Кристина Гочева
снимки: Burberry

 
 

Започна Българският фестивал на изкуствата в Канада

| от chronicle.bg, по БТА |

Седмото издание на Българския фестивал на изкуствата в Канада беше открито в Торонто на 24 март. Това съобщиха от Генералното консулство на България в Торонто.

Фестивалът на изкуствата започна в Торонто с концерт на Георги Дончев – акустичен бас, и Анка Гнот – вокали и китара. Открита бе изложбата „Contemplation“, посветена на съвременно фотографско изкуство. А също и експозиция на участници в организирания от генералното консулство на Република България в Торонто фотоконкурс „България! Че кой ли не я знае?!“ – 2016 г.

В рамките на откриването бяха наградени Държавната агенция за българите в чужбина, д-р Ирина Маркова и Асоциация на българските инженери в Канада. Наградите бяха връчени за активна родолюбива дейност, както и Веселин Лучански.

Фестивалът ще продължи до 17 април 2017 г. в Торонто, Отава и Монреал. Ще участват на редица творци от България и чужбина. В програмата са включени изложби и концерти, прожекция на филми, рок и джаз музика, семинари, великденски концерт в изпълнение на хор и джаз трио и др.

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.