Най-интересните научни открития на 2013 в GIF

Според The Smithsonian, това е „годината на науката – откритията са толкова много, че думата“наука“е дума на годината на Merriam-Webster на 2013″. За да отбележат това, те избират  „най-доброто от“ годината. Тук са най-добрите научни GIF файлове на 2013.

Левитиращата верига
1

След като някои мъниста са излезли от буркана, инерцията и темпото на излезлите детайли  дърпа повече мъниста заедно, и ограничената гъвкавост на веригата ги кара да заемат форми, които се появяват, благодарение на гравитацията.

Кърпа в космоса

2

Ефектът беше демонстриран пред камера от канадския астронавт Крис Хадфилд, който в момента е командир на МКС.

Експериментът идва в отговор на въпрос на млади учени как точно се държи водата при подобна манипулация в условията на понижена гравитация.

Биоразградима електроника

3

Слънчево изригване

4

Рентгеново излъчване на Слънцето с мощност Х. В зависимост от мощността на рентгеновото излъчване слънчевите изригвания се делят на пет класа: A, B, C, M и X. Минималният клас е A0.0, като при всеки следващ мощността се увеличава 10 пъти. Изригванията са съпроводени от изхвърляне на слънчева плазма, облакът от която, достигайки нашата планета, може да предизвика магнитни бури.

Капка дзифт
5

Това е най-скучният експеримент на земята. Той започва през 1927 г. Тогава проф. Томас Парнел, преди това преподавател в Кеймбридж, решава да докаже на студентите си, че някои вещества, които изглеждат твърди, всъщност са течни. Той нагрява малко количество дзифт – твърд полимер, който може да строшите, ако го удряте, и го изсипва в стъклена фуния. Оставя го и след три години реже дъното на фунията. Седем години по-късно – през 1937-а, пада първата капка. Следващите капват през 1947, 1954, 1962, 1970, 1979, 1988 и 2000 г. Сега, 85 години след старта, падна деветата капка.

Челябинският метеорит

6

Челябинският метеоритен се взриви над Челябинска област в Руската федерация, в ранните часове на 15 февруари 2013 година.

Около 9:15 местно време в небето над Челябинска и Свердловска области е забелязан ярко светещ падащ обект, оставящ дълга следа от дим. Навлизането му в атмосферата е видяно още в Казахстан. Метеоритът пада от юг-югоизток, и се взривява в стратосферата над Челябинск, като осветява много ярко огромна площ. Минути по-късно ударна вълна разтърсва града и населените места в областта. Ранени са най-малко 1200 души, най-вече от счупването на стъкла от ударната вълна

Мозъкът на риба докато мисли

7

Изследването е на университета Саитама, учените  „проникнали“ в мислите на рибите в три ситуации. Докато в миналото е използван ядрено-магнитен резонанс за модели на мозъчната активност при рибите и за идентифициране кога различните райони в мозъка се включват и изключват, то при новото изследване учените прибягват до различна техника. Чрез нея искали да установят кои отделни мозъчни клетки участват във всеки етап на мозъчния процес.

Дейността на рибните мозъчни клетки може да бъде гледана и документирана в реално време с помощта на микроскоп и на камери с висока резолюция.

Технологията за наблюдение ще може да помогне за напредък при по-голямото разбиране на мисловния процес при животните и хората.

Появи се невероятен акустичен кавър на „Издислав“. Чуйте го

Първият опит за песен на английски на поп-фолк изпълнителя Фики Стораро предизвика вълна от шеги. Песента му „Is This Love“ беше успешно прекръстена на Издислав и намери специално място дори в новинарския блок на БНТ. Въпреки типичните чалга извивки на парчето, оказва се, че то може и да звучи добре.

Автор на чудесния кавър е Нели, която от 17-годишна поддържа свой YouTube канал, в който публикува видеа на кавъри.

Чуйте я.

„Западен свят“ задмина Game of Thrones

Последният епизод от първи сезон на сериала „Западен свят“ привлече 2.2 милиона зрители. Спрямо първия епизод, излъчен през октомври, зрителите на шоуто са се увеличили повече от два пъти.

Със средно по 12 милиона зрители на всички платформи, „Западен свят“ се превръща в най-гледания първи сезон на сериал по HBO.

Шоуто е определяно като търговски успех, като освен това се радва и на доброто отнишение на критиката. То се приема за първия наистина голям хит на HBO от януари 2014 година насам, когато започна „Истински детектив“.

Какво не знаете за актьорите от „Западен свят“.

Първи поглед към Game of Thrones 7

Зимата дойде, но Game of Thrones 7 – не. Новият сезон на култовото шоу ще се появи на малкия екран отново едва през лятото на 2017 г,. Ако дотогава има половин година, то това не значи, че по сериала не се работи. Вече може да видите и първи кадри от онова, което ни очаква.

Те се появяват в кратко видео на HBO за онова, което да очакваме от канала през 2017 година. Въпреки че виждаме само няколко кадъра от сериала по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, те ни дават яснота за едно – зимата идва и тя е сезонът на Старките.

Вижте видеото за сериалите, които ще гледаме през 2017 година, в галерията – кадри от GoT7. Кога последно сте виждали Аря на кон?

10 реклами със звезди, преди да станат известни

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King