Наградите на 18-ия София Филм Фест

| от |

18-ият Международен филмов фестивал София Филм Фест представи 212 филма от 54 държави. Над 300 бе броят на международните гости, между които режисьори, продуценти, актьори, фестивални директори, медийни и кино експерти.

Awards2_800x533

На 15 март в Зала 1 на НДК се състоя Церемонията по връчване на наградите на фестивала.

МЕЖДУНАРОДНОТО ЖУРИ ЗА ПЪРВИ И ВТОРИ ИГРАЛНИ ФИЛМИ в състав:

Александър Роднянски (Русия) – продуцент, председател на журито
Чедомир Колар (Франция-Хърватия) – продуцент
Александер Рис (Германия) – продуцент
Лусин Динк (Турция) – режисьор
Силвия Петкова (България) – актриса

„ГОЛЯМАТА НАГРАДА „ФОКУСФОКС“ ЗА НАЙ-ДОБЪР ФИЛМ в Международния конкурс за първи и втори игрални филми, изразяваща се в 10 000 евро постпродукционни услуги от унгарското студио „Фокусфокс“, се присъжда на филма „Срещи на сляпо” (Грузия) с режисьор Леван Когуашвили.

СПЕЦИАЛНАТА НАГРАДА НА ЖУРИТО (диплом и статуетка) се присъжда на филма „Късметът на лъжеца” (Индия) на режисьора Гиту Мохандас.

Audience Award 2_800x533

НАГРАДАТА ЗА РЕЖИСУРА се присъжда на Леван Когуашвили за филма „Срещи на сляпо” (Грузия).

Best Director 3_800x533

НАГРАДАТА JAMESON ЗА БЪЛГАРСКИ КЪСОМЕТРАЖЕН ФИЛМ се присъжда на филма „Казабланка” (България) на режисьора Кольо Карамфилов.

Jameson 2_800x533

JAMESON ДИПЛОМ (Special Mention) се присъжда на филма „Чест” на режисьора Павел Веснаков.

НАГРАДАТА SIEMENS ЗА НАЙ-ДОБЪР ДОКУМЕНТАЛЕН ФИЛМ беше присъдена от международно жури с председател Рада Шешич (фестивален селекционер, Хърватска-Холандия), Алба Сотора (режисьор, Испания) и Костадин Бонев (режисьор, България) на филма „Акт на убийство” (Дания-Норвегия-Великобритания-Финландия) на режисьора Джошуа Опенхаймър.

Documentary 1_800x533

Документалното жури присъди и ПОЧЕТЕН ДИПЛОМ (Special Mention) на филма „Живот почти прекрасен” (България) на режисьора Светослав Драганов.

НАГРАДАТА “ДОМЕЙН БОЙАР” ЗА НАЙ-ДОБЪР БАЛКАНСКИ ФИЛМ се присъди от международно жури с председател Каха Кикабидзе (режисьор, Грузия), Шриниваса Сантанам (фестивален директор и програматор, Индия) и Стефан Щерев (актьор, България), на филма „Йозгат Блус” (Турция-Германия) на режисьора Махмут Фазъл Джошкун.

Balkan Film 1_800x533

НАГРАДАТА на Гилдията на българските кинокритици за балкански филм се присъди на филма „Земята на Сароян” (Франция-Турция-Армения) на режисьорката Лусин Динк.

НАГРАДАТА ЗА НАЙ-ДОБЪР БЪЛГАРСКИ ИГРАЛЕН ФИЛМ, определена от жури в състав Кирил Разлогов, програмен директор на Московския международен кинофестивал, Елма Татараджич програматор на международния конкурс на ккинофестивала в Сараево, Босна и Херцеговина, и Ленка Тирпакова, програматор на кинофестивала в Карлови Вари, се присъди на филма „Съдилището” (България) на режисьора Стефан Командарев.

BG Critics Guild 1_800x533

Журито на ФИПРЕССИ в състав Марко Ломбарди (Италия), Драган Юрак (Хърватия), Мая Димитрова (България) присъди НАГРАДАТА НА ФИПРЕССИ на филма „Срещи на сляпо” (Грузия) на режисьора Леван Когуашвили.

НАГРАДАТА НА ПУБЛИКАТА на 18-ия София Филм Фест бе избрана от филмите в Международния и Балканския конкурс. Публиката избра за свой фаворит „Последните черноморски пирати” (България) на режисьора Светослав Стоянов.

Audience Award 1_800x533

НАГРАДАТА на МЛАДЕЖКОТО ЖУРИ на фестивала, с почетен член актрисата Весела Бабинова, определи за най-добър филм от Международния конкурс „Зоран, моят племенник идиотът” (Италия-Словения) на режисьора Матео Олеото.

На 11-ото издание на СОФИЯ МИЙТИНГС бяха присъдени следните НАГРАДИ:

Наградата на HUNGARIAN FILMLAB за най-добър проект в програмата „Проекти за втори филм” – 10 000 Евро в постпродукционни услуги получи проектът „NEVER LET IT GO” на режисьора и продуцент Пол Негоеску и изпълнителния продуцент Раду Станчу, Румъния.

НАГРАДАТА на SYNCHRO FILM, VIDEO & AUDIO – VIENNA – почетен диплом (Special Mention) и 4000 Евро в постпродукционни услуги за проект в програмата „Проекти за втори филм”, получи проектът „NANOOK” на режисьора Милко Лазаров, сценариста Симеон Венциславов и продуцента Веселка Кирякова, България.

НАГРАДАТА на ФОКУСФОКС СТУДИО за НАЙ-ДОБЪР ПРОЕКТ – 10 000 Евро в постпродукционни услуги във „Фокусфокс Студио” (Унгария) в програмата „Проекти за първи или трети филм” на София Мийтингс получи проектът „COOK, F**K, KILL” на Мира Форнай (режисьор и продуцент), Словакия.

НАГРАДАТА на DIGIMAGE – LVT за пост продукция – 10 000 Евро в постпродукционни услуги в програмата „Проекти за първи или трети филм” на София Мийтингс получи проектът „DEDE” на Мириам Качвани (режисьор) и Владимер Катчарава (продуцент), Грузия.

Mediterranean Film Institute присъжда стипендия на проекта „NANOOK” на на режисьора Милко Лазаров, сценариста Симеон Венциславов и продуцента Веселка Кирякова, България, за участие в MFI Script 2 Film Workshops.

На 18-ото издание на международния София Филм Фест бяха връчени следните НАГРАДИ НА СОФИЯ на Столичната община за цялостен принос към световното кино:

 

ГЕОРГИ ДЮЛГЕРОВ, режисьор (България)

ГОРАН ПАСКАЛЕВИЧ, режисьор (Сърбия)

ДУШАН ХАНАК, режисьор (Словакия)

 
 

Игра, разработвана у нас, събра над 500 000лв. за няколко часа

| от chronicle.bg |

 

Игра на софийското студио Snapshot Games събра над $300 000 или 540 хил. лева за по-малко от 24 часа.

Phoenix Point беше пусната за подкрепа от фенове в 19 ч. вчера, като до края на кампанията й има цели 42 дни.

Ветеранът в гейм индустрията Julian Gollop е избрал България за своята дейност преди повече от 10 години и това е втората игра, разработена от него и софийския му екип.

PhoenixPoint_Screen_02

Разработчиците създават предстоящата походова стратегия от офиса си в Дианабад и са уверени в качествата на своята творба. Това е и причината да си сложат иначе амбициозната цел от $500 000, които да съберат от почитатели, вместо да се договорят с голяма корпорация.

Предишната игра, направена на нашенска територия от Julian Gollop, събра над $200 000 в платформата за публично финансиране Kickstarter. Заглавието й е Chaos Reborn и все още върви отлично в Steam.

Новият амбициозен проект на местното студио – Phoenix Point – разказва за пост-апокалиптичен свят, в който извънземна раса превзема планетата ни и малкото оцелели хора се опитват да отвърнат на удара.

Планът за пускане на играта предвижда това да се случи в края на 2018 г., като за целта екипът на Julian Gollop трябва значително да се разрастне.

 
 

Целувки, еротика, кино

| от |

Стане ли дума за хубав секс седмото изкуство може гордо да се изправи и да се похвали, че разполага с арсенал от качествени сцени, които да ви възбудят повече от всеки филм за възрастни.

Сексът и киното се разбират толкова добре, че понякога по-консервативните зрители, дори биват скандализирани или о, боже, шокирани от тази афера. От страстни целувки до пълна голота на мъже, които показват пенисите си, зрителят е видял всичко и се е червил като домат от него.

А не трябва. Подобно на качественото кино и качественият секс е задължителен за добрата кондиция, доброто здраве и положителното мислене.

Днес ще обърнем повече внимание на еротиката. Онова чувство на възбуда, което те обзема, когато режисьорът си е свършил добре работата, но в кадър няма голи хора. От силно възбуждащи до крайно романтични, седмото изкуство предлага чудесни сцени на любов, еротика и разбирателство, които могат да ви накарат да се изчервите или поне да засилят нуждата ви да помачкате някого.

Разполагаме с шест красиви, секси и дори леко влажно скандални сцени, които обичаме. Модерното кино и еротиката се срещат някъде там. Приятно гледане.

 
 

Сериали, базирани на филми

| от |

Качественото кино има навика да се провира дори и през най-малките пролуки, които комерсиалните бомбастични заглавия му оставят. То намира своите почитатели и оставя приятна следа и послевкус в зрителя.

Доброто кино ще съществува, независимо колко комерсиални екшъна и филми за надяждане с пуканки се направят. Същото важи и за добрата телевизия.

В нашата селекция днес двете се срещат. Някъде по средата, където е най-удобно.

Избрали сме шест сериала, които са базирани на шест качествени филма, които ако не сте гледали, е добре да се засрамите.

За останалите – всичко е горе в галерията.

 
 

Новата Zafira – санбернарът сред автомобилите

| от |

Опознаването на нова кола е като опознаването на човек. Първоначално съдиш по външния вид и си изграждаш мнение въз основа на него. След това влизаш вътре и хвърляш поглед на интериора: той може да кореспондира с екстериора или да е в разрез с него, но мнението ти все още не може да е меродавно, докато не се запознаеш и с поведението: пътно или човешко, то е онова, което те запознава с почти истинската същност на колата/човека срещу теб. След тестдрайва вече (който при хората може да се измери с повече прекарано време и по-дълбок разговор), мнението е почти завършено. Оттам нататък следват малките неща, на които в началото не си обърнал внимание, но с времето започваш да обикваш или ненавиждаш.

Ще опиша фейслифта на третото поколение на германския флагман по реда на опознаването.

Първият поглед беше приятно визуално изживяване: от предната до задната броня Zafira може да се гордее с красива външност.

кола, автомобил, opel zafira

Погледната отвън, обновената Zafira се отличава с по-динамичен дизайн на фаровете, които преливат в по-спортна радиаторна решетка. Така колата изглежда по-широка, а стилът на оформление следва зададения от Astra дизайнерски език, който едновременно се вписва в модерния автодизайн и се отличава от много други марки. Новите LED стоп светлини, които са свързани с хромирана лайсна и завършекът на петата врата със спойлер придават един леко издължен и съответно по-фин и стилен вид на Zafira.

Когато се качвам в колата, доброто впечатление се затвърждава. Zafira може да бъде синоним на просторен интериор – усещането е за пространство почти като в малка всекидневна.

Имате чувството, че може да сложите вътре саксия с фикус, 55-инчов телевизор и средно голям диван и да живеете като богати номади. Благодарение на страничните малки предни стъкла и наклона на предното стъкло, предната част около таблото създава респектиращо чувство за простор. Разстоянието между предните седалки също допринася за комфорта на водача и пътника.

кола, автомобил, opel zafira

Предните седалки са големи и много удобни – нещо, което твърдо се превръща в запазена марка на Opel. Между тях е новата технология на Opel, FlexRail, която позволява подлакътниците и поставките за чаши да се движат, технология, която намалява шансовете за заливане на колата и пътниците с кафе с минимум 80%. И трите реда седалки са снабдени със системата Flex7, като вторият ред е изграден от три отделни седалки, които могат да се движат напред-назад независимо една от друга. Много nice.

Тестваме Zafira навръх Цветница и посоката, която задаваме на навигацията, е Черепишкият манастир. Zafira мазно се плъзга по софийските улици, маневрирането по които със сигурност не е като с полско фиатче, но благодарение на прецизния парктроник и камерата за задно виждане, трябва доста да се потрудите, за да праснете в някоя кофа за боклук.

кола, автомобил, opel zafira

Най-добре обаче Zafira се чувства след табелката на София. Там тя се превръща в голям кораб, който спокойно и уверено се носи по магистралата, без да трепне пред никакви нервни шофьори, нагли бързаци и неподходящо задминаващи тирове. Съвсем очаквано, стигаме до Черепишкия манастир безпроблемно, а там е пълно с хора, венци от жълтурчета, шарени котки, изпуснати на земята върбови клонки и миризма на люляк.

IMG_6233

След като отдаваме на манастира заслуженото и оставаме малко на терасата, на която е пишел Иван Вазов, се връщаме към Zafira с умерена доза нетърпение.

кола, автомобил, opel zafira

Управлението на тази кола носи удоволствие, факт. Не го отбелязвам с рекламна цел – просто возията е забележително мека и плавна, а в комбинация с автоматичната скоростна кутия неизбежно ви карат да направите още едно кръгче и още едно кръгче под звуците на любима музика, възпроизведена от мобилния ви телефон чрез Bluetooth свързаната инфотейнмънт система.

Единственият негатив, който трябва да се отбележи тук, е че има риск в колата да възникнат спорове за музиката.

Защото Zafira не е кола, в която да се возите сами. Можете да вземете цялата рода, деца, братовчеди, баби – с допълнителните две седалки в багажника, които предлагат достатъчно място за средностатистически на ръст човек, можете да съберете до седем роднини или приятели, с които да споделите комфортно пътуване. Автомобилът може да гарантира физическия комфорт, а защо не и психическия? Ако роднините или приятелите, които возите са досадни или скандалджии, може да ги инсталирате на третия ред седалки. Интериорът на автомобила е толкова голям, че освен ако нямате болестно остър слух, няма да ги чувате оттам.

Една от иновациите, на които няма как да не се обърне внимание и която присъства в последните модели на Opel, е комуникационната системата OnStar.

Управлението на OnStar се намира на тавана на колата, в конзола, на която има бутони за съответните нужди на шофьора и пасажерите. Системата предлага услуги като онлайн сервиз асистент, 24-часа спешна помощ при необходимост, помощ при катастрофа, помощ при кражба, дистанционно управление на заключване, светлини, клаксон, както и диагностика на автомобила.

кола, автомобил, opel zafira

Съвестта не ни позволи да тестваме OnStar за помощ при ПТП, но се допитахме до служителите на Opel за намиране на адрес. Любезни гласове на български, иначе ситуирани в Англия, след няколко минути намериха адреса, който търсехме и ни изпратиха маршрутите, които можехме да видим на тъчскрийн екрана.

Дано никога на никого не се налага да ползва услугите на системата за катастрофи, но е облекчаващо човек да знае, че не е сам в автомобила си, дори когато е сам, и че на един бутон разстояние от него има жив човек, който може да му помогне в криза от всякакъв сорт.

Що се отнася до разхода на гориво, резултатите са задоволителни. При извънградско каране, със средна скорост около 140 – 150 км/ч, постигнахме 6.8л/ 100 км., което не е никак лошо за тези размери.

кола, автомобил, opel zafira

Наясно съм, че Zafira е семеен миниван, който не предполага офроуд изпълнения, но на един завой на Искърското дефиле не издържаме на любопитството и я качваме по един леко наклонен, неасфалтиран селски път в гората.

Голямото момиче ни закара и ни върна, без да се замисли. Дори не успяхме да изцедим някакъв адреналин, защото и тук, извън пътя, Zafira се държеше като на магистралата и като на „Солунска“ – спокойно и достойно – като санбернар, чиято житейска задача е да опази своите хора на всяка цена. И той го прави, минавайки през всякакви терени и ситуации с типичното за едрите кучета невъзмутимо спокойствие.

PS: Истински санбернар би се чувствал много добре в този автомобил. Големите кучета, както разбира се и малките, са добре дошли, накуп с одеялата, купичките с вода, играчките, децата, техните играчки, басейнчета или шейни (според сезона), детски колички, огромни дамски сакове с десет тоалета за двудневно пътуване и рибарски принадлежности на мъжете.