Наградите на 18-ия София Филм Фест

| от |

18-ият Международен филмов фестивал София Филм Фест представи 212 филма от 54 държави. Над 300 бе броят на международните гости, между които режисьори, продуценти, актьори, фестивални директори, медийни и кино експерти.

Awards2_800x533

На 15 март в Зала 1 на НДК се състоя Церемонията по връчване на наградите на фестивала.

МЕЖДУНАРОДНОТО ЖУРИ ЗА ПЪРВИ И ВТОРИ ИГРАЛНИ ФИЛМИ в състав:

Александър Роднянски (Русия) – продуцент, председател на журито
Чедомир Колар (Франция-Хърватия) – продуцент
Александер Рис (Германия) – продуцент
Лусин Динк (Турция) – режисьор
Силвия Петкова (България) – актриса

„ГОЛЯМАТА НАГРАДА „ФОКУСФОКС“ ЗА НАЙ-ДОБЪР ФИЛМ в Международния конкурс за първи и втори игрални филми, изразяваща се в 10 000 евро постпродукционни услуги от унгарското студио „Фокусфокс“, се присъжда на филма „Срещи на сляпо” (Грузия) с режисьор Леван Когуашвили.

СПЕЦИАЛНАТА НАГРАДА НА ЖУРИТО (диплом и статуетка) се присъжда на филма „Късметът на лъжеца” (Индия) на режисьора Гиту Мохандас.

Audience Award 2_800x533

НАГРАДАТА ЗА РЕЖИСУРА се присъжда на Леван Когуашвили за филма „Срещи на сляпо” (Грузия).

Best Director 3_800x533

НАГРАДАТА JAMESON ЗА БЪЛГАРСКИ КЪСОМЕТРАЖЕН ФИЛМ се присъжда на филма „Казабланка” (България) на режисьора Кольо Карамфилов.

Jameson 2_800x533

JAMESON ДИПЛОМ (Special Mention) се присъжда на филма „Чест” на режисьора Павел Веснаков.

НАГРАДАТА SIEMENS ЗА НАЙ-ДОБЪР ДОКУМЕНТАЛЕН ФИЛМ беше присъдена от международно жури с председател Рада Шешич (фестивален селекционер, Хърватска-Холандия), Алба Сотора (режисьор, Испания) и Костадин Бонев (режисьор, България) на филма „Акт на убийство” (Дания-Норвегия-Великобритания-Финландия) на режисьора Джошуа Опенхаймър.

Documentary 1_800x533

Документалното жури присъди и ПОЧЕТЕН ДИПЛОМ (Special Mention) на филма „Живот почти прекрасен” (България) на режисьора Светослав Драганов.

НАГРАДАТА “ДОМЕЙН БОЙАР” ЗА НАЙ-ДОБЪР БАЛКАНСКИ ФИЛМ се присъди от международно жури с председател Каха Кикабидзе (режисьор, Грузия), Шриниваса Сантанам (фестивален директор и програматор, Индия) и Стефан Щерев (актьор, България), на филма „Йозгат Блус” (Турция-Германия) на режисьора Махмут Фазъл Джошкун.

Balkan Film 1_800x533

НАГРАДАТА на Гилдията на българските кинокритици за балкански филм се присъди на филма „Земята на Сароян” (Франция-Турция-Армения) на режисьорката Лусин Динк.

НАГРАДАТА ЗА НАЙ-ДОБЪР БЪЛГАРСКИ ИГРАЛЕН ФИЛМ, определена от жури в състав Кирил Разлогов, програмен директор на Московския международен кинофестивал, Елма Татараджич програматор на международния конкурс на ккинофестивала в Сараево, Босна и Херцеговина, и Ленка Тирпакова, програматор на кинофестивала в Карлови Вари, се присъди на филма „Съдилището” (България) на режисьора Стефан Командарев.

BG Critics Guild 1_800x533

Журито на ФИПРЕССИ в състав Марко Ломбарди (Италия), Драган Юрак (Хърватия), Мая Димитрова (България) присъди НАГРАДАТА НА ФИПРЕССИ на филма „Срещи на сляпо” (Грузия) на режисьора Леван Когуашвили.

НАГРАДАТА НА ПУБЛИКАТА на 18-ия София Филм Фест бе избрана от филмите в Международния и Балканския конкурс. Публиката избра за свой фаворит „Последните черноморски пирати” (България) на режисьора Светослав Стоянов.

Audience Award 1_800x533

НАГРАДАТА на МЛАДЕЖКОТО ЖУРИ на фестивала, с почетен член актрисата Весела Бабинова, определи за най-добър филм от Международния конкурс „Зоран, моят племенник идиотът” (Италия-Словения) на режисьора Матео Олеото.

На 11-ото издание на СОФИЯ МИЙТИНГС бяха присъдени следните НАГРАДИ:

Наградата на HUNGARIAN FILMLAB за най-добър проект в програмата „Проекти за втори филм” – 10 000 Евро в постпродукционни услуги получи проектът „NEVER LET IT GO” на режисьора и продуцент Пол Негоеску и изпълнителния продуцент Раду Станчу, Румъния.

НАГРАДАТА на SYNCHRO FILM, VIDEO & AUDIO – VIENNA – почетен диплом (Special Mention) и 4000 Евро в постпродукционни услуги за проект в програмата „Проекти за втори филм”, получи проектът „NANOOK” на режисьора Милко Лазаров, сценариста Симеон Венциславов и продуцента Веселка Кирякова, България.

НАГРАДАТА на ФОКУСФОКС СТУДИО за НАЙ-ДОБЪР ПРОЕКТ – 10 000 Евро в постпродукционни услуги във „Фокусфокс Студио” (Унгария) в програмата „Проекти за първи или трети филм” на София Мийтингс получи проектът „COOK, F**K, KILL” на Мира Форнай (режисьор и продуцент), Словакия.

НАГРАДАТА на DIGIMAGE – LVT за пост продукция – 10 000 Евро в постпродукционни услуги в програмата „Проекти за първи или трети филм” на София Мийтингс получи проектът „DEDE” на Мириам Качвани (режисьор) и Владимер Катчарава (продуцент), Грузия.

Mediterranean Film Institute присъжда стипендия на проекта „NANOOK” на на режисьора Милко Лазаров, сценариста Симеон Венциславов и продуцента Веселка Кирякова, България, за участие в MFI Script 2 Film Workshops.

На 18-ото издание на международния София Филм Фест бяха връчени следните НАГРАДИ НА СОФИЯ на Столичната община за цялостен принос към световното кино:

 

ГЕОРГИ ДЮЛГЕРОВ, режисьор (България)

ГОРАН ПАСКАЛЕВИЧ, режисьор (Сърбия)

ДУШАН ХАНАК, режисьор (Словакия)

 
 

Най-интересното от хип-хоп сцената на едно място

| от chronicle.bg |

Тази година започва много силно за хип-хоп сцената в България. След няколко ударни партита от началото на януари в края му идва моментът за кулминацията – Back To The Unity. Това е платформа, която събира в себе си есенцията на българската хип-хоп сцена.

За пореден път на една сцена ще се качат както утвърдени имена в жанра, така и обещаващи млади таланти. Това са Нокаут, X-Team, F.O., Stick Insect, Atila, 5 o’clock, Keranov & Jay, Feel, Secta, Splitkid, Homelesz, DIS, Logo5, So Called Crew, Sistah/187, DJ Akasha, Ума и Дума, F-act & vWhy, DJ Unkle Billy, МС Нема & Chibook, Mish Mash.

Това ще бъде осмото издание на Back To The Unity, като всяко следващо набира все повече скорост. Неслучайно си печели славата на едно от най-големите меропроприятия за хип-хоп в България. Традиционно това се превръща в мястото, където артистите се обединяват за качествена и неопетнена българска музика.

Back To The Unity ще се състои на 27 януари в Mixtape 5, а вратите отварят точно в 21.00 ч. Билети – на касите на Ticketlogic.

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.

 
 

Нов робот се намесва в борбата със сърдечната недостатъчност

| от chronicle.bg |

Учени от Харвардския университет и Детската болница на Бостън са разработили нов тип робот, който помага на сърцето да тупти.

Роботът е направен от специална мека тъкан и се увива около сърцето, без да използва механични компоненти (какъвто е случаят със сегашните помпи за сърце).

Уникалността на робота идва от липсата на нужда от вмешателство в сърцето или кръвта. Тоест, пациентите не бива да се притесняват от запушване на помпата и да пият лекарства за разреждане на кръвта, които изискват редовно лабораторно контролиране и съответно създават дискомфорт.

Роботът до голяма степен пресъздава самото сърце.

Той е направен от тънък силиконов ръкав, в който са сложени малки пневматични моторчета. Те се захранват от въздушна помпа. Част от моторчетата разширяват и свиват ръкава, а друга част леко го завъртат. Така движението на сърцето по време на тупнете се симулира максимално точно.

При клинични тестове със сърца на прасета, които са имали капацитет 45% от нормалния, роботът е успял да ги възстанови до 97% от капацитета им.

Учените вече са изчислили, че роботът им може да помогне на 140 000 души със сърдечни проблеми. Устройството може да се използва и за поддържане на минимални жизнени показатели на сърцето докато пациентът чака донор.

Учените казаха, че роботът все още не е тестван с човешко сърце и предстои още работа преди да е готов за това. Те смятат, че са доказали концепцията и че технологията ще може да се използва и за други органи, които се нуждаят от асистенция, за да функционират.

Източник: Engadget

 
 

Двойката не е за Радев

| от Радостина Хлебарова |

Речта пред парламента по случай встъпването в длъжност бе първото сериозно политическо изпитание за г-н Радев.

Преди да поставяме оценки обаче, трябва да си зададем въпроса какво прави неговият екип през трите месеца между изборите и встъпването в длъжност. За самия Радев знаем – отиде на пленум на БСП, на опера и се разходи до Хитрино. Толкова.

Три месеца са достатъчно време за него и екипа му, за да напишат една смислена реч и той да я репетира, за да не остави впечатление за неувереност.

Това време бе достатъчно и да се прочете и осмисли конституцията и правомощията на президента, което очевидно не е направено, щом г-н Радев остави впечатлението, че не е съвсем наясно със собствените си, вече влезли в сила, правомощия, както и със съдържанието на Конституцията.

В допълнение, непознаването на политическия етикет и протокол, що се отнася до най-елементарните му аспекти – обръщението към патриарха и пропуска да поздрави мюфтията, са очевидни гафове. Те лесно могат да бъдат избегнати на цената на малко усилия, в името на онези 2,5 милиона гласоподаватели, които делегираха доверие на г-н Радев. Как да се обърнеш към някого е един от на-лесните въпроси, не е от онези сложните като например кой трябва да излезе пръв – кралицата или министър-председателя. Това са по-сложни въпроси, но г-н Радев ще се сблъска и с тях в най-скоро време. Какъв ще бъде резултатът, ако екипът му продължава да не си върши добре работата, е ясно.

Да сгрешиш не е порок, неговата грешка лесно може да бъде отдадена на напрежение, липса на опит в публичните изяви и пр. и лесно можеше да бъде подмината, ако бе последвала адекватна реакция.

Но реакцията на г-н Радев бе меко казано смехотворна. Той си изпусна нервите и показа неувереност и тревожност. Не гафът сам по себе си е проблема, а реакцията, с която той не заслужава уважение.

Какво са правили г-н Радев и екипа му през последните 3 месеца, не е много ясно, но това, което е съвсем очевидно, е какво не са правили. Не са се подготвили. А това време беше за това. Да се надяваме, че ще извадят поука и че насочат усилията си в подготовка, макар и закъсняла. Иначе лошо, ще се смеем, ама с криви усмивки.

Заслужава висока оценка фактът, че г-жа Радева е работила усилено по въпроса за стайлинга си и нейните усилия са се увенчали с успех.

Шестица за стилиста й и за това, че е следвала неговите/нейните съвети. Сега остава и някой да обясни на тази дама, че не тя е избрана за президент, а съпруга й. И да престане да го води под ръка като някое 6-годишно синче, което властната му майка го побутва в стаята за изпит със заплахата „Ще влезеш в това училище – иначе пердах и никакво колело!“

Госпожа Радева е добре да озаптява поривите си за собственическо и покровителствено поведение.

Поне в публичните прояви, пък какво прави тя по домашному с президента си е тяхна работа. Госпожата, макар и самозвано да се смята за PR, като такъв беше редно не само да коригира собственото си поведение (което в някаква степен направи като изтри фейсбук профила си с грубите си махленски изказвания), но и да помогне на съпруга си в подготовката за президентския пост. Нещо, което не се случи.

Засега оценката на работата на екипа на г-н Радев е двойка.

Можем да се надяваме и да бъдем оптимисти, че ще има прогрес. Иначе все едно сме избрали продавачка за министър. Възможно е да бъде добър министър, но е малко вероятно.