Надежда за Алекс от Горна Оряховица

| от |

Алекс от Горна Оряховица е на девет години. Има страхотна усмивка, обича да играе футбол и е ученолюбиво дете. Но Александър Савов няма да види светлината на коледната елха, защото страда от тежко автоимунното заболяване увеит, което поразява зрението.

У нас лечение за Алекс няма. Момченцето отключва заболяването при падане след игра на детската площадка преди четири години. Бавно и прогресивно светът му е забулен в тъмнина. Родителите му обикалят болниците в цялата страна с надеждата детето да прогледне отново. Преди две години във варненската клиника „Света Петка“ ги уведомяват, че каквото и да направят, са безсилни да излекуват детето. Лечението на увеит у нас е невъзможно, предлагат на семейството да опита в клиника в Германия. Цената за всеки курс от терапията на Алекс струва над 40 000 евро, нещо непосилно за всяко българско семейство.  През 2012 година родителите на Алекс Емилия и Христофор кандидатстват във Фонда за лечение на деца през 2012 г.

Тогавашният директор Павел Александров одобрява молбата и отпуска нужните срества на детето. Алекс заминава за Мюнхен, където специалисти лекуват първо целия организъм, който след това сам да се пребори с увеита. Чудото все пак се случва. Детето значително подобрява зрението си, а докторите обещават, че ще се оздравее почти напълно. Нужна е обаче втора терапия и родителите отново кандидатстват във Фонда. През 2013 година молбата им е одобрена. Малко преди детето да замине отново, на семейството е съобщено, че помощта ще бъде прекратена. Причината:  новото правителство на Пламен Орешарски и в частност здравният министър Таня Андреева уволняват предишния шеф на фонда и всичките му договори за финансова помощ на деца в чужбина.

Безогледното прекратяване на лечението на детето остава безнаказано. Виновни няма, а докато родителите му отчаяно обикалят в коридорите на Фонда, детето губи зрението си с всеки изминал ден. Емилия и Христофор завеждат дело в Софийския административен съд за неоснователно спиране на средствата. Междувременно Алекс  посещава очната клиника на “ Токуда“ за поддържане на някакво ниво на зрението. Болезнените инжекции в окото малкият посреща като герой, търпеливо и с надеждата, че все пак държавата ще се намесе и ще помогне на детето да оздравее. През сълзи на очи родителите откриват банкова сметка на детето и организират непрекъснати благотворителни инициативи. Сумата от 40 000 евро обаче все още не е събрана.  Докато Алекс се лута в тъмното, баща му Христофор написа следното :

“ Дядо Коледа, здравей! Може ли да си ползвам правото за едно желание, заради това, че като малък не съм си пожелавал нищо. Може ли да си пожелая да направиш така, че моят син да оздравее? Може ли вместо сутрин и вечер да му давам пълна шепа с хапчета, да му давам пълна шепа с бонбони? Можели вместо сутрин, обед и вечер да му капя капки в очите, да му целувам очите? Може ли вместо всяка седмица да обикалям по лекари, болници и клиники, да го водя на екскурзии? Може ми вместо всеки месец да му се бият инжекции в очите, да го водя на кино и да гледа с очите си?.. Моля те, дядо Коледа“

 

Можете да помогнете на  Алекс на сметката по-долу.
Банка РайфазенБАНК ЕАД
Александър Христофоров Савов
BG62RZBB91551005242354
в лева BIC RZBBBGSF
BG92RZBB91551005242496
в евро BIC RZBBBGSF

 

 
 

Най-надценените актьори на 2016 г.

| от chronicle.bg |

2016 година беше година, пълна с филми, продължения, римейк версии. Как се отрази обаче тя на актьорите? Истината е, че мнозина от тях получават повече, отколкото са си изработили. Е, това със сигурност се дължи на дългогодишния им труд в предходните десетилетия.

Все пак Forbes събира на едно място звездите, които са получили през последната година колосални суми, за участието си в незначителни роли или в слаби филми, в които се появяват в по-малко от 2000 кадъра. А

ко се съотнесе това към боксофис успеха на филма, може да се сметне колко са получили тези звезди спрямо финансовите приходи на продукцията. Сметките включват последните три роли на актьорите от до средата на тази година.

Ето и тези, които са „най-надценени“ по отношение на заплащане.

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

Ние тая песен сме я слушали

| от |

Стига сме се възмущавали от Гери-Никол и нейните турбохитове. Тая песен сме я слушали и не само сме я слушали, ами и сме й трошили пръсти, пили сме на нея и сме били с юмрук по масата. Гери-Никол повтаря титани на поп-шока. Титани, които не се стесняват. Къде е тръгнала 18-годишната дива с едни задни части само! Това е скромност граничеща с немотия. Отмести се, мила Гери-Никол, и направи място на хората, които откриха топлата вода.

Започваме силно с една песен на 100 кила преди с Криско да запеят че са „на хип хопа дрийм тийма, шмъркаме кока в Джим Бийма“ (Из Криско и 100 Кила – Остани за обяд). Става въпрос за песента П**ки по масата, в която можем да чуем:

„Раста крий се в храс, скришум пишим фас,
с жан тонко фас, п**ката кваз
занимавам се с п**ки мънички,
мажа се с крем против гъбички.
А ти лекувай си трипера шото тука почва припева.“

И след това наистина започва припева, където става познатото и предполагано мазало.

Рапът е ясен, нека заорем надълбоко в грешното творчество. Кой е слушал Изумруд? Емблематични мъже. Веднъж празнуваха рожден ден на своя приятелка в едно караоке в Студентки град и изпяха няколко парчета. Незабравима вечер. Една от техните песни директно минава покрай Гери-Николовата:

„В сладкарница Малинка

с тебе бяхме дваминка,

а навънка дъждът ромоли.

Аз си пия кафето,

тя ме бара за дупето

и се прави на „яж ми гъза“.

Красиво е.


Така нареченият Светльо от Хиподил с така наречените Легенди също имат хубава песен за маса. За маса, а аз бих добавил и за креват. Хайде всички заедно:

„Гъза ме боли,

боли ме гъза.

Повече няма да пия, защото

боли ме гъза.“

 


Няма да има откъс от текста на следващата песен, защото е прекалена. Става въпрос за Стоян, който докарва беля, барайки в стопанството.

 


С какво помним 1998 година? С песента на Румяна – Чук-Чук, нали.

„Чук – чука, чук, чук, чук!

Хайде, скъпи, идвай тук!

Чук – чука, чук, чук, чук!

Да не ида аз при друг!“

Между другото, Гери-Никол е родена през 1998.

 


Дано четете тази статия в прилично време, защото сега ще ви се допие.

„Що не си свалиш фланелката моряшка,

а аз ще ти покажа мойта синя прашка.

Ти и без това със поглед ми събличаш,

но да знаеш, че след мене гол ще тичаш.“

 


Последната песен е логическо продължение на предната. В нея лирическият герой задава въпрос.

 

 

Искате ли бис? Добре – последната песен в плейлиста ни „1000 песни като новата на Гери-Никол“ е авторство на най-добрия аренби изпълнител в България Върбан Тодоров – Бичето. Както би казал Тома Спространов: „Следващата песен е Ай кам фром дъ вилидж, Идем от село“

 

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.