На битак в Хавана

| от |

Откакто дребният частен бизнес е разрешен в Куба, жителите на Хавана си имат оживен и пъстър битпазар. На него могат да се намерят какви ли не стоки, търговията процъфтява. Само че битакът е трън в очите на властите, пише Дойче веле.

„Givenchy“, „Antonio Bandera“, „Lacoste“ – названията са изписани с печатни букви на парче картон, а флакончетата с луксозни парфюми се продават срещу 1 евро парчето и са всъщност имитат. Това го знае не само продавачът, знаят го и купувачите, които се тълпят пред сергията с ароматите на „битака“ в хаванския квартал „La Cuevita“. Особено добре се харчи парфюмът марка „Xexo en la playa“ („Секс на плажа“).

Откакто Куба разреши частната инициатива, стотици търговци на дребно се стичат на битпазара в бедняшкия квартал, разположен в покрайнините на Хавана. Собствениците на къща в този район имат голям късмет, защото могат да дават двора или части от дома си под наем. Повечето търговци имат разрешително за дребен бизнес, водят опростено счетоводство и плащат данъци на държавата. Други са подвизават на битака без разрешително и изчезват вдън земя, появят ли се контрольори и полицаи.

Известни свободи за частниците

Успехът е зашеметяващ: десетки хиляди мераклии за стока се стичат всяка събота и неделя в частния търговски „рай“, където може да се намери всичко – от готварска тенджера до сватбена рокля. Тук неизменно цари ведро настроение. Приповдигат го и викачите, които отново, по стара, но доскоро забравена традиция се появяват на пазарния площад.

Само че новопоявилото се оживено пазарно оживление никак не се харесва на властите. Защото държавните валутни магазини изведнъж се сдобиха с нежелани конкуренти, пък и защото на битака се предлагат стоки, чийто източник не е е контролиран от държавата. Някои от тях са крадени, други са незаконно изнесени от държавните предприятия, трети са легално набавени от чужбина от предприемчиви кубинци.

След революцията в Куба свободната пазарна търговия беше забранена. Едва в последните години президентът Раул Кастро предприе предпазливи опити за отваряне навън и либерализиране на търговията. Откакто ограниченията за пътуване извън страната са премахнати, в Куба процъфтява оживен търговски туризъм – любима стока за прекупуване са например дрехи и обувки втора ръка от Панама, Еквадор и САЩ.

Властите не искат да се разделят с монопола си

Властите обаче слагат край на това. От началото на годината продажбите на дребно на този вид артикули вече е забранена. Досега не малко изобретателни кубинци си набяваха разрешителни за работа като шивачи и модисти, но всъщност се занимаваха главно с продажба на внесени фабрикати.

На битака в „La Cuevita“ вече са се подготвили за най-лошото. Eдна продавачка на средна възраст казва, че ще закрие сергията си и ще започне да продава стоката си „под тезгяха“, обикаляйки по домовете, както едно време. Съседката й по щанд пък се гласи да държи връзка с клиентите си чрез популярната интернет платформа „Revolico“. И най-вероятно ще има успех – над 3000 артикули на ден привличат електронния интерес на купувачите, сочат данните.

 

 

 
 

Професия „ловец на любовници“

| от chronicle.bg |

Когато предсказвачката на бъдещето Минг Ли казва на своя клиентка, че знае за аферата й с женен мъж, жената е смаяна.

Без да трепне, Минг убеждава клиентката да прекрати връзката, което тя прави и то бързо. Но откъде всъщност Минг Ли е знаела за тази афера? Нека не се преструваме, че наистина е имала силата да чете мисли, защото самата тя казва пред South China Morning Post, че в действителност не предсказва бъдещето.

Минг работи за Weiqing Network Technology в Шангхай. Звучи като технологична фирма, но всъщност е агенция за ловци на любовници.

Малко предистория: около един на всеки пет женени мъже (както и жени) в Китай се гмурва в извънбрачна афера, според проучване на сайта за запознанства Baihe.com. След тази статистика може би не е изненада, че официалната цифра на разводите в Китай се е повишила с 60% от 2007 до 2014 г.

Weiqing цели да предотврати тези разводи. Клиентите на агенцията най-често са омъжени жени, които подозират мъжете си във връзка. За китайските съпруги извънбрачната афера е въпрос не само на любовно разочарование, но и на загуба на семейни финанси. Обикновено, когато мъжете им имат любовница, те плащат наема на жилището й, месечни сметки и всякакви глезотии. Така семейният бюджет натежава.

Weiqing има 59 офиса на цялата територия на Китай. Служителите на агенцията са основно два типа – терапевти, които оценяват кризата вътре в един брак и търсят наични да го съживят, както и самите ловци на любовници. Това са най-вече млади хора, следващи психология, социология или право. Те използват психологически методи, за да убедят третата страна в брака да отстъпи и прекрати връзката.

“Ако любовницата отиде на разходка в парка, до супермаркета или на работа, аз случайно я срещам по пътя“, разказва Минг. В случай, че любовницата е домошар, Минг се представя за съседка, която има теч в апартамента си и има нужда от помощ. След това убеждава жената да прекрати аферата. „По-възрастна съм от повечето любовници, така че те ме слушат“, казва 47-годишната Минг.

Докато всичко звучи леко спорно, според китайските закони в ловуването на любовници няма нищо незаконно.

Освен това, бизнесът е много доходоносен. Weiqing е подала молба да бъде вписана в стоковата борса на Китай. Компанията вече има спечелени 2.6 милиона щатски долара за първите 10 месеца на 2016 г. Ловците на любовници вземат по 145 долара на час. Част от тези пари отиват за купуване на бижута и наемане на апартаменти, за да се осигурят фалшиви самоличности за ловците.

Основателят на агенцията, Шу Хин, разказва, че досега компанията му е успяла да раздели 8 552 любовници само за 2014 г.

Ако ловецът не успее да прекрати аферата, всички разходи на клиента се изплащат обратно от Weiqing. Ако пък агенцията се справи, в типичния случай това струва на клиента около 7 200 долара, доста по-малко от един развод.

В много от случаите не се и стига до развод. В крайна сметка името на агенцията – Weiqing, се превежда като „пазител на чувствата“ и „защитаващ любовта“. Основателят Шу казва, че компанията му спасява около 5 000 брака годишно, тоест 350 000 досега.

А какво да кажем за любовниците? Ловецът Минг е благосклонна към тях, ето защо търси решение. „Понякога се опитвам да им намеря гадже“, казва тя с искреното намерение да направи

 
 

5 неща, които не знаете за Жизел Бюндхен

| от chronicle.bg |

Тя е една от най-известните моделки и красавица №1, когато говорим за приятелки и съпруги на звездите от NHL. Тя е Жизел Бюндхен.

36-годишната бразилка има до себе си куотърбека на Ню Инглънд Пейтриътс, които тази година направиха най-великия обрат на Супербуол 51.

Освен всичко, Наоми Кембъл и Клаудия Шифър описват бразилката със златни коси като единственият останал супермодел.

Бюндхен бе ангел на Victoria’s Secret между 2000 и 2007 г. Тя бе и сред основните лица, които защитаваха кандидатурите на Бразилия за световното първенство през 2014-а и за Олимпиадата през 2016-а.

Има обаче и много неща, които не знаем за нея. Например как е открита?

В галерията може да видите 5 малко известни факта за Жизел Бюндхен.

 
 

Краят на една ера: Аста ла виста, Терминатор

| от chronicle.bg |

 Една ера приключва.

Изглежда, че Paramount се отказва да прави повече филми за Терминатор – екшън героя от 90-те години.

От студиото няма да продължат продукциите след „Терминатор: Генисис“  с Арнолд Шварценегер и Емилия Кларк. Това твърди източник, близък до студиото, пред New York Daily News.

Това става ясно, малко след като студиото премахна от графика си заглавията на продълженията на поредицата. „Генисис” от 2015 година беше тотален провал с едва 90 млн. долара в боксофиса.

Има все пак възможност независима компания да се наеме с реализацията на проекта, но това Шварценегер да бъде убеден да се върне ще е по-скоро трудна задача.

„Терминатор: Генисис“ разочарова много от феновете си с неумелия опит да навърже събитията от първия и втория филм. В ролята на Сара Конър влиза Майката на драконите – Емилия Кларк. В лентата виждаме любимите герои от 90-те – Терминатор, Сара и Джон Конър, дори Кайл Рийс.

Въпреки това и мащабната реклама, филмът не успя да отговори на очакванията на почитателите си.

 
 

Сиа без перука

| от chronicle.bg |

От Мадона до Лейди Гага, звездите са известни с всякакви екстравагантности.

Машината за хитове Сиа, която ни даде хитове като „Cheap Thrills“, е известна с това, че се появява на публични места с характерна перука.

сиа

 

Сиа обяснява перуката си така: „Нося я, за да мога да отида до магазина и да си купя маркуч, ако искам. Или ако ми се ходи до тоалетна, а не мога да намеря, мога просто да отбия от пътя, без хората да идват и да ме снимат.“

Певицата беше засечена на международното летище в Лос Анджелис без маскировката си. И разбира се, се случи точно това – дойдоха хора и я снимаха.