На 3 август започва петото издание на Фестивала „София диша”.

| от |

В кандидатурата на София и Югозападен регион за Европейска столица на културата са важни проектите, които допринасят за устойчиво развитие на града. Такъв е „София диша”. Проекти, с които можем да изграждаме партньорства и да гарантираме устойчивост. Това каза днес кметът на София Йорданка Фандъкова по повод започването на Фестивала „София диша” на 3 август. 
    
 Тази година месец август има пет недели и по тази причина ежегодният летен фестивал „София диша“ ще се проведе нпет пъти. Организаторите казват, че това е щастливо съвпадение, тъй като 2014 г. лятното затваряне на софийски улици за колите и отварянето им за изкуството навършва пет години. 
    
  В юбилейното му издание, „София диша“ ще се проведе с подкрепата на ПроКредит Банк на кръстовището известно като„Малките 5 кьошета“ (3-ти август) и на улиците „Ангел Кънчев“ (10-ти), „Пиротска“ (17-ти), „Оборище“ (24-ти август) и „Шишман“ (31-ви). Кога и как ще бъдат затваряни улиците и по какъв начин ще бъде организирано движението можете да разберете в сайта на фестивала www.sofiadisha.com
    
   Както винаги досега, всеки от дните на фестивала ще има своя основна тема – екология, литература, визуални изкуства и музика и танц. 
   Уникалната последна неделя, която ще се проведе на емблематичната „Шишман“ ще се нарича „Световна столица“ и в нея ще вземат участие чужестранни артисти живеещи в София и български живеещи в чужбина. Очаква се и звездно присъствие, но кой точно ще се появи на заключителния хепънинг организаторите пазят в строга тайна. 
    
disha1
    
През първата, наречена „Екоморфози“ ще бъде направена демонстрация на електрически автомобили. Наред с това посетителите на фестивала ще могат сами да произведат електрически ток на уникална инсталация и ще могат безплатно да вземат първите си уроци по йога. 
    
   През втората седмица – „Словото зове“ посетителите ще видят уникална постановка на уличен театър в автомобил. На щанда на ПроКредит Банк ще има читалня на открито, а малки и големи ще могат да се насладят на импровизираното четене на откъси от световно известни произведения чак до вечерта. Наред с това ще бъде организирана и публична дискусия по наболелия проблем с усилията на министерството на образованието да отмени практиката с избора на учебници за училищата. 
    
   Акцент на третата седмица „Ветрове от цветове“ ще бъде прожекцията на все по-популярното в Европа „съзнателно кино“. То е базирано на принципа на някогашните книги-игри и в него зрителят може сам да взима решения как филмът да продължи в една или друга ситуация. 
    
   През четвъртата седмица на фестивала „Музика и танц“ концерт ще изнесе световноизвестният мандолинер Александър Димитров, който все още е слабо познат в България. Димитров е популярен и с това, че при спечелването на награда от австралийски фестивал за мандолини е бил награден с един декар земя на Луната. Малки и големи ще имат възможност с помощта на учители да се докоснат до уникалните струнни музикални инструменти на Кремона, Казанлък. 
    

Промени в движението

Във връзка с организирането на традиционният фестивал за култура и изкуство- София диша ще има промени в движението :

1. Престоят, паркирането и влизането на пътни превозни средства ще бъдат забранени, както следва: 
   1.1. От 08.00 до 23.00 часа на 03.08.2014 г., както следва: 
   – по ул. „6-ти септември” между ул. „Граф Игнатиев” и ул. „Хан Аспарух”; 
   – по ул. „Хан Крум” между ул. „Преспа” и ул. „Струмица”; 
   – по ул. „Неофит Рилски” между ул. „Струмица” и ул. „6-ти септември”. 
    
   2. Влизането в двете посоки на пътни превозни средства, с изключение на автомобилите обслужващи събитието, ще бъде забранено, както следва: 
   2.1. От 08.00 до 23.00 часа на 03.08.2014 г. по ул. „Хан Крум” в посока от ул. „Г.С.Раковски” към ул. „Струмица”. 
    
   3. От 08.00 до 23.00 часа на 03.08.2014 г. моторните превозни средства на живущите в района да се пропускат, както следва: 
   – по ул. „Хан Крум” в посока от ул. „Струмица” към ул. „Г.С.Раковски”; 
   – по ул. Преспа” в посока от ул. „Граф Игнатиев” към ул. „Хан Крум”; 
   – по ул. „Граф Игнатиев” от ул. „6-ти септември” към ул. „Преспа”. 
    

 
 

Най-интересното от хип-хоп сцената на едно място

| от chronicle.bg |

Тази година започва много силно за хип-хоп сцената в България. След няколко ударни партита от началото на януари в края му идва моментът за кулминацията – Back To The Unity. Това е платформа, която събира в себе си есенцията на българската хип-хоп сцена.

За пореден път на една сцена ще се качат както утвърдени имена в жанра, така и обещаващи млади таланти. Това са Нокаут, X-Team, F.O., Stick Insect, Atila, 5 o’clock, Keranov & Jay, Feel, Secta, Splitkid, Homelesz, DIS, Logo5, So Called Crew, Sistah/187, DJ Akasha, Ума и Дума, F-act & vWhy, DJ Unkle Billy, МС Нема & Chibook, Mish Mash.

Това ще бъде осмото издание на Back To The Unity, като всяко следващо набира все повече скорост. Неслучайно си печели славата на едно от най-големите меропроприятия за хип-хоп в България. Традиционно това се превръща в мястото, където артистите се обединяват за качествена и неопетнена българска музика.

Back To The Unity ще се състои на 27 януари в Mixtape 5, а вратите отварят точно в 21.00 ч. Билети – на касите на Ticketlogic.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Звезди от киното, изкушени от телевизията

| от chronicle.bg |

В последните години сериалите показаха, че малкият екран е достатъчно голям за всяка световна звезда, стига да се основават върху добър сценарий и качествена режисура. Затова и в последните години мнозина се насочиха към телевизията.

Когато видяхме в сериала „Истински детектив” Матю Макконъхи, това беше изненада – носителят на „Оскар” беше слязъл от нивото на големия екран, за да се снима в телевизията. Оказа се, че това е добър ход, който впоследствие мнозина негови колеги повториха.

В епохата, в която всеки може да гледа каквото си поиска дори на телефон, това да бъдеш близо до аудиторията е по-важно от всякога.

Предлагаме ви да видите в галерията ни големите актьори, носители на редица награди за ролите си в киното, осмелили се да дадат шанс на телевизията. Като бонус включваме и трима големи режисьори, изкушени от малкия екран.