Можем ли да въздействаме по-силно

| от | |

Александър Джаджаров

Защо едно послание използвано по сходен начин в различни периоди веднъж дава страхотен резултат, след това не се приема добре, а при третото му завръщане отново има невероятен ефект?

Ако изпълняваме всичко по сходен начин всеки път, явно причина е външна, в средата на потребителите. Но това е първото, което сме предвидили и сме осъвременили посланието първия оът,  втория сме заложили на оригинала почти без промени. Каква е причината за това? Имали някакъв „скрит магически код“, който да ни даде отговор на въпроса кога можем да го ползваме и кога не  би имало желаният ефект?.  Оказва се, че има, но за да го открием трябва да излезем извън територията на традиционните маркетинг, ПР и реклама.  „Човек е социално животно“, тази сентенция на Аристотел дава  началото на отговора. Според теориите в Социалната психология всички ние се влияем от заобикалящата ни среда независимо дали трябва да си изградим мнение за политик, какъв кашкавал да купим или кое от всички красиви момичета в бара да заговорим. До тук едва ли ви казвам нещо ново и различно от това , което вече много добре знаете. Но именно в това как ни влияе „света“ около нас и как го възприемаме е в основата на „кода“, който може да даде отговор на горните въпроси.

Ако се вгледаме в историята и в настоящето можем да дефинираме три основни начина на възприятие на средата, като всеки от тях е характерен за по-голямата част от обществото в определен времеви период – егоистичен, социален, автократен. Какво се включва във всеки един от тях и как можем да ги разпознаем и да управляваме комуникациите си в зависимост от това в какъв период се намираме?

Егоистичното възприемане на света

е характерно за общества преминали през етап на автократична политическа власт. При тях хората  са се „уморили да мислят за общото благо“ и всеки  се е концентрирал върху собствения си успех. Ако ви се налага да правите кампания в подобна среда заложете на личните послания. Давайте възможност на хората на визуализират собственият си успех, но го показвайте, като личен такъв. В никакъв случай не на обществото. На пръв поглед това изглежда странно за някой продукти, но всъщност може да се направи за всичко. Ето един съвсем опростен пример с прах за пране: Два простора един с искрящо бели чаршафи и един с мръсно бели. Под чисто белите чаршафи излиза надпис „За твойте чисто бели дрехи, след многократно изпиране –  прах леля Мария!”. Ето, макар и много елементарен пример, как би проработило вашето послание в такава среда. Ако се замислите ще намерите подходящ вариант да обвържете всеки продукт с послание от този тип. Основното е да дадете личен мотив за покупка на вашият продукт.

В човешката история периода на егоистично поведение е последван от социален.

 

При него в обществото се е натрупало убеждението, че не можем да се оправим, ако мислим само за себе си. Хората започват да се обединяват от каузи. Въпросът в този етап да успеете да се превърнете в положителна кауза. Всъщност ние в момента се намираме именно в такъв период. Само се сетете за много различни протести от последната година – за застрояването на Витоша, за Банско,за Арапя, за детските и разбира се ДАНСwithme. А в бизнес план през последните месеци има много добър пример за това колко важно е да се превърнеш в кауза, но и да се правилната кауза. През това лято имахме ликвидни кризи в две български банки в резултат на тях едната затвори временно (под въпрос) врати, а другата се възроди. И двете се превърнаха в каузи, защото в много случай при споровете около, която и да е от тях липсват рационални аргументи, но разликата бе в каузите. В КТБ не успяха да отговорят на външната атака и се превърнаха в символ на борбата срещу корупцията, мафията, задкулисието и каквото още лошо се сетите. Нейните клиенти са сатанизирани, те трябва да страдат. Именно за това колкото и нарушения на закони да се направят в този случай обществото няма да реагира. На другият полюс е ПИБ, тя се превърна в символ на спасяването на българския бизнес и банковия сектор. Нейните клиенти се надпреварваха да искат фланелки от 6 лв. за надпис „Аз обичам ПИБ“ да се снимат с тях и да убеждават своите приятели и познати, че това е най-добрата банка. Хората, които не ползваха техни продукти започнаха да си откриват, макар и малки, депозити в нея. Толкова ли сме го закъсали, че да сме готови на чудо само за една фланелка. Ами не просто тази фланелка  даде възможност на хората възможност да се почувстват част от казузата независимо от това дали са им клиент или не.  Това са два примера за това колко е важно да се превърнеш в правилната кауза. Сега е момента да се възползвате максимално от предоставилата ви се възможност.

Колкото повече хората се обединяват около дадени каузи толкова повече се приближават до момента, в който обличат със своето безгранично и безрезервно доверие едно единствено лице, на което предоставят политическата власт и за постигане на общото благо се отказват от част от правата и свободите си. В политическото управление на държавата това води до автократна власт, в най-тежките варианти до диктатура. Но за нас са интересни  не толкова крайните варианти, колкото по умерените такива, които са и много по-често срещани. Само се подсете за Путин, Буш младши, Бойко Борисов. При всички тях властта бе силно концентрирана, но не без да се достига до краен вариант. Но какво послание може да проработи в такава среда? Ами, директното и заповедно. „Не питай какво държавата ти може да направи за теб, а какво ти можеш да направиш за държавата си!“ . Това включва в себе си всичко нужно за подобна среда. Обръщате се директно, използвате повелителна форма и директно казвате какво действие трябва да се извърши.

„Човек е социално животно“! Поведението му в обществото ни показва начина, по който той възприема света и ни показва как бихме могли да му повлияем. След като сме наясно с посоката остава да намерим най-креативния вариант да го направим. Всеки от нас се стреми да опознае максимално добре клиентите си, но се концетрираме върху това какво ги кара да купуваме нашите продукти или тези на конкурентите ни. Това е важно, но по този начин може да се окаже, че пропускаме нещо изключително важно в по-голямата картина. Политическата среда ни въздейства, а тя се променя в зависимост от хората. Комбинираният анализ на поведението на потребителите и политическата среда ни нужната информация за да можем да променим посланията си така, че да получим максимален резултат. Имайте предвид, че да откриете общество, в което 100% от хората да имат едно и също поведение е невъзможно ( може би с изключение на Северна Корея), така че ще се наложи да се примирите с преобладаващата част. С натрупване на по-голям обем информация ще се научите да предсказвате какво ще бъде поведението на потребителите ви, както  и динамиката на промените.

 
 

SASA Asian Pub: Преобръща представи!

| от Спонсорирано съдържание |

На 7 декември представите за  ресторант, забавление, вкусна храна и цени буквално ще се преобърнат!

2000 кв. метра площ, 7 метра височина, 700 седящи места, ресторант и бар, обединени от обща сцена, на която постоянно нещо се случва.

Витоша “нахлува” през огромните остъклени витрини, създавайки усещане за полет над града, а огромният аквариум “потапя” посетителите в тайнството на подводния свят.

Най-доброто от 7 световни кухни с превес върху азиатската

Знаковите блюда на Китай, Япония, Тайланд, Монголия и  Сингапур, приготвени специално за SASA Asian Pub от световни шеф-готвачи.
Всички вкусове са адаптирани към българския, като запазват здравословните съставки и начин на обработка, характерни за азиатската кухня. Ястията едновременно засищат и оставят чувство за лекота и прилив на енергия.

В SASA Asian Pub, освен азиатска кухня, се предлагат автентични американски барбекю специалитети, италиански брускети, френски десерти, средиземноморски деликатеси…

Барът е „въоръжен“ със сто различни вида напитки от цял свят, сред които авторски азиатски коктейли и разнообразие от кафе специалитети.

SASA не е просто ресторант, а азиатски пъб, където забавлението е целодневно и гарантирано.

На сцената, обединяваща ресторанта с бара и кафето, се редува жива музика с DJ сетове и шоу програми.

В SASA Asian Pub денят започва със сутрешно кафе, преминава в обяд с колеги, неусетно се удължава до следобеден коктейл или десерт, за да да стигне до вечеря с приятели и танци до късните часове с питие в ръка.

SASA Asian Pub е целодневно заведение, където независимо сам или с компания, всеки се чувства на мястото си.

SASA Asian Pub преобръща представите за ресторант!

Не на последно място SASA Asian Pub ще преобрне и представите за достъпност.

“Преживяването”, наречено SASA Asian Pub е напълно възможно да се превърне в ежедневие, без това да обърка месечния бюджет.

Достъпността е в основата на концепцията на веригата, за да може иновативната идея на SASA Asian Pub да бъде възприета от най-широк кръг хора и да се превърне в начин на живот.

Sasa Asian Pub в Парадайз център отваря на 7-ми декември.
Заповядайте да ви се представим!

 
 

50 нюанса синьо (за мъже)

| от chronicle.bg |

Навън светът най-после стана бял (скоро и в населеното място близо до вас), небето – кишаво, а хората не само сиви, но и сиво облечени. В общи линии светът се преобрази в реплика на книгата на Е. Л. Джеймс „50 нюанса сиво“, без всички сцени в специалната стаичка (поне не на открито). И изпаднахме в ситуация на рязка нужда от нещо шарено.

Нашата рубрика „Ново 5″ е разделена на мъжка и женска част и тази седмица ще ви представим 5 мъжки продукта в синьо, които припознахме като перфектния арсенал за борба със сивотата на зимата.

618x264

Син Huawei P9

Ок, няма да ви лъжем – това е отново Huawei P9, но с чудесен светлосин цвят, който е едновременно ненатрапчив и забележим. Huawei P9 беше обявен за първи път през април тази година, а синият вариант се появи през ноември. И тук е добрата новина – откакто смартфоните започнаха да се лишават от заден капак, който лесно се сменя, за да станат водоустойчиви и по-тънки, пускането на нови цветове няколко месеца след премиерата означава едно – устройството е било много успешно и от компанията очакват още дълго да се продава.

Такъв e и случаят с Huawei P9 и това не ни изненадва, защото моделът наистина е добър. P9 е първият телефон оборудван с двойна задна камера – изградена съвместно с немската легенда във фотографията – Leika. Едната камера прави чудесни черно-бели снимки самостоятелно, а другата – цветни, при които изображенията се наслагат и  се получава необичайна дълбочина за снимка от телефон. Телефонът е тънък, бляскав, премиум. А от месец насам се продава и със зарядно, което го зарежда 30% по-бързо.

Препоръчваме ви да минете през новооткрития собствен център на Huawei в София на ул. Леге номер 6 и да го разгледате (с коментар на живо от хора, които могат да ви отговорят на всичко). Бонусът е, че независимо откъде сте го купили, влизате в тяхната програма за VIP клиенти в случай на инцидент с телефона, докато е в гаранция, при вас директно ще дойде куриер, който ще го вземе от удобно за вас място, ще го занесе в сервиза за ремонт и ще ви го върне отново на място. Както трябва да бъде.

618x346

Присъединете се към механичната революция със син Swatch

Swatch Irony представя цяла колекция часовници, направени от добрата стара стомана и в тях няма нищо иронично. Отскоро има нова серия часовници Sistem51 Irony, от която особено много ни допадна синият (ха, изненадахме ли ви?) SISTEM BOREAL.

Часовникът не само е метален, не само изглежда добре и попада в тънката линия между между нещо чудесно класическо и нещо силно културно и поп, но има и своя вътрешна красота. Тъй като e Swatch, а те това си го умеят, държим в ръцете си механичен часовник, недокосван от човешка ръка при производство – всичко е механично. 51 елемента и швейцарска прецизност, която се крие на китката ви. Буквално. Обърнете го отзад и ще видите как декорираният механизъм върши своята работа минута след минута, час след час (pun intended).

И този часовник, подобно другите  от серията Sistem51 Irony, може да бъде разгледан както на сайта swatch.bg, така и в магазините в страната. Часовниците се предлагат с каишки от фина естествена кожа, гума и верижка от неръждаема стомана. Като лично ние ви препоръчваме стоманената – друго си е да усещаш на ръката си тежък часовник.

А, да, SISTEM BOREAL струва впечатляващите 390 лв и има 2 години международна гаранция.

620x231

Син F978

Джофри Харкорт е човекът, чиято идеология се гради около принципа „първо човекът, после столът“ и дизайнът му моментално започва да носи международно признание на холандската Artifort, компанията, чието мото е „Дизайн, който издържа на времето. Дизайн с авторитет“. Е, според нас има едно тяхно кресло, което трябва да присъства навсякъде. Син F978 видяхме за първи път в „Склада“ – място, на което има повече иконични представители на дизайна, отколкото можем да разгледаме за едно посещение. И въпреки това от няколко години постоянно откриваме места – подредени ъгълчета, стаи с високи покриви, леко осветени помещения, все места, в които този стол ще пасне идеално.

Не е случайно, че дизайнът от 1968-ма година беше възроден отново през 2006-та с нова серия на креслото. Много удобен, много красив и много практичен.

Последното се дължи на липсата на облегалки, която поражда едно объркване относно мястото на ръцете, което пък води до задължителното им ангажиране с тежки занимания като пиене на уиски и пушене на пура. Тривиално, но с една хубава гледка, можете цяла вечер да се занимавате единствено с леко въртене в креслото и няма да ви писне. Колкото до цената му, креслото може да бъде поръчано в Склада за 4300 лв, като синьото не е единственият цвят, в който се предлага.

618x346 (1)

Фантастично синьо палто и къде да го намерим

Филмите, сериалите и дори игрите са чудесен извор на идеи за странно изглеждащи хора, чиято странност стои толкова шик , че човек започва да се чуди защо всички хора не започнат да изглеждат толкова странно. Не бихме имали нищо против повече мъже да се обличат с костюм с елече, да обръснат косата си отстрани, да сложат каскет, а дори и да пуснат мустак и да се заразхождат по улиците под звуците на саундтрака на Peaky Blinders (гледайте го, велик е). Или пък да тръгнат с огромните манта, скъпите материи и характерната леко заострена качулка на Assasin’s creed (играйте я, велика е).

В случая вниманието ни беше сграбчено от новия филм по книга на Дж. К. Роулинг, авторката на Хари Потър. Филмът се казва „Фантастични животни и къде да ги намерим“ и главен герой в него е Нют Скамандър, брилянтно изигран от Еди Редмейн. Спойлери няма да ви разкриваме, но ще обърнем внимание на открояващото се дълго синьо палто, което носи Еди и с което ни пренася в духа на едно по-елегантно време.

Последва въпросът откъде да си намерим такова. Сред известно ровене в Google, включващо дори втората страница, и бърза консултация с Reddit, открихме визуално подобна реплика, за която се твърди, че е напълно приемлива. Може да си поръчате палтото в американските магазини Hot Topic и то ще бъде доставено до България. Трябва да предупредим обаче, че цената му от 80$ идва с 90% полиестер и 10% вълна, което не е точно като оригинала, но ще свърши работа.

Впрочем, докато търсихме попаднахме и на коженото палто на Бейн – един от най-силните врагове на Батман. Правено ръчно, в Лос Анджелис от JonathanALogan и от естествена кожа. За 6500$ можете да се преобразите в злодей. Само казваме.

620x231 (1)

Синьо Джони

Ок, малко е клиширано, но все някога човек трябва да опита най-доброто, което предлага най-продаваната шотландска марка уиски. Има Red, Black, Double black, Green, Gold, Platinum Label и… Blue Label Johnnie Walker. Не е ясно на каква възраст е последното, но е бленд, който цели да пресъздаде вкуса на първите уискита на марката. Бутилките се продават заедно със сертификат за автентичност и в кутия с копринени нишки.

Както го виждаме ние, ако поседите на F978, с Johnnie Walker Blue Label в едната ръка, с Huawei P9 в другата, с палтото, което ви топли и с металния Swatch, който да ви напомня, че за никъде не бързате, няма как да сгрешите.

Бонус: албумът Blue and Lonesome на Rolling Stones излезе тази седмица, което просто няма как да бъде случайно.

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.

 
 

Рецепта за никулденски шаран

| от Chronicle.bg, по Webcafe.bg |

Днес празнуваме Никулден, празникът на свети Никола Мирликийски, покровител на моряците, рибарите и банкерите. По традиция на този ден се яде риба, имен ден празнуват Николай, Никола, Николина, Нина, Никол, Николинка, Кольо, Николета, Колю, Ненка, Ненко.

Свети Николай е един от светците на ранната християнска църква, живял през трети век в Патара, днешна Мала Азия. Той е почитан и от православни, и от католици. Мощите му се пазят в италианския град Бари.

През целия си живот Свети Никола помагал на страдащите, защитавал невинните, укрепвал слабите със словото на истината и вярата.

Яденето на риба на празника е свързано с Коледните пости, които забраняват ядене на месо, но разрешават рибата на празници и в някои по-леки дни от поста, както и заради връзката на свети Никола с морето и рибарите.

Според традицията се яде шаран във вид на рибник, но много хора предпочитат други риби, които да сложат на трапезата на празника.

По-случай празника ви предлагаме рецепта за приготвянето на шаран.

Необходими продукти:

1 шаран
200 гр. домати

За плънката:

2 глави лук
1 морков
1 целина
2 скилидки чесън
1/2 чаша ориз
150 грама стафиди, орехи
Девесил, розмарин, мащерка
Сол, черен пипер

Шаранът се почиства, измива и осолява.

Лукът и морковите се нарязват на ситно и се запържват до златисто, прибавя се почистеният ориз и подправките. Сместа се задушава с малко гореща вода. Шаранът се пълни с нея и се прихваща с клечки за зъби или се зашива с конец по стар тертип. Около рибата в тавата се поставят нарязаните на кубчета или смлени домати, овкусени със сол.

Поставете няколко резена лимон върху пълнения шаран и запечатайте с фолио. Пече се 2 часа във фурна на температура от 180 градуса.

Приятен апетит.