Монделийз Интернешънъл представи глобалната си стратегия за икономически ръст, подобряване на средата за живот и опазване на околната среда

| от |

Фабриката в Своге с ключова цел да постигне 0% отпадъци до 2018 г. До момента количеството им е намаляло драстично, а рециклирането надхвърля 95%

Монделийз Интернешънъл представи днес глобалната си стратегия за устойчиво развитие, базираща се на четири основни стълба – устойчиво подсигуряване на суровини и намаляване на ефекта върху околната среда; програма за разумна консумация от страна на потребителите и образование в посока здравословен начин на живот; ангажиране на общностите, търсейки активната подкрепа на служители и трети страни за положителна промяна; и грижа за здравето и сигурността на служителите.

Устойчиво развитие          

За да минимизира въздействието си върху околната среда, Монделийз Интернешънъл работи върху 5 фокусни точки – вода, енергия, отпадъци, парниковите газове и опаковки. До 2015 г. компанията си е поставила за цел да намали парниковите газове (намаление с 9 % към края на 2013 г.); използването на вода (намаляване с 11 % ); намаляването на енергийните разходи (с 6 % намаление от 15 % поставени като цел); и намаляване на производствените отпадъци – намалени с 46 % през 2013 при поставена цел от 15 %.

Стратегията за устойчиво развитие се прилага успешно и във фабриката в гр. Своге. Базата е сертифицирана по международните стандарти ISO14001:2004 – „Системи за управление на околната среда“. Освен, че покрива всички законови и нормативни изисквания, фабриката извършва и собствен мониторинг и периодични замервания.

Сериозен успех се отбелязва по програмата за 0% отпадъци, която е в сила от 2010 г. До момента общото количество на отпадъците за депо на тон произведена продукция е намаляло от 106,14 кг/тон до 2,08 кг/тон произведена продукция през 2013 г. Процентът на рециклиране е нараснал от 85% през 2010 г. до 95,9% през 2013 г.

За нас е изключително важно да бъдем стриктни и последователни в прилагането на глобалната стратегия на местна почва, защото това не е еднократен акт, а дългосрочна инвестиция в бъдещето – не само на нас като компания, но и за региона като цяло. Спестената енергия и вода днес са гарант за едно по-добро утре“, сподели г-н Ивайло Найденов, Генерален мениджър на „Монделийз България“

По отношение на водните ресурси – още през 2001 във фабриката е изградена изцяло нова разделна канализационна система за отвеждане на дъждовните и битово-промишлени отпадни води. През 2002 г. е изградена пречиствателна станция, която е и единствена в общината. Заустваните води са с по-добро качество от тези на р. Искрецка, показват мониторинговите измервания на лицензираната лаборатория, ангажирана с измерването. Компанията също така реализира редовно почистване на речното корито за своя сметка.

Енергийните ресурси също са обект на внимателни действия. От 2010 до 2013 г. потреблението на електроенергия е оптимизирано от 4,5 до 3,01 Gj/t.

По отношение на подкрепата за устойчиво земеделие, до 2015 г. компанията си е поставила за цел 100% от кафето и палмовото масло да бъдат добивани по този начин. За период от 10 г. компанията инвестира над 600 млн. долара в запазването и отглеждането на тези култури, за да предотврати заплахата до 2020 година да има дефицит от 1 милион тона какао, например. Добивът на какао намалява в резултат на климатичните промени, конкуренцията с други посеви, които са по-лесни за отглеждане, и демографския фактор – все по-малко млади хора желаят да се занимават със земеделие. Така този поминък има опасност да изчезне, ако не бъде стимулиран посредством целенасочени действия.

Разумна консумация

По отношение на разумната консумация, Монделийз има поставени ясни цели с краен срок 2020 г. Компанията ще редуцира с 10% солта и наситените мазнини в своите продукти като ще увеличи пълнозърнестите храни в своето портфолио с 25%. Компанията ще насърчава по-ниския калориен прием до 200 ккал в порция продукт и продължава политиката си за немаркетиране към деца.

Партньорства с общности

Компанията в световен мащаб работи заедно с доброволчески и неправителствени организации по програми, фокусирани в три сфери на здравословното ежедневие – образование на тема хранителни навици, физическа активност и достъп до богати на хранителни вещества и пресни продукти.  „Монделийз България“ партнира на Българска хранителна банка,  като дарява храни в полза на нуждаещите се в страната. Последната съвместна инициатива е отбелязването на Световният ден на прехраната, като освен с продукти, компанията подкрепи инициативата и с доброволно включване на своите служители.

Другите организации, които „Монделийз България“ подкрепя са Български червен кръст и Фондация в помощ на благотворителността в България.

В световен мащаб компанията ще инвестира 50 милиона долара с подкрепа на партньорства с общности и организации. Към момента са инвестирани 25 милиона долара в десет страни. Успехите на компанията са:

  • Китай: Подобрихме хранителния профил на храната, сервирана на ученици в 200 училища в 15 провинции чрез нашата програма „Кухня на надеждата“. Така учениците консумират повече зеленчуци и протеини, изграждайки си също добри хигиенни навици.
  • Бразилия: 2/3 от учениците, които взеха участие в нашите our INMED Health for Life program, успяха да намалят своето телесно тегло, като 1/3 постигнаха нормално такова.

 

Грижа за здравето и сигурността

До 2015 г. всички производствени бази на компанията по света ще притежават сертификати по сигурност и безопасност. Към края на 2013 г. 75 % от базите са сертифицирани по FSSC 22000 (Food System Safety Certification).

 Програмите на Монделийз в световен мащаб

Cocoa Live – основана през 2008 г., целяща да подпомогне производителите на какао в Гана. През следващите 10 г. ще бъдат инвестирани 400 млн. долара, за да се подобрят условията на живот и труд на местното население и да бъде запазен техния земеделски поминък. Програмата ще помогне директно на 200 хиляди фермера и ще подобри живота на над 1 млн. души общо.

Coffee made happy – основана през 2012 г. и целяща 100% от кафето за европейския пазар да бъде от устойчиво земеделие.  До 2020 г. ще бъдат инвестирани 200 млн. долара в подкрепа на 1 млн. предприемачи, отглеждащи кафе.

LU Harmony – основана през 2008 г. и фокусирана върху споделяне на добри земеделски практики и опазване на биоразнообразието.

За „Монделийз Интернешънъл“  

„Монделийз Интернешънъл“ (регистрирана на NASDAQ: MDLZ) е водещ световен производител на леки закуски с приходи от 35 млрд. щ.д. за 2013 г. Създавайки вкусни моменти за потребителите си в 165 държави, „Монделийз Интереншънъл“ е световен лидер в производството на шоколад, бисквити, дъвки, бонбони, кафе и разтворими напитки. Компанията произвежда и предлага любими марки на стойност милиарди долари, като Cadbury, Cadbury Dairy Milk и шоколад Milka, Jacobs кафе, Oreo, BelVita, TUC и др. „Монделийз Интереншънъл“ попада в класацията на Standard and Poor’s 500, 100 компании на NASDAQ, Индекс за устойчиво развитие на Dow Jones.

 
 

Какво всъщност се има предвид в обявите за работа

| от |

Когато човек порасне, „Какво е искал да каже авторът“ става „Какво е искала да каже HR-ката“.

Интервютата за работа са като свалка, което прави обявите за работа – валентинки. Всичко е казано по завоалиран начин, въпреки че крайната цел е очевидна. Понякога давате валентинката сам, а понякога наемате някой друг да я предаде. Накрая от всички кандидати избирате не най-добрия, а този, който ви харесва най-много или този, който можете да си позволите.

Любовният език на обявите е неразгадаем. Веднъж един съсед заварчик разказа как шефът му пуснал обява за заварчици, след това събрал всички кандидати показал ги на работниците си и им казал: „Всички тези хора чакат за вашето място. Марш на работа.“ Днес ще помислим върху това какво всъщност искат фирмите.

За нас:

Независимо какво пише в обявата, да се чете така (годините варират): 

Фирмата ни е в бранша от 25 години: Шефът най-вероятно е уморен от живота и вследствие на това – консервативен. Очаквайте мениджър да ви е я жена му, я брат му, а ако на времето е работил вместо да обръща внимание на дъщеря си и сега тя си е хванала някакъв безкариерен и бездарен мухльо – той, зетя.

Ние сме една от най-бързо развиващите се компании: С конкурента ни сме на едно ниво и знаем това, защото имаме много тънко и малко двулично приятелство, заради общата ни омраза към монополиста в бранша.

Във връзка с разширяването на екипа търсим: Колегите ви мрънкат на шефовете прекалено много, че не искат да вършат повече задълженията на вашата длъжност. На шефовете им дойде до гуша и ето ни тук.

Основни задължения:

Тук са изредени нещата, които искаме да правите. Също така, тук не са изредени нещата, които впоследствие ще ви караме да правите.

Изисквания:

Образование:

Начално: Ако може и да не е осъждан – бижу!

Средно: Държим на опита. Шефът също е със средно.

Висше: Искаме да сме сигурни, че знаете как са го прави хората от бранша през 70-те и 80-те години.

Комуникационни умения: Да не сте темерут.

Умения за работа в екип: Общо взето нямаме много изисквания и пълним.

Лоялност: „Да нямаш други богове, освен Мене“.

Стаж по специалността:

3 години: Искаме да знаем, че работата няма да ти стане досадна след 2 седмици.

6 години: Имаме международни клиенти.

10 години: Скоро ще сменяме мениджъра, защото спи с колежките, които не ни пуснаха на нас.

Не се изисква стаж по специалността: Работата е за студенти, които трябва да минат през тъмния период на изграждане на биография, за да не прилича тя на книжка за оцветяване. Дано само по време на процеса да не умре от глад.

Компютърна грамотност: Да не сте прекалено стар.

Владеене на чужд език: Имате елементарно себеуважение.

Шофьорска книжка: Целунете децата за сбогом.

Работа на смени: Лятото всички колеги ще ви мразят, когато отидете на море. Ако отидете.

Какво предлагаме ние:

Чудесно заплащане: Стандартно заплащане, което е чудесно, защото досега са ви плащали по-малко.

Работа в млад екип: Всеки ден някой ще е с махмурлук.

Отлични възможности за развитие: Ако прекарате тук 2 години, ще имате достатъчно стаж, за да кандидатствате във фирмата-лидер на пазара. Както направи човекът, който беше на вашата длъжност.

Договор: Предлагаме ви нещо, което се предполага, но живеем в страна, където не се предполага.

Служебен транспорт: Пригответе се да ставате в 5:30, защото офисът ни е в Нова Гвинея. Също така 2/3 от заплатата ви ще отива за храна, поръчана по интернет, защото наоколо има само гаражи за ремонт на тирове.

За да кандидатствате:

Изпратете ни биография: Изпратете ни биография.

С актуална снимка: За да знаем кой от всичките Стефан-Ивановчовци във фейсбук сте вие.

Изпратете ни мотивационно писмо: Ние сме безскрупулни садисти.

Само одобрените кандидати ще бъдат поканени на интервю:

Документите ще бъдат разгледани при пълна конфиденциалност, според изискванията на ЗЗЛД.: и въобще няма да останат на личния компютър на ейчарката, която ще го забрави една вечер в някой бар, където персоналът всъщност ви познава и знае много добре защо 2 години не сте имали работа.

Успех!

 
 

Филмите, селектирани в „Петнайсетдневката на режисьорите“ в Кан

| от chronicle.bg, по БТА |

В паралелната секция „Петнайсетдневката на режисьорите“ на кинофестивала в Кан бяха селектирани 19 филма от 1649 предложени пълнометражни ленти.

Сред финалистите фигурират „Un beau soleil interieur“ на френската режисьорка Клер Дени с участието на Жерар Депардийо и Жулиет Бинош, музикалната комедия на Брюно Дюмон „Jeannette, l’enfance de Jeanne d’Arc“ и „Alive in Paris“ на Абел Ферара.

„Тази година постъпиха с 67 кинотворби повече от миналата 2016-а в паралелната секция „Петнайсетдневка на режисьорите“. Сред тях фигурират пет филмови дебюта и пет френски, пет американски, три италиански и седем ленти на жени-режисьорки“, заяви директорът на програмата Едуард Уайнтроп.

„Петнайсетдневката“ ще бъде открита с прожекцията на комедията „Un beau soleil interieur“. „Харесваме кинотворците, които изпробват нови неща, така че и ние се опитваме да дадем своя принос, като ще стартираме паралелната секция с комедия“, коментира Уайнтроп.

Сред другите включени заглавия фигурират лентите на Шон Бейкър „The Florida Project“, „The Rider“ на Клои Жао, „Patty Cakes“ на Кери Мърниън, „West of the Jordan River“ на Амос Гитай и др.

 
 

Кой е Алекс Клер и какви ги свърши в България

| от chronicle.bg |

Алекс Клер – това име говори на мнозина в България нещо, единствено ако към него добавим и „Too Close“. Извън хитовото си парче обаче рижият британец, приел юдаизма, има три албума, страхотен плътен глас и невероятно поведение на сцената. Всичко това могат да потвърдят онези, успели да го видят на живо в Sofia Live Club на 24 април.

Алекс Клер е  роден в лондонския район Саутуорк. Израства, слушайки джаз записите на баща си и отрано бива привлечен към блуса и соул музиката. Като дете взима уроци по тромпет и китара, но с времето поставя основен акцент върху свиренето на китара. Постепенно проявява интерес и към стилове като дръм-енд-бейс и дъпстеп.

Всичко това се усеща в музиката, която прави – на сцената застава с шапка и микрофон в ръка, а от двете му страни има барабанист и басист. Музиката, която се получава в комбинация с мощния му, плътен глас, е смес между всички стилове, които са го вдъхновявали.

В свое интервю казва, че е разбрал, че трябва да се занимава с музика, когато бил на 17 години. Тогава свирел на барабани в група, но гласът му като беквокал заглушавал всички. „Не че имам по-добър глас, а че е по-силен“, казва Алекс Клер.

Ако го слушате на живо, ще разберете, че е взел правилното решение за бъдещето си. Мощният му глас преминава като ударна вълна из цялата зала.

Изненадващо, на живо звучи дори по-добре, отколкото на запис. Ако на моменти вокалът оставя баса и барабаните да водят, то в следващите силният глас на Алекс Клер се откроява ярко. През цялото време, докато е на сцената, той общува с публиката. Алекс Клер е от онези изпълнители, които не просто гледат, но и виждат различните лица пред себе си и сякаш това ни най-малко не го притеснява, точно напротив. В края на концерта вече се чувстваш свързан с изпълнителя на сцената, сякаш преживяването заедно е било сближаващо – като начало на приятелство.

Преди да изпълни хита си Too Close, Алекс Клер моли всеки от публиката да остави телефона си и да изслуша парчето, без да снима. Всички без двама-трима се подчиняват. Изпълнението кара цялата публика да пее и да се движи като общ организъм.

След като басистът, барабанистът и Алекс напускат сцената, всичко утихва. След това на бис излиза само Алекс с китара и започва акустична игра с публиката, която се превръща в негов беквокал и му помага с припевите. Казва, че от години не е имал толкова шумен концерт и на няколко пъти повтаря, че би се върнал отново с концерт тук. Затова и след като сцената угасва зад гърба му, всички са спокойни, че тази среща не е била последна.

За съжаление, няма видео, което да улови онова, което се случи на сцената на Sofia Live Club – непрофесионалната техника не може да се справи с магията на това изпълнение. Вижте няколко снимки от концерта в галерията.

 
 

Любимият виц на Христо Гърбов

| от Цветелина Вътева |

Само един ден на шегата не стига! Ето защо Webcafe.bg и ресторанти Happy обявяват месец април – за Месец на смеха. По този повод ви предлагаме любимите вицове на част от срещнем с най-усмихващите български комедийни актьори, заемащи специално място в сърцата ни.

Естествено, че знаете кой е Христо Гърбов. Дали сте се превивали от смях на ролята му като Пиер Миняр във „Вечеря за тъпаци“, хилили сте се на Гари Льожен/Роджър Трампълмейн в „Още веднъж отзад“ или сте се задавяли със салатата си пред телевизора, докато го гледате в „Комиците“, във всички случаи сте запознати с комедийния му талант.

Извън сцената и екрана Христо няма вид на смешник. По-скоро носи онова усещане за самовглъбеност, което придават на света около себе си хората, които вземат хумора на сериозно.

Предлагаме ви да прочетете виц, разказан от Христо Гърбов: 

Влиза един французин в един английски бар и си поръчва „typical English breakfast“ – боб, яйца, black pudding, което е вид кървавица, богата работа. Гледа той black pudding-a, хапва от него, пък после вика: „Абе като го видях това, помислих, че е лайно. Пък като го опитах, съжалих, че не е“.

Цялото интервю с Христо Гърбов можете да прочетете в Webcafe.bg


Фотограф: Мирослава Дерменджиева

Място: ресторант HAPPY на ул. „Раковски“ 145