Монделийз Интернешънъл представи глобалната си стратегия за икономически ръст, подобряване на средата за живот и опазване на околната среда

| от |

Фабриката в Своге с ключова цел да постигне 0% отпадъци до 2018 г. До момента количеството им е намаляло драстично, а рециклирането надхвърля 95%

Монделийз Интернешънъл представи днес глобалната си стратегия за устойчиво развитие, базираща се на четири основни стълба – устойчиво подсигуряване на суровини и намаляване на ефекта върху околната среда; програма за разумна консумация от страна на потребителите и образование в посока здравословен начин на живот; ангажиране на общностите, търсейки активната подкрепа на служители и трети страни за положителна промяна; и грижа за здравето и сигурността на служителите.

Устойчиво развитие          

За да минимизира въздействието си върху околната среда, Монделийз Интернешънъл работи върху 5 фокусни точки – вода, енергия, отпадъци, парниковите газове и опаковки. До 2015 г. компанията си е поставила за цел да намали парниковите газове (намаление с 9 % към края на 2013 г.); използването на вода (намаляване с 11 % ); намаляването на енергийните разходи (с 6 % намаление от 15 % поставени като цел); и намаляване на производствените отпадъци – намалени с 46 % през 2013 при поставена цел от 15 %.

Стратегията за устойчиво развитие се прилага успешно и във фабриката в гр. Своге. Базата е сертифицирана по международните стандарти ISO14001:2004 – „Системи за управление на околната среда“. Освен, че покрива всички законови и нормативни изисквания, фабриката извършва и собствен мониторинг и периодични замервания.

Сериозен успех се отбелязва по програмата за 0% отпадъци, която е в сила от 2010 г. До момента общото количество на отпадъците за депо на тон произведена продукция е намаляло от 106,14 кг/тон до 2,08 кг/тон произведена продукция през 2013 г. Процентът на рециклиране е нараснал от 85% през 2010 г. до 95,9% през 2013 г.

За нас е изключително важно да бъдем стриктни и последователни в прилагането на глобалната стратегия на местна почва, защото това не е еднократен акт, а дългосрочна инвестиция в бъдещето – не само на нас като компания, но и за региона като цяло. Спестената енергия и вода днес са гарант за едно по-добро утре“, сподели г-н Ивайло Найденов, Генерален мениджър на „Монделийз България“

По отношение на водните ресурси – още през 2001 във фабриката е изградена изцяло нова разделна канализационна система за отвеждане на дъждовните и битово-промишлени отпадни води. През 2002 г. е изградена пречиствателна станция, която е и единствена в общината. Заустваните води са с по-добро качество от тези на р. Искрецка, показват мониторинговите измервания на лицензираната лаборатория, ангажирана с измерването. Компанията също така реализира редовно почистване на речното корито за своя сметка.

Енергийните ресурси също са обект на внимателни действия. От 2010 до 2013 г. потреблението на електроенергия е оптимизирано от 4,5 до 3,01 Gj/t.

По отношение на подкрепата за устойчиво земеделие, до 2015 г. компанията си е поставила за цел 100% от кафето и палмовото масло да бъдат добивани по този начин. За период от 10 г. компанията инвестира над 600 млн. долара в запазването и отглеждането на тези култури, за да предотврати заплахата до 2020 година да има дефицит от 1 милион тона какао, например. Добивът на какао намалява в резултат на климатичните промени, конкуренцията с други посеви, които са по-лесни за отглеждане, и демографския фактор – все по-малко млади хора желаят да се занимават със земеделие. Така този поминък има опасност да изчезне, ако не бъде стимулиран посредством целенасочени действия.

Разумна консумация

По отношение на разумната консумация, Монделийз има поставени ясни цели с краен срок 2020 г. Компанията ще редуцира с 10% солта и наситените мазнини в своите продукти като ще увеличи пълнозърнестите храни в своето портфолио с 25%. Компанията ще насърчава по-ниския калориен прием до 200 ккал в порция продукт и продължава политиката си за немаркетиране към деца.

Партньорства с общности

Компанията в световен мащаб работи заедно с доброволчески и неправителствени организации по програми, фокусирани в три сфери на здравословното ежедневие – образование на тема хранителни навици, физическа активност и достъп до богати на хранителни вещества и пресни продукти.  „Монделийз България“ партнира на Българска хранителна банка,  като дарява храни в полза на нуждаещите се в страната. Последната съвместна инициатива е отбелязването на Световният ден на прехраната, като освен с продукти, компанията подкрепи инициативата и с доброволно включване на своите служители.

Другите организации, които „Монделийз България“ подкрепя са Български червен кръст и Фондация в помощ на благотворителността в България.

В световен мащаб компанията ще инвестира 50 милиона долара с подкрепа на партньорства с общности и организации. Към момента са инвестирани 25 милиона долара в десет страни. Успехите на компанията са:

  • Китай: Подобрихме хранителния профил на храната, сервирана на ученици в 200 училища в 15 провинции чрез нашата програма „Кухня на надеждата“. Така учениците консумират повече зеленчуци и протеини, изграждайки си също добри хигиенни навици.
  • Бразилия: 2/3 от учениците, които взеха участие в нашите our INMED Health for Life program, успяха да намалят своето телесно тегло, като 1/3 постигнаха нормално такова.

 

Грижа за здравето и сигурността

До 2015 г. всички производствени бази на компанията по света ще притежават сертификати по сигурност и безопасност. Към края на 2013 г. 75 % от базите са сертифицирани по FSSC 22000 (Food System Safety Certification).

 Програмите на Монделийз в световен мащаб

Cocoa Live – основана през 2008 г., целяща да подпомогне производителите на какао в Гана. През следващите 10 г. ще бъдат инвестирани 400 млн. долара, за да се подобрят условията на живот и труд на местното население и да бъде запазен техния земеделски поминък. Програмата ще помогне директно на 200 хиляди фермера и ще подобри живота на над 1 млн. души общо.

Coffee made happy – основана през 2012 г. и целяща 100% от кафето за европейския пазар да бъде от устойчиво земеделие.  До 2020 г. ще бъдат инвестирани 200 млн. долара в подкрепа на 1 млн. предприемачи, отглеждащи кафе.

LU Harmony – основана през 2008 г. и фокусирана върху споделяне на добри земеделски практики и опазване на биоразнообразието.

За „Монделийз Интернешънъл“  

„Монделийз Интернешънъл“ (регистрирана на NASDAQ: MDLZ) е водещ световен производител на леки закуски с приходи от 35 млрд. щ.д. за 2013 г. Създавайки вкусни моменти за потребителите си в 165 държави, „Монделийз Интереншънъл“ е световен лидер в производството на шоколад, бисквити, дъвки, бонбони, кафе и разтворими напитки. Компанията произвежда и предлага любими марки на стойност милиарди долари, като Cadbury, Cadbury Dairy Milk и шоколад Milka, Jacobs кафе, Oreo, BelVita, TUC и др. „Монделийз Интереншънъл“ попада в класацията на Standard and Poor’s 500, 100 компании на NASDAQ, Индекс за устойчиво развитие на Dow Jones.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

12 роли на Джим Кери, които трябва да сте гледали

| от chronicle.bg |

Има филми и актьори, които трябва да присъстват в мозъчната ви видеотека. Да, да, „трябва“ звучи императивно, но наистина…как може да знаете какво е любов, ако не сте гледали Мерил Стрийп и Робърт Редфорд в „Извън Африка“ и какво може да знаете за актьорската игра, ако не сте гледали Де Ниро в „Шофьор на такси“?

Джим Кери е от онези актьори, които не се отличават с някаква бясна хубост, но имат по-важното: талант и специфични лица. Той е комик от доста ранна възраст, а кариерата му тръгва, когато напуска гимназия и започва да работи в комедийни клубове, за да подкрепи финансово семейството си.

Кери работи от време на време в телевизията и получава малки филмови роли, които в крайна сметка водят до сприятеляването му с Деймиън Уейънс. Оказва се, че братът на Уейънс – Кийнън Айвъри Уейънс – подготвял комедийно шоу за Fox. Шоуто се наричало In Living Color, а Кери получава работа в него. Единственият бял в шоуто, необичайният характер на Кери привлича вниманието на американците. В пресата е наричан „бялото момче от In Living Color“.

Успехът на Кери в In Living Color му спечелва главната роля в комедията „Ейс Вентура: зоодетектив“  (1994), чиято премиера е едва няколко месеца преди края на шоуто In Living Color. Филмът не се приема добре от критиците, но изненадващо става хит. През следващата година Кери играе в  „Маската“  и „От глупав по-глупав“ , като от втория филм печели $7 милиона.

След тези два филма вече е ясно: Кери е филмова звезда. През следващата година играе ролята на Гатанката в  „Батман завинаги“ , а после отново е в ролята на Ейс Вентура в „Ейс Вентура: Повикът на дивото“ .

Тези два филма му носят още два чека за няколко милиона долара. Предизвиква фурор когато се разкрива, че за следващия си филм („Кабелджията“) е получил $20 млн — рекордна сума за комедиен актьор. Вниманието, което се обръща на заплатата му, както и отрицателните отзиви и мрачния характер на героя в сравнение с предишните изпълнения на Кери, водят до провала на филма.

Въпреки постоянните успехи в комедията, Джим Кери поема предизвикателството и участва в „Шоуто на Труман“ (1998). Ролята му в този филм му донася Златен глобус за най-добра мъжка роля в драматичен филм.

Тъй като днес Кери празнува своя 55-ти рожден ден (абсурдно, но факт), ви предлагаме да разгледате галерията с 12-те ни любими негови роли.

 
 

Женските неща, които мъжете искат

| от chronicle.bg |

Да бъдеш възприет като „нежен“, „женствен“ или „чувствителен“, когато си мъж, е върховна обида, ругатня и унижение. Преди няколко дни потребител в сайта Reddit задава уместния въпрос: „Мъже, какво „женско“ нещо бихте правили, ако никой нямаше да ви съди?“ И се оказва, че въпросът има много отговори.

Някои мъже казват, че би им било приятно те да са „малката лъжичка“, когато спят с приятелките си (има се предвид позата, в която и двамата сте легнали на една страна и единият е гушнал другия – гушнатият е „малката лъжичка“, а гушкащият – „голямата“).

Друг от отговорилите казва: „Ако нямах пенис, щях да нося клинове.“

Прави впечатление, че много от мъжете са объркани по въпроса със срамното си окосмение – хем искат да го махнат, хем се тревожат дали няма да им се подиграват. Същевременно други са сигурни какво ще правят: „Ще си счупя ръцете от плетене, братле“

Никой не споменава цветните коктейли в чаша за Мартини със захар по ръба, но… да, цветните коктейли.

Много от марките се възползват от крехката мъжественост на някои хора, за да брандират продуктите си така, че те да вдъхват сила и увереност.

 

This absolutely necessary product:

„Забравих, че мъжете и жените имат различен вид зъби“

 
 

HP ZBook 15u със значително подобрение на процесора

| от chronicle.bg |

 

HP обяви подобрение преносимата си работна станция HP ZBook 15u.

Тези, които сте имали досег до HP ZBook 15u, знаете, че със своя 15.6“ дисплей станцията е една добра комбинация от мобилност и стойност. С тегло от от 1.9кг. (4.18lbs)3 и 19.9 мм. дебелина, работната станция може да се похвали с висока производителност. Захранва се с новите седмо поколение Intel® Core™ i5 и i7 процесори4, с да 32 GB DDR4 памет5, професионална графична карта AMD FirePro™, 2TB2 дисково пространство, включително и по избор HP Z Turbo Drive G25, и FHD touch или UHD дисплей.

Батерията е с дълъг живот и се поддържа от HP Fast Charge, осигуряваща бързо презареждане до 50% от батерията само за 30 минути.

Мобилната работна станция ZBook 15u има обща системна надеждност, гарантирана от 120 000 часа тестване в HP’s Total Test Process и е проектирана да отговори на MIL-STD 810G стандартите. Потребителите могат да се възползват от Windows 10 Pro1 и богатите функции на ISV сертифицираната видео карта AMD FirePro™ 3D с 2GB видео памет, проектирана да работи с всички професионални приложения на преносимата работна станция ZBook 15u.

HP ZBook15u_Touch_G4_with_Hand_Solidworks

Тази мобилна работна станция е оборудвана с конфигурация, подсигуряваща висока сигурност и лесна управляемост, включително водещата в индустрията BIOS функция за защита – HP Sure Start Gen8, която следи състоянието на BIOS, възстановява платформата без намеса, връща BIOS до обичайното му състояние и предлага функционалност за централизирано управление.

Интегрираните Trusted Platform Module (TPM), Smart Card Reader и по избор Finger Print Reader5 осигуряват защита на данни, имейл и потребителски документи. HP ZBook 15u има множество портове включително USB 3.1 Gen 1 port, DisplayPort™ 1.2 и други.

Мобилната работна станция HP ZBook също така идва и с предварително инсталираната HP Remote Graphics Software за отдалечени работни групи, HP Performance Advisor за оптимална производителност и HP Velocity за по–надеждно и бързо сърфиране мрежата.

HP ZBook 15u е достъпно сега със стартова цена от €1,090 без ДДС.