Множат се евроскептиците в България

| от |

9145952283_d4da4eec63_c

Неусетно се изнизаха седем години от началото на българското членство в клуба на богатите европейци. В началото, след като закрихме първите четири 440-мегаватови реактори на АЕЦ “Козлодуй” – едно от условията за прехваления прием в Европейския съюз, българските евроскептици се брояха на пръсти, пише Гласът на Русия.

Защото обещанията за един по-добър и по-богат живот, който ще настъпи скоро, бяха много щедри. Мнозинството българи очакваха бърза промяна, големи инвестиции от европейските фондове, изгрждане на инфраструктура в рамките на броени години и широки възможности за инициативта на всеки един. За очакванията и настроенията тогава говори любопитният факт, че на картата на България, в Пазарджико, се появи крайпътна табела с надпис “Калугерово – първото евросело”. Тогава в селището с 1300 жители имаше няколко малки предприятия и пълна трудова заетост. Табелата на “първото евросело” просъщетвува само три месеца. Отмъкнаха я събирачи на вторични суровини. С кражбата отнеха и мечтата на “първопроходците” на село за по-достоен живот. Днес икономиката на Калугерово, което имаше добре развито лозарство и животновъдство, крета в очакване на многообещаваните чужди инвеститори, а много от младите са емигрирали в търсене на възможности за препитание на семействата им. Така първото българско “евросело” не намери европейския си път. Залутана и неориентирана встрани от този път остана цялата страна.

За изминалите седем години тя не успя да се отлепи от дъното на всички класации. С това се обяснява и евроскептицизма у голяма част от българите днес. Неотдавнашно проучване на социологическата агенция Alpha Research показва, че 51 процента от анкетираните не виждат съществена промяна за страната откакто е член на ЕС, а 73 процента зявяват, че до момента не са усетили реална промяна в своя живот. Песимистите са 17 процента. Едва 15 процента от респондентите смятат, че България е спечелила от членството си. Те са предимно млади и образовани, както и хора с по-високи доходи.

Картината на разочарованието не би могла да бъде по-различна след като над 1.6 милиона българи са напуснали страната с надежди да припечелят в богатите европейски държави – предимно в Германия, Испания, Великобритания и Италия. Въпреки това безработицата в страната продълава да е 12-13 процента. А прехвалените еврофондове не са повлияли забележимо за развитието на редица ключови сфери на икономиката. През 70-те и 80-те години на миналия век България е сред най-големите в Европа износители на домати. Днес доматите на българската трапеза са предимно внос от Турция, Гърция и Македония. Затова когато стане дума за еврочленството ни на преден план излиза калкулацията “полза-вреди”. Още повече че членството в ЕС вече не дава гаранции за по-добър живот.

Най-бедната в Съюза страна е на опашката по доходи, пенсии, здравеопазване, образование, производителност, конкурентноспособност и енергийна ефективност. Тя продължава да получава незадоволителни оценки за правната си реформа, управлението на субсидиите, борбата с корупцията по високите етажи на властта, организираната престъпност и трафика на хора. Брюксел е наложил специални стандарти за София и тя все още е под своеобразен контрол. Но критичните доклади на Европейската комисия за вътрешната политика на България и спирането на фондове все още не водят до забележима промяна. Негативна е оценката на 49 процента от анкетираните за развитието на селското стопанство, на 53 процента за опазване на околната среда, 62 процента за социлната политика, 59 процента за науката, 71 процента за борбата с корупцията и т. н.

Тези смущаващи цифри не говорят за характерно националистическо поведение при което хората се доверяват повече на собствената си държава отколкото на ЕС, а по-скоро са израз на убеждението, че членството в ЕС не води до подобряване жсивота на обикновите българи.

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.

 
 

WhatsApp спира за милиони стари телефони

| от chronicle.bg |

Ако използвате по-стар модел смартфон, то вероятно до месец ще трябва да се сбогувате с мобилното приложение за споделяне на информация и провеждане на чат-разговори WhatsApp.

Според официалното изявление на създателите, първите, при които ще бъде спряно функционирането на приложението са мобилните устройства със стара версия на Android, Windows и Apple. Това ще се случи до края на тази година. До юни 2017 от списъка ще бъдат зачеркнати и по-старите модели на Blackberry и Nokia.

Пълният регистър на платформи, при които поддръжката на WhatsApp ще стане невъзможна са – Android 2.1 и 2.2, Windows Phone 7 и iPhone 3GS/iOS 6. До юни чат приложението с над милиард ползватели няма да е валидно вече и за BlackBerry, включително за BlackBerry 10, Nokia S40 и Nokia Symbian S60.

„Искаме да фокусираме усилията си върху мобилните платформи, които имат най-широка употреба“, допълниха от дъщерната фирмата на Facebook.

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”