Младите потребители искат всичко тук и сега, готови ли са обаче операторите?

| от |

HBO провокира бурна дискусия с Millennials – гости на годишната конференцията на комуникационните оператори БАККО

Наричат ги “millennials” или “поколението на 4-те екрана“. Въпреки, че са все още са деца, техните потребителски навици вече формират маркетинговите стратегии на големите компании. Затова в тазгодишната конференция за „Широколентовото бъдеще“ на Българската Асоциация на Кабелните Комуникационни Оператори (БАККО) HBO България избра да даде думата на потребителите във възрастовата група 14-34 г, като хората, които задават тенденциите.

Деветокласниците от Музикалното училище в София – Мануел Георгиев (15 г.) и Гавриил Бояджиев (14 г.), технологичният журналист Илия Темелков (23 г.), Еленко Еленков от компанията Athlon за разработване на мобилни приложения, и Велислава Попова – гл. редактор на dnevnik.bg, бяха говорители по темата за медийните навици на младото поколение.

Пасивното потребяване на информация отстъпва пред възможността човек сам да програмира съдържанието, което иска да гледа, беше посланието на говорителите. И всеки от тях е готов да плаща за тази свобода. „Избор не означава да имаш 200 канала, които не ти трябват, а да имаш 5, които сам си избираш“, каза Еленко Еленков.

Очертаха се и няколко основни характеристика на потребителите от следващо поколение. За тях, например, не са важни толкова парите и работата, те искат да постигнат щастие, удоволствие. Искат да бъдат изненади, да намерят онова, което ги определя.

Желанието на поколението на 4-те екрана е да получава всичко тук и сега – за тях спирането на интернет е по-лошо, от спирането на тока. Те не гледат сериалите серия по серия, а на принципа на „отложеното удоволствие“ – изчакват да се събере цял сезон и тогава го гледат наведнъж (binge-watching).

„Вие младите сте 30 хиляди, догодина ще сте 27 хиляди, а пенсионерите?“ – опонираха от залата. „Ако искате да останем в България, трябва да ни слушате“, шеговито отвърнаха участниците.

„Трябва да се замислим какво предстои през следващите няколко години, защото то е тотално различно от мързеливия подход, който сме имали досега“, каза мениджърът на HBO България Димитър Нойков. „Чуйте децата.“

Водещ момент при избора на младите потребители за това какво да се гледа и какво не, е средата. „Изведнъж всички около мен гледаха Game of Thrones и аз трябваше да започна да го гледам“, каза Илия Темелков. „Иначе рискуваш да се изолираш.“

За millennials гледането на рекламите под формата на дълги рекламни блокове е „губене на време“ .

В телевизията ще се случи това, което се случи в музикалната индустрия, даде пример Еленко Еленков. Преди няколко години, за да си купиш 2 песни трябваше да купиш диск с 20, днес през онлайн платформите за музика могат да се купят и две песни, и една.

Димитър Нойков сподели опита на HBO като новатор в подобен тип услуга, която да е онлайн базирана и да е по избор от каталог от достъпни заглавия.

Вече повече от година HBO България предлага стрийминг услугата HBO GO, ориентирана към хората, които искат да получават всичко най-ново бързо, да го имат в удобно за тях време, и на устройството, на което те пожелаят – телевизор, компютър, телефон или таблет. Пример за случващата се промяна е, че откакто има HBO GO в България, нелегалното теглене на Game of Thrones е паднало с 40%, обясни Нойков.

Друга характерна черта на millennials е, че те сами създават съдържание постоянно – използват Instagram, с който променят средата по свой вкус, докато гледат телевизия „постват“ в социалните мрежи. Те не се страхуват от публичността; сами решават колко лични данни да публикуват и къде е границата, и за разлика от предишното поколение, което живееше с майка си и баща си, днешните тийнейджъри искат бързо да се отделят и да си стъпят на краката.

Когато имат проблем, те търсят решаването му хоризонтално, отбеляза Велислава Попова, те са свикнали да получават информация и ако не я получат ще отидат във Фейсбук, ще организират група, ще натиснат оператора.

След едночасова и бурна дискусия панелът на HBO завърши с прогнозата: Има бизнес ниша и ако ние не се възползваме сега, после ще се сърдим на някого, че ни е изместил.“

 

 
 

Матю Макконъхи: Златното момче от Тексас

| от |

Повечето хора откриват магията на Матю Макконъхи едва когато го открива и Академията и му връчва заслужен „Оскар“ за безспорно най-доброто му изпълнение до момента в „Клубът на купувачите от Далас“.

Възходът на Макконъхи обаче започва малко по-рано. Дори още преди „Истински детектив“, където той печели адмирации и фенове.

Още преди да се впусне в аферата на „Клубът на купувачите от Далас“, която му отнема години, заради намирането на финанси и свалянето на безброй килограми, Макконъхи вече се е заявил като мъж, който може да играе почти всичко, в продукциите „Адвокатът с Линкълна“, „Кал“ и „Весникарчето“.

Този тексаски рейнджър сменя рязко кино имижда си някъде през 2009-а, когато прави и последната романтична комедия във филмографията си до момента. И това са „Призраци на бивши гаджета“. Но ако сте почитатели на захаросания жанр, ще успеете да оцените чудесния Макконъхи и химията му с Дженифър Гарднър и Ема Стоун в този guilty pleasure филм, който може да ви донесе удоволствие, ако се освободите от предразсъдъците си.

През 2010-а Макконъхи поема към света на сериозното кино, като първо влиза в ролята на Мик Халър, персонаж написан и измислен от писателя Майкъл Конъли, който го поставя в центъра на своята книжна спин-офф поредица, която да подкрепи най-известните му книги – тези за детектив Хари Бош. Почитателите на Конъли харесват Макконъхи в ролята на адвоката аутсайдер и така възходът на чудото, което днес познаваме като Матю Макконъхи „един от любимите ми актьори“, започва.

Следват независимите „Кал“, „Вестникарчето“ и сериалът Eastbound & Down. Във всички тях тексасецът е различен и адски добър, което по някакъв необясним начин учудва публиката. Може би не са го очаквали от мъж, наречен „мистър тяло“ преди няколко години.

И да, Матю Макконъхи е и „мистър тяло“ и безобразен актьор с потенциал на лъв на голям екран. Той смело поема роли и се гмурка в тях с ожесточеност на олимпийски шампион. И това му носи само положителни неща.

Краткото му появяване във „Вълкът от Уолстрийт“ остава един от многото адски добри моменти във филма. Разбира се, че шоуто там принадлежи на Ди Каприо, но Макконъхи е мини бог в своята мини пет минутна вселена, дадена му от Скорсезе.

Оттам насетне следват „Интерстелар“ и „Истински детектив“, а от другата седмица ще може да го гледате и в чудесния Gold, който някак минава незабелязано от повечето хора. А не трябва. Матю Макконъхи е титаничен в него.

След рязката промяна в актьорския си имидж и кариерното си развитие, Макконъхи става малко по-избирателен в ролите си. Той подбира внимателно сценариите, които да чете и режисьорите, с които да снима. Затова някак нямаме търпение да го гледаме в „Тъмната кула“ по Стивън Кинг, където това златно момче играе Мъжът в черно. Иначе ви го препоръчваме в Gold, от другата седмица обаче.

Междувременно ви черпим с най-добрите му роли. Някои сте гледали, а някои сигурно сте пропуснали, но ние сме тук за да ви ги покажем. В галерията горе. 

 
 

Премиерата на „Красавицата и Звяра“ съвпадна с бурята Дорис

| от chronicle.bg |

Звездите на „Красавицата и Звяра“ понесоха стоически лошото време, предизвикано от бурята Дорис, за да присъстват на състоялата се в Лондон премиера на игралната версия на класическата анимация на „Дисни“ от 1991 г., съобщава БТА.

26-годишната Ема Уотсън приличаше на истинска принцеса, постигната благодарение на приказна сребристосива рокля с пелерина, сътворена от дизайнерката Емилия Уикстед. Актрисата сподели, че „твърде прогресивната“ й героиня Бел е по-различна от останалите принцеси на „Дисни“.

На премиерата на филма присъстваха също Дан Стивънс, който се превъплъщава в образа на Звяра/Принца, Люк Еванс (Гастон, отхвърлен съперник за сърцето на Бел), Ема Томпсън и Иън Маккелън, които озвучават персонажите Мисис Потс и Когсуърт, режисьорът Бил Кондън.

Кондън не скри, че се е чувствал напрегнат заради предизвикателство да създаде игрална версия на класическата анимация. Маккелън сподели, че с известно безпокойство е очаквал моментът, в който ще може да сравни новия филм с оригиналната анимационна лента.
Игралната версия на „Красавицата и Звяра“ излиза на екран във Великобритания, САЩ и България на 17 март.

 
 

Какво става, когато свалиш 50 килограма

| от chronicle.bg |

Да свалиш килограми не е никак лесно. Да успееш да смъкнеш 50 кг е истинско постижение. Преди да тръгнете на дългото пътешествие към красивото тяло обаче, трябва да знаете какво правите – увиснала кожа и различни здравословни проблеми са само част от рисковете, за които е добре да бъдете подготвени. Независимо дали искате да свалите 10 килограма или 100, трябва да сте наясно, че това ще промени целия ви живот.

Предлагаме ви историите на няколко жени пред „Today“. Те са свалили много килограми и разказват за нещата, които биха предпочели да знаеха, преди да започнат.

 
 

Рецепта за кокосови гофрети

| от Росица Гърджелийска |

Роси успява да осъществи мечтата на мнозина, които страдат от различни алергии – тя успява да създаде гофрети без глутен, без лактоза и без ядки. Тайната – банани.

Росица Гърджелийска работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Ето и нейната рецепта за кокосови гофрети.

 

Нужни продукти:

3 банана;
4 яйца;
1/3 ч.ч. кокосово брашно;
2 щипки бакпулвер;
олио за гофретника.

Начин на приготвяне:

Загрейте гофретника.
Блиндирайте бананите, яйцата и кокосовото брашно.
Оставете на престои 10 мин. и блиндирайте пак.
Добавете бакпулвера и разбъркайте добре.
Намазнете добре гофретника, изсипете черпак от сместа в него и го затворете.
Гответе няколко минутки и след това бавно започнете да отваряте гофретника. Ако гофретата е готова, би трябвало да се отвори лесно и да не залепне.

Прекрасни са сервирани с вишни и кокосови стърготини.

гофрети роси