Младите номади на Европа

| от |

Едни се примиряват с безизходицата, други тръгват да търсят късмета си в чужбина. Безработицата сред младите хора в Европа е тревожна. Програми за овладяването ѝ има, пише Дойче веле. Но дали и колко ефективни са те?

В средата на септември ще станат шест години, откакто американската инвестиционна банка “Лемън Брадърс” се срина. Нейният колапс ускори пожара на финансовата криза, която не само изправи на ръба на пропастта икономиката и банковите системи, а и разтърси трудовите пазари така, че те и досега не могат да се съвземат. Милиони млади хора са лишени от шанс за работа и се намират в безизходица.

В ЕС броят на безработните под 25-годишна възраст скочи само за една година на над пет милиона души. В Испания и Гърция процентът на безработните в тази възрастова група надхвърли 50 на сто. Вярно е, че не “всеки втори” младеж днес е без работа, но трябва да се има предвид, че статистиките изключват учащите се и студентите. Което ще рече, че положението е драматично.

Без перспектива

В Португалия, Испания, Гърция и Франция например много млади хора съзнателно удължават срока на образованието си именно защото са наясно, че трудовият пазар няма какво да им предложи. От Югоизточна и Централна Европа до Ирландия и Швеция цяло едно поколение се лута без ориентир на трудовия пазар. В същото време учените твърдят, че именно първите стъпки са определящи за трудовата биография на младия човек. Хората, чиято “кариера” започва с безработица и страх как изобщо да преживеят, трудно могат да се отърсят от чувството за несигурност.

Гняв и разочарование от провала на правителствата да решат проблема с безработицата се изляха най-напред в протестните маршове на гневни млади хора в големите европейски градове – от Мадрид до Атина. Тези демонстрации междувременно се разредиха, но проблемът си остава нерешен. Една част от младите се нагаждат към ситуацията и се връщат под бащиния покрив, понасяйки лишенията. Други отчаяно обръщат гръб на официалния трудов пазар и се опитват да свързват двата края с работа “на черно”.

Бягството на младите

Все повече младежи южноевропейци стягат куфарите в търсене на по-добър живот в чужбина. И точно Германия, която до неотдавна не желаеше да става “преселническа страна”, благодарение на процъфтяващата си индустрия сега се превръща в притегателен център за тези млади номади. На много места Гьоте-институтите не смогват да назначат достатъчно нови учители, за да отговорят на нарасналия интерес към курсовете по немски език.

В родните страни на тези млади хора, вкл. от Източна Европа, не се гледа с добро око на това „изтичане на мозъци“. Пропуска се обаче фактът, че в средносрочен план тези страни-членки на ЕС ще спечелят от своите емигранти. Защото подобри ли се веднъж положението, разкрият ли се нови работни места, то прокудените от кризата ще започнат да мислят за връщане – заедно с натрупания опит в чужбина, така ценен за икономиките в техните страни.

Сгрешената диагноза

Излиза, че младите се справят с кризата по свой си начин. И това е добре, защото те не очакват кой знае какво от политиката. Вярно е, че европейските държавни и правителствени ръководители одобриха помощни програми за 6 милиарда евро, чиято цел е на всеки млад човек да се осигури работа, професионално обучение или практика. Това обаче е по-лесно да се обещае, отколкото да се изпълни. Освен това по-важни от мерките на Брюксел са действията на националните правителства. Много от тях обаче лекуват симптомите, а не причините за болестта.
Единствена Испания предприе реформи на трудовото си законодателство и се опитва да въведе германската дуална система на обучение. Но това е дълъг процес, който почти не помага на днешните безработни. И все пак именно между Галиция и Андалусия се забелязват първи проблясъци на трудовия пазар. В същото време в една Италия младите продължават да са лишени от справедлив достъп до трудовия пазар.

Коя е най-добрата пазарна политика?

Германските успехи с овладяването на младежката безработица се дължат не само на образователната система. Те са плод и на болезнените реформи от края на миналия и началото на този век. Добрите резултати от тях се проявиха в годините след това. Страната разполага с конкурентоспособни предприятия, които разкриват нови работни места и са заинтересовани да привличат квалифицирани работници. Вярна се оказва старата истина, че умната икономическа политика е и най-добрата пазарна политика. От нея печелят най-вече младите.

 
 

Photoshop битката за Тейлър Суифт

| от chronicle.bg |

Певицата Тейлър Суифт стана повод за ожесточено състезание на фотошоп майстори от целия свят.

Тя беше заснета наведена, с разперени ръце. Това беше достатъчно, за да започне поредицата от фотошоп изпълнения, които я пренасят на различни места в различен контекст – яхнала ракета със знамето на САЩ в ръце например.

Затова обичаме интернет!

Вижте в галерията най-добрите попадения.

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

Страст и интрига в новия трейлър на „Петдесет нюанса по-тъмно“

| от chronicle.bg |

Нови кадри от едно от най-чаканите заглавия за 2017 г. разгорещяват страстите и обещават неочаквани обрати за Крисчън Грей и Анастейжа Стийл. След като Петдесет нюанса сиво счупи няколко рекорда, продължението от култовата поредица – Петдесет нюанса по-тъмно, ще влезе в киносалоните на Свети Валентин догодина.

В края на първия филм богатият и красив милиардер със специфичен сексуален вкус и срамежливата студентка Ана се разделиха. В новия трейлър към новото заглавие, обаче, Крисчън Грей е твърдо решен да спечели отново любовта на живота си. Въпреки че е объркан от чувствата, които изпитва, той целеустремено започва да преследва Анастейжа. Тя от своя страна поставя категорични условия – без правила и без тайни. Вече пораснала и не толкова наивна, тя все още изпитва чувства към него, но отказва да бъде наранена отново. И точно когато двамата намират път обратно един към друг, призраците от миналото на Крисчън възкръсват.

В Петдесет нюанса по-тъмно освен Джейми Дорнан и Дакота Джонсън, ще видим още носителките на Оскар Ким Бейсинджър и Марша Гей Хардън, както и Дженифър Ел, Люк Гримс, Рита Ора, Виктор Расук, Елоиз Мамфорд и Макс Мартини.

Петдесет нюанса по-тъмно е режисиран от Джеймс Фоли и продуциран отново от Майкъл де Лука, Дана Брунети и Маркус Висиди, заедно с Е.Л. Джеймс. Сценаристи са Майл Леопард и авторът на бестеселъра Е.Л. Джеймс.

FSD_TRL-C_Bulgaria_SUB_1080p25_H264.1

Петдесет нюанса по-тъмно идва в кината на Свети Валинтин 2017.

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.