Младите милионери на Германия

| от |

Германците, които ще Ви представим в тази статия, са убедени, че в ерата на интернет може да се забогатее бързо, а възрастта в никакъв случай не е от значение. Докато връстниците им още следват, те вече трупат милиони, разказва Дойче веле.

zamver

В Германия хората са на мнение, че няма нужда да се бърза с учението. Там студентите се дипломират средно на 27 години. За бляскавия старт в кариерата обаче няма никаква гаранция. Безпощадната статистика потвърждава, че едва всеки четвърти германец до 30-годишна възраст може да се похвали със сигурна работа. Останалите се лутат между различни обучения, краткотрайни договори и стажове.

Въпреки тези тенденции, и сред германците има бизнесмени, направили първия си милион преди да навършат 40 години – благодарение предимно на интернет технологиите, установените контакти, липсата на страх от риска и известен късмет.

Германският Зукърбърг

Когато става дума за млади милионери, по-възрастното поколение се сеща за Бил Гейтс. Още на 20 години той регистрира търговската марка „Майкрософт“. За представителите на най-новата епоха подобен символ пък се явява Марк Зукърбърг, на когото социалната мрежа „Фейсбук“ донесе и световна слава, и доста солидни доходи.

Еквивалент на Зукърбърг има и в Германия, макар и в по-скромни мащаби. През 2005-та година германецът от ирански произход Есан Дариани стартира социалната платформа „StudiVZ“, която междувременно има 16 милиона потребители. През 2007 StudiVZ става собственост на издателската група „Georg von Holtzbrinck“ срещу 85 милиона евро. Твърди се, че 10 от тях е взел лично Есан Дариани, който тогава е само на 26 години.

С течение на времето все повече потребители се ориентират към „Фейсбук“ и забравят паролите си за неговия германски аналог. А самият Дариани се установява в Берлин, купува си спортен автомобил и започва да инвестира парите си в нови онлайн проекти.

От Аландо до Заландо

Говорейки за аналозите на американски продукти, не може да не се спомене звездното трио на германската онлайн търговия – Марк, Оливер и Александър Замвер. Първият търговски успех на братята е създаването на портала за интернет търговия „Аландо“, който само шест месеца след стартирането си е изкупен от американската компания „Ebay“, която всъщност послужила за негов образец. В крайна сметка така възникнала германската версия на „Ebay“, а предприемчивите германци спечелили от продажбата 43 милиона долара. По онова време всички те били под 30 години.

Следващият успешен проект на семейство Замвер е мрежата с мелодии за мобилни телефони „Jamba“, която била продадена на шест пъти по-висока цена. Днес Марк, Оливер и Александър са известни най-вече с това, че предоставят капитал на млади компании в сферата на мобилните и интернет технологиите. Сред най-успешните им проекти са информационният портал за търсене на хотели „Trivago“ и сайтът за онлайн търговия „Zalando“.

Ценността на марката

През 2007 четиримата приятели Кристиан Хайтмайер, Константин Бизанц, Николас Шпек и Марио Цимерман основават интернет магазин за продажбата на маркови продукти на ниски цени, наречен „Brands4Friends“. Идеята може и да не е нова, но бързо намира отклик сред производителите. Чрез този канал те имат възможност лесно да се освободят от остатъците от по-старите си колекции.

Три години по-късно компанията е купена за 150 милиона евро – отново от „Ebay“. „Мечтата ми се сбъдна“, казва пред журналисти Марио Цимерман, коойто тогава няма и 30 години. Веднага след това той се заема с нов проект: разработката на онлайн оптика, която предлага очила на ниски цени. Днес услугата се рекламира интензивно по телевизията. Класическите мрежи от магазини за продажба на очила, които само преди няколко години тотално отхвърлят всяка мисъл за продажбата на стъкла или рамки онлайн, вече обмислят откриването на свои собствени „интернет филиали“.

И от любовта към спорта се печели добре

Щефан Пфанмьолер е на 24 години, когато печели бронзов олимпийски медал в състезанията по гребане с кану. На 27 пък, когато вече е приключил спортната си кариера, се преквалифицира в интернет предприемач и без какъвто и да било стартов капитал създава социалната мрежа за спортисти „Netzathleten“.

Сайтът бързо добива популярност сред любителите на спорта и привлича рекламодатели. Откритият бизнес модел се оказва толкова успешен, че в крайна сметка частната телевизия „RTL“ предлага за него над 20 милиона евро. „Ако тренираш целенасочено, непременно ще получиш признание“, казва Пфанмьолер пред вестник „Ди Велт“. „Десет години съм се занимавал със спорт и станах световен шампион. А това ми даде увереност“, споделя той.

Щефан Пфанмьолер влага парите си в пътешествия, ново жилище и създаването на компания, която помага на начинаещите предприемачи да стъпят на крака. Определено може да се поспори къде конкуренцията е по-ожесточена – в спорта или в бизнеса.

 

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.