Месец след пускането в експлоатация на естакадата при Семинарията…

| от |

От www.sofia-sos.org

 

Месец след пускането в експлоатация на естакадата по бул. „Пейо К. Яворов“ наш екип направи оглед на съоръжението и района около него. Публикуваме снимки от забелязаните нередности и недоразумения.

 

Надписът, който разбуни общественото мнение. Напоследък върху всички нови съоръжения започна да се поставя надпис на поръчителя и изпълнителя. Не ни е ясно кое налага този акт и попитахме Столична община за него, както и каква ще бъде финансовата полза от рекламата на „Главболгарстрой“ АД.

002

 Гербът на София не съответства на одобрените изображения.

005

Некачествено извършени заварки.

004

 … още некачествени заварки…

006

Следствия от некачествено изпълнение.

007

Незатегнати болтове.

008

Липсващи връзки.

009

Липсва връзка към мълниезащитата, ако изобщо има такава.

010

Зелените съчки, характерен елемент от съвременната визия за озеленяване, неразделна част от инвестиционните проекти, все още успяват да скрият на места окаяното състояние на земната маса след строежа, но са започнали да оредяват. Поникналите плевели будят съмнение, че не е предвидена редовна грижа за набързо оформените цветни лехи.

011

Очевидно никой гражданин или велосипедист все още не е подал сигнал до Столична община, че тротоарът по протежението на бул. „Стоян Михайловски“ в посока към зоопарка и непосредствено след преустроеното кръстовище, е крайно необходимо да бъде разширен, за да стане възможно ползването му без инциденти. Истината е, че не сме го направили и ние… поне засега. Непонятно е, обаче, как е допуснато при инфраструктурен проект от такъв мащаб да не бъдат осигурени всички условия за комфорт на придвижването на пешеходците, особено при наличието в участъка на спирка на градския транспорт и подстъп към гората на Борисовата градина, ползвана за спорт, отдих и разходка от много столичани.

012

 А може би съчките са временно решение?!

014

Няма как да не отчетем широтата на проектантското сърце при оразмеряването на тротоара, водещ към автобусната спирка по бул. „Пейо К. Яворов“ в посока телевизионната кула. Де да имаше такава щедрост и към тротоарите по направленията, които се ползват от хората много по-активно. Но уви – в огледалната посока изобщо не е останало място за преминаване на пешеходци, защото е било по-важно да бъде обособена „паркинг“ лентата за живеещите до булеварда, която пък се оказва цената на тяхното съгласие за безумната реализация на парчето от иначе необходимата за града директна пътна артерия.

015

Не, това не е края на „тротоара“, водещ към телевизионната кула, макар и да се вижда, че тук трудно би преминал сам пешеходец в отлично здраве и кондиция (за майка с количка не си и помисляме!). Продължава така още стотина метра, но вече виждаме откъде общината може да прехвърли излишно положени плочки за осъществяване на крайно необходимото разширяване на тротоарите от другата страна на кръстовището.

Емоцията от пресичане на кръстовището на първо ниво оставяме на Вас да изпитате лично. Прави впечатление, че възелът, оставен на регулиране от светофар, е много по-натоварен от трафик в сравнение с честотата на преминаване на ППС по моста.

Нямаме представа каква е била окончателната стойност на проекта, за да направим оценка на съотношението цена-качество, но пропуските в работата на изпълнителя не говорят за строг контрол върху качеството.

Няма как да не се запитаме защо Общината е разрешила за ползване съоръжението при положение, че толкова елементи от инфраструктурата за хората не са довършени. Не бяха ли те по-важни за органа от автомобилите?

Трудно ни е да приемем, че реализираната естакада съответства на европейската визия за комфортна и ефективна градска среда. Вече завършен проектът дава възможност да се усетят пряко недостатъците при експлоатацията му, посочени от специалисти и граждани, преди одобрението на плана, но оставени да залегнат в неговото изпълнение. Намираме резултата и от тази поредна инвестиция за милиони левове за незадоволителен и се надяваме обществото ни да стане превантивно по-бдително към работата и идеите на местната власт. Само така може да бъде предотвратено бъдещото разхищение на средства и енергия, които, вместо да служат за истинско развитие и облагородяване на градската среда, ни оставят чувството за отбиване на номера с елементарна цел усвояване на европейски пари.

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

Цен*ура

| от |

Вие имате магазин за плодове и зеленчуци, аз имам 10 реда фиданки. Правим договор аз да продавам на вашия плод-зеленчук и да правим бизнес.

Идвам, 5-6 години продавам много готина продукция, но днес ето че вече продавам каквото си искам, защото имам тази свобода и по закон, и по договора ми с вас.

Вие ми казвате: „Днес магазинът е затворен, защото прекаляваш“. Аз ви казвам: „Черните ми дрехи крият от вас колко са бели душите ми.“ И съм прав, защото така сме се разбрали. Само дето не съм прав…

Не съм прав по същия начин, по който не съм прав, когато момичето предложи да плати на първа среща, аз да кажа „Ми окей“. Това, което ще стане, когато тя си плати, няма да е неморално или незаконно. Ще е тъпо.

На магазина пише “Плод-зеленчук”, хората очакват ако не само плодове и зеленчуци, то поне предимно това. Затова влизат. Като влязат обаче единственото плодово в магазина е презервативи с вкус на лимон. Често нямам и от тях.

Поне да продавах добре, но не продавам особено добре. София-Ден-и-нощният отсреща продава 2 пъти колкото мен. А дори не продават от магазин, а от багажник на кола. Нормално е да затворите магазина, нормално е да направите нещо.

От една страна така. От друга страна…

Това е Слави Трифонов и историята му на екран доказва, че той е поставял ултиматуми, чупил е телевизори, изхвърлял е боклуци. бТВ би трябвало добре да знаят за какво става въпрос. Какво да очакваш от Слави Трифонов?

Да добавим и това, че преди записа на всяко предаване сценарий получават не само режисьорите, Ку-ку бенд и т.н. Сценарият стига и до един човек, който се нарича делегиран продуцент. Той (или тя) е от страната на телевизията и следи “да не стане нещо”. Съответно – бТВ знаят какво ще става във всяко предаване. Естествено, едва ли са знаели, че Филип Станев ще къса снимка на президента, но това е частен случай.

В този смисъл в спора си със Слави Трифонов те са в ролята на момичето, което на първа среща каже: „Ти ще платиш“. Нито е неморално, нито е незаконно. Тъпо е.

Двете страни са заедно в тази работа, а работата е ясна.

В крайна сметка след цялата разправия с „Шоуто на Слави“, довечера всички ще са пред телевизора, за да видят какво ще стане. Излъчва се, рейтингът се вдига, Слави се чува, а новият изпълнителен директор на бТВ Флориан Скала оправдава доверието – всички са щастливи.

Преди 2-3 годни в едно интервю питаха DJ Станчо още ли има вражда между „Снайпер Рекъдрс“ и „Аренби Рекърдс“ и той каза: „А-а-а, не, то това беше само за да продаваме касетки.“

А ако случайно бТВ реши и тази вечер да пуска стари записи, то шоуто така или иначе ще продължи. С малко повече шум на улицата.

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.