Месец след пускането в експлоатация на естакадата при Семинарията…

| от |

От www.sofia-sos.org

Месец след пускането в експлоатация на естакадата по бул. „Пейо К. Яворов“ наш екип направи оглед на съоръжението и района около него. Публикуваме снимки от забелязаните нередности и недоразумения.

Надписът, който разбуни общественото мнение. Напоследък върху всички нови съоръжения започна да се поставя надпис на поръчителя и изпълнителя. Не ни е ясно кое налага този акт и попитахме Столична община за него, както и каква ще бъде финансовата полза от рекламата на „Главболгарстрой“ АД.

002

Гербът на София не съответства на одобрените изображения.

005

Некачествено извършени заварки.

004

… още некачествени заварки…

006

Следствия от некачествено изпълнение.

007

Незатегнати болтове.

008

Липсващи връзки.

009

Липсва връзка към мълниезащитата, ако изобщо има такава.

010

Зелените съчки, характерен елемент от съвременната визия за озеленяване, неразделна част от инвестиционните проекти, все още успяват да скрият на места окаяното състояние на земната маса след строежа, но са започнали да оредяват. Поникналите плевели будят съмнение, че не е предвидена редовна грижа за набързо оформените цветни лехи.

011

Очевидно никой гражданин или велосипедист все още не е подал сигнал до Столична община, че тротоарът по протежението на бул. „Стоян Михайловски“ в посока към зоопарка и непосредствено след преустроеното кръстовище, е крайно необходимо да бъде разширен, за да стане възможно ползването му без инциденти. Истината е, че не сме го направили и ние… поне засега. Непонятно е, обаче, как е допуснато при инфраструктурен проект от такъв мащаб да не бъдат осигурени всички условия за комфорт на придвижването на пешеходците, особено при наличието в участъка на спирка на градския транспорт и подстъп към гората на Борисовата градина, ползвана за спорт, отдих и разходка от много столичани.

012

А може би съчките са временно решение?!

014

Няма как да не отчетем широтата на проектантското сърце при оразмеряването на тротоара, водещ към автобусната спирка по бул. „Пейо К. Яворов“ в посока телевизионната кула. Де да имаше такава щедрост и към тротоарите по направленията, които се ползват от хората много по-активно. Но уви – в огледалната посока изобщо не е останало място за преминаване на пешеходци, защото е било по-важно да бъде обособена „паркинг“ лентата за живеещите до булеварда, която пък се оказва цената на тяхното съгласие за безумната реализация на парчето от иначе необходимата за града директна пътна артерия.

015

Не, това не е края на „тротоара“, водещ към телевизионната кула, макар и да се вижда, че тук трудно би преминал сам пешеходец в отлично здраве и кондиция (за майка с количка не си и помисляме!). Продължава така още стотина метра, но вече виждаме откъде общината може да прехвърли излишно положени плочки за осъществяване на крайно необходимото разширяване на тротоарите от другата страна на кръстовището.

Емоцията от пресичане на кръстовището на първо ниво оставяме на Вас да изпитате лично. Прави впечатление, че възелът, оставен на регулиране от светофар, е много по-натоварен от трафик в сравнение с честотата на преминаване на ППС по моста.

Нямаме представа каква е била окончателната стойност на проекта, за да направим оценка на съотношението цена-качество, но пропуските в работата на изпълнителя не говорят за строг контрол върху качеството.

Няма как да не се запитаме защо Общината е разрешила за ползване съоръжението при положение, че толкова елементи от инфраструктурата за хората не са довършени. Не бяха ли те по-важни за органа от автомобилите?

Трудно ни е да приемем, че реализираната естакада съответства на европейската визия за комфортна и ефективна градска среда. Вече завършен проектът дава възможност да се усетят пряко недостатъците при експлоатацията му, посочени от специалисти и граждани, преди одобрението на плана, но оставени да залегнат в неговото изпълнение. Намираме резултата и от тази поредна инвестиция за милиони левове за незадоволителен и се надяваме обществото ни да стане превантивно по-бдително към работата и идеите на местната власт. Само така може да бъде предотвратено бъдещото разхищение на средства и енергия, които, вместо да служат за истинско развитие и облагородяване на градската среда, ни оставят чувството за отбиване на номера с елементарна цел усвояване на европейски пари.