Медийно раболепие

| от | |

Новият турски президент Реджеп Тайип Ердоган няма защо да се притеснява за имиджа си в турските медии. Още по време на предизборната борба той упражняваше масивно влияние върху тях и техните публикации, пише Дойче веле.

Ердоган може да разчита, че и занапред турските медии ще го подкрепят. Както твърдят критиците на новия президент, изборната кампания ясно е показала, че вестниците и телевизиите в Турция са на страната на правителството. А пък към критичните медии подходът на Ердоган и без това е агресивен. Противниците му не очакват нищо добро за медиите и по време на президентския му мандат. Поведението на обществено-правната телевизия TRT по време на изборната борба е било направо гротескно. Медийната експертка Асли Тунч от университета Билги в Истанбул изчислява, че TRT е отделила на кандидата Ердоган почти девет часа екранно време само в рамките на три предизборни дни. Двамата му съперници Екмеледин Ихсаноглу и Селяхатин Демирташ са се появили на екран само за по-малко от четири минути.

Лично влияние и намеса

Новият президент се погажда добре и с частните медии. В хода на корупционните разследвания срещу правителството на бял свят излязоха подслушани телефонни разговори. От тях стана ясно, че по разпореждане на Ердоган група предприемачи е купила няколко медии, начело на които по-късно застават близки до правителството мениджъри. В замяна на това групата предприемачи е получила привлекателни държавни поръчки. Техните телевизионни канали, както и вестници като „Сабах“ са смятани за бастион на медийната власт на Ердоган.

Самият той признава, че се обаждал многократно в частния телевизионен канал Хабертюрк, за да предотврати излъчването на обширен репортаж за опозицията. Наблюдатели на изборите от ОССЕ констатират, че в изборната борба голяма част от турските медии са били на страната на Ердоган. Неговият натиск и податливостта на държавните медии обаче не са единственият проблем. Много частни медии в Турция са в ръцете на икономически босове, които заради тлъстите държавни поръчки гледат да са в добри отношения с Ердоган и за целта използват собствените си медии.

Така например популярната в миналото информационна агенция NTV е собственост на икономическа групировка, която миналата година си осигури държавна поръчка за изграждането на пристанище в Истанбул на стойност 525 милиона евро. По време на предизборната кампания Ердоган даваше интервюта само на добронамерени журналисти от близки до правителството медии. Той отказа телевизионна дискусия с двамата си съперници.

Критичните журналисти – в затвора

По-малките медии като вестник „Тараф“, опозиционният „Джумхуриет“, или левият вестник „БирГюн“ отчасти остро нападат новия президент. Но понасят тежки последици. „Тараф“ се оплаква от безразборни данъчни искове от финансовата служба. Един от репортерите на вестника, Мехмет Барансу е арестуван за „обида на длъжностно лице“. Ердоган наруга колумнистката на вестника и кореспондентка на британското списание „Икономист“ Амберин Заман, като я нарече „безсрамно женище“, което трябвало да се обуздае. Новият президент се оплаква постоянно и от социалните мрежи Фейсбук и Туитър, които междувременно станаха най-популярните платформи за критични информации.

Големите медии в Турция почти не критикуват Ердоган. А малкото критични материали се свалят бързо. Флагманът на медийната империя Доган „Хюриет“ публикува наскоро доста остър материал, а и други нейни издания разядосаха Ердоган. След като той официално се оплака, главният редактор на „Хюриет“ Енис Бербероглу изненадващо подаде оставка. Официално беше изтъкнато, че оставката на главния редактор няма връзка с критичните материали срещу Ердоган.

Чия собственост са вестниците?

По информации от медиите Айдън Доган, който беше подложен на натиск за просрочени данъчни плащания в размер на милиарди, е разпоредил на журналистите си да „свалят гарда“. Вече бил загубил цяло състояние, както заяви впоследствие самият той. Журналистиката не се състояла в това, всеки ден да критикува правителството. „В тази страна има и други неща, които нямат нищо общо с политиката“, каза Айдън Доган.

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.

 
 

Документален филм разкрива тайни за живота на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Документален филм за Хийт Леджър ще разкрие неизвестни факти за личния му живот.

Актьорът почина през 2008 година на 28 години.

„I Am: Heath Ledger“ ще разказва за живота на звездата, като ще включва и интервюта на важни за него хора. Ще има нови детайли около кариерата на актьора и личния му живот. Все още не е обявено кои са ключовите лица, интервюирани във филма.

Хийт Леджър спечели сърцата на зрителите с „10 неща, които мразя в теб“, „Планината Броубек“, „Като рицарите“ и други. Превърна се в легенда с ролята си на Жокера в „Черният рицар“, което посмъртно му спечели награда на Академията.

хийт леджър

Филмът ще съдържа информация и за още един въпрос – причината за смъртта му. Официално става дума за инцидентна свръхдоза. Според някои обаче Хийт Леджър е станал жертва на мрачния си персонаж в „Черният рицар“.

Актьорът има дъщеря от актрисата Мишел Уилямс – Матилда. Момичето днес е на 11, но Уилямс много добре пази личния й живот.
„I Am: Heath Ledger“ ще се появи на екран по телевизионната мрежа Spike през май.

 
 

Поглед зад кулисите на новия сезон на „Туин Пийкс“

| от chronicle.bg |

Същите актьори, малко остарели, малко променени, малко по-зловещи от преди.

„Туин Пийкс“ се завръща 26 години след последния си епизод, за да ни разкаже още една порция от историята.

Зад епизодите стоят Дейвид Линч и Марк Фрост – оригиналното дуо, създало култовия сериал. „Туин Пийкс“ промени телевизията завинаги, залагайки различен метод за разказване на криминални истории.

Очаква се трети сезон да бъде на екран от 21 май и ще включва 18 епизода.

В тях ще участват както Кайл Маклоклан в ролята си на агент Дейл Купър, така и нови имена като Наоми Уотс, Тим Рот и Моника Белучи.

Entertainment Weekly представи серия от снимки, които показват героите на сериала 25 години по-късно. Сред тях са Дана Ашбрук, Медхен Еймик, Шерилин Фен, Уенди Роби и Шерил Лий.

Вижте ги в галерията.