Мащабна симулация на пожар в ИКЕА България

| от |

Мащабна симулация на избухване на пожар се проведе в магазина на ИКЕА България на 25 октомври. Всички присъстващи клиенти бяха евакуирани в реално време, а служителите образуваха жива верига, за да гарантират сигурността на клиентите и достъпа на представителите на всички отговорни институции до обекта.

На място дойдоха екипи на Столична дирекция „Пожарна безопасност и защита на населението“, Шеста районна служба пожарна безопасност и защита на населението, служба Масови мероприятия към МВР, 6 РПУ-СДВР, КАТ и Спешна медицинска помощ.

„Всички обществени обекти са задължени да правят такива тренировки в зависимост от категорията си – болница, училище, търговски обекти, през различен период от време (веднъж или два пъти в годината). В случая фирмата организира всичко, а ние наблюдаваме, като ще поощрим положителното и ще известим при наличието на забелязани пропуски, така че за в бъдеще при една реална опасност да няма жертви. Колкото по-истински и реални са занятията, толкова по-добре за персонала и хората, които обитават сградата,” – коментира Първан Секиранов, Началник на Шеста районна служба пожарна безопасност и защита на населението.

Той обясни още, че най-важното за всяка една организация е да има разработен план, съобразен с рисковете, които крият както обекта, така и заобикалящите го сгради и да е обучила персона си достатъчно добре да изпълнява този план.

Димитър Трифонов, Мениджър човешки ресурси и безопасност в ИКЕА България:

„Сигурността е преди всичко“

Каква е целта на тази симулация?

Като компания ние имаме една основна задача и тя е сигурността на всички – както на клиентите, така и на служителите. Ние винаги сме поставяли безопасността на първо място и в този смисъл това не е еднократно упражение, а нещо, в което инвестираме време и усилия всеки ден. Сигурността е приоритет и след това се нареждат всички други задачи, които имаме като магазин. Целта на това упражнение е нашите колеги и клиентите да участват заедно, а също така да автоматизираме максимално движенията си и в една реална ситуация да можем да осигурим безопасността на всички.

Тежка ли е подготовката на подобна инициатива?

Това за нас е всекидневна работа, а не нещо кампанийно. Ежедневно полагаме усилия, за да осигурим спокойствието на клиенти и колеги. Например, ползваме външни консултанти, които извършват инспекция всяка седмица. Те идват и проверяват дали магазинът отговаря на високите стандарти, които сме си поставили. Отделно от това, по няколко пъти в годината организираме евакуации, които са само с нашите служители в извън работно време. Правим периодични обучения за персонала, като само тази година над 80 човека са тренирани да оказват спешна медицинска помощ, а целият ни персонал от над 300 човека мина тренинг за реакция при пожар.

Същевременно, всеки четвъртък провеждаме и евакуации за най-малките в детския кът. Стремим се ИКЕА да има образователна роля за посетителите и да възпитаваме отношение към сигурността. Затова правим много повече, отколкото са чисто законовите изисквания.

Как реагират клиентите – сърдят ли ви се, че им прекъсвате пазаруването?

Това, което ми направи впечатление е, че нашите най-малки клиенти, децата, приеха случващото се с изключителен интерес и много се забавляваха. За нас, ако децата приемат инициативата ни с усмивка, това е знак, че всички останали са се забавлявали, тъй като техните реакции винаги са най-искрени. Също така смятам, че голяма част от клиентите ни за пръв път виждат и участват в такава симулация, което за тях е интересно преживяване и ценен опит.

 
 
Коментарите са изключени за Мащабна симулация на пожар в ИКЕА България