Маркетингът в едно изречение

| от |

Бях на 30 години, когато едни добри и мили хора от „Бизнес Уикли“ взеха решение с което бяха изключително горди. Щяха да направят – мен, който не разбирах абсолютно нищо от маркетинг, отговорен редактор, занимаващ се с всички теми по маркетинг в списанието.

Мога да кажа, че това беше силно решение, от което не можех да се пазя. Дадоха ми една седмица, за да се подготвя. Когато ме изпратиха в офиса ме погалиха по гърба и ми казаха: „О, и между другото, в първия работен ден на тази позиция изпрати бележка до всеки журналист и редактор в списанието и кажи какво ще правиш като главен редактор в “ Маркетинг „. Обясни им точно, каква помощ очакваш“.

Бях в шок. През следващите 168 часа не си спомням дали изобщо спях. Разговарях с всеки на тази планета, който беше се занимавал с това нещо „Маркетинг“. С професори, с консултанти, с маркетингови директори … С майки и бащи. Всички те изглежда вършеха добра работа. Дори изслушвах клиентите на магазини (мои приятели), за да разбера какво им харесва и какви неща ги карат да купуват в търговски център и супермаркет или когато вземат решения да купуват неща от определена марка.

Зададох стотици въпроси. Написах 150 страници бележки. И когато събрах всички тях се роди едно изречение, което според мен най-добре обяснява маркетинга.

То е следното: „Маркетингът, в основата си, е изключително прост: разбираш, на кого искаш да продаваш и след това определяш как ще накараш хората да купуват.“

Това е всичко. Няколко думи обобщават всичко, което човек трябва да знае за маркетинга. Разбира се, това определение може да се усложни. Например, ако се добави, че решението на когото искаш да продадеш продължи няколко месеца и техниките, които се използват за убеждаване на клиентите, трябва да се тестват предварително. Но целта ти остава проста и тя е в изречението по-горе.

След като разбрах това, се върнах при много от хората, с които говорих и ги попитах дали моето заключение им се струва точно. Всички го потвърдиха. Така че следващия път, когато се изправите пред маркетинг предизвикателство, опитайте следното: Върнете се в основите, към това изречение. И вижте дали това ще ви помогне да опростите нещата. Почти съм сигурен, че ще успеете.

Всички сме склонни да усложняваме разбирането на събитията и задачите. Това много ни притеснява. Да се върнем към основния замисъл, винаги помага.

Пол Браун за Inc.

 
 
Коментарите са изключени за Маркетингът в едно изречение