Мъжете на средна възраст най-често се качват зад волана пили

| от |

36 % от мъжете шофьори на възраст между 30 и 39 години са сядали зад волана след като са консумирали алкохол. Това показаха данните от национално представително проучване на агенция ЕСТАТ, финансирано от „Каменица” АД в рамките на кампанията „Алкохолът е лош шофьор”.

Photo_1

Резултатите от изследването сочат, че представителите на нежния пол са много по-малко склонни да сядат зад волана след консумация на алкохол – едва 13 % от всички анкетирани. От друга страна 32.7 % от шофьорите на възраст между 18 и 29 години поне веднъж са се качвали зад волана пили. Данните показват, че броя на водачите с по-ниско от средно образование, които са шофирали след консумация на алкохол, е най-голям. Броят на висшистите със степен доктор или професор пък е най-малък (8.3 %).

Над 2000 души от цялата страна се включиха в кампанията „Алкохолът е лош шофьор”, организирана от „Каменица” АД, която се проведе през изминалия месец. Инициативата насочва общественото внимание към рисковете от консумацията на алкохол преди шофиране и провокира отговорно поведение у водачите на пътя. Основната цел на инициативата е да повиши информираността на обществото за потенциалните опасности от шофиране в нетрезво състояние. Тази година кампанията се проведе в седем града – София, Пловдив, Варна, Бургас, Благоевград, Шумен и Русе. Участниците имаха възможността да направят кратка обиколка, седейки на пасажерското място в автомобил, докато носят т.нар. „алкохолни” очила, които симулират различна концентрация на алкохол в кръвта. „Алкохолните“ очила бяха с 0.4 – 0.6 , 0.6 – 0.8 , 0.8 – 1.5 и 1.1 – 1.7 промила алкохол в кръвта.

Участниците в активностите се увериха по колко различен и опасен начин виждат пътната обстановка. Освен тестовете в автомобил, екипите на кампанията организираха и специални интерактивни игри за всички участници. Предизвикателството пред тях беше да управляват мини кола с дистанционно управление, да напишат SMS от мобилния си телефон или да преброят дадена сума пари, всичко това докато носят „алкохолните” очила.

Вчера бе изтеглен и победителят от томболата, организирана от „Каменица“ АД в рамките на кампанията „Алкохолът е лош шофьор“. Всички участници в игрите трябваше да отговорят правилно на няколко въпроса, свързани с шофирането след употреба на алкохол, за да участват за спечелването на награда скутер Peugeot. Името на печелившия участник е Кремена Маркова от гр. Благоевград. „Отношението ми към шофирането и употребата на алкохол е изключително негативно. Особено напоследък, след като в моя град станаха толкова много катастрофи поради употреба на алкохол. Оценявам, когато има подобни кампании за превенция“, каза щастливата победителка.

Photo_3

И тази година кампанията „Алкохолът е лош шофьор” се проведе с подкрепата на Министерството на вътрешните работи, Посолството на Кралство Белгия у нас, Съюза на българските автомобилисти, Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасност на движение по пътищата (ДОККПБДП) и Българския червен кръст.
Тестовете с автомобили бяха организирани със съдействието на официалния партньор на инициативата – София Франс Ауто – официален вносител на Peugeot за България.
Кампанията се организира и с медийната подкрепа на Дарик радио, Нова телевизия, вестниците „Труд” и „24 часа”, Dir.bg.

 
 

Супергероите, които харесваме

| от |

Знаем, че всички харесват Спайдърмен, Супермен и Батман. Супергероите са guilty pleasure за момчетата, заради мрачната си натура, драматичното си минало и онзи леко прокрадващ се тестостеронен момент на хора, които могат всичко. Жените пък просто харесват мъже в тесни костюми. Изобщо във всякакви костюми.

Супергероите комбинират в себе си осанката на аутсайдера, лошото момче или съответно момиче, с уникална съдба и възможности, и възможността да ти направят чай и да натупат лошите едновременно.

Вселените на DC и Marvel – най-големите производители на силни и смели момчета и момичета на глава от населението, е пълна с истински интересни и готини персонажи. Независимо, колко стереотипни ви се струват.

Ние сме избрали точно пет броя от най-новите им тв и филмови попълнения, които гледаме винаги с удоволствие.

 
 

„Бързи и яростни“ с възможен спиноф

| от chronicle.bg |

Universal празнува още един успех с „Бързи и яростни 8″. Франчайзът обаче е толкова налят с силни актьори, че става задушно. Усещайки възможност за печалба, студиото може би ще пусне Люк Хобс (Дуейн Джонсън) и Декард Шоу (Джейсън Стейтъм) по собствен филмов път. Героите на Скалата и Стейтъм станаха доста популярни, дори се конкурират с Дом (Вин Дизел) и останалите от семейството.

Феновете искат подобен спиноф още от „Бързи и яростни 5″, но след последния филм тази вероятност сякаш намаля. Очертаваше се Хобс да стане баща и да си остане вкъщи. Плановете обаче се чертаят в посока филм.

Всъщност, и трети доста изненадващ герой от поредица може да участва в спинофа: самата Сайфър, Шарлиз Терон.

Чарлийз Терон, Шарлиз Терон

Химията между Джонсън и Стейтъм е невероятна. Голям плюс е, че двамата могат да преминат от екшън роля към комедия рязко, неочаквано и доста успешно. Тази комбинация, заедно със студената сериозност на Терон, може да донесе сериозно вълнение.

Има няколко неща, които трябва да се. Евентуалния филм ще отвори пространство за един милион въпроси. Ще участват ли в „Бързи и яростни 9″? Ще има ли нещо общо с действието на поредицата или ще си е отделен, самостоятелен филм? Сега ли ще бъде пуснат или когато серията свърши с „Бързи и яростни 10″? Сайфър ли ще е лошият герой или тримата заедно ще се борят срещу по-голямо зло? Ще видим.

Трйлър на „Бързи и яростни 8″:

 

 
 

Холокостът през погледа на седмото изкуство

| от Дилян Ценов |

 Един милион дрехи, 45 000 чифта обувки и седем тона човешка коса – това заварват съветските войски, когато освобождават най-големия нацистки концентрационен лагер – Аушвиц-Биркенау. Това се случва на 27 януари 1945 г. Поне 1 милион души намират смъртта си там.

Общо 6 милиона убити евреи – това е равносметката за Холокоста, която става ясна едва след края на Втората световна война, когато се разбира за действията на нацистите през изминалите години.

Холокостът – геноцидът над различните, онези, които са родени на неправилното място в неправилното време. На 24 април Израел почита паметта на 6-те милиона еврей, цигани, комунисти, хомосексуални и други, които стават жертви на най-голямото зверство, което съвременната ни история познава.

Не е учудващо, че изкуството и до днес обръща поглед към тези събития, за да напомни за ужаса под една или друга форма. Нито е странно как киното успява да създаде шедьоври в тази посока. Невинаги е ясно каква е причината филмите, в чийто сюжет присъства Холокоста, да са толкова добри. Може би една от причините е в мащаба на самата трагедия – тя може  да накара човешката природа да пробие познатите граници.

Именно тези филми ни доближават до истината, която се е случила там – във всички онези „бани“, във всички онези места, „където отиваме да работим“…

Отричан или не, преувеличен (както някои противници го описват) или истински, този геноцид съществува. Съществува и то по начин, който никога няма да избледнее и да се забрави. И макар някои да казват, че темата е преекспонирана в света на киното, то Холокостът продължава да вълнува.

Има ли значение дали са засегнати шест милиона души или един единствен пианист, майка с две деца, момче с раирана пижама, или семейство с малко момче, което има рожден ден? Кое определя едно действие като недопустимо – мащабът или самата природа на действието? 

Може би денят  е подходящ да си припомним как Холокостът е представен в киното. Вижте едни от най-въздействащите заглавия по тази тема в галерията горе.

 
 

Sofia Restaurant Week се завръща с ново пролетно издание

| от Спонсорирано съдържание |

София отново ще потопи сетивата си в море от кулинарни преживявания – от 7 до 13 май Sofia Restaurant Week ще ви накара да откриете вкусните тайни на 25 от най-добрите столични ресторанта.

След изключително успешното първо издание на Фестивала през септември 2016 г., пролетната Седмица на софийските ресторанти ще ви предложи нови локации, менюта и кулинарни изкушения.

В пролетното издание има 17 нови ресторанти, които заедно с останалите 8, предлагат две различни менюта по избор. Всеки един от ресторантите притежава уникална атмосфера, и е подбран след внимателна селекция от организаторите.

В рамките на седем дни може да опитате невероятна храна, резервирайки своите места в предпочитаните ресторанти, които предлагат няколко степенно меню на стойност 25 лв., без включени напитки.

Единствено по време на Sofia Restaurant Week ще може да обиколите със своето семейство и приятели максимален брой от модерните кулинарни локации в града, без да се притеснявате за семейния бюджет или за времето.

GIP_Morino

Kohinoor, SASA, Wagamama са само част от екзотичните места, които може да посетите. Ресторантите са избрани според качеството на храната и обслужването, интериора и наличието на приятна градина, както и заради изключителното кулинарно преживяване, което предлагат.

В зависимост от настроението и придружителите, може да избирате между малки семейни ресторанти като Vino&Tapas и Багри, авторска кухня в Nico’las, 33 Гастронавта и Вакуум, както и висок клас заведения като Talents или Клуб Пушкинъ. Почитателите на живата джаз музика ще могат да посетят Egur, Egur и Morino Urban Wine & Dine. Petrus е подходящ и за семейства с деца, и ще изненада всички с новото меню, което шеф Петър Янков е подготвил. За любителите на steakhouse grill заведенията, организаторите са избрали Roadhouse Grill, където ще могат да опитат месо от висок клас, доставено от САЩ и Италия.

IMG_33Gaustauts

За любителите на вкусната чуждестранна кухня Sofia Restaurant Week предлага азиатска, индийска, средиземноморска, френска, италианска, арменска и гръцка кулинария. Сред предложените ресторанти ще намерите както модернистична, така и традиционна кухня, а някои от местата ще ви изненадат и с иновативни предложения.

Пролетната тема ще бъде застъпена в менютата на ресторантите с присъствието на специалитети с агнешко месо и свежи сезонни зеленчуци.
Sofia Restaurant Week се организира от водещи онлайн и офлайн пътеводители за заведения и туризъм на български и английски език – Zavedenia.bg и Sofia In Your Pocket.

Всички ресторанти, както и менютата, които предлагат, можете да видите на официалния сайт на Sofia Restaurant Week.

Резервации за Sofia Restaurant Week ще могат да бъдат направени от 26 април 2017 г. чрез интернет страницата на Фестивала.