Мъжът, който живя 18 месеца като жена

| от |

Всичко започва с купуването на чифт найлонови чорапи и завършва с книгата „Жената в мен. Един мъж се осмелява на експеримент“. Мъжът е немският журналист Кристиян Зайдел, който действа радикално, за да намери жената в себе си – слага си фалшив бюст, перука, грим, лак за нокти и се качва на висок ток! Специално за ELLE България той разказва подробности за експеримента си. A само в Chronicle.bg един ден преди излизането на списанието на пазара, част от тази невероятна история.

текст ПЕТРА ДЕНЧЕВА

01_Kris

В един мразовит зимен ден Кристиян Зайдел прекъсва своята разходка, за да влезе в супермаркета и да си купи термобельо. Било му студено на краката и искал да обуе нещо под панталона. Само че това, което видял в раздела за мъжки стоки, го вбесило. „Атмосферата беше потискаща. Все тъмни неща, отвратителни парцали. Можете да стигнете с тях до някой глетчер на -30 градуса, но какво да ги правите при нашите температури?“, възмущава се Зайдел. Ескалаторът го качил към дамския раздел случайно. Разликата с долния етаж била като от земята до небето. Разнообразието от продукти, включително и в светли цветове, правело всичко по-приветливо. И в това състояние на духа Зайдел си тръгва от магазина с… дамски найлонови чорапи! „Само по себе си, това беше едно променящо преживяване. Научих много от него! Например, че цифрата 60 на опаковката не е размерът, а показателят за плътността на чорапите. От този момент нататък бях запленен от царството на жените. Исках да се задържа там повече, да го изследвам. То ме очарова. Като пътешествие към непознатото, към една митична земя.“

Мъже в чорапогащи

От този ден започва нещо повече от пътешествие за Зайдел, 54-годишен, хетеросексуален и дори женен. Година и половина той ще живее като жена, носейки не само найлонови чорапи, но и рокли, токчета, перука, грим… Ще се научи да кръстосва крака, когато сяда – навик, който ще му остане и след завръщането му към неговото мъжко амплоа. Ще подложи брака си на особено изпитание. И ще напише книга, превърнала се днес, две години по-късно, в бестселър заради темата, синтезирана в заглавието „Жената в мен. Един мъж се осмелява на експеримент“. Но да се върнем към началото. А то било тъкмо в онзи супермаркет, където Зайдел се запитал: „Защо мъжете да не могат да носят чорапогащи?“ Задавам му същия въпрос сега, а от отговора на известния журналист и писател личи, че дълго и дълбоко е мислил върху това: „Подобно схващане е ясен знак, колко ограничено определяме собствената си роля. Всичко женствено е забранено за силния пол. Мъжът, който перфектно се разграничава от женствеността, е най-добрият мъж. Просто така е дефинирана мъжката роля. А чорапогащите са един от символите на женствеността. Жените пък са нейното олицетворение. Затова са дискриминирани, принизени до сексуални обекти. Ето защо, ако мъж обуе чорапогащник или пък пола, ще го помислят за луд. Тоест, мъжете може и да твърдят, че нямат нужда от чорапогащи или че не ги искат, но всичко е израз на болката, че им е забранено.“

Kris2

На свобода

Поводът вече е ясен. Но не и мотивът – защо един мъж ще се реши на подобен експеримент? „Да съм мъж вече ужасно ми лазеше по нервите“, обяснява простичко Зайдел. „Все едни и същи ритуали сред мъжете. Все това надмогване в дискусиите. Все някой проект, по-важен от всичко друго. За да се стигне накрая до въпроса: „И с какво се занимаваш в момента?“ А писателят дълги години се занимавал тъкмо с женствеността – още по времето, когато е бил мениджър на Клаудия Шифър, или като продуцент на конкурса за модели по RTL, на който дебютира 19-годишната ученичка Хайди Клум. Тогава женското мислене и поведение му били толкова чужди. Но постепенно осъзнава, че жените живеят своя живот много по-свободно в сравнение с мъжете. Макар да са дискриминирани, макар да раждат в болки, жените са някак много по-открити и непредубедени. И тогава мъжкото биене в гърдите започнало да го дразни. „Мъжката роля натоварва света. Мъжете раждат войни. Не се справят с климатичните предизвикателства. Създали са една система от социални неравенства. Крайно време е, след хиляди години на това господство, жените да застанат начело. Тяхната емпатия може да е много по-полезна на света.“

От Кристиян към Кристияна

С тези мисли на ум Зайдел пристига един ден на среща със своя издател. „Имах идея да напиша нова книга – за съвместното съжителство. Но започнахме да говорим за моя първи опит да се напъхам в кожата на жените. Описах му как съм се почувствал по-завършен като човек, без да съм нито транс-, нито хомосексуален. И на двамата ни беше ясно: това е книгата! Но нямахме идея, че ще се превърне в бестселър.“ За да намери жената в себе си, германският журналист действа радикално – слага си имитация на бюст под дрехите, руса перука, грим, лак за нокти и се качва на 10-сантиметрови токчета (на които успешно се придвижва след специално изкаран курс за ходене на високи обувки). И ето че Кристиян става Кристияна!

Как продължава животът на журналиста като Кристияна, какво се случва с неговия брак и какво го връща обратно в мъжките му обувки? Четете в новия брой на ELLE! На страниците му освен историята на Кристиян Зайдел ще откриете и интервю с него специално за българското издание.

ELLE_cover

И още от новия брой на ELLE:

  • Нина Николина с фотосесия от уникалната Синя лагуна в Турция;
  • Писмата в бутилка, които писателят Петър Делчев изпрати до редакцията на ELLE броени дни преди да тръгне сам с каяк да прекосява Черно море;
  • Eдна интересна гледна точка по темата защо се подмазваме на известните;
  • Кои са световните знаменитости с впечатляващо образование;
  • Наистина ли еротичните книги са най-четени от жените;
  • Защо козметиката е вид психотерапия;
  • Как сутиенът може да ви направи с 5 кг по-слаби;
  • Кои са стайлинг законите на лято 2014.

 

Търсете новия брой на ELLE от 20 юни!

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

Десет сериала, които свършиха прекалено рано

| от |

Американската телевизия е известна с това, че може да разбие сърцата на феновете само с един свой замах. Като прекрати любимото им шоу, като убие най-обичания им персонаж… Примерите са безброй в дългите години правене на качествени сериали.

Много от сериалите, които стартираха в сезон 2016-2017 така и не доживяха да видят новата година и… новия си сезон. Някои биват прекратени още преди да се докоснат до малкия екран, а други дори не изкарват цял сезон.

Независимо колко нагади има един сериал, колко подписки се направят и какво говорят феновете за културното му наследство, когато една телевизия реши да дръпне шалтера на някое шоу, то вече е обречено. Малко са примерите, като „Анатомията на Грей“, Family Guy и прочие, които могат да се похвалят, че са видели живот след телевизионната си смърт.

Разбира се, върлият телевизиоман познава и злощастни примери на сериали продължили по-дълго, отколкото е редно. И успели да отегчат нещастната си аудитория до смърт.

Истината е винаги някъде по средата и е редно да знаеш кога да спреш и да се откажеш. Прекалено рано обаче никога не е добра идея. Особено, ако имаш потенциал. Ние сме събрали за вас 10 телевизионни шоута, които приключиха пътя си от малкия екран към нечий хол прекалено рано. Поне според нас. В галерията горе.

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.