Лютви Местан попита КОЙ

| от |

Няма да участваме в продуциране на митове, които свеждат системния порок до една партия, заяви лидерът на ДПС

ДПС няма да участва в продуциране на митове, които свеждат системния порок до една партия или още по-лошо – до няколко персони. Ние имаме проблем с анти ДПС внушенията, заяви от парламентарната трибуна председателят на ДПС Лютви Местан.

КОЙ беше ключовият въпрос в словото му, повторен няколко пъти по различни теми.

Кой и защо продуцира след изборите анти ДПС истерия, кой стои зад черешовите топчета, срещу кого и срещу какво гърмят те днес, от какво трябва да бъдат освобождавани българските граждани, попита той.

Местан отбеляза, че управленският мандат, който се задава, е идеологически несъвместим заради антиевропейското говорене на една от формациите в него и подчерта, че България е на път да изгуби цивилизационната си посока.

„ДПС е ключов гарант за демократичния процес. Нашата мисия е да не позволим България да се отклони от цивилизационния си избор… Можем без власт, но не можем да бъдем отделени от демократичния политически процес, защото сме една от неговите опори. За нас ще е чест да бъдем ясна и явно опозиция на един подобен управленски мандат“, завърши Местан.

ДПС няма да подкрепи антиевропейска и антинатовска позиция

Прочитът на ситуацията след евровота направи възможно да разискваме не кога ще има предсрочни избори, а да разискваме в пъстра политическа среда бъдещето на България.

Ние сме призвани да прокараме пътя на преуспяваща евроатлантическа България. Това заяви лидерът на ДПС Лютви Местан по време на първото заседание на 43-ото НС, предаде репортер на БГНЕС.

43-ият парламент идва в кризисен момент, изправени сме пред резонансово трептене на няколко кризисни елемента – бюджетен дефицит, проблемът КТБ, обърната пирамида на здравноосигурителната система. Наблюдаваме социален популизъм, насаждащ нетърпимост към естествените пазарни механизми. И едно явление, което гражданите усещат особено болезнено – национал-популизмът. Изправени сме пред липса на визия за това каква трябва да бъде същността на съвременната държава, подчерта Местан. Той е категоричен, че ДПС е готово за дълбок същински разговор с езика на фактите за системните пороци на българската демокрация. „И няма да допуснем този разговор да бъде подменен с безполезната и опасна стратегия за продуциране на митове, които свеждат системния порок до една партия или до няколко персони. Започваме със зловонието на КТБ. Истината за КТБ е отвъд мита за банката на ДПС и ние ще стигнем до нея. Чии фигури ще изплуват от трезорите на банката е въпрос, който дължим на българското общество. Кой назначава в съдебната система, много важни въпроси. С езика на фактите ще говорим“, добави Местан.

Ние имаме проблем с анти ДПС внушенията, ние нямаме проблем с истината. Важен е въпросът кой и защо продуцира след изборите анти ДПС истерия. Цели се създаване на благоприятна среда, в която да стане възможен един антиевропейски и антинатовски съюз между дясното и национал-популизма, каза още Местан.

Той критикува искането за преразглеждане на присъствието на бази на НАТО у нас. „Аритметическият сбор се превръща в сговор, ако не стъпва на ясна демократическа основа, дори да се постигне мнозинство от над 200 народни представители“, каза лидерът на ДПС.

Не бих искал „анти-ДПС“ настроенията да е обяснението на протестите в Кюстендил, каза Местан и попита какво място имат черешовите топчета и символите на национално-освободителните борби и от какво освобождават те България днес – от Александър Методиев, Илия Илиев, Четин Казак и други, които „уж имат право да избират и да бъдат избирани“.

В своето слово Местан даде други премери за отклоненията на избирателната система, които обаче се отнасят за други партии и попита защо за тези случаи не се протестира.

„Осъзнаваме нашата мисия в това да не позволим България да се отклони от цивилизационния си избор. Демокрацията е в многообразието. Можем без власт, но не можем да бъдем отделени от демократичния процес, защото сме една от неговите опори“, каза Местан.

„В тази зала сме с 38 рекордни мандата, дадени за единствената политическа сила, която не губи, а качва доверие. За нас е въпрос на политическа отговорност да подкрепим, без да участваме в управление, един ясен евроатлантически профил на следващия кабинет“, добави той и още веднъж бе категоричен, че ДПС няма да подкрепи безпринципна, антиевропейска и антинатовска позиция. „Бог да ни дари с просветление, на добър час“, завърши Местан.

/ News7, БГНЕС

 

 
 

Крис Прат вече има звезда на Алеята на славата

| от chronicle.bg |

Звездата от екшъни Крис Прат получи звезда на Холивудската алея на славата, съобщи БТА.

Прат дойде на церемонията заедно със съпругата си Ана Фарис и сина им Джак.

„Имах добри родители, които ме възпитаха да почитам другите – каза 37-годишният актьор. – Не бяхме богати, но в семейството ни винаги имаше много любов. Аз съм вярващ и смятам, че някои неща са дар от Бога.“

Сред присъстващите на церемонията знаменитости бяха Зоуи Салдана, Дейв Батиста и Майкъл Рукър, които му партнират в сагата „Пазители на галактиката“.

Прат благодари на режисьора Джеймс Гън, който му повери главна роля в „Пазители на галактиката“ и на студиата „Марвел“, филиала на „Дисни“, задето даде шанс на дебеличък по онова време актьор, който до този момент бе известен най-вече с ролята си в сериала „Паркове и отдих“.

Впоследствие Прат се превърна в търсен в Холивуд екшън актьор. Сред по-известните филми, в които се е снимал, са също „Враг номер едно“, „Джурасик свят“, „Великолепната седморка“, „Пасажери“.

 
 

13 сериала, които ще искате да изгледате на екс

| от chronicle.bg |

Някои сериали просто не те оставят на мира!

Сериалите са виновни за толкова много изпуснати пътувания, тежки работни дни и провалени сесии по света. Хората, независимо от възраст и пол, будуват до ранни зори само за да изгледат още един епизод.

И това е прекрасно! Сериалите са прекрасно забавление, което често ни отделя от ужасите на реални свят, показвайки ни доста по-ужасен. Затова в днешната ни галерия сме събрали 13 сериала, които ще искате да изгледате наведнъж. Приятна събота и неделя!

 
 

Cheers! В очакване на „Гепи“

| от |

 През 2000 година британският режисьор Гай Ричи прави най-добрия филм в кариерата си до момента – ганстреската черна комедия „Гепи“. „Две димящи дула“ са излезли две години по-рано и са показали Ричи като хрисим мъж, който има интересна визия и различен начин на киноразказ.

Гай Ричи е черно и саркастично откровение за модерното кино, именно заради „Гепи“.

Брад Пит сам отива при него за роля, а Джейсън Стейтъм става звездата, която е, именно благодарение на рижия британец.

В „Гепи“ се псува („Fuck“ присъства точно 163 пъти) и се убива (26 трупа, ако трябва да сме точни), Бенисио Дел Торо умира в самото начало, въпреки че е една от звездите на филма, а имената на Джейсън Стейтъм, Денис Фарина, Вини Джоунс и Алън Форд блесват ярко.

„Гепи“ е великански филм, изтупал гангстерския жанр по приятен начин и прекроил го в нещо различно. Може да си го причините няколко пъти и всеки един ще е все така нелепо як.

Оттогава са изминали 17 години. „Гепи“ не печели нито една важна награда, но е поп-културен култ и ще остане във времето като пример за добро кино. Малко филми могат да се похвалят с това в действителност. Евала, Гай Ричи!

Само след няколко дни на малкия екран ще се появи британски сериал, пронстранствено адаптиращ този вкусен кървав и нелеп филм. В цели 10 серии „Гепи“ ще разказва за група дребни ганстрери, които се забъркват в голяма схема без да го осъзнават.

Дали тънкият ироничен хумор на Ричи, динамичният му диалог и великолепните му сцени ще бъдат претворени адекватно на телевизионния екран, още не е ясно. Ще го разберем на 25 април, когато „Гепи“ прави премиера на родния екран по AXN. Дотогава можем само да се надяваме.

Няколко млади британски звезди са облекли нелепи костюми и халати, взели са пушки и са извадили най-добрия кокни акцент, който вербалният им диапазон притежава, за да направят този сериал визуалното и ментално удоволствие, което филмът беше през 2000-та и все още е, 17 години по-късно.

Най-голямата звезда на шоуто е Рупърт Гринт. И той е такъв, заради дългогодишното си участие в поредицата за Хари Потър. За разлика от Даниел Радклиф и Ема Уотсън, Рубърт все още има жесток проблем с излизането от образа на Рон Уизли, толкова години по-късно. Може би ролята в „Гепи“ е онази, която ще го извади от недрата на британските клишета най-после.

Истината е, че Рубърт Гринт е чудесен актьор и порасна добре, за разлика от много деца-звезди. Големият му проблем е, че е толкова специфичен и образи като Рон Уизли му се лепват като неприятна дъвка за обувката. Той така и не намери своето място в киното и може би затова, това е и първото му телевизионно шоу. Да се надяваме, че малкият екран е неговото лоби и той ще се развие подобаващо за таланта си там.

Към него добавяме не по-малко чудесните Люк Паскуалино и Ед Уестуик, и много, много други британски имена, разбира се, които тепърва ще показват какво могат. Люк се появява за първи път пред широката публика в британската истерия „Skins“ и съответно нейните 3 и 4 сезон. „Skins“ не е лъжица за всяка уста, защото е хистерично и депресиращо шоу за младите хора в Бристъл, но е един от поп-феномените на модерната британска телевизия. Част от актьорите на Game of Thrones са дошли оттам, а най-големите звезди, с които може да се похвали са Дев Пател, Никълъс Холт и Джак О`Конъл – всички минали през школовката на шарения „Skins“.

Ед Уестуик от друга страна има дългогодишна практика в телевизията. Младите почитатели на сериалите го познават добре от „Клюкарката“, където играе надутия женкар Чък Бас. Именно благодарение на Ед Чък е един от най-обичаните копелдаци в модерната тийн-сапупена телевизия.

Всички тези младежи, в комбинация с няколко прелестни дами, правят телевизионния коктейл „Гепи“. Отделни групи от малки ганстери, участват в престъпни схеми, които се връщат, за да ги захапят отзад. Звучи като нещо, което няма как да се обърка. Особено при наличието на оригинал като този на Гай Ричи. Не, сериалът няма да задмине филма и никой не очаква това от него, но пък се надяваме да се постарае да е поне на същото ниво.

Дотогава (датата на премиерата е 25.04.) ето ви един трейлър пълен с мехурчета и зле прикрити мъжки задници и няколко снимки от шоуто в галерията горе. Cheers, mates!     

 
 

Истинският Париж през погледа на гениите

| от Дилян Ценов |

 Париж – мястото, което не може да бъде сложено в никакви рамки. Не можеш да опишеш Париж. В този град всеки ще намери онова, от което се нуждае – така е било и така ще бъде винаги.

Магията там е навсякъде – в кварталите с тесните улички, познали падението и възхода, в големите булеварди, в спокойните води на Сена и под нейните мостове. Тя е в нощния мрак, който те изкушава да захвърлиш задръжките и страховете.  Париж е копнежът, който всички носим в себе си.

Но в последните три години обликът на града се промени под влиянието на тероризма. Атаките, на които все по-често става мишена, са удар по всички ценности, зад които той стои вече столетия наред. Страхът лесно измества фокуса на населението, и превръща Париж в опасно място, свързвано със заплахи за нови атентати. И се оказва много лесно  да забравим, че именно в Париж живеят и творят легенди като Едит Пиаф, Ив Сен Лоран, Жан Кокто, Оноре дьо Балзак, Виктор Юго, Хемингуей, Фицжералд и още стотици. Забравяме, че Париж е и винаги ще бъде град на творческата свобода и  вдъхновение за артистите, писателите, художниците на всяка епоха.

За него Фридрих Ницше казва: „Хората на изкуството имат един дом в Европа и това е Париж“.

Замисляли ли сте се защо атмосферата му не може да остави никого равнодушен? Кое е преходното и кое непреходното в този град? Как да продължим да гледаме на него като на люлка на изкуствата и културата?

Може би най-добрият подход в тази насока е ретроспекцията. Изкуството е онова, което запечатва истинския облик на града. Личностите, които едновременно черпят сили от града, но и създават образа му – те са Париж и той е тях. Французи или не, градът ги приема, както винаги ще приема всички хора на изкуството.

Нашата галерия ще ви припомни истинския Париж, защото един поглед назад във времето понякога върши учудващо добра работа.