„Люси“ оглави бокс офиса у нас

| от |

Фантастичният екшън-трилър „Люси“ на Люк Бесон със Скарлет Йохансон и Морган Фрийман е най-касовата 2D премиера за годината у нас, съобщават разпространителите.

След като оглави американския бокс офис миналата седмица, филмът направи още по-впечатляващ старт в родните кина този уикенд. С приходи от 286 854 лв. „Люси“ си извоюва челната позиция в българския бокс офис и стана най-касовата 2D премиера от началото на годината, а в общата годишна класация се нареди на трето място след „Ной“ и „Господарка на злото“. С 35 900 зрители филмът е на трето място и сред премиерите на „Юнивърсъл“ в България за всички времена, след мегахитовете „Бързи и яростни 6″ и „47 ронини“, отбелязват разпространителите.

В световен мащаб филма също се представя стабилно и за изминалите десет дни от премиерата си е натрупал общо 86 961 425 долара.

Лидерът от изминалата седмица “Херкулес” сега заема втора позиция в класацията. Приходите за уикенда (1-3 август) се равняват на 159 219 лева, а за общо десет дни по кината режисирания от Брет Ратнър 3D-екшън е спечелил повече от задоволителните 720 347 лева.

На практика “Херкулес” повтаря представянето на “Трансформърс: Ера на изтребление” и със сигурност може да се каже, че филма ще бъде свален от екраните с приходи надвишаващи сумата от един милион лева. Само за изминалата една седмица “Херкулес” е добавил към актива си допълнителни 400 хиляди лева и за разлика от разочароващото си представяне в САЩ лентата вече се нареди сред големите тазгодишни хитове в България. До момента в световен мащаб приключенския екшън е натрупал 111 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 150 милиона.

На трето място е анимационния “Самолети: Спасителен отряд”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време продукцията на Уолт Дисни е спечелила общо 243 490 лева, което на общия фон не е особено впечатляващ резултат и поставя лентата зад нейния предшественик от 2013-та година (който достигна границата от 250 хиляди лева за десет дни).

“Спасителен отряд” няма да се нареди до най-големите анимирани хитове от тази година, което разбира се не е толкова изненадващо, тъй като става дума за анимация, чиито амбиции не могат да се сравняват с тези на далеч по-скъпите и рекламирани продължения “Аз, проклетникът 2” и “Университет за таласъми”. До момента по света втория “Самолети” е спечелил 220 милиона долара, при бюджет от 50 милиона.

“Как да си дресираш дракон 2” застава на четвърта позиция, с натрупани за седем седмици 868 723 лева.

След не особено впечатляващия си стартов уикенд филма на Дийн Деблоа набра скорост и надмина границата от половин милион лева за по-малко от един месец. Триизмерната анимация подобри постижението на първия “Как да си дресираш дракон” и изглежда ще приключи представянето си с приходи от около 920 хиляди лева. Световните приходи на “Как да си дресираш дракон 2” се равняват на 464 милиона долара.

Петото място е заето от комедията “Секс запис”, която за три седмици по кината е натрупала общо 228 193 лева. Предварителните очаквания не бяха големи и затова досегашното представяне на филма с Камерън Диас може да бъде сметнато за прилично.

“Секс запис” стартира с по-добри приходи от тези на предишните два филма на Диас “Палавата класна” и “Отмъщение по женски” и до седмица и половина лентата ще надмине границата от 300 хиляди лева. “Секс запис” няма да се нареди сред най-големите комедийни хитове на годината, но за оригинална 2D-продукция с високо възрастово ограничение лентата се представя достойно на родна почва. Световните приходи на комедията се равняват на 52 219 532 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.

На шеста позиция е научнофантастичния екшън “Зората на планетата на маймуните”. За един месец в България филма на Мат Рийвс е натрупал 295 272 лева, което е скромно постижение за високобюджетно продължение в триизмерен формат. Разбира се, досегашното представяне не е изненадващо, като се има в предвид, че поредицата “Планетата на маймуните” не се радва на огромна популярност сред младата българска публика. “Зората на планетата на маймуните” отбелязва спад в посещаемостта от 31 процента и по всичко изглежда, че ще приключи българското си представяне с приходи в рамките на 350-400 хиляди лева. Общо по света лентата с Гари Олдман е спечелила 450 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 200 милиона.

“Трансформърс: Ера на изтребление” застава на седмо място, като за близо шест седмици по кината е натрупал приходи от 1 056 533 лева.

Продукцията с Марк Уолбърг и Стенли Тучи се представя напълно според очакванията и преди да бъде свалена от екраните тя ще успее да подобри постижението на третата част от поредицата (която през 2011-та година приключи кинопохода си с приходи от 1.1 милиона лева). В световен мащаб “Трансформърс: Ера на изтребление” е най-печелившия филм на 2014-та година, с приходи надвишаващи сумата от един милиард долара.

Триизмерният “Господарка на злото” е на осма позиция, със спечелени за десет седмици 1 360 568 лева.

Филмът с Анджелина Джоли вече си спечели славата на най-изненадващия бокс офис хит на 2014-та година както в България, така и в останалата част от света.

В момента “Господарка на злото” е втория най-успешен филм в България (след “Ной”), а световните му приходи надвишават границата от 700 милиона долара.

Девети в класацията е “Внедрени в час 2”. За седем седмици в България филма с Чанинг Тейтъм е спечелил 383 768 лева, което е прилично постижение за комедийно заглавие в двуизмерен формат (чиито директни конкуренти бяха мащабни филми като “Годзила” и „Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще“).

“Внедрени в час 2” надмина постигнатото от първата част и преди да бъде свален от кината филма ще надмине границата от 400 хиляди лева.

“На ръба на утрешния ден” заема десето място, със спечелени за девет седмици 538 911 лева. Режисираният от Дъг Лаймън филм не може да се конкурира със заглавия като “Херкулес” и “Трансформърс: Ера на изтребление”, въпреки че бе предшестван от една от най-силните рекламни кампании на 2014-та година. За разлика от повечето скъпи летни заглавия “На ръба на утрешния ден” не е част от вече изградена поредица и затова спечеленото до момента (макар и не толкова впечатляващо на общия фон) може да бъде сметнато за прилично. Имайки предвид изминалото време от премиерата очакванията са, че екшъна с Том Круз ще приключи представянето си в България с приходи от около 560 хиляди лева.

 
 

Почина майстер Емон от Game of Thrones

| от chronicle.bg, по BBC |

На 93-годишна възраст почина британският актьор Питър Воън. Последната му известна роля е тази на майстер Емон в култовия сериал на HBO Game of Thrones.

Той е носител на БАФТА за най-добър актьор в главна роля.

Агентът му Сали Лонг-Инес обяви: „Потвърждавам това, че за голямо съжаление Питър Воън си отиде в около 10.30 ч. тази сутрин. Той почина в мир, заобиколен от семейството си“.

 
 

Звезделина от Mint Stories: Истории за мода с ментов привкус

| от Зорница Аспарухова |

Запознайте се със Звезделина – професионален “инфлуенсър”. Преди две години и половина, тя и нейният приятел Калоян решават, че животът е прекалено кратък, за да го прекарат в офис и в правене на безинтересни неща и така създават личното си интернет пространство Mint Stories. Сега казват, че се случва да не спят от вълнение заради някоя история, която им предстои да разкажат или да заснемат.

Много от постовете в Mint Stories са свързани с модни течения, комбинации и онези неща, които Звезделина вярва, че читателите й ще харесат. А те са близо 9 000 във Facebook и Instagram.

звезделина цолова

За какво пишат? За всичко, което се радва на лайкове – освен модата, това са пътешествията, храната. Започват без дългосрочен план: „Наистина нямах никаква представа, че ще пиша точно за това или че ще правя нещо подобно вече толкова време. Блогът стана от само себе си това, което е. Харесва ми безкрайната свобода, която ми дава.”

Mint Stories е най-дълготрайното “работно място” на Звезделина.

В тази фотосесия Звезделина е с бижута и аксесоари Folli Follie, чиято глобална стратегия е да работят с модни инфлуенсъри от цял свят. Марката я избра, за да покани своите последователи в магазина на Follie Follie в Paradise Center в четвъртък, 8 декември.

звезделина цолова

Всички фенове на марката или нейни последователи, които посетят магазина на Folli Follie в Paradise Center утре от 17 до 20 часа, ще ползват отстъпка за пазаруване в размер на 30%, както и идеи за комбиниране на красивите аксесоари от Звезделина.

звезделина цолова

Задачата на Звезделина е да покаже своя стил в огромната колекция от пръстени, гривни, чанти и колиета. „Категорично Lady Bubble ми е сред любимата серия този сезон, но не мога да пропусна и среброто – Fashionably Silver, което ми е слабост. Харесват ми по-изчистените и нежни модели и тези две колекции съчетават именно това.“ Звезделина се спира на два масивни пръстена, гривна и колие. Не комбинира всичко едновременно, а ги съчетава с различни визии в червено, черно и актуалното за сезона – златисто.

звезделина цолова

В тоалета й присъства и часовник – едно от нещата, които отдавна не са просто практична вещ, а по-скоро задължителен аксесоар. И разбира се, какво е една жена без чанта. Звезделина избира кожена чанта за едно рамо в златисто.

звезделина цолова

„Модата е нещо абстрактно. Винаги има нужда от това, да й се внесе малко живот и душа, било то чрез собствена интерпретация или нов прочит, например“, казва Звезделина.

„По-студеното време позволява много повече заигравка с топлите аксесоари. Разбира се, не забравям и любимите ми часовници, без които не излизам, дългите колиета и по-големите чанти, които отново превзеха гардероба ми”. Но все пак най-добрата „модна униформа“ според блогърката, са доброто настроение и усмивката.

звезделина цолова

Звезделина има няколко основни принципа, когато става дума за празници: „винаги да избира нещо ново и да избягва да се облича в черно или други тъмни нюанси.”

За подарък най-често избираните от нея неща са аксесоарите.

звезделина цолова

“Не знам защо, но моето семейство упорито ги пренебрегва или просто свикнаха да разчитат на мен за тези детайли. Миналата година подарих на баща ми стилен черен часовник, който му гравирах с послание – сега всеки ден е на ръката му. С майка ми сме на мнение, че още една чанта никога не е излишна. Обичам да подарявам неща, от които даденият човек има нужда.“

Място: NEA flower shop

Фотограф: Калоян Христов

 
 

Къде отиват мазнините, когато сваляме килограми

| от chronicle.bg, по iflscience.com |

Диетите и хранителните режими често са в устите на хората. Оказва се обаче, че има много митове за свалянето на килограми. Някои хора смятат, че мазнините се превръщат в енергия или топлина. Други пък твърдят, че се секретират или направо, че се превръщат в мускули.

Всъщност това съвсем не е така. Андрю Браун от Университетът на Ню Саут Уейлс и австралийският физик и тв водещ Рубен Мийрман откриват, че когато губим мазнини, всъщност ги издишваме.

„Царува стряскащо незнание около метаболичните процеси при отслабване“, казва Браун. Мийрман добавя: „Правилният отговор е, че по-голямата част от подкожната мазнина се издишва под формата на въглероден диоксид. Отива във въздуха.“

Те са изчислили, че за да загубим 10 килограма мазнини, ще ни трябват 29 килограма кислород, а ще произведем 28 килограма въглероден диоксид и 11 килограма вода.

Това, разбира се, не означава, че ако дишаме повече, ще отслабнем по-бързо. Означава само, че ще ни стане лошо и можем да загубим съзнание.

 

 
 

Ново приложение позволява да информирате близките си, че сте добре

| от chronicle.bg |

Знаете какво се случва с комуникациите в случай на извънредна ситуция. След терористичните атаки в Париж и Ница, опцията на Facebook човек да се „чекне“, че е в безопасност, осигуриха спокойствието на милиони.

Сега Google е създала съвсем ново приложение, с което можете автоматично да споделите с близките си къде се намирате и в какво състояние сте. То се казва Trusted Contacts и за момента е на разположение за Android, а скоро ще бъде достъпно и за iOS устройства.

Ползването на приложението е лесно – избирате конкретни хора в адресната си книга като „доверени контакти“, приятели или членове на семейството ви. Когато отворят приложението, те ще бъдат в състояние да видят дали сте „активен“, дали сте били активни в последния час, или дали вашето устройство е с паднала батерия.

Тези „доверени контакти“ също могат да поискат да научат вашето местоположение, ако смятат, че може би сте в опасност. Приложението предлага прозорец, за да одобрите или да отхвърлите искането, но местоположението ви във всички случаи ще бъде видимо.

Разбира се, Google са предвидили потребителите да могат да ограничат тази опция от настройките, за да се предпазите от нежелано проследяване.

Източник: PC World