„Люси“ оглави бокс офиса у нас

| от |

Фантастичният екшън-трилър „Люси“ на Люк Бесон със Скарлет Йохансон и Морган Фрийман е най-касовата 2D премиера за годината у нас, съобщават разпространителите.

След като оглави американския бокс офис миналата седмица, филмът направи още по-впечатляващ старт в родните кина този уикенд. С приходи от 286 854 лв. „Люси“ си извоюва челната позиция в българския бокс офис и стана най-касовата 2D премиера от началото на годината, а в общата годишна класация се нареди на трето място след „Ной“ и „Господарка на злото“. С 35 900 зрители филмът е на трето място и сред премиерите на „Юнивърсъл“ в България за всички времена, след мегахитовете „Бързи и яростни 6″ и „47 ронини“, отбелязват разпространителите.

В световен мащаб филма също се представя стабилно и за изминалите десет дни от премиерата си е натрупал общо 86 961 425 долара.

Лидерът от изминалата седмица “Херкулес” сега заема втора позиция в класацията. Приходите за уикенда (1-3 август) се равняват на 159 219 лева, а за общо десет дни по кината режисирания от Брет Ратнър 3D-екшън е спечелил повече от задоволителните 720 347 лева.

На практика “Херкулес” повтаря представянето на “Трансформърс: Ера на изтребление” и със сигурност може да се каже, че филма ще бъде свален от екраните с приходи надвишаващи сумата от един милион лева. Само за изминалата една седмица “Херкулес” е добавил към актива си допълнителни 400 хиляди лева и за разлика от разочароващото си представяне в САЩ лентата вече се нареди сред големите тазгодишни хитове в България. До момента в световен мащаб приключенския екшън е натрупал 111 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 150 милиона.

На трето място е анимационния “Самолети: Спасителен отряд”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време продукцията на Уолт Дисни е спечелила общо 243 490 лева, което на общия фон не е особено впечатляващ резултат и поставя лентата зад нейния предшественик от 2013-та година (който достигна границата от 250 хиляди лева за десет дни).

“Спасителен отряд” няма да се нареди до най-големите анимирани хитове от тази година, което разбира се не е толкова изненадващо, тъй като става дума за анимация, чиито амбиции не могат да се сравняват с тези на далеч по-скъпите и рекламирани продължения “Аз, проклетникът 2” и “Университет за таласъми”. До момента по света втория “Самолети” е спечелил 220 милиона долара, при бюджет от 50 милиона.

“Как да си дресираш дракон 2” застава на четвърта позиция, с натрупани за седем седмици 868 723 лева.

След не особено впечатляващия си стартов уикенд филма на Дийн Деблоа набра скорост и надмина границата от половин милион лева за по-малко от един месец. Триизмерната анимация подобри постижението на първия “Как да си дресираш дракон” и изглежда ще приключи представянето си с приходи от около 920 хиляди лева. Световните приходи на “Как да си дресираш дракон 2” се равняват на 464 милиона долара.

Петото място е заето от комедията “Секс запис”, която за три седмици по кината е натрупала общо 228 193 лева. Предварителните очаквания не бяха големи и затова досегашното представяне на филма с Камерън Диас може да бъде сметнато за прилично.

“Секс запис” стартира с по-добри приходи от тези на предишните два филма на Диас “Палавата класна” и “Отмъщение по женски” и до седмица и половина лентата ще надмине границата от 300 хиляди лева. “Секс запис” няма да се нареди сред най-големите комедийни хитове на годината, но за оригинална 2D-продукция с високо възрастово ограничение лентата се представя достойно на родна почва. Световните приходи на комедията се равняват на 52 219 532 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.

На шеста позиция е научнофантастичния екшън “Зората на планетата на маймуните”. За един месец в България филма на Мат Рийвс е натрупал 295 272 лева, което е скромно постижение за високобюджетно продължение в триизмерен формат. Разбира се, досегашното представяне не е изненадващо, като се има в предвид, че поредицата “Планетата на маймуните” не се радва на огромна популярност сред младата българска публика. “Зората на планетата на маймуните” отбелязва спад в посещаемостта от 31 процента и по всичко изглежда, че ще приключи българското си представяне с приходи в рамките на 350-400 хиляди лева. Общо по света лентата с Гари Олдман е спечелила 450 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 200 милиона.

“Трансформърс: Ера на изтребление” застава на седмо място, като за близо шест седмици по кината е натрупал приходи от 1 056 533 лева.

Продукцията с Марк Уолбърг и Стенли Тучи се представя напълно според очакванията и преди да бъде свалена от екраните тя ще успее да подобри постижението на третата част от поредицата (която през 2011-та година приключи кинопохода си с приходи от 1.1 милиона лева). В световен мащаб “Трансформърс: Ера на изтребление” е най-печелившия филм на 2014-та година, с приходи надвишаващи сумата от един милиард долара.

Триизмерният “Господарка на злото” е на осма позиция, със спечелени за десет седмици 1 360 568 лева.

Филмът с Анджелина Джоли вече си спечели славата на най-изненадващия бокс офис хит на 2014-та година както в България, така и в останалата част от света.

В момента “Господарка на злото” е втория най-успешен филм в България (след “Ной”), а световните му приходи надвишават границата от 700 милиона долара.

Девети в класацията е “Внедрени в час 2”. За седем седмици в България филма с Чанинг Тейтъм е спечелил 383 768 лева, което е прилично постижение за комедийно заглавие в двуизмерен формат (чиито директни конкуренти бяха мащабни филми като “Годзила” и „Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще“).

“Внедрени в час 2” надмина постигнатото от първата част и преди да бъде свален от кината филма ще надмине границата от 400 хиляди лева.

“На ръба на утрешния ден” заема десето място, със спечелени за девет седмици 538 911 лева. Режисираният от Дъг Лаймън филм не може да се конкурира със заглавия като “Херкулес” и “Трансформърс: Ера на изтребление”, въпреки че бе предшестван от една от най-силните рекламни кампании на 2014-та година. За разлика от повечето скъпи летни заглавия “На ръба на утрешния ден” не е част от вече изградена поредица и затова спечеленото до момента (макар и не толкова впечатляващо на общия фон) може да бъде сметнато за прилично. Имайки предвид изминалото време от премиерата очакванията са, че екшъна с Том Круз ще приключи представянето си в България с приходи от около 560 хиляди лева.

 
 

Apple не допуска „безплатни“ приложения

| от chronicle.bg |

Apple вече не дава одобрение за приложения, които се промотират чрез своята „безплатност“.

Компанията отказва приемане в магазина за приложения App Store на всички програми, които съдържат думата „free“ в заглавието си.

От Apple информират разработчиците, че e необходимо да премахнат всякакви референции към това дали едно приложение е безплатно или с намалена цена. Apple предлага, ако разработчиците държат да се рекламират с цената, да го правят в описанието на приложението.

И все пак, в магазина за приложения все още има хиляди приложения с думата „free“ в заглавието. Изглежда новото правило се прилага само за новодобавените програми.

Източник: Venture Beat

 
 

Намерената фотография на Жан-Мари Дона пристига в България

| от chronicle.bg |

Френският колекционер, издател и автор на фотокниги с „намерена фотография“ – Жан-Мари Дона, ще бъде специален гост на третата среща на платформата за фотокниги “ПУК!”.

Той ще представи част от колекцията си, наброяваща над 20 000 фотографии, които събира в продължение на близо 30 години, като ги изнамира по архиви, антикварни магазини и битаци по време на своите пътувания. В неговите проекти, тези анонимни наглед обикновени фотографии, придобиват нов артистичен смисъл.

По време на срещата, озаглавена „Photo Vernaculaire”, Жан-Мари Дона ще разкаже повече за намерената фотография, начина си на работа и фотокнигите си, публикувани в лимитиран тираж.

В една от тях озаглавена „Teddybär”, той поглежда към историята на Германия по едновременно особен, смущаващ и закачлив начин. Тя включва над 200 снимки на жени, деца и войници от Вермахта, позиращи до хора облечени като полярни мечки. Друга негова книга „Rorschach”, представя серия от банални природни пейзажи, отразяващи се във вода, обърнати на 90 градуса. Показани по такъв начин, тези кадри, заснети от различни фотографи между 1890 г. и 1950 г., изглеждат като концептуална работа на един и същ автор. Освен тях Жан-Мари Дона ще представи останалите свои книги „Blackface”, „Predator” и „Affreux Noël”.

Жан Мари Дона е роден в Париж през 1962 г. След повече от 30 години в издателския бизнес, през 2005 г. създава „Innocences” – свое издателство за фотокниги (www.innocences.net). Част от неговата колекция с намерена фотография е показвана по време на фестивала Rencontres d’Arles през 2015 и публикувана в някои от най-престижните издания като „The Guardian”, „Der Spiegel”, „Le Monde”, „Huffington Post”, „Vice” и „Vogue”.

„ПУК!“ е платформа за представяне на фотокниги с библиотека и поп-ъп книжарница, основана от Никола Михов, Тихомир Стоянов и Росен Кузманов. Целта на платформата е да създаде среда за популяризиране и издаване на фотокниги в България, като си сътрудничи с автори, издателства и фестивали в областта на фотографските и независимите издания.

Възползвахме се от случая, за да вземем блиц интервю от Жан-Мари Дона. Все пак на хората, които вадят части от миналото и ги показват в светлината на настоящето, създавайки изкуство, трябва да се дава път и гласност.

Ето какво ни разказа той:

За непросветените: що е то „намерена фотография“?

Най-общо казано това са снимки от неизвестни автори. Могат да бъдат семейни, студийни, паспортни и като цяло снимки за спомен. Освен любителски могат да бъдат професионални, които нямат естетически качества и са извадени от оригиналния им контекст. Да речем, аз колекционирам снимки от каталози на фризьорски салони, от застрахователни компании, на частни детективи, също и снимки от полицейски радари.

Къде най-често ги откриваш?

Най-много подобни снимки се намират по битаците и антикварните магазини. Понякога участвам и в търгове, където една фотография може да стигне до хиляди евро, но подобни интересни и скъпи кадри намирам на боклука, където са си безплатни.

Има ли хора, които ти дават свои снимки, за да ги включи във фотокнигите?

Да, изпращали са ми, но по-скоро вече след като хората са видели книгата и тогава ми изпращат подобни фоторафии.

Коя е най-старата фотография от колекцията? 

Най-старата фотография е от 1885 година, снимката е на забулени жени от Египет. А най-новата е панорамна рентгенова снимка на зъбите ми.

Коя ти е любимата фотография от твоята колекция?

Те са две! Първата ми любима снимка е на 6 годишно момче във военноморска униформа от 1920г., а втората е от 1945г. на 6 годишно момиче, която държи в ръка първата снимка.

Колко снимки наброява вашата колекция и колко време ви отне да я съберете?

Започнах колекцията преди 30 години и в момента наброява над 20 000 снимки. От тогава отделям по два часа всеки ден на архива си.

Откъде може да се купят фотокнигите?

Книгите и всичко около работата ми може да бъде открито тук,  а на предстоящата среща този четвъртък във Френски институт от 19:00 часа ще представя 5 от книгите ми и ще имате възможност да ги закупите на място.

В галерията може да видите част от снимките, които колекционира Жан-Мари Дона.

 
 

Апартамент на Дейвид Боуи в Ню Йорк се прдава

| от chronicle.bg, по БТА |

Бившият апартамент на Дейвид Боуи край южната част на Сентръл парк в Ню Йорк е обявен за продан.

Дейвид Боуи, който вече не е между живите, и съпругата му Иман живееха в апартамента през 90-те години на миналия век, преди да го продадат през 2002 г. Те оставиха пиано в апартамента, когато се преместиха в друго жилище. То все още е там.

Апартаментът с три спални с прекрасен изглед към Сентръл парк е обявен за продан за 6,5 милиона долара.

Според източници, цитирани от сп. „Форбс“, Боуи и Иман превърнали една от баните в апартамента в паник стая, в която да потърсят убежище, ако неканен гост проникне в жилището. Паник стаята впоследствие отново била превърната в баня.

След като продадоха апартамента, Боуи и Иман се преместиха в жилище в Сохо.

 
 

Ford Mustang GT с кожа от истински мустанг и кобри

| от chronicle.bg |

Ford Mustang е легенда. Историята на този култов автомобил се припомня от време на време, но никога не е излишно да се спомене отново.

Или поне накратко, защото колата го заслужава.

Представен на изложението в Ню Йорк на 17 април 1964 г., два месеца и девет дни след като „Бийтълс“ за пръв път свирят в САЩ, Mustang буквално смайва публиката и всички искат да го имат.

кола, форд мустанг

Ford стартира официалните продажби още същия ден, като те са рекордни – до края на 64-та марката реализира 97 705 автомобила в изпълнение ‘Notchback’ купе и още 28 833 открити коли. На следващата година пуска Mustang Fastback с елегантно спускащ се към задницата покрив, форма която се запечатва завинаги в съзнанието на хората и с която повечето асоциират името Mustang.

кола, форд мустанг

Форма в която Ford предлага и най-новото шесто поколение на модела (макар, че наскоро излезе фейслифт), първият Mustang създаден и с мисъл за Европа, както и първият с наистина независимо задно окачване.

кола, форд мустанг

И първият с 2,3-литров 4-цилиндров двигател, чиито показатели са стабилни. Конкретната кола обаче е в изпълнение GT с масивния атмосферен 5-литров V8 и 422 коня, идващ с подобаващия за един ‘Stang’ тътен. И макар интериорът на Mustang MkVI да е огромен качествен скок, собственикът на този автомобил иска седалките му не само да са от истинска кожа, а въпросната кожа да е от съответната порода – мустанг. Заедно с косъма.

кола, форд мустанг

Представителството на Vilner в Пекин се заема с педантичното изпълнение на този донякъде противоречив проект.

Клиентът е категоричен: „Това е истински Mustang, искам и кожата да е от мустанг…“ . Vilner решават, че най-удачно е да използват естествения материал с косъм за страниците на седалките, останалата им площ обвиват в същия материал, но обработен и на ръка. Ателието борави с респект и влага огромно количество ръчен труд в изработката. Обърнете внимание на перфорациите, всички те са нанесени педантично на ръка. Конците са червени, в контраст с екстериора на колата. В същото бордо са изпълнени и предпазните колани, както и шевовете около лоста на ръчната спирачка, също облицована с конска кожа.

кола, форд мустанг

Почти всички останали повърхности са облагородени с фина алкантара: корите на вратите, корите при задните седалки, таблото, воланът, който е комбинация кожа от мустанг/алкантара и таванът на Mustang GT, изпълнен според изискванията на клиента. Алкантареното платно над главите на шофьора и пасажера е ръчно изрисувано с две кобри, препратка към по-мощните Shelby изпълнения на колата, но изпълнено в традиционен китайски стил. Детайл завършващ този изключително автентичен и персонализиран интериор е металната табелка срещу пътника, на която е гравирано изображение с първото поколение Mustang и номер 01, идентфициращ уникалността на проекта.

кола, форд мустанг

2015 Ford Mustang GT, 4951 куб. см, V8, 422 к.с., 524 Нм, 6 ст. автоматична, задно предаване, 1732 кг.