„Люси“ оглави бокс офиса у нас

| от |

Фантастичният екшън-трилър „Люси“ на Люк Бесон със Скарлет Йохансон и Морган Фрийман е най-касовата 2D премиера за годината у нас, съобщават разпространителите.

След като оглави американския бокс офис миналата седмица, филмът направи още по-впечатляващ старт в родните кина този уикенд. С приходи от 286 854 лв. „Люси“ си извоюва челната позиция в българския бокс офис и стана най-касовата 2D премиера от началото на годината, а в общата годишна класация се нареди на трето място след „Ной“ и „Господарка на злото“. С 35 900 зрители филмът е на трето място и сред премиерите на „Юнивърсъл“ в България за всички времена, след мегахитовете „Бързи и яростни 6″ и „47 ронини“, отбелязват разпространителите.

В световен мащаб филма също се представя стабилно и за изминалите десет дни от премиерата си е натрупал общо 86 961 425 долара.

Лидерът от изминалата седмица “Херкулес” сега заема втора позиция в класацията. Приходите за уикенда (1-3 август) се равняват на 159 219 лева, а за общо десет дни по кината режисирания от Брет Ратнър 3D-екшън е спечелил повече от задоволителните 720 347 лева.

На практика “Херкулес” повтаря представянето на “Трансформърс: Ера на изтребление” и със сигурност може да се каже, че филма ще бъде свален от екраните с приходи надвишаващи сумата от един милион лева. Само за изминалата една седмица “Херкулес” е добавил към актива си допълнителни 400 хиляди лева и за разлика от разочароващото си представяне в САЩ лентата вече се нареди сред големите тазгодишни хитове в България. До момента в световен мащаб приключенския екшън е натрупал 111 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 150 милиона.

На трето място е анимационния “Самолети: Спасителен отряд”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време продукцията на Уолт Дисни е спечелила общо 243 490 лева, което на общия фон не е особено впечатляващ резултат и поставя лентата зад нейния предшественик от 2013-та година (който достигна границата от 250 хиляди лева за десет дни).

“Спасителен отряд” няма да се нареди до най-големите анимирани хитове от тази година, което разбира се не е толкова изненадващо, тъй като става дума за анимация, чиито амбиции не могат да се сравняват с тези на далеч по-скъпите и рекламирани продължения “Аз, проклетникът 2” и “Университет за таласъми”. До момента по света втория “Самолети” е спечелил 220 милиона долара, при бюджет от 50 милиона.

“Как да си дресираш дракон 2” застава на четвърта позиция, с натрупани за седем седмици 868 723 лева.

След не особено впечатляващия си стартов уикенд филма на Дийн Деблоа набра скорост и надмина границата от половин милион лева за по-малко от един месец. Триизмерната анимация подобри постижението на първия “Как да си дресираш дракон” и изглежда ще приключи представянето си с приходи от около 920 хиляди лева. Световните приходи на “Как да си дресираш дракон 2” се равняват на 464 милиона долара.

Петото място е заето от комедията “Секс запис”, която за три седмици по кината е натрупала общо 228 193 лева. Предварителните очаквания не бяха големи и затова досегашното представяне на филма с Камерън Диас може да бъде сметнато за прилично.

“Секс запис” стартира с по-добри приходи от тези на предишните два филма на Диас “Палавата класна” и “Отмъщение по женски” и до седмица и половина лентата ще надмине границата от 300 хиляди лева. “Секс запис” няма да се нареди сред най-големите комедийни хитове на годината, но за оригинална 2D-продукция с високо възрастово ограничение лентата се представя достойно на родна почва. Световните приходи на комедията се равняват на 52 219 532 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 50 милиона.

На шеста позиция е научнофантастичния екшън “Зората на планетата на маймуните”. За един месец в България филма на Мат Рийвс е натрупал 295 272 лева, което е скромно постижение за високобюджетно продължение в триизмерен формат. Разбира се, досегашното представяне не е изненадващо, като се има в предвид, че поредицата “Планетата на маймуните” не се радва на огромна популярност сред младата българска публика. “Зората на планетата на маймуните” отбелязва спад в посещаемостта от 31 процента и по всичко изглежда, че ще приключи българското си представяне с приходи в рамките на 350-400 хиляди лева. Общо по света лентата с Гари Олдман е спечелила 450 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от над 200 милиона.

“Трансформърс: Ера на изтребление” застава на седмо място, като за близо шест седмици по кината е натрупал приходи от 1 056 533 лева.

Продукцията с Марк Уолбърг и Стенли Тучи се представя напълно според очакванията и преди да бъде свалена от екраните тя ще успее да подобри постижението на третата част от поредицата (която през 2011-та година приключи кинопохода си с приходи от 1.1 милиона лева). В световен мащаб “Трансформърс: Ера на изтребление” е най-печелившия филм на 2014-та година, с приходи надвишаващи сумата от един милиард долара.

Триизмерният “Господарка на злото” е на осма позиция, със спечелени за десет седмици 1 360 568 лева.

Филмът с Анджелина Джоли вече си спечели славата на най-изненадващия бокс офис хит на 2014-та година както в България, така и в останалата част от света.

В момента “Господарка на злото” е втория най-успешен филм в България (след “Ной”), а световните му приходи надвишават границата от 700 милиона долара.

Девети в класацията е “Внедрени в час 2”. За седем седмици в България филма с Чанинг Тейтъм е спечелил 383 768 лева, което е прилично постижение за комедийно заглавие в двуизмерен формат (чиито директни конкуренти бяха мащабни филми като “Годзила” и „Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще“).

“Внедрени в час 2” надмина постигнатото от първата част и преди да бъде свален от кината филма ще надмине границата от 400 хиляди лева.

“На ръба на утрешния ден” заема десето място, със спечелени за девет седмици 538 911 лева. Режисираният от Дъг Лаймън филм не може да се конкурира със заглавия като “Херкулес” и “Трансформърс: Ера на изтребление”, въпреки че бе предшестван от една от най-силните рекламни кампании на 2014-та година. За разлика от повечето скъпи летни заглавия “На ръба на утрешния ден” не е част от вече изградена поредица и затова спечеленото до момента (макар и не толкова впечатляващо на общия фон) може да бъде сметнато за прилично. Имайки предвид изминалото време от премиерата очакванията са, че екшъна с Том Круз ще приключи представянето си в България с приходи от около 560 хиляди лева.

 
 

Грешка при обявяването на „Оскар“ за най-добър филм. Ето и кой е победителят

| от chronicle.bg |

Драмата „Лунна светлина“ спечели награда „Оскар“ за най-добър филм, измествайки считания за фаворит мюзикъл „La La Land“, съобщава БТА.

Първоначално обявяващият наградата актьор Уорън Бийти се обърка и съобщи, че „La La Land“ е спечелил наградата за най-добър филм. Това може да бъде добавено към списъка с най-срамни моменти на „Оскар“-ите.

Нашумелият мюзикъл спечели шест награди за вечерта, за най-добър режисьор, най-добра актриса, операторско майсторство, оригинална музика, песен от филм, сценография, но не и най-голямата.

Деймиън Шазел, който е на 32 години, стана най-младият творец с награда „Оскар“ за най-добър режисьор.

„Това е филм за любовта, затова тази награда посвещавам на своята любима, която е тук в залата – Оливия“, каза Шазел след получаването на златната статуетка за режисура.

Деймиън Шазел има и предишна номинация за „Оскар“ за сценария на филма „Камшичен удар“. Лентата разказва за млад джазов барабанист. Успехът й помогна на Шазел да намери продуценти за „La La Land“.

Шазел е бил джазов барабанист в гимназията, след което се е насочил към киноспециалност в Харвардския университет.

Ема Стоун спечели награда „Оскар“ за най-добра актриса („La La Land“), а Кейси Афлек („Манчестър до морето“)- за най-добър актьор.

Наградите „Оскар“ в поддържащите роли спечелиха Махершала Али („Лунна светлина“) и Вайола Дейвис ( „Огради“ /Fences) .

Кенет Лонърган спечели награда „Оскар“ за оригинален сценарий за „Манчестър до морето“.

В категорията за късометражна анимация, в която беше номиниран „Сляпата Вайша” на Теодор Ушев, спечели унгарският „Piper”.

Ето и списък с другите победители:

Списък на носителите на 89-ите награди „Оскар“, оповестен от Асошиейтед прес:
– най-добра актриса в поддържаща роля – Вайола Дейвис „Огради“ (Fences)
– най-добър актьор в поддържаща роля – Махершала Али („Лунна светлина“)
– най-добър чуждоезичен филм – „Търговският пътник“, режисьор Асгар Фархади, Иран
– най-добра анимация – „Зоотрополис“
– късометражен анимационен филм – „Свирчо“ („Piper“), Алън Бариларо и Марк Зондхаймър
– най-добър документален филм – „О Джей: Произведено в Америка“ Езра Еделман и Каролайн Уотърлоу
– късометражен документален филм – „Белите каски“, Орландо фон Айнсидел
– късометражен игрален филм – „Пей“ (Унгария) спечели награда „Оскар“
– сценография – „La La Land“
– операторско майсторство – Линус Сандгрен „La La Land“
– грим и прически – Алесандро Бертолаци, Джорджо Грегорини и Кристофър Нелсън за „Отряд самоубийци“
– костюми – Колийн Атууд за „Фантастични животни и къде да ги намерим“.
– монтаж – Джон Гилбърт за „Възражение по съвест“
– визуални ефекти – Джон Фавро „Книга за джунглата“
– звуков мишунг – Кевин О’Конъл, Анди Райт, Робърт Маккензи и Питър Грейс за „Възражение по съвест“
– оригинална музика – Джъстин Хъруиц за „La La Land“
– песен от филм – „City of Stars“ от мюзикъла „La La Land“

Вижте и седемте най-добри момента от снощната церемония:

 

 
 

Лора Палмър и агент Купър в тийзър плакати на новия сезон на Twin Peaks

| от chronicle.bg |

Ако сте истински Twin Peaks фенове, вероятно знаете кой е денят на Twin Peaks. 24 февруари. Именно тогава агент Дейл Купър пристига в градчето Twin Peaks.

По този повод Showtime пуснаха два нови плаката на предстоящия трети сезон на сериала, който чакаме вече 20 години и се надяваме да дочакаме до 21 май.

Имаме и две промота, които представляват motion версия на постерите.

Вижте ги:

twin-peaks-poster-lora-20170226-790x1074

twin-peaks-poster-20170226-790x1074

 
 

Уникалните Булгара с нов клип

| от chronicle.bg |

След като повече от десетилетие едни от пионерите на родната етно сцена – „Булгара“ наблягаха основно на концертните си изяви, най-сетне ще ги видим и в нов клип към чисто новото им парче Караконджул. Това е третата композиция от дългоочаквания нов албум, върху който музикантите работят.

Продукцията е дело на младото JENG studio с талантливото участие на танцьорите от Ансамбъл „Българани“.

Промоцията ще се състои на 2 март в столичния SOFIA LIVE CLUB  от 22.00 ч., като част от концерта на Булгара #Караконджул

Как да обясниш на незрящ човек какво представлява червеният цвят?

На теория това са електронни вълни на определена честота, но дали това ще го накара да асоциира червения цвят с неистовата жажда за живот, въодушевлението и страстта? Същото е и с музиката на Булгара.

Как да разкажеш музиката на седмина мъже и две жени, отдадени на смесицата от традиция и новаторство?

Булгара, групата, която използва дръм енд бейс, фънк и броукън бийтс, за да подчертае хармоничната красота на българския фолклор и преплитайки джънгъл, рок и джаз с фолклорни инструменти, доближавайки се до понятието уърлд фюжън, съществува от 2002 г.

???????????????????????????????

Костадин Генчев (кавал) и Кирил Добрев (барабани) дават воля на музикалните си виждания, създавайки Булгара . Уповавайки се на опита си като оркестрант и композитор в оркестъра за народна музика към БНР, солист в концерти на „Мистерията на българските гласове”  и на участието си във френско-българския проект „Одисей”, Коста се ангажира с фолклорното ядро на Булгара. Кирил, от своя страна, като идеен лидер на Fake, подгрявали Prodigy  в София,  композитор и аранжьор, работил за български поп и хип-хоп изпълнители (Ъпсурт, Братя Мангасариян), автор на музикалните и звукови картини за спектаклите „Дивите”, „На нивото на очите”, “Размислите на един учител за Народното творчество”, лентата “Кецовe” и др. се впуска в дебрите на различността на музикалното звучене на Булгара, създавайки саунд и семплинг дизайна.

Стоян Павлов умело дирижира присъствието на перкусиите. Майсторските звуци на гайдата са поверени на солиста на оркестъра за народна музика към БНР Петьо Петров,  тънките струни на тамбурата опъва главният диригент на оркестъра за народна музика към  БНР Димитър Христов, гъдулката е в ръцете на eдна от двете дами – Христина Белева /солист в БНР/, а втората дива е вокално-перкусионното бижу – Ева Перчемлиева. Чавдар Асенов плавно поддържа бас линията, а съвсем отскоро към бандата се присъедини и китарата на Димитър Тодоров.

Една година след създаването си Булгара печелят наградата за театрално изкуство “Аскеер” за авторска музика към театрален спектакъл “Дивите” по Николай Хайтов. Красотата на тяхната музика е споделена и във филма „Отвъд чертата”. Композициите им са забелязани и от корифея на джаза Милчо Левиев, който ги кани да му партнират в концерт, изнесен на престижната сцена на зала „България”.

???????????????????????????????

Албумът на Ъпсурт „Попфолк” нямаше да бъде същият без щипката талант, добавен от Булгара. През 2004 г. не само публиката на “Аполония” ги оценява по достойнство, но и  френският музикален канал MEZZO, който излъчва репортаж  за тях.

В рамките на Sofia Music Jam 2004 те са подгряваща група на концерта на David Garfield and The Cats.

През февруари 2005 групата направи клубно турне в Унгария, Австрия, Германия и представи страната ни на световните туристически експозиции в Лондон, Киев и Москва. А в началото на лятото на 2005 музикантите от Булгара обърнаха представите за световноизвестния ски курорт Марибор (Словения), впускайки стремглаво българските ритми по пистите на тамошния фестивал Лент.

Bulgara s Qnka Rupkina

В края на 2005 излезе първородният  им  албум „Меча сватба”, който продаде и втория си тираж.
2006 ще остане в личните архиви на Булгара като най-благодатната и изпъстрена с участия на всички джаз фестивали в България, на чиито сцени свириха заедно с Били Кобъм, Хюмън Тъч, Милчо Левиев.

На европейските сцени, освен клубните концерти, най-запомнящи се  останаха самостоятелните концерти във Франкфурт и в световноизвестния клуб на Джо Завинул – Бърдленд във Виена.

Незабравим спомен ще остане и концерта на Ал Ди Меола, който имаха честта да подгреят , както и самостоятелните им концерти в Щутгарт – посветен на приемането ни в ЕС, в Лондонския Shaw Theatre и съвсем скорошното им участие в Бон по повод обединението на Източна и Западна Германия, което накара немската публика да се хване на хоро.

След картко затишие, през 2011 Булгара се завръщат на българските сцени, които с удоволствие споделят с гост-музиканти като цигуларя на превърналата се вече в икона немска група Сити – Георги Гогов, неповторимите Милица Гладнишка, Владо Михайлов и Ева квартет.

През 2014 са хедлайнери на международния World Music festival  в Малайзия, а лятото на 2016 завършва с концерт в Кипър.

 
 

Елате в „Зловещата долина“ за 10 минути

| от chronicle.bg |

Един невероятен студентски филм!

Намираме се дълбоко във виртуалната реалност, дотолкова, че не правим разлика между истинско и компютърно. Федерико Хелер е съчинител на „Зловещата долина“, която разбужда въображението ни с документално интро и сайфай същност.

В крайна сметка ние решаваме какво е истинско и какво не е.

 

UNCANNY VALLEY from 3DAR on Vimeo.