Любовта към сините лампи

| от |

Балканските политици обичат всичко, което ги прави по-забележими. Затова дори придвижването им се превръща в централно транспортно изпитание за цели градове, както сочат няколко примера от Сърбия, пише Дойче веле.

0,,15667404_303,00

Рязък вой на сирени и още по-пронизителни клаксони. В задното огледало бляскат предупредителни сини сигнали – и профучаващите с бясна скорост лимузини в същия миг вече са изпреварили ужасения обикновено шофьор. Какъв ли високопоставен гост се е понесъл по сръбското междуградско шосе, пресичащо гористата местност между Топола и село Винка? Кое ли неотложно държавно дело налага в този късен съботен следобед главоломното фучене на правителствения ескорт? Пък и защо изобщо в Сърбия толкова много държавни служители толкова често кръстосват страната с луксозните си кортежи?

Премиерът Ивица Дачич, който същевременно е и вътрешен министър на страната, обясни, че сините лампи доста са се намножили през последните години и междувременно са се превърнали във въпрос на престиж. Имат си ги не само министрите. Председатели на общински съвети, че дори и директори на държавни предприятия също вече не могат да минат без тях.

Понастоящем в Сърбия има поне 10 000 автомобили, оборудвани със сини лампи и то при положение, че по закон само полицията, Бърза помощ, пожарната и военните имат право да използват сините лампи. В действителност обаче всевъзможни функционери от най-различни етажи на администрацията също са се запасили с тях. Според регламента, даже не всеки министър има подобно право.

Луксозният вкус на политиците

Медиите в Сърбия започват да задават критични въпроси. Защо изобщо им трябват на политиците скоростни коли от най-висок клас? Най-вече в католическа Хърватия са впечатлени, че папата предпочита скромен модел френска кола пред луксозните германски возила. Толкова по-голямо беше възмущението на местните хора от това, че областната председателка на Шишак например се вози в кола за 75 000 швейцарски франка, закупена с държавни пари. В същата област детските учителки не си получават редовно заплатите.

Вярно, че не винаги функционерите са доволни от държавните си возила. В края на миналата година сръбският президент например публично се оплака, че държавната служба, отговаряща за поддръжката на неговия автомобил, все още не е сменил летните гуми на колата му със зимни. И как да не се оплаче човекът?! Срещу поледицата и снега дори и сините лампи са абсолютно безсилни.

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Вижте трейлъра на продължението на култовия „Наистина любов“

| от chronicle.bg |

Наистина любов“ („Love Actually“) безспорно е една от най-добрите и най-обичани романтични комедии в британското кино, а и въобще, затова феновете вероятно ще се радват да чуят, че ще има продължение.

То ще представлява 10-минутна късометражна лента, заснета с благотворителна цел за Comic Relief.

Red Nose Day Actually unit stills

Повечето звезди от оригиналния филм ще се завърнат – Хю Грант, Колин Фърт, Лиъм Нийсън, Кира Найтли, Андрю Линкълн, Бил Най, Чуител Еджиофор, Мартин МакКътчън, Томас Броуди Сангстър, Лусия Монис и Роуън Аткинсън – те всички ще бъдат на линия. За съжаление, няма да видим Алън Рикман, който почина миналата година, а Ема Томпсън е отказала участие, защото с режисьорите са решили, че ще е твърде тъжно да играе (тя играеше съпругата на Рикман във филма).

Red Nose Day Actually unit stills

Краткото продължение на „Наистина любов“ („Love Actually“) ще бъде излъчено по ВВС на 24 май и по NBC на 25 май.

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.