Лунен хороскоп за 21 юли

| от |

horoskop1

Луна в зодиакален знак Телец до 19:37 часа

 Луната е в зодиакален знак Телец, за родените през  първите, вторите, третите градуси на зодията, Луната ще направи точен съвпад със Слънцето им, тъй като двете планети са с противоположна енергия, мъжка – Слънцето и женска – Луната, може да почувстват безпричинно напрежение, нервност и емоционална нестабилност.

Луната действа не само на родените под знака на Телец, но и на останалите зодии. Не се изненадвайте ако и вие и околните ви станете малко по-благоразумни и умерени в поведението. Може да се наблюдава дори и известна пестеливост, внимателно отношение към имущество, финанси и др., а също упоритост, консерватизъм, недоверие към всичко ново и непроверено, както и малко инат.

Препоръчва се: да положите усилие за укрепване на социалното и материално положение. Ок за нови капиталовложения. Полезно е да излезете сред природата. Луна в Телец може да се използва за покупка на красиви и трайни вещи за продължително използване, например мебели, имоти и т.н.

При влажно и студено време, погрижете за врата и ушите – те са  най-уязвими. Сложете си шалче, ако е необходимо. Шаловете и без това са модерни и никой няма за заподозре, че ги носите с цел повече грижа за себе си.

Не се препоръчва: хирургична намеса в областта на гърлото, носа, ушите, врата, гръкляна, трахеите, челните синуси, щитовидната жлеза. Разбира се, ако е наложително не се съобразявайте с Луната, тъй като не става дума за фатални последици. Луната насища с кръв органите, за които отговаря, за това е възможно възстановяването да бъде по – бавно. Още Авицена е давал подобни съвети. По-добре да отложите дела, изискващи бърза реакция и съобразителност.

Отношението към парите се сменя при различните Луни, а какво е днес?Добро време, за да се замислите за нови източници на доходи. Отворете очи, наострете уши – информацията може да дойде по различен начин: чрез приятели, далечни роднини, или дори чрез пресата.

Луната в Близнаци след 19:34 часа

Луната е в зодиакален знак Близнаци, за родените през  първите, вторите, третите градуси на зодията, Луната ще направи точен съвпад със Слънцето им, тъй като двете планети са с противоположна енергия, мъжка Слънцето и женска Луната, може да почувстват безпричинно напрежение, нервност и емоционална нестабилност.

Луната действа не само на родените под знака на Близнаци, но и на останалите зодии. Всички може бързо да сменяме  настроението си, емоциите са повърхностни, увеличава се контактността, бързината на реакцията и скоростта на мисленето. Може да се наблюдава суета и подвижност, желание да се заемете с няколко неща наведнъж, а също стремеж да се движите повече и да общувате с хората. Не се изненадвайте ако се запознаете с някого в рейса или трамвая.

Препоръчва се: интелектуална работа, търсене, натрупване и обработка на информация, кратки пътувания, командировки, водене на кореспонденция, телефонни разговори, преговори. Може да се сключват краткосрочни сделки, да се купуват книги, вестници, списания, а също всякакви дреболии, които няма да се използват продължително време. Полезно е да се правят физически упражнения за гъвкавост на раменете, ръцете, за предпочитане е на чист въздух или поне относително чист, ако успеете да намерите някъде.

Не се препоръчва: хирургична намеса в областта на раменете, ръцете, китките, белите дробове, бронхите. Разбира се, ако е наложително не се съобразявайте с Луната, тъй като не става дума за фатални последици. Луната насища с кръв органите, за които отговаря, за това е възможно възстановяването да бъде по-бавно. Още Авицена е давал подобни съвети. Избягвайте задушните и замърсени помещения. Намелете пушенето, в тази Луна е особено вредно. Началото на продължителни дела, покупката на недвижими имоти и мебели е по-добре да отложете за следващата.

Отношението към парите се сменя при различните Луни, а какво е днес?

Една глава – добре, а две – още по-добре. Всички планове за предсто­ящи разходи е по-добре да се разработват именно в тези дни, при това не в уединение, а заедно с „доверено лице“.

ДВАДЕСЕТ И ЧЕТВЪРТИ ЛУНЕН ДЕН

Ден за активно използване на космическите енергии. Ден за ново начало, творчески градеж изкачване по служебната стълбица. Повече  общувайте с близките си. Ден за нови идеи, за физическо натоварване. Но не се препоръчва участие в групови мероприятия.

Денят е свързан с мъжката полова енергия. Ден за разрушаване на старото и създаване на  новото. Работете за пробужда­не на огромните потенциални сили във вас и ще се превърне в ден на откровението.

Ден, в който може да се реализира  родовото проклятие, затова трябва да сме внимателни към случващото се незабравяйте винаги има възможност за пречистване, дори в последния момент. Може да започваме нещо с едни намерения, а резултатът да бъде противоположен. Всичко зависи от това, на какво духовно ниво е човек. Тази енергия трябва да се реализира, но тъй като е с огромна сила, това може да стане чрез физически натоварвания .

Денят е благоприятен за лечение на болести, включително с алтернативни и  екстрасензорни методи. Подходящ момент да се приготвят лекарства. Ден на секса и зача­тието, сексуалната енергия може да се сублимира в творчество.

Пийте чай от лайка, опрете гръб на бор, така ще се заредите енергийно, това е ден за работа със силите на природата. Много благоприятен момент за полагане на основи и строителство на дом.

Не се препоръчва да бъдете сред голяма група хора, не ходете на митинги. Може да попаднете на агресия.

Денят е свързан с чакрата „Смърт­ните врати“. Тя  се намира между ануса и половите органи и е входна точка за земната енергия. Нереализирана­та сексуална енергия на този ден, може да направи от човека несъзнателен сексуален вампир.

Ако в разговор с някого ви се подкосят краката, е сигнал за  неправилно канализирана енергия. Ако не получавате земна енергия може да загубите ориентацията си в живота, но това се случва много рядко. Не изненадвайте, ако сексуалната енергия реализира и в стихиен бунт. Нереализираната енергия може да стане причина за заболяване на правото черво.

Родените на Двадесет и четвърти лунен ден, носят в себе си огромен потенциал от енергия и имат нужда да я споделят с околните. Могат да са магове. Ако не се развиват в духовен план, те не живеят, а сякаш спят прави и реагират неадекватно на света. Огромната им енергия е блокирана и затормозена. Какво трябва да се направи, за да не застоява енергията – повече  физическо натоварване.

Родените през този ден може да се отличават от връстниците си, което може да повлияе на психиката им.. Може да им е безинтересно да контактуват с тях. Познати ще има, но малцина ще са му приятели. Затворен по характер, може да изглежда малко като от друга планета. Нуждае се от разбиращ спътник в живота, който ще е достатъчно мъдър да го разбере.

Ако сте на важна среща, бижу с камъни от тюркоаз или обсидиан ще ви донесе късмет.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Bulgaria Air пуска промоционални билети в 4 посоки

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air  започва зимна кампания с полети на специални цени до Рим, Мадрид, Лондон и Прага.

До 20 януари националният превозвач предлага двупосочни самолетни билети от София до Рим от 86 евро. Пътуването до Лондон и обратно е на цена от 139 евро с билети, закупени до 31 януари. До 23 януари авиокомпанията предлага двупосочни самолетни билети до испанската столица Мадрид на крайна цена от 129 евро.

В момента тече и кампания на Bulgaria Air за пътуване до Прага. До 22 януари двупосочните самолетни билети от София до чешката столица се предлагат на цени от 164 евро и ще могат да се използват до 31 март.

Полетите до изброените четири дестинации са на атрактивни цени и за пасажерите от Варна, като са осигурени удобни трансфери през София.

В цената на всички самолетни билети на Bulgaria Air се включват летищни такси, чекиран багаж до 23 кг и ръчен до 10 кг, кетъринг на борда, безплатен избор на място в самолета и чек-ин.

Подробности за полетите, цените на билетите и резервации можете да намерите на уебсайта на авиокомпанията. 

 
 

Българското представление „Паякът“ заминава на американско турне

| от chronicle.bg |

Ако не сте гледали представлението „Паякът“ на режисьорския тандем Йордан Славейков и Димитър Касабов, сте пропуснали едно от значимите събития в българския театър през последното десетилетие.

Историята на сиамските близнаци Марта и Мартин, така прецизно, пълнокръвно и въздействащо пресъздадена от Пенко Господинов и Анастасия Лютова, е от онези театрални представления, които стискат зрителя за гърлото и не отслабват безпощадната си хватка много след излизането от салона.

Ако сте от театралните фенове, които харесват „Комиците“ и обичат да ходят на театър „да се посмеят малко“, може да спрете да четете този текст веднага. „Паякът“ е метафорична илюстрация на най-черните човешки характеристики и разказ за начините, по които те изпълзяват навън и изменят реалността. Иначе казано – постановката едва ли ще ви разсмее и разсее.

„Паякът“ е едно от най-награждаваните български театрални представления и сега заминава на 20-дневно турне в Америка.

Презокеанската обиколка на „Паякът“ е по покана на няколко родни институции и организации в Америка – Българския културен център в Сиатъл със съдействието на Генералното Консулство на РБ в Лос Анджелис, BG Voice Chicago и BG Еvents NYC.

Както вече споменахме, пиесата е написана и режисирана от Йордан Славейков и Димитър Касабов, а актьорите Пенко Господинов и Анастасия Лютова, които са тандем и в живота, влизат в кожата на брат и сестра, сиамски близнаци, непосредствено преди операция по разделянето им.

Преди американските дати постановката ще бъде показана на 20 януари, петък, на сцената на ТР „Сфумато“.

The-Spider-American-Poster-270872-500x0

Пътуването на „Паякът“ до Америка е своеобразно завръщане след като през лятото на 2013 г. проектът беше показана на престижната сцена на Бродуей в рамките на 17-тото издание на международния театрален фестивал New York International Fringe Festival.

Тогава актьорите Пенко Господинов и Анастасия Лютова изиграха общо 5 представления със субтитри изиграха пред американска публика.

Пиесата беше отличена от американските театроведи и журналисти, като получи блестящи рецензии в изданията на New York Times и The Village Voice. Популярният нюйорски безплатен седмичник за култура и изкуство The Village Voice излъчи българската пиеса „Паякът” като най-добра сред 10 топ спектакъла, показани на най-големия мултиартистичен фестивал в Сверна Америка – New York International Fringe Festival. Играта на българските актьори  Пенко Господинов и Анастасия Лютова беше аплодирана и от журналистът Scott Heller в неделно издание на New York Times, където в пространствена рецензия обсипа със суперлативи българската постановка.

Заглавието се играе вече 6 години на българската сцена с над 65 представления. Има в портфолиото си номинация А’Аскеер 2011 за съвременна българска драматургия, номинация за “Полет в изкуството” 2012 от Фондация Стоян Камбарев. Награди за ней-добър театрален експеримент и за най-добра актриса на Анастасия Лютова от фестивал „Артокраина“ Санкт Петербург 2013, приз за най-добър театрален дует от театрален фестивал „Славянский венец“ – Москва 2013.

Какво каза един от режисьорите, Йордан Славейков, за предстоящото турне:

Това пътуване стана възможно благодарение на енергията на една българка, която живее отдавна в Америка – г-жа Елка Русков. Още преди  три години и половина тя прочела в New York Times рецензия за нас и си казала, че иска да се срещнем. През 2015-та тя дойде в София и гледа „Паякът“. Около една година организира това турне – свърза българските общности и българските културни институции зад граница. Тя направи мрежа от контакти, за да се случи това пътуване. В Чикаго, където живее значителна част от българската общност зад океана, вероятно ще имаме две представления – едно след друго.

Едновременно ще вървят субтитри на английски на всички места, за да може и местна публика да има възможност да ни гледа. В Ню Йорк билетите вече  чудесно се продават сред англоговорящи. Може би това се дължи на факта, че по някакъв начин сме познати в този град и че имаме имаме професионални и бизнес отношения с хората, които представляват театралната общност. Те с голяма радост канят свои приятели англоговорящи. В Ню Йорк публиката ще бъде минимум 50 на 50 – наши сънародници и американци с отношение към театъра.

Преди всичко искам да подчертая, че не отиваме в Америка, за да  умиляваме родната българска публика.

Отиваме да покажем една различна гледна точка на темата за отношенията в двойка. Опитахме се много критично и честно да сложим на масата проблемите в едно партньорство – в случая са брат и сестра, могат да бъдат и син-баща, майка-дъщеря и т.н..  Подходихме към тях честно и безкомпромисно, говорим за неизричани, непомислени, премълчавани неща.  За неща, за които обикновено не се говори, тъй като хората обичат да замитат боклука под килима и да се правят, че боклук няма.

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още три отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.