Лунен хороскоп за 20 ноември

| от |

Луната в Близнаци до 13.24 часа

Родените в последните десет градуса на зодия Близнаци, Луната ще направи точен съвпад със Слънцето им и те може да почувстват безпричинно напрежение, известна нервност и емоционална нестабилност.

Луната действа не само на родените под знака на Близнаци, но и на останалите зодии. Всички може бързо да сменяме настроението си, емоциите са повърхностни, увеличава се контактността, бързината на реакцията и скоростта на мисленето. Може да се наблюдава суета и подвижност, желание да се заемете с няколко неща наведнъж, а също стремеж да се движите повече и да общувате с хората. Не се изненадвайте ако се запознаете с някого в рейса или трамвая.

Препоръчва се: интелектуална работа, търсене, натрупване и обработка на информация, кратки пътувания, командировки, водене на кореспонденция, телефонни разговори, преговори. Може да се сключват краткосрочни сделки, да се купуват книги, вестници, списания, а също всякакви дреболии, които няма да се използват продължително време. Полезно е да се правят физически упражнения за гъвкавост на раменете, ръцете,за предпочитане е на чист въздух, ако успеете да намерите някъде.

Не се препоръчва: хирургична намеса в областта на раменете, ръцете, китките, белите дробове, бронхите, разбира се, ако не е наложително. Избягвайте задушните и замърсени помещения. Намелете пушенето, в тази Луна е особено вредно. Началото на продължителни дела, покупката на недвижими имоти и мебели е по-добре да отложите за друг период.

След 13.24 часа Луната влиза в зодиакален знак Рак

Родените в първите десет градуса на зодия Рак, Луната ще направи точен съвпад със Слънцето им и те може да почувстват безпричинно напрежение, известна нервност и емоционална нестабилност

Луната действа не само на родените под знака Рак, но и на останалите зодии. Емоционално състояние и поведение: възможна е повишена емоционалност, впечатлителност, дълбоки преживявания, а също повишена обидчивост, ранимост в общуването с окръжаващия свят. Внимавайте емоции могат да прелеят и да се стоварят безразборно върху окръжаващите.

Препоръчва се: да се занимавате с всички домашни дела, които  създават домашен уют. Ок за грижи за близките си и за укрепване на роднинските отношения. По това време е ефективно лечението на заболявания, свързани с обмяната на веществата, за хирургични операции на краката в областта на коленните стави и сухожилията. Благоприятно е за посещаване на стоматолог (въпреки, че е по-добре да не се вадят зъби).Шопинг терапията е най-подходяща за неща свързани с дома.

Не се препоръчва: хирургична намеса в областта на стомаха, коремната кухина, диафрагмата, гръдния кош, млечните жлези, задстомашната жлеза, жлъчния мехур, лимфната система.Разбира се ако не е наложително. Избягвайте подозрителната храна и не претоварвайте стомаха си.

До 19.25  е 17-ти лунен ден

Това е един от най – подходящите  дни за бракосъчетание. Браковете сключени на тази Луна са щастливи и дълготрайни. Ще сте решителни  и предвидливи. Общуването с близки и приятели ще ви е от полза.  Денят е опасен само, ако се пада в събота, а днес слава Богу не е събота. Заболелите на този ден, Луната съветва, веднага да вземат спешни мерки. Общуването с близки и приятели ще ви открие нови страни от характера. Не се усамотявайте днес, така може да  пропилеете шансовете си.

Родените на 17-ти Лунен ден са много емоционални. За тях голямо значение имат любовта и брака. Съюзът с близка душа подпомага развитието им.

Ако имате важна среща до 19.25 часа бижу с камъни циркон аметист, хематит, ще ви донесе късмет.

След 19.25 е 18-ти лунен ден

Добре е през този лунен ден да се вслушайте се в чуждото мнение и да анализирайте всичко добре.  Начина, по който възприемате денонощието ще сигнализира какво е душевното ви състояние. Сънищата са пророчески. Заболелите днес може би, ще се лекуват по-дълго от обичайното. Може да се провокират кожни и бъбречни заболявания. В този ден може, ако решите да се откажете от някой порок или пристрастеност – ще успеете.

Родените на 18-ти лунен ден ще имат шансове във финансовата сфера. Ще се стремят към кариера, но нямат да имат отношение към популярността.

Ако имате важна среща след 19.25 часа, бижу с камъни – бял ахат, виолетов аметист, ще ви донесе късмет.

Разбира се, когато сте на волана, трябва винаги да бъдете внимателни, но с още по-повишено внимание бъдете между 05.00 – 07.35 часа, ако ходите с колата на работа.

Между 11.55 -13.20, ако ви споходи някаква щура идея не я пренебрегвайте – обърнете й внимание, тя ви е дар от Космоса, независимо, че може да сте в обедна почивка.

Между 13.20 и 14.30 може да загубите нещо – не се разсейвайте в този период и дръжте най – малко чантата си под око.

А от 14.30 до 15.35 може да се скарате с някого, тъй като енергиите в този момент са най – силни и ако не се канализират правилно, те ще се наместят по свой начин.

 
 

Samsung Galaxy S8 за селфи маниаци

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете, особено ако сте селфи маниаци, че Samsung A серия има подобрена предна камера, а сега слуховете твърдят, че Samsung планира да продължи да подобрява селфи камерата в някои свои модели.

Следващата голяма премиера, която предстои на компанията, е на флагмана Galaxy S8 и се говори, че предната камера ще има по-добър автофокус и модул за разпознаване на зениците.

Samsung ще аутсорсне дейността по подобряване на предната камера, възлагайки изработката й на външна компания, чието име все още не е известно.

 
 

12 роли на Джим Кери, които трябва да сте гледали

| от chronicle.bg |

Има филми и актьори, които трябва да присъстват в мозъчната ви видеотека. Да, да, „трябва“ звучи императивно, но наистина…как може да знаете какво е любов, ако не сте гледали Мерил Стрийп и Робърт Редфорд в „Извън Африка“ и какво може да знаете за актьорската игра, ако не сте гледали Де Ниро в „Шофьор на такси“?

Джим Кери е от онези актьори, които не се отличават с някаква бясна хубост, но имат по-важното: талант и специфични лица. Той е комик от доста ранна възраст, а кариерата му тръгва, когато напуска гимназия и започва да работи в комедийни клубове, за да подкрепи финансово семейството си.

Кери работи от време на време в телевизията и получава малки филмови роли, които в крайна сметка водят до сприятеляването му с Деймиън Уейънс. Оказва се, че братът на Уейънс – Кийнън Айвъри Уейънс – подготвял комедийно шоу за Fox. Шоуто се наричало In Living Color, а Кери получава работа в него. Единственият бял в шоуто, необичайният характер на Кери привлича вниманието на американците. В пресата е наричан „бялото момче от In Living Color“.

Успехът на Кери в In Living Color му спечелва главната роля в комедията „Ейс Вентура: зоодетектив“  (1994), чиято премиера е едва няколко месеца преди края на шоуто In Living Color. Филмът не се приема добре от критиците, но изненадващо става хит. През следващата година Кери играе в  „Маската“  и „От глупав по-глупав“ , като от втория филм печели $7 милиона.

След тези два филма вече е ясно: Кери е филмова звезда. През следващата година играе ролята на Гатанката в  „Батман завинаги“ , а после отново е в ролята на Ейс Вентура в „Ейс Вентура: Повикът на дивото“ .

Тези два филма му носят още два чека за няколко милиона долара. Предизвиква фурор когато се разкрива, че за следващия си филм („Кабелджията“) е получил $20 млн — рекордна сума за комедиен актьор. Вниманието, което се обръща на заплатата му, както и отрицателните отзиви и мрачния характер на героя в сравнение с предишните изпълнения на Кери, водят до провала на филма.

Въпреки постоянните успехи в комедията, Джим Кери поема предизвикателството и участва в „Шоуто на Труман“ (1998). Ролята му в този филм му донася Златен глобус за най-добра мъжка роля в драматичен филм.

Тъй като днес Кери празнува своя 55-ти рожден ден (абсурдно, но факт), ви предлагаме да разгледате галерията с 12-те ни любими негови роли.

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times

 
 

Bookclub: Ин и Ян по пернишки

| от Мила Ламбовска |

Каква е вероятността да срещнеш любовта в град като Перник? В нетрадиционния роман „Моно“ на Антония Атанасова ще откриете отговор на този въпрос. Според творбата с експериментаторски дух и поетични нюанси, това може да се случи на по-малко от 1 човек сред всички жители на миньорския град.

„Моно“ е приказна творба със социален привкус, в който героинята среща хора, които я водят към собственото й „лекуване“.  Антония Атанасова се е отклонила от праведния път на литературата в дебютния си роман, за да разкаже как човек продължава живота си след края на едно обичане и колко важни за това са спомените и детството.

Отзив за книгата за Chronicle.bg написа поетесата Мила Ламбовска.

Двете ми души – черната и бялата – прочетоха тази книга.

Това е роман, който четох като поетичен том, по-близък до Рембо, отколкото до… Сен-Джон Перс. Или обратното. Може би е най-близък до Блез Сандрар („Проза за Транссибирския експрес и за малката французойка Жана“).

Защо си мислех за френските поети, докато четях „Моно“? Заради клишето, че французите разбират от любов, но и заради сюрреалистичната атмосфера на съзнанието, което движи „експреса“ на историята.

Четох този роман без прекъсване, но не на един дъх. Не търсех разбиране. Имах съпротива да схвана тази история, да видя фабулата зад думите. Стори ми се, че ще я нараня с проницателност и анализ.

Чувствах я. Унасях се. Доставях си удоволствие да наблюдавам подреждането на думите.  Поезията.

Представях си авторката и изглаждането/изграждането, както и реализацията на концепцията.

Изпитах нежност към това интелектуално усилие, но и уважение към композирането на романтична, ала и безмилостна история за любовта, за остатъка, който сме след нея.

Грижата, проявена към мен като читател – да търся, да изследвам, да ровя, да препускам, да се надбягвам с бързотечащата емоционална еманация на сюблимираната настървена жажда за любов. Трогваше ме тази грижа. Тя хранеше двете ми души – черната и бялата –  и даваше мигач на отбивката за Перник по Е79.

„Статистически е изследвано и доказано, че шансовете да срещнеш своята половинка (soulmate) е 0.53 на 100. Доста обнадеждаващо.

По-малко от един човек. Както казват в Перник „Е, нема що“.

И когато си срещнал някого, когото „евентуално“ можеш да обичаш, се оказваш захвърлен в зимата. Превръщаш се в ревностен съставител на списъци какво се прави след раздялата, луташ се сред лабиринт от възможни стратегии за оцеляване, защото се чувстваш като „малко насекомо“, на което са причинили зло. Тези колекции са саркофази на невъзможната любов, където самопогребването е спасение.

В сърцето на поезията съм от първия до последния ред.

И съм въвлечена.

Ако книгата на Антония Атанасова беше сезон, бих избрала лятото – като жар, готова за нестинарите. Нужна е готова душа. Всяка душа е подходяща, но трябва да е готова, да е в транс, да познава мистерията.

Ако беше музика, бих избрала Хендел. По-точно „Музиката на водата“, Сюита №1, дирижирана от Херберт фон Караян. Това е музика, която Хендел създава по поръчка на Джордж I, за концерта по река Темза. Кралска прищявка за голям оркестър.

Асоциацията е произволна. Водата символизира несъзнаваното. Оркестрация на несъзнаваното, поръчана от болката.

Ангелите в тази книга слушат друга музика, например Second Love – Pain Of Salvation.

„Музиката те държи за ръка, скомлъчеш* и мъката бавно отпуска захвата си.“

Болката от всяка раздяла е болест, която не се лекува, макар че всички оздравяваме.

Това е моят утешителен парадокс, който подарявам на читателите, които ще се потопят в дълбините на романа (като роман, а не поетичен том) и може би ще недоволстват от финалните варианти – 3 на брой.

Умният читател ще прочете всеки край като край.

В заключение ще кажа, че обичам този миг на ирационално изригване с положителен или отрицателен знак в мига на срещата – с човек, животно, предмет, място, книга… Това безрасъдно мигновение, когато с кралска категоричност казваш да или не, и избираш или не любовта.

С „Моно“ на Антония Атанасова ми се случи за пореден път. Прочетох първото изречение и знаех – харесвам я тази книга и искам още.

И като читател, и като редактор на литературни текстове съм разбрала, че първото изречение е ключово. С него авторът взема – или не – верния тон. Както музикантите си настройват инструмента, а певците гласа. С времето се научаваме да разбираме кога авторът е взел верния тон. Когато това се случи, ние го следваме и придружаваме до края. Ако това не се случи, няма романс, любовта не идва, не и този път.

„Когато видях теб за първи път, погледнах себе си за последен.“

Тук избрах да чета този роман като поезия. И се съгласих, че тази любов е необикновена.

И едно напомняне ще си позволя – „моно“  е първа част от сложни думи, които означават един, сам, но и единен. Дали е случайно това, че двете ми души – черната и бялата – четоха този роман? Дали раздялата наистина ни разделя един от друг в привидно различие, но нещо по-голямо не ни свързва? Знакът ин и ян представя единство, в което всяка съставка съдържа и частица от другата. Всеки от нас след раздялата съдържа потенциално другия, и макар че приемаме това за край, имаме начало на процес, който се стреми да постигне хармония между полярностите – безпределната празнота, – където безкрайността и нищото са тъждествени.

Дали се опитвам да докажа, че „Моно“ означава любов след любовта?

Антония Атанасова, „Моно“, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2016. Цена: 10 лева. 

*Скомлъча (диал.) – плача тихо, при болка, безсилие, като дете, като кученце (е пояснил редакторът на книгата).