Лукашенко – миротворец?

| от |

Беларуският президент Лукашенко е готов да изпрати миротворчески войски за уреждане на украинския конфликт. Защо реториката му обаче е само за външна употреба и няма да получи подкрепата на беларуските граждани? Анализ на Дойче веле.

Предложението беше отправено от президента на Беларус в негово интервю за телевизионния канал Euronews. Идеята му: Беларус да изпрати свои войски, които да помогнат за прекратяване на конфликта в Източна Украйна. По този повод експерти припомниха, че подобна мисия задължително ще се нуждае от мандат на ООН. Затова и повечето от тях предполагат, че предложението на Лукашенко е по-скоро за външна употреба и цели да излъска собствения му имидж. Повечето граждани на страната са за неутралитет на Беларус в руско-украинския конфликт и не приемат идеята на президента.

Шанс за Лукашенко

Анализаторът от киевския Институт за евроатлантическо сътрудничество Владимир Горбач смята, че събитията в Украйна дават на беларуския президент ново поле за изява. „Лукашенко се опитва да използва шанса и да излезе от изолацията, в която „последният диктатор в Европа“ се оказа след налагането му на забрана да пътува в Европа“, казва той. Политологът припомня позицията на Минск след анексирането на Крим от Русия: Беларус е неутрална страна, а властите са само посредници в миротворческия процес, обяви тогава Лукашенко.

Като цяло Горбач оценява положително посредническата инициатива на Беларус в уреждането на конфликта в Украйна, но в същото време той е убеден, че присъствието на беларуски войски на украинска територия е невъзможно. „Това е неприемливо за Украйна. Тук могат да пристигнат миротворци само под егидата на ООН, но не и от ОНД, както стана в Приднестровието, Абхазия и Южна Осетия“, посочва Горбач.

Мисията- невъзможна

„Изявлението на Лукашенко за Euronews няма нищо общо с политическата и юридическа реалност“, казва и ръководителят на беларуския Център за политически анализи и прогнози във Варшава Павел Усов. Той се позовава на факта, че само ООН има монопол върху миротворческите действия и Беларус не може да осъществи подобна мисия без съответния мандат от ООН. Усов вижда в предложението на Лукашенко чист популистки ход в контекста на украинските събития, от които беларуският президент се надява да извлече дивиденти в своя полза за възстановяване на отношенията си със Запада. „Той иска да демонстрира пред света, че режимът му проявява добра воля за участие в разрешаването на украинския конфликт“, подчертава политологът.

Дори обаче и да получи мандат от ООН, Минск няма ресурси за изпълнение на подобна мисия, твърди Павел Усов. „Беларус има миротворческа рота от 30 души. Числеността ѝ може да бъде увеличена до 200 войници, но и те не са достатъчни да гарантират мира и контролират мирните преговори в Донбас“, казва той.

Само общи декларации, без никакъв риск

Владимир Горбач посочва още едно обстоятелство, поради което режимът на Лукашенко не може да се изявява като самостоятелен играч в украинския конфликт – огромната зависимост на Минск от Кремъл, както в икономическо, така и във военно отношение. „Още повече, че Русия не желае да прекратява конфликта, ако съдим по продължаващите сражения“, допълва Усов. Експертът обръща внимание и на това, че в случай на участие в миротворческа мисия, Беларус може да даде жертви в една чужда война. Това би било удар по имиджа на Лукашенко, който в момента е на върха на своята популярност – основно заради това, че страната изглежда стабилна. „Преценявайки всички рискове, Лукашенко едва ли ще отиде по-далеч от общи декларации“, казва в тази връзка Павел Усов.

Междувременно стана известно, че украинското външно министерство категорично отхвърля предложението на беларуския президент да изпрати миротворци в Донбас. „Ние сами сме в състояние да въведем ред на наша земя, ако чуждестранните войски се изтеглят от украинската територия“, заяви говорителят на Отдела за връзки с обществеността на украинското външно министерство Евгений Перебийнис.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Ще видим нещо ново от LG

| от chronicle.bg |

Моделът G5 на LG – колкото и интересен да беше – се оказа провал. Сега компанията се опитва да се съвземе с друг емблематичен за марката телефон, който най-вероятно ще бъде показан на 26 февруари, ден преди Mobile World Congress в Барселона.

LG вече изпрати покани за събитието. Те не съдържат много информация – само дата и място. Но няколко неща сочат, че става въпрос за новия G6.

Поканата е с формата на телефон и на нея можем да прочетем мотото „See More, Play More“ (Виж повече, играй повече), което най-вероятно се отнася до новия дисплей на G6 – 18:9.

Освен дисплея, който официално беше потвърден от LG, G6 може да има Snapdragon 835 и 6GB RAM.

Носят се слухове, че LG ще пусне нов смарт часовник в Барселона, който ще бъде по-луксозен от стария LG G Watch R.

На Mobile World Congress изглежда ще бъде много интересен. Huawei, Motorola и Nokia също изпратиха покани за събития около тази дата, а се твърди, че  Samsung, HTC и няколко други компании ще покажат нови продукти.

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

Женските неща, които мъжете искат

| от chronicle.bg |

Да бъдеш възприет като „нежен“, „женствен“ или „чувствителен“, когато си мъж, е върховна обида, ругатня и унижение. Преди няколко дни потребител в сайта Reddit задава уместния въпрос: „Мъже, какво „женско“ нещо бихте правили, ако никой нямаше да ви съди?“ И се оказва, че въпросът има много отговори.

Някои мъже казват, че би им било приятно те да са „малката лъжичка“, когато спят с приятелките си (има се предвид позата, в която и двамата сте легнали на една страна и единият е гушнал другия – гушнатият е „малката лъжичка“, а гушкащият – „голямата“).

Друг от отговорилите казва: „Ако нямах пенис, щях да нося клинове.“

Прави впечатление, че много от мъжете са объркани по въпроса със срамното си окосмение – хем искат да го махнат, хем се тревожат дали няма да им се подиграват. Същевременно други са сигурни какво ще правят: „Ще си счупя ръцете от плетене, братле“

Никой не споменава цветните коктейли в чаша за Мартини със захар по ръба, но… да, цветните коктейли.

Много от марките се възползват от крехката мъжественост на някои хора, за да брандират продуктите си така, че те да вдъхват сила и увереност.

 

This absolutely necessary product:

„Забравих, че мъжете и жените имат различен вид зъби“