Летене в първа класа – разреденият въздух в предницата

| от |

20140524_blp501

“Богатите дори получават по-добър въздух от останалите”, заявява Кевин Дръм от Mother Jones. Той се обръща специфично към решението на Lufthansa да инсталира устройства, регулиращи влажността на въздуха за пътуващите в първа класа. По този начин тези, които закупят по-скъпи билети се наслаждават на въздух с 25% влажност, за разлика от останалите, при които е 10,5%. Но Харолд Майърс, автор на статията в Prospect, има още много да каже по въпроса:

“Можем да сравним днешната ситуация при самолетите с тази при корабите миналият век – пищтна обстановка в първа класа. Като социоикономичен ескперимент може да се направи римейк на Титаник като самолет. Ако мислите, че преувеличавам, имайте предвид следното. Първокласен билет на Emirates Air от Лос Анджелис до Дубай ви предоставя купе, отварящо се с плъзгаща врата, излегала седалка и матрак, тоалетка, минибар, телевизор с плосък екран и луксозна баня с душ – всичко това за 32 840 щатски долара. Korean Air пък са оборудвали самолетите с с помещения, които New York TImes наричат “просторни ложи”, в които има бар.

От това лято Delta ще осигуряват легла за пътниците в първа класа за полета от Ню Йорк до Лос Анджелис. Virgin Atlantic пък предлагат частен превоз с лимузина от и към летището за тези, заплатили по-скъп билет. За да не останат по-назад Lufthansa са изградили отделен терминал за пътуващите в първа класа във Франкфурт, откъдето след това пътниците са закарвани с лимузина до самолета. Delta и United прекатват пътниците между полети с прекачване с поршета и мерцедеси.

Самолетите, както и икономиките са крайни неща. Колкото повече от благата отиват на върха, толкова по-малко остава на дъното.“

Г-н Майерсън е прекалено умен, за да обвини изцяло авиолиниите за този феномен и признава, че те “по никакъв начин не са виновни за поляризацията на доходите и богатството, което определя времената, в които живеем”.

Но едва ли ситуацията е чак толкова отчаяна. Наистина пътуването в пътническа класа е малко по-неудобно отколкото преди десетина години, но пък затова е много по евтино и безопасно. Вече стотици милиони гора имат достъп до свобода, която някога бе предоставена само на най-богатите.

Oт друга страна г-н Майърс е прав, че спадът на качеството на пътническата класа трябва да спре. Но авиокомпаниите просто отговарят на пазарният натиск – хората, пътуващи със самолет нямат желанието да похарчат малко повече, за да им е малко по-удобно. Пример за компания, която предлага подобна услуга е Virgin America, които губят 671 милиона долара в периода 2007-2012. Междувременно авиокомпанията, която привлича най-много пътници в Щатите – Spirit Airlines поддържа много ниски цени и няма никакви проблеми.

Докато не се появи смисъл от пазарна гледна точка, авиокомпаниите няма да започнат да третират пътниците си по-добре. Г-н Майърс твърди, че този феномен се дължи на глобалният спад на средната класа; или с други думи Spirit са успешни, защото и “работническата” класа може да си го позволи.

По economist.com

 
 

Снимат Peaky Blinders сезон 4

| от chronicle.bg |

Сезон 3 приключи преди 8 месеца. Сега сезон 4 вече се снима, а 5 се пише. Трейлъри, актьори и други детайли ще разгледаме тук.

Последното което знам: сезон 4 се очаква някъде през октомври. Том Харди се завръща. Сезон 5 се пише.

Записите започнаха съвсем скоро и затова все още няма трелър. За една нощ улиците на Ливърпул се състариха с 90 години. Имаме снимки на сета от няколко източника.

 

 

 

 

 

Ще има 6 епизода като във всеки сезон досега. Килиън Мърфи, разбира се, ще играе и в двата предстоящи сезона. Останалите основни герои също се очаква да се завърнат, но това предстои да бъде обявено. Създателят на сериала Стивън Найт потвърди завръшането на Том Харди, с когото работи през януари в „Табу“. „Не можем без Алфи (персонажът на Том). Том Харди е много желан актьор, но се постара да се освободи за снимките на сериала ни.“

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…