Куркулас: Няма смисъл да се започват преговори с Македония при сегашнитe й отношения със съседите

| от |

Не сме изненадани, че ЕК повтаря препоръката си за 5-и път. Уважаваме нейното мнение. Но според нас добрите съседски отношения са много важен елемент от Копенхагенските политически критерии. Искрено желаем Бившата югославска република Македония да стане част от евроатлантическата общност, но само при условие, че е изпълнила критериите. Няма смисъл да се започват преговори с тази страна при сегашното състояние на отношенията й със съседите. Това би било контрапродуктивно. От интерес на европейската перспектива на Скопие е, те да разберат, че трябва да избират – или да подобрят отношенията си със съседните държави, или да забавят присъединяването си към ЕС.


Това каза в интервю за БНР заместник-министърът на външните работи на Гърция Димитрис Куркулас по повод декларацията на ЕК, че Македония е готова за започне преговори за членство в ЕС и изпълнява политическите критерии. Политикът коментира и спора за името между Скопие и Атина. Според него, властите в Скопие искат да продължат да пренаписват историята:

Трябва да се помни, че Гърция винаги е била крайно положително настроена. През 2003 г., на съвета в Солун, ЕС потвърди перспективата на Западните Балкани за присъединяване именно при ротационното председателство на Гърция. От наш стратегически интерес е всички балкански страни да станат членки на Съюза. Вече имаме положителният опит с българското присъединяване. Гърция нямаше да има това стратегическо партньорство днес с България, ако тя не беше част от ЕС. Искаме да разширим тази зона на стабилност, просперитет и общи правила със Западните Балкани. Ако погледнете картата, сега там, като че ли, зее дупка. От друга страна обаче, не могат да се подминат някои въпроси, които са наследство от миналото. Ние предложихме компромис, който е честен и за двете страни и чакаме реакцията на Скопие. Но сме притеснени, че правителството там изглежда изобщо не възнамерява да подготвя своето обществено мнение за този компромис. Напротив – те упорстват и продължават с пренаписването на историята, което създава проблеми както за Гърция, така и за България. Не мисля, че това е европейският подход да градим общото ни бъдеще.

Визитата на българският външен министър Кристиян Вигенин в Атина при колегата му Евангелос Венизелос е била плодотворна. Двете страни имат близки позиции за разширяването на ЕС, кометира политикът:

По моя информация, срещата между вашия външен министър и г-н Венизелос е била много успешна. Ние си сътрудничим по много широк кръг въпроси. По отношение на разширяването, мисля, че също сме почти на едно мнение – ние желаем започването на преговори със Сърбия, надяваме се това да стане по време на нашето председателство. Искам да подчертая, че Гърция не гледа на своята северна съседка – Бившата Югославска Република Македония – като на враг. Искаме да сме в приятелски отношения. Гърция вече е основен инвеститор там. Просто не можем да водим конструктивни преговори с държава, чието правителство се държи сякаш ние сме негов враг. Това противоречи на основните европейски принципи. Очаквам от властите в Скопие да разберат това и да ни помогнат да им помогнем.

Ще продължим опитите да обясняваме своята позиция. За Гърция това не е въпрос за бройка или на мнозинство в Европейския съвет. Това е въпрос на принципи и ние ще се придържаме към тях.

Проекта за газопроводът, който трябва да свърже България и Гърция върви по план, каза Куркулас:

Този проект е много важен и се радваме, че консорциумът от компании, който ще добива каспийски газ, избра трасе, което ще минава през Гърция, Албания и Италия,  за да го транспортира за първи път до европейските пазари. Доволни сме, че ще допринесем за диверсификацията и на българския пазар с построяването на този вертикален интерконектор. По моя информация, проектът работи по план и се движи много добре. Надявам се да бъде завършен бързо. Но между България и Гърция има и много други сектори, в които регионалното сътрудничество ще е изгодно. Има нов европейски инструмент, наречен „Фонд за свързване на Европа“, и съм радостен, че н неговата индикативна програма са включени много съвместни проекти между България и Гърция. Сега зависи от властите в двете страни да представят конкурентни проекти, които да бъдат избрани за финансиране. Много вече е направено в двустранен план – открити бяха три нови гранични пункта, търговията процъфтява, въпреки кризата. Надявам се Гърция скоро да излезе от тази дълбока рецесия от последните 3-4 години и че ще започне да регистрира икономически ръст от следващата година. Това би дало много по-положителен имидж на целия регион, който отчаяно се нуждае от чуждестранни инвестиции.

Поради мерките за икономии, ние сме принудени да намалим нашия бюджет за публични инвестиции. Но тук основен играч е частният сектор. Без привличането на частните инвеститори, финансирането от държавата няма да има желания ефект. В сфери като инфраструктурата публично-частното партньорство е решаващо. Точно това се опитва да постигне ЕС с Фонда за свързване на Европа – той е много конкурентен и ако други региони представят по-добри проекти, те ще вземат всичките пари. Ето защо е от наш общ интерес да привлечем нашите компании от частния сектор, за да спечелим финансиране. Още много може да се направи в енергийния сектор. Развитието в източното Средиземноморие и възможността за построяването на нова централа за втечнен природен газ в Кавала, Северна Гърция наистина може да промени енергийната карта на нашия регион, който сега е зависим от един източник на газ, с много високи цени.

Нелегалната имиграция, която прераства в бежанска криза заради войната в Сирия, е проблем пред целия ЕС, смята дипломатът:

Бяхме изправени пред много сериозна ситуация през последните години. Сега успяхме да възстановим ефективен контрол по нашата граница. Но това не е просто проблем между Гърция и Турция или между Турция и други страни. Това е проблем на ЕС. Приоритет на гръцкото ротационно председателство ще бъде да убедим нашите партньори, че съюзът не може да бъде надежден без по-съгласувана обща миграционна политика, включително граничен контрол. Трябва да се наблегне на споразуменията за реадмисия с трети страни, в това число и с Турция. И сега имаме двустранно споразумение, но то не се спазва от нашите турски съседи и приятели. ЕС може работи повече и с други държави, които са износители на нелегални имигранти. Това са страните от Северна Африка и Близкия изток. Смятаме, че през последните години Европа не беше достатъчно активна в това отношение. Опитваме се да обясним, че това е от общ интерес, а не е само гръцки, италиански или български проблем. Както и Италия, вие в момента имате затруднения. Но това е и възможност да обединим усилията си за постигането на конкретни резултати на европейско ниво.

 
 

WhatsApp спира за милиони стари телефони

| от chronicle.bg |

Ако използвате по-стар модел смартфон, то вероятно до месец ще трябва да се сбогувате с мобилното приложение за споделяне на информация и провеждане на чат-разговори WhatsApp.

Според официалното изявление на създателите, първите, при които ще бъде спряно функционирането на приложението са мобилните устройства със стара версия на Android, Windows и Apple. Това ще се случи до края на тази година. До юни 2017 от списъка ще бъдат зачеркнати и по-старите модели на Blackberry и Nokia.

Пълният регистър на платформи, при които поддръжката на WhatsApp ще стане невъзможна са – Android 2.1 и 2.2, Windows Phone 7 и iPhone 3GS/iOS 6. До юни чат приложението с над милиард ползватели няма да е валидно вече и за BlackBerry, включително за BlackBerry 10, Nokia S40 и Nokia Symbian S60.

„Искаме да фокусираме усилията си върху мобилните платформи, които имат най-широка употреба“, допълниха от дъщерната фирмата на Facebook.

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

Изтекоха снимки на новия смартфон на Meizu

| от chronicle.bg |

Наскоро Meizu представи официално смартфоните Pro 6 Plus и M3X.

На 6 декември компанията ще даде пресконференция, на която вероятно ще представи още свои устройства. Слуховете твърдят, че Meizu ще покаже M5 Note, но на сцената ще се появи и друга джаджа с кодовото име Meizu Four (1206).

Днес в китайската социална мрежа се появи порция снимки на телефона.

Все още няма официална информация за спецификациите на смартфона, но според слухове, Meizu Four ще има извит 2K AMOLED Edge дисплей и Exynos 8890 чипсет.

Meizu-Four-leak_6

Източник: GSM Arena

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.