Кристалина Георгиева: Да си възвърнем вярата!

| от |

Добре образовани хора напускат България – лошо за страната, добре за Европа. На това мнение е българската еврокомисарка Кристалина Георгиева, която в интервю за „Ди Велт” задълбочено анализира някои тенденции в Европа, пише Дойче веле.

pict_20100128PHT68151
Няколко публикации в международните медии насочват вниманието към България. В австрийския „Щандарт” Маркус Бернат пише, че след гласуването за Европарламент правителството в София сякаш вече е отписано, а наесен могат да се очакват предсрочни избори. За резултатите от евроизборите говори и българската еврокомисарка пред германския „Ди Велт”. Кристалина Георгиева добре знае, че веднага трябва да се потърсят причините за успеха на еврокритиците на тези избори:

„Вземете например моята родина България. Членството в ЕС беше най-доброто нещо, което можеше да ни се случи. Но моментът се оказа лош, защото точно, след като се присъединихме към ЕС, валутният съюз влезе в криза.”

Кой ще ни повярва, ако самите ние не си вярваме?

Тази криза не бива да поставя отпечатък върху бъдещето, допълва Георгиева. Според нея на европейската икономика трябва да се дадат силни импулси, така че хората бързо да усетят подобрение:

„ЕС произвежда 23% от стопанския продукт на земното кълбо. Не бива да го забравяме, напротив – трябва да се гордеем с този факт. Най-добре ще убедим хората в полезността на ЕС, ако им покажем ясно придобивките и ако ги увеличим още. Нека да си възвърнем вярата в собствените сили. Защото ако ние самите не си вярваме, кой ли друг ще ни повярва?” – пита Кристалина Георгиева.

Тя си дава сметка, че времената са трудни, че кризата не е отминала изцяло, че особено младите хора в Европа много остро страдат от високата безработица. За нея е очевидно, че политиците са длъжни да търсят решения и да държат хората в течение – друг път няма.

Българската еврокомисарка обаче е разтревожена и от друга глобална тенденция, която е независима от общото икономическо развитие: „Благоденствието в световен мащаб непрекъснато се увеличава, брутният вътрешен продукт продължи да расте дори по време на кризата. В същото време светът става все по-крехък. Съществуващият ред се намира под заплаха – заради климатичните промени, заради етническите и религиозни конфликти. Тези конфликти не признават национални граници, нито една страна не може да ги реши сама. А последствията от тях пряко засягат всички нас. Например – бежанският поток от Сирия. С други думи, важно е солидарността помежду ни да укрепва – а не да намалява.”

България „изнася“ специалисти

В края на интервюто журналистката от „Ди Велт” я пита трудно ли е да си български комисар в ЕС и има ли комисари първа и втора категория? Кристалина Георгиева очевидно също често си задава този въпрос:

Никак не е лесно да отговоря. Имам усещането, че в Брюксел мнението ми притежава някаква тежест. Като жена, а на всичкото отгоре и българка, аз съм свикнала, че трябва да полагам двойни и тройни усилия за всеки успех. България е новак в ЕС, освен това се числи сред най-бедните държави в Общността. В същото време по-голямата част от българите, които емигрират, са добре образовани специалисти, хора с висше образование – а не някакви „социални туристи”. За България това е лошо, за Европа обаче – доста добре.”

 
 

Лора Палмър и агент Купър в тийзър плакати на новия сезон на Twin Peaks

| от chronicle.bg |

Ако сте истински Twin Peaks фенове, вероятно знаете кой е денят на Twin Peaks. 24 февруари. Именно тогава агент Дейл Купър пристига в градчето Twin Peaks.

По този повод Showtime пуснаха два нови плаката на предстоящия трети сезон на сериала, който чакаме вече 20 години и се надяваме да дочакаме до 21 май.

Имаме и две промота, които представляват motion версия на постерите.

Вижте ги:

twin-peaks-poster-lora-20170226-790x1074

twin-peaks-poster-20170226-790x1074

 
 

Оскари 2017: Филм на Pixar – предпочетен пред „Сляпата Вайша“ на Тео Ушев

| от chronicle.bg |

Теодор Ушев не беше избран да получи „Оскар“ за късометражния си анимационен филм „Сляпата Вайша“.

Работещият в Канада български аниматор се състезаваше с още 4 заглавия за престижното отличие, но на церемонията тази нощ беше награден Piper на хитовото студио Pixar.

„Сляпата Вайша“, разказващ за момиче, което нe може да живее в настоящето, защото с едното си око гледа в миналото, а с другото в бъдещето, направи премиерата си на „Берлинале“ през миналата година и вече има над 20 награди – включително на възрастното и детското жури на международния фестивал за анимация в Анеси, „Сребърен Пегас“ от фестивала „Аниматор“ в полския град Познан, и голямата награда за анимация на най-стария щатски фестивал в Чикаго.

„Сляпата Вайша“ е базиран на разказ на Георги Господинов, а Теодор Ушев ще продължи сътрудничеството си с писателя, включително по пълнометражна анимация по романа „Физика на тъгата“.

Вижте и кои са другите победители. 

 
 

Новият ни любим сериал: „Големите малки лъжи“

| от |

Известният слоган, превърнал се в нарицателно и съответно лека форма на клише, на един от най-големите тв канали в момента, гласи, че „това не е телевизия, това е НВО“. Много самодоволно биха казали някои и може би щяха да са прави, ако не бяха гледали нищо от това, което каналът е произвел в последните години.

Да, това не е телевизия. Поне не в смисъла, в който повечето хора, включително и у нас, възприемат малката синя кутия, излъчваща съдържание 24/7. HBO правят нещо тотално различно и най-новото им амбициозно шоу, натъпкано до горе със звезди, красиви гледки и адаптиращо модерен криминален, но – О, ужас – женски роман, е поредното доказателство за това.

„Големите малки лъжи“ е онова, което ще ви държи влажно тази пролет. Едносезонният сериал е скъпа, красива и рискова продукция, която заради лъскавата пудра, която си е сложила, под формата на много звезди и комерсиално успешна книга, може да се провали с гръм и трясък.

Но не го прави, спокойно. Защото това не е телевизия, това е… сещате се.

„Големите малки лъжи“ е предпоследен роман в кариерата на австралийката Лиан Мориарти. Той излиза през 2014-а и става хит на родния й континент, а впоследствие и по света. Самата Мориарти специализира в писането на така наречените „женски кримки“. Основните й персонажи винаги са семейни двойки или хора с деца, като действието се върти предимно около жените, които често се забъркват в интриги, лъжи и строго пазени тайни. Защото всички имаме такива и в повече случаи те са доста срамни.

Лиан Мориарти е специалист във „ваденето на мръсно бельо“ ала модерна сапунена сага на хартия. Преди „Големите малки лъжи“ тя има още 5 романа, като най-известният сред тях е „Тайната на моя съпруг“.

„Лъжите“ обаче са онова, което я изстрелва към Холивуд и привлича вниманието на Рийз Уидърспуун.

Актрисата решава, че иска да адаптира книгата първо на филм, впоследствие на сериал и кани Никол Кидман да се присъедини. Двете стават продуценти на проекта, заедно със самата Мориарти, а Дейвид Е. Кели – сценаристът и създател на „Али Макбийл“ – се връща в редиците на телевизията, за да адаптира романа за екран.

Комбинацията между всички тези свръхсили дава желания резултат – „Големите малки лъжи“ е доза качествена телевизия, която всеки заслужава да си причини от време на време, за да си почине от плетките и уринотерапията сутрин, обед и вечер.

Към суперотбора на Кидман и Уидърспуун, които правят тв шоу за първи път в кариерата си, се присъединяват Александър Скарсгард, Шайлийн Удли, Лора Дърн и екзотичната, като екстравагантна русалка, Зоуи Кравиц. Към групата на тези толкова различни жени и един изключително здрав, сексапилен и разгонен през повечето време мъж, се присъединяват и още куп великолепни актьори, залези с цвят на мед и няколко деца, точно толкова уникални, колкото и техните родители.

Разбъркан, като приятна модерна гурме кухня, „Големите малки лъжи“ има всичко, което искате да чуете и видите от едно, на пръв поглед, мирно и красиво общество. Перфектните двойки се пребиват, децата се хапят, мирните жени са в покой с природата, но са жестоки с близките си, тихите брюнетки носят пистолети в чантата си, а добрите и верни мъже не могат да го вдигнат.

И в периферията на всичко това, като набъбващ балон, който ще се спука всеки момент, стои едно убийство. Кой е убит и защо, никой не казва, но всички малки катастрофи, които се разтилят пред очите на зрителя в рамките на 7 епизода, водят към финалното гръмване на пушката, след което връщане няма.

Сериалът скача назад и напред във времето – преди и след убийството – за да те кара да си гризеш ноктите в чудене на „какво, по дяволите, се случва“. А каймакът на Уидърспуун, Кидман, Удли, Скарскгард, Кравиц и Дърн само допринасят за по-добрия вкус на този телевизионен бонбон и води след себе си нуждата да искаш да поглъщаш епизод след епизод.

Маскировката от лъскаво женско шоу е само привидна. Животът е еднакво скапан за всички ни понякога, като и полът, и възрастта не променят отношението ни към фунтаменталните неща в живота. Напротив, само го обострят.

„Големите малки лъжи“ е телевизионен свят, в който може да се потопите с удоволствие, дори и само за да се уверите, че нито един от нас не е това, което показва на света. А е чудовището, което умело крие под пластове от хубави костюми, красиви снимки и добри дела.  

 
 

Суетата на Оскарите: снимки от червения килим

| от chronicle.bg |

Тези Оскари вероятно ще останат в историята с небивалия гаф по време на връчването на наградата за най-добър филм.

A може би все пак и с победителите. Тук няма да разсъждаваме по въпросите за изборите на Академията, качеството на воденето на Джими Кемъл и справедливостта на наградите -а ще се фокусираме върху блясъка и външния вид на звездите.

Вижте в галерията най-интересно, стилно или скандално облечените звезди.