Крайната цел на Путин

| от |

Крайната цел на Путин е да подчини изцяло Украйна, твърди германският политолог Винфрид Шнайдер-Детерс. В интервю за Дойче Веле той говори за „доктрината Путин“ и обяснява какви са геополитическите планове на Кремъл.

Дойче Веле: Вие казвате, че Русия прилага в момента някаква „доктрина Путин“. Какво имате предвид?

Винфрид Шнайдер-Детерс: Русия смята, че е в правото си да се намесва във вътрешните работи на страни с руско малцинство – под предлог, че го защитава. Независимо дали действително съществува заплаха за това малцинство. Там, където му е изгодно, Путин просто изкуствено създава представата за такава заплаха, твърдейки например, че Украйна подтиска рускоезичното население на полуостров Крим и в Източна Украйна. Но това е чисто и просто лъжа.

ДВ: Какво цели „доктрината Путин“?

ВШД: Доктрината Путин цели да върне времето назад и по този начин да възстанови отчасти разпадналия се Съветски съюз. Не изцяло, а само там, където Путин смята това за целесъобразно. Например в Украйна. Възникващият Евразийски съюз ще бъде непълноценен без Украйна и затова Путин се опитва да я дестабилизира и да направи така, че тя да престане да съществува като държава, с цел по-сетнешното ѝ интегриране в евразийския проект.

ДВ: Успешна ли е тази доктрина?

ВШД: Мисля, че Путин се надцени. След успеха в Крим той смяташе, че и в Донбас ще е тъй лесно. Путин не очакваше толкова силна съпротива. Благодарение на доброволческите батальони, Киев успя да отблъсне сепаратистите. В крайна сметка те се оказаха на ръба на поражението, поради което на Русия ѝ се наложи да ги снабдява не само с оръжия, но и да изпраща руски войници. Мисля, че крайната цел на Путин не е Донбас, а подчиняването на Украйна на неговите геополитически цели. Тоест, той иска влияние върху властта в Киев. Това обаче няма да му се удаде. Путин го осъзнава и затова сега търси възможност да опази имиджа си. Което обаче не означава, че ще се откаже от крайната си цел.

ДВ: Постепенно възниква впечатлението, че Западът проспа това развитие. Така ли е, според Вас?

ВШД: Да, Западът наистина проспа това развитие, тоест – не му обърна достатъчно внимание. Всичките дипломатически усилия на Европа и САЩ са насочени сега към предотвратяване на открита война между Русия и Украйна. И понеже иска да си запази възможността за преговори, Западът няма как официално да обвини Путин, че се стреми да подчини Украйна.

ДВ: Много украинци се чувстват излъгани от Запада. Има ли защо?

ВШД: Разбираемо е желанието на украинците Западът да заеме по-твърда позиция. Но мисля, че Европа действа в интерес на украинците, опитвайки се да предотврати открита агресия на Русия, която би довела да хиляди нови жертви.

ДВ: Тази седмица в Минск се проведе среща между президентите на Украйна и Русия. Възможно ли е в близките дни да бъде намерено политическо решение на конфликта?

ВШД: Трудно ми е да го повярвам. Трябва да изхождаме от дългосрочните планове на Путин. Той иска Украйна да влезе в руската сфера на влияние. По пътя към тази цел Путин може и да се реши на формални отстъпки, за да смекчи натиска, на който е изложен. А този натиск е не само външен, но и вътрешен, тъй като колкото повече руснаци загиват в Украйна, толкова по-вероятно е подкрепата за политиката на Путин вътре в Русия да намалее.

ДВ: Как трябва да действат Украйна и Западът в тази ситуация?

ВШД: Ще дойде момент, в който Западът открито трябва да заяви, че е наясно с целите на руския президент. Рано или късно игнорирането на крайната цел на Путин ще стане безсмислено. А Украйна трябва възможно най-бързо да блокира откритите участъци по границата с Русия. По възможност още преди парламентарните избори през октомври.

ДВ: Има ли Западът ясна стратегия?

ВШД: Разбира се, не. Но това, което прави Германия, в известен смисъл подсказва посоката.

ДВ: НАТО потвърди, че Русия прехвърля войници и военна техника в Източна Украйна. Означава ли това, че трябва да се реагира с допълнително затягане на санкциите срещу Русия?

ВШД: Не вярвам, че икономическите санкции ще решат проблема с прехвърлянето на наемници и оръжие. Най-важното е да бъде затворена границата.

ДВ: Само че както изглежда, Украйна явно не може да се справи с тази задача.

ВШД: Да, така изглежда. Затова възникна и въпросът за оказване на военна помощ. Но не вярвам, че една Германия, например, ще тръгне да доставя оръжие. Причините за това са най-вече вътрешнополитически – голяма част от германското население не подкрепя подобна стъпка.

ДВ: В началото казахте, че Путин се опитва да опази имиджа си. Как, според Вас, може да стане това?

ВШД: В случая става дума само за временно опазване на имиджа. Путин е голям лицемер. Той може да се застъпи, например, за временно прекратяване на оръжейните доставки. Ако обаче Русия предприеме подобна стъпка, украинските войски ще вземат връх, а това не е в интерес на Путин. Той иска Донбас да си остане отворена рана.

ДВ: Как ще се развиват събитията оттук нататък?

ВШД: Мисля, че Украйна ще се съпротивлява, тя е готова да жертва много. И ако Путин не прекрати подкрепата си за сепаратистите, конфликтът ще стане още по-кървав.

Винфрид Шнайдер-Детерс е бивш шеф на украинското бюро на фондация „Фридрих Еберт“. Автор е на публикации за Украйна и отношенията ѝ с Русия и ЕС.

 
 

Идват нови емоджита

| от chronicle.bg |

Техническият комитет Unicode дава възможност на всички червенокоси хора по земното кълбо и отвъд да се присъединят към света на емоджитата с нов комплект рижави малки картинки.

Комитетът се събира следващата седмица в кампуса на Apple, за да обсъди новата партида емоджита, както и други въпроси. Той дълго време беше критикуван заради липсата на рижави иконки, но сега предстои въвеждането на пълен комплект.

Няма окончателно решение, а нововъведението се очаква най-рано през 2018 година.

Миналата година Durex внесе петиция Комитетът да въведе и емоджи на презерватив към библиотеката. Искът не беше уважен, което накара компанията да поеме нещата в свои ръце като на Международния ден за борба със СПИН излезе с посланието „Отворете чадър с дъждовни капки“ –  това е неофициалната картинка за обозначаване на безопасен секс.

 

 
 

Рецепта за Агнес хапки

| от Росица Гърджелийска |

Росица работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Днес ви предлагаме рецептата й за Агнес хапки.

Нужни продукти:

за блата:

100 гр масло – на стайна температура
100 гр кокосова/кафява захар
50 гр смлени лешници
50 гр смлени бадеми
50 гр оризово брашно
3 белтъка
ванилия

за глазурата:

3 жълтъка
80гр кокосова/кафява захар
ванилия

За тази рецепта може да пробвате кокосовата захар, тъй като тя се разтваря по-бързо от кафявата.

Начин на приготвяне:

Разбивате маслото и захарта, докато получите пухкав, светъл на цвят крем.

Прибавяте към него ядките и брашното и разбърквате. Ще стане много гъсто.

В друг съд, с чисти и подсушени бъркалки на миксер, започвате да разбивате белтъците на сняг.

Бавно прибавете белтъците към тестото и разбъркайте внимателно.

Изсипете в намазнена силиконова форма и печете около 25 мин на 170 градуса.

Оставете да изстине и през това време направете глазурата.

Разбийте жълтъците със захарта и ванилията до получаване на много гъста и лепкава смес.

Изсипете върху блата и печете още около 5-10 мин на 150 градуса.

Оставете да изстине напълно и след това нарежете на малки квадратчета.

рецепти, агнес хапки

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days