Корпорациите ще заменят правителствата

| от |

HongKong16_CNT_12Oct10_pr_b

Анализът е публикуван в блога Naked Capitalism

Гигантските корпорации скоро ще заменят правителствата, те лобират за създаването на гигантски зони за свободна търговия, в които ще получат невероятни привилегии: техните права върху патентите ще бъдат защитени 120 години, а властите няма да могат да въвеждат в тези зони нови данъци.

Следващата седмица представителите на САЩ и Европейския съюз ще проведат втори кръг преговори за създаването на Трансатлантическо търговско и инвестиционно партньорство (TTIP). В момента нищо не е известно за тази структура, освен че тя ще обедини държавите, които произвеждат почти половината от световния БВП, в огромна зона за свободна търговия. Преговорите се провеждат в обстановка на строга секретност.

Където има тайна, има и теория на заговора. Някои виждат в Трансатлантическото партньорство продукт на лобизма на международните корпорации, които се стремят да подчинят света.

Икономическите изгоди от TTIP за икономиките от двете страни на Атлантика не изглеждат толкова очевидни. БВП на Евросъюза и САЩ ще нарастнат общо с около 100 милиарда евро. Някога тази сума можеше да впечатли икономистите. Но в свят, където Федералният резерв печата по 85 милиона долара на месец, това е нищо.

Вместо това корпорациите могат да получат неограничени права благодарение на новото споразумение за урегулиране на споровете между инвеститорите и държавата в рамките на TTIP. Детайлите по този документ все още не се разкриват, но попадналото в пресата споразумение за създаването на още една зона за свободна търговия – Транс-Тихоокеанското партньорство – ни дава яснота относно предизвикателствата пред света, които крият новите търговски съюзи, в които корпорациите могат да получат невиждани привилегии.

Авторските права върху интелектуалната собственост, създадена от корпорациите, ще се пази в течение на… 120 години.

Интернет-доставчиците ще се превърнат в нещо подобно на един „Биг Брадър“ с охранителни функции. Те ще имат правото да осъществяват мониторинг върху активността на потребителите и да премахват забраненото съдържание.

Срокът на монополното ценообразуване на новите лекарства ще бъде удължен. Днес срокът на действие на патентите, позволяващи на фармацевтичните компании ексклузивно да продават даден препарат, не надхвърля като правило 10 години.

Пълномощията на правителствата за регулиране на износа на петрол и газ ще бъдат ограничени.

Данъците върху финансовите операции /например, предлаганият „данък Робин Худ“ за финансовите спекуланти/ ще бъдат забранени.

Правителствата няма да могат да регулират в пълна степен транспорта, здравеопазването, образованието и комуналните услуги.

Независимият изследовател Андрю Гевин Маршал прогнозира, че новите споразумения ще позволят на корпорациите да водят изтощителни войни с чиновниците срещу правилата, които не им харесват. В тази връзка той задава въпроса дали не ставаме свидетели на безпрецедентен глобален проект за налагане на властта на транснационалните корпорации.

Колкото и фантастично да звучат подобни изказвания, в тях има частица истина.

Международните корпорации вече се превърнаха в мощни икономически и политически образования. По данни на изследователската компания „Глобал Трендс“, в класацията със 150-те най-големи стопански субекта над половината места се заемат от корпорациите.

Енергийните гиганти, банките, телекомуникационните компании и веригите за продажба на дребно могат да се конкурират по размери и богатство с най-големите световни икономики.

Доходите на „Роял Дъч Шел“ през 2012 надхвърлят БВП на 171 страни. Корпорацията, в която работят само 90 000 души, заема 26 място в класацията на най-големите стопански субекти, оставяйки зад себе си Аржентина и Тайван.

Общият доход на петте най-големи петролни корпорации – „Роял Дъч Шел“, „ЕксонМобил“, „Бритиш Петролиъм“, „Синопек“ и Китайската национална петролна и газова компания/ е равен на 2,9% от световния БВП. /БГНЕС

 
 

Сериалите, които обичат да убиват

| от chronicle.bg |

Ако сте фенове на „Игра на тронове“ или „Живите мъртви“, вероятно сте свикнали да си взимате болезнено „довиждане“ с любимите ви персонажи. Модерната телевизия не се скъпи откъм зрелищна смърт на главни герои и сценаристите изобщо не се свенят да убиват ключови герои.

Хората от Latest Casino Bonuses са се потрудили, за да изчислят кои телевизионни сериали са пролели най-много кръв и по какъв начин.

tv-latestcasinobonuses.com-101016-433x650

Първенците в убийствата са „American horror story“ и „Game of Thrones“, което не е изненадващо, но това, което прави впечатление, е че най-големият брой смърти в AHS са причинени от изстрел с пистолет, а не от нещо свръхестествено.

overall-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

Като цяло, изстрелите с пистолет са най-честата причина за смърт в телевизията, следвани от раните от намушкване с нож и експлозиите.

Полът обаче също играе роля в това как телевизионните герои намират смъртта си: мъжете по-често умират от удушаване, удавяне или експлозия. Докато жените по-често биват изгаряни или умират от естествена смърт.

gender-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

А сега, вижте в галерията сериалите, които убиват най-много свои герои. Бррр.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Няма да повярвате колко много това момиче прилича на Ариана Гранде

| от |

Тийн идолката Ариана Гранде си има двойничка. Едно към едно!

Името й е Джаки Васкес и 20-годишната американка наистина е абсолютно копие на поп звездата.

Заради приликата си с Гранде, Джаки вече има малка армия от над 200 000 последователи в Instagram, а дори певицата е коментирала част от снимките й, невярвайки на колко много всъщност двете си приличат.

„Ариана коментира една от снимките ми, след като един от братовчедите й й казал, че ме е помислил за нея и не можех да повярвам”, споделя Джаки.

Васкес работи като сервитьорка във Вирджиния и посетители в ресторанта постоянно искат снимки с нея.

„Хората започнаха да ми казват, че изглеждам като Ариана през 2010-а. Оттогава още не мога да осъзная колко много си приличаме”, казва още Джаки.

В галерията може да видите още за Джаки Васкес. Опитайте се да я различите от Ариана Гранде.

 
 

Анжела Недялкова, Юън Макгрегър и премиерата на „Т2 Трейнспотинг“

| от chronicle.bg |

„Трейнспотинг“ се завръща на големия екран 21 години след излъчването на оригиналния филм. Втория филм на режисьора Дани Бойл направи световната си премиера на 22 януари, а на събитието присъстваха звездите от оригиналния състав на филма.

Продължението проследява живота на героите 20 години по-късно и е вдъхновен от продължението на „Трейнспотинг“от Ървин Уелш – „Порно“.
„Това е като среща на класа“, каза актрисата Кели Макдоналд, пристигайки на събитието. Стотици фенове посрещнаха актьорите пред Cineworld, въпреки студа, вятъра и дъжда.

Режисьорът Дани Бойл се извини на присъстващите за „типичното шотландско време“, добавяйки, че продължението на култовия филм не само е снимано, но и ще направи премиерата си там, където всичко е започнало.

Филмът на Бойл започва с Рентън, изигран от Юън Макгрегър, който се завръща в Шотландия. Той е прекъснал връзката си с всички и е много променен.

Сред новите имена във филма е това на Анжела Недялкова. Българската актриса, позната от „Аве“ и „Източни пиеси“, играе ролята на Вероника – източноевропейското гадже на Сик Бой, значително по-млада от него, с която планира да създаде публичен дом.

В България филмът ще се появи на екран от 17 февруари.