Контрол по турски

| от |

Новоприетият турски закон за интернет ще позволява на Анкара да блокира сайтове без съдебно решение. Турските блогъри обаче не се плашат от цензурата. Те са убедени, че винаги ще успяват да вадят истината на бял свят, пише Дойче веле.

0,,17199732_303,00

В края на миналата седмица над 2000 души излязоха на протест в Истанбул под мотото „Интернет или апокалипсис!“. Турската полиция реагира по познатия си маниер – със сълзотворен газ, водни оръдия и палки срещу противниците на правителството. Те на свой ред отвърнаха с камъни и фойерверки.

Повод за поредните сблъсъци между полицията и демонстрантите бе новоприетият закон за интернет, който ще позволява на правителството да блокира сайтове и без съдебно решение. Освен това доставчиците на интернет ще бъдат задължени да съхраняват данните за потребителската активност, за да могат при необходимост да ги предоставят на властите. Премиерът Реджеп Ердоган отхвърли упреците, че иска да наложи цензура в интернет и да ограничи свободата на изразяване на мнение. Правителството му искало най-вече да защити младежите. „Новите правила не означават цензура в интернет – точно обратното, те правят виртуалното пространство по-сигурно и по-свободно“, отбеляза Ердоган пред вестник „Хюриет“.

Законът все още не е влязъл в сила, тъй като се очаква становището на президента Гюл. Мнозина критици се надяват, че той ще наложи вето.

Накъде водят новите пътища?

22-годишният студент по право Оулджан Екиз е един критиците на този закон и част от активните блогъри в „140journos“ – платформа за т.нар. гражданска журналистика. В нея всеки би могъл да пише по темите, които го интересуват. „Активни сме в редица социални мрежи, но най-много – в „Twitter“. Хората ни изпращат снимки, филми и аудиозаписи, които ние публикуваме“, разказва Екиз и допълва: „Такива получихме и миналата събота от демонстрантите.“

Според него един от по-големите проблеми, произлизащи от новия закон, е това, че отделни интернет адреси ще могат да бъдат блокирани. „Правителството със сигурност не би могло да блокира „Тwitter“, понеже ползва платформата и за собствените си рекламни цели. Но нашата страница в „Тwitter“ или отделни туитове могат да бъдат блокирани, а така работата ни естествено ще бъде затруднена“, обяснява Екиз.

Той и неговият екип вече имат опит с цензурата в интернет. 250 интервюта, които те са качили в платформата „SoundCloud“, са недостъпни вече от две седмици. Освен това е бил закрит и техният достъп до платформата. „Междувременно намерихме друг сайт, който можем да използваме за интервюта. И ако правителството реши да ограничи „Тwitter“, ще намерим други пътища“, казва блогърът.

Според него правителството всява страх, който при някои хора води и до автоцензура. Екиз дава пример с азербайджанския журналист Махир Зейналов: „Той бе екстрадиран миналата седмица заради критични към правителството туитове, публикувани от него. Този случай показва колко лесно правителството може да налага цензура и да противодейства на неудобните критици.“

„Интернет не може да се блокира изцяло“

Блогърът Дениз Ергюрел, който е генерален секретар на Независимия медиен съюз в Истанбул, смята, че най-големият проблем е в тълкуванието на новоприетия закон. „Новият закон за интернет дефинира нови видове престъпления. Например „призивите към омраза“. Но кой решава дали нещо е „призив към омраза“ или не? Къде са границите?“, пита Ергюрел. По неговите думи вторият голям проблем е намесата в личната сфера на хората – във връзка с изискването за съхранение на данни за потребителската активност в срок до две години. „Така всичко става прозрачно, включително личното“, изтъква блогърът.

Той обаче изобщо не е отчаян. Ергюрел е убеден, че юзърите винаги ще успяват да откриват нови методи за изразяване на мнението си в онлайн пространството. „Съдържанията не могат да бъдат изцяло елиминирани от мрежата, мрежата не функционира като физическия свят. Винаги ще се намират начини и техники за заобикаляне на този вид контрол“, казва той и допълва: „Освен това цензурата е и много ефективно средство за реклама: ако определени съдържания бъдат блокирани, това само увеличава вниманието към тях.“

 

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

Изтекоха снимки на новия смартфон на Meizu

| от chronicle.bg |

Наскоро Meizu представи официално смартфоните Pro 6 Plus и M3X.

На 6 декември компанията ще даде пресконференция, на която вероятно ще представи още свои устройства. Слуховете твърдят, че Meizu ще покаже M5 Note, но на сцената ще се появи и друга джаджа с кодовото име Meizu Four (1206).

Днес в китайската социална мрежа се появи порция снимки на телефона.

Все още няма официална информация за спецификациите на смартфона, но според слухове, Meizu Four ще има извит 2K AMOLED Edge дисплей и Exynos 8890 чипсет.

Meizu-Four-leak_6

Източник: GSM Arena

 
 

Първи поглед към Game of Thrones 7

| от chronicle.bg |

Зимата дойде, но Game of Thrones 7 – не. Новият сезон на култовото шоу ще се появи на малкия екран отново едва през лятото на 2017 г,. Ако дотогава има половин година, то това не значи, че по сериала не се работи. Вече може да видите и първи кадри от онова, което ни очаква.

Те се появяват в кратко видео на HBO за онова, което да очакваме от канала през 2017 година. Въпреки че виждаме само няколко кадъра от сериала по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, те ни дават яснота за едно – зимата идва и тя е сезонът на Старките.

Вижте видеото за сериалите, които ще гледаме през 2017 година, в галерията – кадри от GoT7. Кога последно сте виждали Аря на кон?