Конфликтът в Газа стигна до Европа

| от |

Антисемитски лозунги на пропалестински демонстрации и открити призиви от мюсюлмански проповедници да се убиват евреи. Антиизраелското говорене достигна и до Германия, а властите засега бездействат, пише Дойче веле.

0,,17797447_303,00

„Берлинската полиция стои мирно пред антисемитите“. Това заглавие на статия в берлинския Тагесшпигел обикаля социалните мрежи. „Евреино, евреино, подла свиня, излез и се бий сам!“, скандирали араби на демострация в Берлин, а полицията не се намесила.

Започнали като мирни демонстрации за Близкия Изток, в много европейски градове протестите постепенно се изродиха в грозни сцени със скандирания на антисемитски лозунги и дори нападения срещу контрадемонстранти. В края на миналата седмица във Франция се стигна до улични схватки между младежи и полицаи по време на демонстрации пред еврейски синагоги. Берлинската прокуратура пък разследва мюсюлмански проповедник, който във видеопослание в интернет открито призовава към убийства на евреи.

Посланикът на Израел в Германия Яков Хадас-Ханделсман е силно обезпокоен от последните инциденти. „Ние нямаме нищо против демонстрациите и свободата на изразяване – това е основно демократично право. Но не можем да възприемем насилието срещу полицаи или про-израелски демонстранти. Появиха се и лозунги „Евреите в газовите камери“! Как е възможно подобно нещо в Германия?“, учудва се посланикът.

Междувременно политици от всички партии осъдиха остро антисемитските изявления. Германското правителство обаче засега не вижда основание за предприемане на извънредни мерки. „Ще бъде направено всичко необходимо за защитата на еврейските институции“, заяви правителствена говорителка.

Подлата тактика на ислямистите

Политологът Щефан Григар смята, че конфликтът в ивицата Газа е стигнал и до Европа. „Такъв антисемитизъм за последно е имало в Германия преди 70 години“, казва той. Антиизраелски настроения обаче е имало и преди – при предишната конфронтация между Израел и Хамас през 2012 година също имаше масови демонстрации, но тогава по улиците излизаха хора от левия политически спектър с негативна нагласа към Израел. „Сега на демонстрациите доминират ислямистите. Много от тях се привърженици на Хамас, на шиитската Хизбула в Ливан или на ислямския джихад“, казва Григар. В действията им той вижда подла тактика: „Те използват кадри на убити цивилни граждани и деца в Газа, за да представят Израел като убиец на деца“, казва той и обръща внимание на два нови момента в протестите – тяхната изключителна агресивност и факта, че за кратко време ислямистите са успели да мобилизират толкова много хора.

Щефан Григар забелязва също и засилващи се антиизраелски настроения сред германското общество. „Всеки, който излиза на улицата в знак на солидарност с палестинските жертви, трябва да си зададе въпроса, защо не протестира и срещу други конфликти. „Редно е да се запитаме, защо 200 убити палестинци са достатъчни, за да се мобилизират десетки хиляди хора, а никой не се интересува от това, че в Сирия умират стотици хиляди“, казва политологът.

Евреите също критикуват Израел

В социалните мрежи много оживено се обсъжда въпросът, дали демонстрантите са загрижени основно за хуманитарната страна на конфликта. Подобно на Григар, мнозина се опасяват, че кризата в ивицата Газа се инструментализира. „Противниците на войната в Ирак издигаха лозунги „Спрете войната в Ирак!“. Защо сега противниците на войната в Близкия Изток крещят: „Долу Израел?“, възмущава се млада жена в Туитър. Друг потребител пък пише, че стига да иска човек може едновременно да заклейми и проявите на антисемитизъм и израелските нападения в Газа.

Бившият член на ръководството на Централния съвет на евреите в Германия Ролф Ферлегер смята, че за разрастването на антиизраелските настроения вина носи и израелското правителство. „Кой надроби тази каша“, попита той в интервю за Дойчландфунк и припомни, че ивицата Газа е превърната в огромен затвор. Човек може да критикува израелската политика и без да бъде обвиняван в антисемитизъм. „Нашите политици и медии казват, че израелските мерки са правилни. Ферлегер не разбира и защо, позовавайки се на историята, германските политици са много внимателни в критиките си срещу Израел: „Какво общо има сегашната несправедливост в Близкия изток с моите убити предшественици?“, пита той.

Според представително проучване на списание Щерн, повече от половината германски граждани смятат, че израелската държава и ислямистката групировка Хамас носят еднаква вина за конфликта. 86 процента от германците се обявяват за това, Германия да не заема страната на Израел в този конфликт.

 
 

SASA Asian Pub: Преобръща представи!

| от Спонсорирано съдържание |

На 7 декември представите за  ресторант, забавление, вкусна храна и цени буквално ще се преобърнат!

2000 кв. метра площ, 7 метра височина, 700 седящи места, ресторант и бар, обединени от обща сцена, на която постоянно нещо се случва.

Витоша “нахлува” през огромните остъклени витрини, създавайки усещане за полет над града, а огромният аквариум “потапя” посетителите в тайнството на подводния свят.

Най-доброто от 7 световни кухни с превес върху азиатската

Знаковите блюда на Китай, Япония, Тайланд, Монголия и  Сингапур, приготвени специално за SASA Asian Pub от световни шеф-готвачи.
Всички вкусове са адаптирани към българския, като запазват здравословните съставки и начин на обработка, характерни за азиатската кухня. Ястията едновременно засищат и оставят чувство за лекота и прилив на енергия.

В SASA Asian Pub, освен азиатска кухня, се предлагат автентични американски барбекю специалитети, италиански брускети, френски десерти, средиземноморски деликатеси…

Барът е „въоръжен“ със сто различни вида напитки от цял свят, сред които авторски азиатски коктейли и разнообразие от кафе специалитети.

SASA не е просто ресторант, а азиатски пъб, където забавлението е целодневно и гарантирано.

На сцената, обединяваща ресторанта с бара и кафето, се редува жива музика с DJ сетове и шоу програми.

В SASA Asian Pub денят започва със сутрешно кафе, преминава в обяд с колеги, неусетно се удължава до следобеден коктейл или десерт, за да да стигне до вечеря с приятели и танци до късните часове с питие в ръка.

SASA Asian Pub е целодневно заведение, където независимо сам или с компания, всеки се чувства на мястото си.

SASA Asian Pub преобръща представите за ресторант!

Не на последно място SASA Asian Pub ще преобрне и представите за достъпност.

“Преживяването”, наречено SASA Asian Pub е напълно възможно да се превърне в ежедневие, без това да обърка месечния бюджет.

Достъпността е в основата на концепцията на веригата, за да може иновативната идея на SASA Asian Pub да бъде възприета от най-широк кръг хора и да се превърне в начин на живот.

Sasa Asian Pub в Парадайз център отваря на 7-ми декември.
Заповядайте да ви се представим!

 
 

WhatsApp спира за милиони стари телефони

| от chronicle.bg |

Ако използвате по-стар модел смартфон, то вероятно до месец ще трябва да се сбогувате с мобилното приложение за споделяне на информация и провеждане на чат-разговори WhatsApp.

Според официалното изявление на създателите, първите, при които ще бъде спряно функционирането на приложението са мобилните устройства със стара версия на Android, Windows и Apple. Това ще се случи до края на тази година. До юни 2017 от списъка ще бъдат зачеркнати и по-старите модели на Blackberry и Nokia.

Пълният регистър на платформи, при които поддръжката на WhatsApp ще стане невъзможна са – Android 2.1 и 2.2, Windows Phone 7 и iPhone 3GS/iOS 6. До юни чат приложението с над милиард ползватели няма да е валидно вече и за BlackBerry, включително за BlackBerry 10, Nokia S40 и Nokia Symbian S60.

„Искаме да фокусираме усилията си върху мобилните платформи, които имат най-широка употреба“, допълниха от дъщерната фирмата на Facebook.

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.