Кой воюва в Източна Украйна?

| от |

Експерти от фондация „Наука и политика“ в Берлин анализират военните аспекти на конфликта в Източна Украйна и проблемите пред участниците в бойните действия, пише Дойче веле.

Германската фондация „Наука и политика“ публикува изследване, посветено на военните аспекти на конфликта в Източна Украйна. Експертите на фондацията са анализирали хода на започналата на 15 април антитерористична операция и ролята на страните в бойните действия.

Асиметричен противник

В изследването четем, че Киев воюва срещу „асиметричен противник, който систематично използва цивилното население за собствени цели“. Експертите от фондация „Наука и политика“ изчисляват, че на страната на сепаратистите се бият около 15 000 души. Част от бойците, които се сражават на страната на сепаратистите, са местни жители, застъпващи се за повече автономия или за присъединяване към Русия. Сред тях има и сътрудници на тайните служби, поддръжници на бившия президент Виктор Янукович. След свалянето на режима те са били лишени от власт и източници на доходи, подчертават експертите от фондация „Наука и политика“. Друга част от сепаратистите са доброволци и наемници, дошли в региона на бойните действия през руско-украинската граница.

„Наред с етническите руснаци и казаците, сред тях има и представители на други националности – чеченци, осетинци и арменци“, пишат експертите Маргарете Клайн и Кристиан Пестер. Те воюват на страната на сепаратистите, подтикнати от финансови и идеологически съображения или от чист авантюризъм. Не са вътрешно обединени и не срещат широка подкрепа сред местното население, въпреки числеността си и доброто въоръжение. Фондацията публикува анкета, според която мнозинството местни жители са отрицателно настроени към новата власт в Киев, но същевременно са против войната и отделянето от Украйна. Това обяснява и трудностите на сепаратистите да вербуват повече бойци сред местното население, твърдят експертите.

На кого разчита Киев?

Пъстра картина представляват и бойците, които участват в антитерористичната операция. Анализаторите на фондация „Наука и политика“ обръщат внимание на редовната украинска армия, която за разлика от руската, не е модернизирана и числеността й е намалена от 450 000 на 130 000 души. Над половината бойци в украинската армия са новобранци, които не горят от желание да участват в бойни действия. Експертите твърдят, че боеспособната част от украинските сили са военно-десантните сили и специалните подразделения.

В антитерористичната операция участват и сътрудници на службата за безопасност на Украйна (СБУ). Ключова рола в операцията играят специалните подразделения за борба с тероризма и вътрешното разузнаване. Анализаторите на фондация „Наука и политика“ отбелязват, че в СБУ служат около 30 000 офицери. Тяхната численост надвишава шест пъти числеността на двете най-големи британски тайни служби за вътрешно и външно разузнаване. Експертите отбелязват и участието на украинската гранична охрана, която би трябвало да ограничава притока на доброволци и наемници през границата. В гранични войски служат също така новобранци и административни сътрудници. „Те са лошо платени и по тази причина отделни граничари пропускат през границата военна техника и бойци от Русия срещу заплащане“, пишат експертите на фондацията.

По данни на фондацията, разформированите и преименувани в „Национална гвардия“ вътрешни войски не участват пряко в бойните действия. Задачата на националната гвардия е да охранява инфраструктурните обекти и контролно-пропускателните пунктове. А въоръжените подразделения на министерството за извънредни ситуации (МЧС) действат в тила, където обезвреждат мини и неизбухнали снаряди и възстановяват електро- и водоснабдяването.

Частните армии

Специален раздел в изследването е посветен на различните военизирани проукраински формирования, които не са под непосредственото командване на антитерористичната операция. Анализаторите ги делят условно на три групи. Към първата група те класифицират подразделенията на активисти от Майдан, в това число „Десен сектор“ и други радикални групировки. Втората група са т. нар. „частни армии“. Сред тях изпъква батальонът „Донбас“, в който са преминали бивши военнослужещи от украинската армия. Към третата група анализаторите причисляват подразделенията, създадени и финансирани от местните олигарси, в частност батальоните на Игор Коломойски.

Корупция и лоялност

Експертите се спират и на основните проблеми на украинската армия. Те изтъкват лошото оборудване и липсата на средства. 1,8 милиарда евро е бил военният бюджет на Украйна за 2013 година. Числеността на руската армия е значително по-висока, а военният й бюджет е 25 пъти по-голям. Друг сериозен проблем е „системната корупция на всички нива“. Голяма част от и без това скромните военни разходи потъват неизвестно къде. И накрая проблемът с лоялността. Анализаторите припомнят, че в началото на конфликта много сътрудници на украинските органи за безопасност са преминали на страната на сепаратистите. Много фактори подкопават лоялността към Киев, твърдят експертите. Сред тях те споменават етническия произход, наличието на роднини в Русия, стари връзки от времето на Янукович или зависимостта от едни или други олигарси.

В заключение експертите от фондация „Наука и политика“ се застъпват за изпращане на международна умиротворителна мисия в Източна Украйна, за разделяне, демобилизиране на воюващите страни и интеграцията им в гражданското общество. „Участието на Германия и други държави в подобна мисия, може да се разглежда само на базата на съответен мандат и подкрепата от страна на Украйна и Русия“, пишат Маргарете Клайн и Кристиан Пестер от берлинската фондация „Наука и политика“.

 
 

И ние можем да пеем на английски… и не само!

| от |

#ЗТП е популярен хаштаг в Twitter и означава ‘Земи тоя превод. В случая можем да добавим и ‘Земи това изпълнение! Предлагаме ви избрана селекция песни, в която български изпълнители пеят на чужд език! Резултатът е разтърсващ… от смях.

Започваме, разбира се, с песента, която „подлуди социалните мрежи“. Макар Издислав да се появи едва миналата седмица, със сигурност заслужава първото място.

Когато Екстра Нина пееше на френски, Фики и ръце нямаше, не само крака :)

Шоуто на Слави обаче държи рекорда по брой „шедьоври“ от времето, когато реши да интернационализира патриотичния фолклор. Резултатът е изключителен.

Камон, камон шаутед

дъ Туркиш дженерал

фром дъ таун оф Панагюрище.

Айм дъ мейкър оф дъ флаг,
дъ продюсър оф дъ знак
деф ор либъртииииии….

И ако вече сте с отворена уста само чуйте “Get back, get back, maiden Kalino”!

Има и вариант на “Sitting down is Djore dos”

И нашият фаворит… засега…
Иф ай дай ор иф дей кил ми,
дончу край тунайт фор ми,
Гоу ту дринк уиски енд биър,
рокендрол фореевър!

Но ако си мислите, че Слави се е сетил единствен бъркате! Поп фолка отдавна е „Danger zone“ за езика на ШекспирТ!

Дори Лили Иванова владее този език още от времето на първите английски крале…

А поп-фолка помни полиглота Коста Марков, който пееше песните си на два езика едновременно… (От 01:50 за английски превод)
Оунли ю кен чуз хус дъ уан ху уил люз!

А кака ви Сашка поздрави немскоговорящите с Камъните падат на… швейцарски както сама каза. Няма да казваме какво чуваме…

Tук се затруднихме, но Уна пасиооооон е може би песен, на може би испански…

Дори Луна пропя на английски… или на нещо, което прилича…

Ако се сетите за някоя пропусната песен, заслужаваща място тук, пишете!

Ние завършваме с Бейби юр он май майнд на Преслава…

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.

 
 

Бременната Ирина Шейк в сцената с грънчарство от филма „Призрак“

| от chronicle.bg, по boredomtherapy.com |

Един от най-лесните начини да направиш една реклама гледаема е да включиш малко плът. Никой няма против малко плът. Във видеото на Шейк има много.

То е реклама на списание Love. Всеки декември списанието прави секси видеа като рекламен подход. На 1 декември те показаха видео с модела на Victoria’s Secret Бела Хадид, която играе фитнес инструктор.

 

На 2 декември е ред на друго ангелче на фирмата за бельо – бременната Ирина Шейк. Тя преви римейк на сцената от филма „Призрак“, Деми Мур върти грънчарско колело заедно с духа на покойният си приятел Патрик Суейзи.

 

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.