Кой воюва в Източна Украйна?

| от |

Експерти от фондация „Наука и политика“ в Берлин анализират военните аспекти на конфликта в Източна Украйна и проблемите пред участниците в бойните действия, пише Дойче веле.

Германската фондация „Наука и политика“ публикува изследване, посветено на военните аспекти на конфликта в Източна Украйна. Експертите на фондацията са анализирали хода на започналата на 15 април антитерористична операция и ролята на страните в бойните действия.

Асиметричен противник

В изследването четем, че Киев воюва срещу „асиметричен противник, който систематично използва цивилното население за собствени цели“. Експертите от фондация „Наука и политика“ изчисляват, че на страната на сепаратистите се бият около 15 000 души. Част от бойците, които се сражават на страната на сепаратистите, са местни жители, застъпващи се за повече автономия или за присъединяване към Русия. Сред тях има и сътрудници на тайните служби, поддръжници на бившия президент Виктор Янукович. След свалянето на режима те са били лишени от власт и източници на доходи, подчертават експертите от фондация „Наука и политика“. Друга част от сепаратистите са доброволци и наемници, дошли в региона на бойните действия през руско-украинската граница.

„Наред с етническите руснаци и казаците, сред тях има и представители на други националности – чеченци, осетинци и арменци“, пишат експертите Маргарете Клайн и Кристиан Пестер. Те воюват на страната на сепаратистите, подтикнати от финансови и идеологически съображения или от чист авантюризъм. Не са вътрешно обединени и не срещат широка подкрепа сред местното население, въпреки числеността си и доброто въоръжение. Фондацията публикува анкета, според която мнозинството местни жители са отрицателно настроени към новата власт в Киев, но същевременно са против войната и отделянето от Украйна. Това обяснява и трудностите на сепаратистите да вербуват повече бойци сред местното население, твърдят експертите.

На кого разчита Киев?

Пъстра картина представляват и бойците, които участват в антитерористичната операция. Анализаторите на фондация „Наука и политика“ обръщат внимание на редовната украинска армия, която за разлика от руската, не е модернизирана и числеността й е намалена от 450 000 на 130 000 души. Над половината бойци в украинската армия са новобранци, които не горят от желание да участват в бойни действия. Експертите твърдят, че боеспособната част от украинските сили са военно-десантните сили и специалните подразделения.

В антитерористичната операция участват и сътрудници на службата за безопасност на Украйна (СБУ). Ключова рола в операцията играят специалните подразделения за борба с тероризма и вътрешното разузнаване. Анализаторите на фондация „Наука и политика“ отбелязват, че в СБУ служат около 30 000 офицери. Тяхната численост надвишава шест пъти числеността на двете най-големи британски тайни служби за вътрешно и външно разузнаване. Експертите отбелязват и участието на украинската гранична охрана, която би трябвало да ограничава притока на доброволци и наемници през границата. В гранични войски служат също така новобранци и административни сътрудници. „Те са лошо платени и по тази причина отделни граничари пропускат през границата военна техника и бойци от Русия срещу заплащане“, пишат експертите на фондацията.

По данни на фондацията, разформированите и преименувани в „Национална гвардия“ вътрешни войски не участват пряко в бойните действия. Задачата на националната гвардия е да охранява инфраструктурните обекти и контролно-пропускателните пунктове. А въоръжените подразделения на министерството за извънредни ситуации (МЧС) действат в тила, където обезвреждат мини и неизбухнали снаряди и възстановяват електро- и водоснабдяването.

Частните армии

Специален раздел в изследването е посветен на различните военизирани проукраински формирования, които не са под непосредственото командване на антитерористичната операция. Анализаторите ги делят условно на три групи. Към първата група те класифицират подразделенията на активисти от Майдан, в това число „Десен сектор“ и други радикални групировки. Втората група са т. нар. „частни армии“. Сред тях изпъква батальонът „Донбас“, в който са преминали бивши военнослужещи от украинската армия. Към третата група анализаторите причисляват подразделенията, създадени и финансирани от местните олигарси, в частност батальоните на Игор Коломойски.

Корупция и лоялност

Експертите се спират и на основните проблеми на украинската армия. Те изтъкват лошото оборудване и липсата на средства. 1,8 милиарда евро е бил военният бюджет на Украйна за 2013 година. Числеността на руската армия е значително по-висока, а военният й бюджет е 25 пъти по-голям. Друг сериозен проблем е „системната корупция на всички нива“. Голяма част от и без това скромните военни разходи потъват неизвестно къде. И накрая проблемът с лоялността. Анализаторите припомнят, че в началото на конфликта много сътрудници на украинските органи за безопасност са преминали на страната на сепаратистите. Много фактори подкопават лоялността към Киев, твърдят експертите. Сред тях те споменават етническия произход, наличието на роднини в Русия, стари връзки от времето на Янукович или зависимостта от едни или други олигарси.

В заключение експертите от фондация „Наука и политика“ се застъпват за изпращане на международна умиротворителна мисия в Източна Украйна, за разделяне, демобилизиране на воюващите страни и интеграцията им в гражданското общество. „Участието на Германия и други държави в подобна мисия, може да се разглежда само на базата на съответен мандат и подкрепата от страна на Украйна и Русия“, пишат Маргарете Клайн и Кристиан Пестер от берлинската фондация „Наука и политика“.

 
 

Първи снимки на Алисия Викандер като Лара Крофт

| от chronicle.bg |

Животът в Tomb Raider е прашен, но под прахоляка на снимачната площадка изплува едно скандинавско видение – Алисия Викандер в ролята на Лара Крофт. 

Шведската носителка на „Оскар“ стъпва в обувките на Анджелина Джоли, за да влезе в кожата на известната героиня от видеоигрите.

Викандер описва Лара Крофт като „истински иконичен характер“, който е „модел за много млади жени“.

Във филма виждаме Лара като млада жена, умна и способна, но пилееща енергията си. Проследяваме нейното опасно пътешествие, което ще я накара да тества границите си във всеки един смисъл.

През 2001 и 2003 година в ролята на героинята беше актрисата Анджелина Джоли.

алисия викандер

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.