Кой и как ще гледа Световното в Бразилия

| от |

Най-голямото спортно събитие за 2014 – Световното първенство по футбол в Бразилия, има за цел да стане и най-социaлното благодарение на технологичния напредък, който позволява на феновете да взаимодействат по нови начини с играта, футболистите и марките.

2014 World Cup Brazil

Омником Медия Груп и техните агенции OMD и PHD имат за цел да разберат тези промени в потребителското поведение и отношение към Световната купа, правейки редица проучвания, които включват: използване на медийна информация, мониторинг на социални мрежи, pre- и post- Snapshots проучване, спонтанно или предизвикано ниво на познаване на марката, промени във възприятията на марката поради спонсорства и ползване на социални мрежи. Това проучване предоставя много добро разбиране не само на футболните фенове и на потребителското поведение, но и на отношенията марка-потребител под влиянието на спонсорството.

Интересен резултат от изследването е нарастването на взаимодействието на потребителите със събитието. Телевизията все още е лидер и 98% от анкетираните в Европа, Азия и Африка казват, че ще гледат шампионата по телевизията. Все пак цели 82% ще следят шампионата на повече от един екран, а ¼ от хората ще използват мобилни устройства, за да споделят мнения и коментари и ще използват приложения със съдържание от световното първенство.

Също така много важно за марките е това, че Световното първенство привлича публика, която не е толкова заинтересувана от местните футболни шампионати. Такъв е случаят при жените: 87% казват, че предпочитат да следят Световното първенство, за да преживеят голямо международно събитие или да бъдат в крак с големите събития (79% от жените), докато мъжете са по-склонни да следят Световното заради любовта към футбола. (50% срещу 32% за жените).
Проучването има количествена част като OMG Snapshots, проведено е онлайн и включва 3,515 човека от 17 държавии. Качественото изследване OMG Sonar представя двама бразилски трендсетъри в Рио и Сао Паоло, които анализират бразилското отношение към събитието, провеждат интервюта с експерти по социални медии, за да разберат как хората и брандовете използват социалните мрежи за да комуникират със събитието. В допълнение OMG social listening project, който е разработен на 10 езика, събира постоянна информация за това как хората взаимодействат със събитието онлайн.

Tyson Henly, директор на международния футбол към OMD и представител на сециализираната агенция на PHD’s Fuse Sport + Entertainment коментира: „Виждаме изключително голям интерес към Световното първенство по футбол, който варира от пасивната аудитория (само телевизия) до аудитория, която комуникира чрез събитието (75, 5% са „силно заинтересовани”, докато 56% казват, че са склонни да пуснат коментар в социалните мрежи). Това поставя марките в ситуация, в която трябва да оптимизират техните асоциациативни вериги, да допълнят и развият традиционния си метод на спонсорство с предоставянето на „допълнително съдържание“. Тоест, те трябва да предоставят съдържание, което осигурява повече забавление, знания или информация за този нов тип потребители. Това съдържание, съчетано с начина, по който технологията напредва, ще става все по-голям приоритет при планирането на активностите на марките“.

OMD Worldwide (www.omd.com) е водеща агенция за комуникационни услуги в световен мащаб с повече от 8 000 служители в 100 страни и обслужва най-големите световни брандове. OMD предлага голям набор от услуги, част от които: комуникационни стратегии, медиа планиране и купуване, създаване на съдържание, дигитални услуги, спонсорства, анализ на марки и брандове. OMD е известна с големите си постижения в стратегическото планиране и кративността си. Получавала е приз за най-креативна медиа агенция от Gunn Report в продължение на 8 поредни години, награди от Adweek Global Media Agency of the Year for 2008, 2009, 2011 and 2013; and 2002, 2005, 2009 и 2011, както и медиа агенция на годината от Advertising Age. OMD Wordwide е част от Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC)

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:
По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:
Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.

 
 

Bulgaria Air със 72-часови оферти на самолетни билети до 1 април

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air пуска промоционални самолетни билети от днес до 1 април включително.

Компанията предлага ниски цени за еднопосочни билети до Амстердам, Франкфурт, Берлин и Лондон. За всяка дестинация те ще са в продажба по 72 часа.

От 22 март до 24 март всеки може да резервира билет от София до Амстердам за 79 евро и може да пътува с него до 30 април.

Три дни след първата оферта, започват други две 72-часови промоции. Само между 27 и 29 март еднопосочните билети от София до Берлин ще бъдат на крайна цена от 49 евро, а тези до Франкфурт ще струват 69 евро. Пътниците ще могат да ги използват до 30 април.

Последната част от кампанията ще стартира на 30 март и ще е активна до 1 април включително. В този период Bulgaria Air ще предлага еднопосочни самолетни билети от София до Лондон само за 69 евро. Пасажерите трябва да ги използват до 30 април.

Цените на промоционалните билети са същите и за пътуване от съответния европейски град до София. Те са подходящи за кратки екскурзии или бизнес пътувания, тъй като в стойността им се включва 1 бр. ръчен багаж до 10 кг. Чекиран багаж може да бъде закупен само срещу 20 евро в посока. Традиционно в цените се включват и всички летищни такси, кетъринг на борда, избор на място в самолета и чек ин.

 
 

Новите холивудски двойки на 2017 година

| от chronicle.bg |

Купидон не е като дядо Коледа – да идва само веднъж в годината. Едва март сме, а вече има цяла галерия нови холивудски двойки.

Някои от тези двойки са нови-новички, други просто се събират отново, но това няма значение – важното е любов да има. Например, бившото гадже на Джиджи Хадид The Weekend сега си има нова дружка.

А няма да повярвате с кого ходи Памела Андерсън. Пак е лошо момче, разбира се. Дори най-лошото й досега! Вижте повече в галерията ни.

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“