Кой и как ще гледа Световното в Бразилия

| от |

Най-голямото спортно събитие за 2014 – Световното първенство по футбол в Бразилия, има за цел да стане и най-социaлното благодарение на технологичния напредък, който позволява на феновете да взаимодействат по нови начини с играта, футболистите и марките.

2014 World Cup Brazil

Омником Медия Груп и техните агенции OMD и PHD имат за цел да разберат тези промени в потребителското поведение и отношение към Световната купа, правейки редица проучвания, които включват: използване на медийна информация, мониторинг на социални мрежи, pre- и post- Snapshots проучване, спонтанно или предизвикано ниво на познаване на марката, промени във възприятията на марката поради спонсорства и ползване на социални мрежи. Това проучване предоставя много добро разбиране не само на футболните фенове и на потребителското поведение, но и на отношенията марка-потребител под влиянието на спонсорството.

Интересен резултат от изследването е нарастването на взаимодействието на потребителите със събитието. Телевизията все още е лидер и 98% от анкетираните в Европа, Азия и Африка казват, че ще гледат шампионата по телевизията. Все пак цели 82% ще следят шампионата на повече от един екран, а ¼ от хората ще използват мобилни устройства, за да споделят мнения и коментари и ще използват приложения със съдържание от световното първенство.

Също така много важно за марките е това, че Световното първенство привлича публика, която не е толкова заинтересувана от местните футболни шампионати. Такъв е случаят при жените: 87% казват, че предпочитат да следят Световното първенство, за да преживеят голямо международно събитие или да бъдат в крак с големите събития (79% от жените), докато мъжете са по-склонни да следят Световното заради любовта към футбола. (50% срещу 32% за жените).
Проучването има количествена част като OMG Snapshots, проведено е онлайн и включва 3,515 човека от 17 държавии. Качественото изследване OMG Sonar представя двама бразилски трендсетъри в Рио и Сао Паоло, които анализират бразилското отношение към събитието, провеждат интервюта с експерти по социални медии, за да разберат как хората и брандовете използват социалните мрежи за да комуникират със събитието. В допълнение OMG social listening project, който е разработен на 10 езика, събира постоянна информация за това как хората взаимодействат със събитието онлайн.

Tyson Henly, директор на международния футбол към OMD и представител на сециализираната агенция на PHD’s Fuse Sport + Entertainment коментира: „Виждаме изключително голям интерес към Световното първенство по футбол, който варира от пасивната аудитория (само телевизия) до аудитория, която комуникира чрез събитието (75, 5% са „силно заинтересовани”, докато 56% казват, че са склонни да пуснат коментар в социалните мрежи). Това поставя марките в ситуация, в която трябва да оптимизират техните асоциациативни вериги, да допълнят и развият традиционния си метод на спонсорство с предоставянето на „допълнително съдържание“. Тоест, те трябва да предоставят съдържание, което осигурява повече забавление, знания или информация за този нов тип потребители. Това съдържание, съчетано с начина, по който технологията напредва, ще става все по-голям приоритет при планирането на активностите на марките“.

OMD Worldwide (www.omd.com) е водеща агенция за комуникационни услуги в световен мащаб с повече от 8 000 служители в 100 страни и обслужва най-големите световни брандове. OMD предлага голям набор от услуги, част от които: комуникационни стратегии, медиа планиране и купуване, създаване на съдържание, дигитални услуги, спонсорства, анализ на марки и брандове. OMD е известна с големите си постижения в стратегическото планиране и кративността си. Получавала е приз за най-креативна медиа агенция от Gunn Report в продължение на 8 поредни години, награди от Adweek Global Media Agency of the Year for 2008, 2009, 2011 and 2013; and 2002, 2005, 2009 и 2011, както и медиа агенция на годината от Advertising Age. OMD Wordwide е част от Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC)

 
 

Рецепта за чипс от сладък картоф

| от chronicle.bg |

В днешната си рецепта Росица Гърджелийска предлага нещо здравословно като мезе за бирата.

Росица Гърджелийска работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

 

Нужни продукти:

3 сладки картофа
6-7 с.л. олио
1 с.л. сол
1/2 ч.л. черен пипер
1/2 ч.л. червен пипер

чипс от сладък картоф роси

Начин на приготвяне:

Загрейте фурната на 150 градуса с вентилатор.

Разбъркайте олиото със солта, черния и червен пипер.

В няколко по-големи тави сложете фолио и го намажете с малко мазнина.

Нарежете картофите на тънки филии и ги подредете в тавите.

Намажете ги с олио и ги хвърлете във фурната за около час.

Внимавайте да не изгорят, ако трябва малко намалете фурната.

Имайте предвид, че ще станат хрупкави, когато изстинат.

Извадете ги, преместете ги върху решетка да изстинат и ги поднесете с ваш любим сос. Аз бих се спряла върху сос барбекю или крема сирене.

И не забравяйте да охладите бирата преди да поднесете мезето.

 

 
 

„Бързи и яростни“ с възможен спиноф

| от chronicle.bg |

Universal празнува още един успех с „Бързи и яростни 8″. Франчайзът обаче е толкова налят с силни актьори, че става задушно. Усещайки възможност за печалба, студиото може би ще пусне Люк Хобс (Дуейн Джонсън) и Декард Шоу (Джейсън Стейтъм) по собствен филмов път. Героите на Скалата и Стейтъм станаха доста популярни, дори се конкурират с Дом (Вин Дизел) и останалите от семейството.

Феновете искат подобен спиноф още от „Бързи и яростни 5″, но след последния филм тази вероятност сякаш намаля. Очертаваше се Хобс да стане баща и да си остане вкъщи. Плановете обаче се чертаят в посока филм.

Всъщност, и трети доста изненадващ герой от поредица може да участва в спинофа: самата Сайфър, Шарлиз Терон.

Чарлийз Терон, Шарлиз Терон

Химията между Джонсън и Стейтъм е невероятна. Голям плюс е, че двамата могат да преминат от екшън роля към комедия рязко, неочаквано и доста успешно. Тази комбинация, заедно със студената сериозност на Терон, може да донесе сериозно вълнение.

Има няколко неща, които трябва да се. Евентуалния филм ще отвори пространство за един милион въпроси. Ще участват ли в „Бързи и яростни 9″? Ще има ли нещо общо с действието на поредицата или ще си е отделен, самостоятелен филм? Сега ли ще бъде пуснат или когато серията свърши с „Бързи и яростни 10″? Сайфър ли ще е лошият герой или тримата заедно ще се борят срещу по-голямо зло? Ще видим.

Трйлър на „Бързи и яростни 8″:

 

 
 

Истинският Париж през погледа на гениите

| от Дилян Ценов |

 Париж – мястото, което не може да бъде сложено в никакви рамки. Не можеш да опишеш Париж. В този град всеки ще намери онова, от което се нуждае – така е било и така ще бъде винаги.

Магията там е навсякъде – в кварталите с тесните улички, познали падението и възхода, в големите булеварди, в спокойните води на Сена и под нейните мостове. Тя е в нощния мрак, който те изкушава да захвърлиш задръжките и страховете.  Париж е копнежът, който всички носим в себе си.

Но в последните три години обликът на града се промени под влиянието на тероризма. Атаките, на които все по-често става мишена, са удар по всички ценности, зад които той стои вече столетия наред. Страхът лесно измества фокуса на населението, и превръща Париж в опасно място, свързвано със заплахи за нови атентати. И се оказва много лесно  да забравим, че именно в Париж живеят и творят легенди като Едит Пиаф, Ив Сен Лоран, Жан Кокто, Оноре дьо Балзак, Виктор Юго, Хемингуей, Фицжералд и още стотици. Забравяме, че Париж е и винаги ще бъде град на творческата свобода и  вдъхновение за артистите, писателите, художниците на всяка епоха.

За него Фридрих Ницше казва: „Хората на изкуството имат един дом в Европа и това е Париж“.

Замисляли ли сте се защо атмосферата му не може да остави никого равнодушен? Кое е преходното и кое непреходното в този град? Как да продължим да гледаме на него като на люлка на изкуствата и културата?

Може би най-добрият подход в тази насока е ретроспекцията. Изкуството е онова, което запечатва истинския облик на града. Личностите, които едновременно черпят сили от града, но и създават образа му – те са Париж и той е тях. Французи или не, градът ги приема, както винаги ще приема всички хора на изкуството.

Нашата галерия ще ви припомни истинския Париж, защото един поглед назад във времето понякога върши учудващо добра работа.

 
 

180 милиона долара, ако се ожените за дъщерята на милиардер

| от chronicle.bg |

Всичко започва през 2012 година, когато бащата на Джиджи предлага 65 милиона долара на мъжът, който ще вземе ръката на дъщеря му.

По това време тя излиза с партньорката си Шан Ийв от 9 години и двете започват да мислят за брак.

Да, Джиджи е лесбийка и въобще не се интересува от мъже. С Шан Ийв са в перфектни и щастливи отношения. Баща й Сесил Чао Зе-цунг отказва да я приеме такава, каквато е.

Джиджи написва писмо на баща си, което стига дори до вестниците.

„Скъпи тате,“ пише тя, „Подвела съм те да мислиш, че бих могла да имам и други опции. Разбирам, че за теб е трудно да си представиш как бих мога да бъда интимно привлечена от друга жена; аз също не мога да си го обясня. Просто се случи – мирно и нежно. И сега след толкова години, ние двете продължаваме да се обичаме.“

„Не искам от теб да сте най-добри приятели. Искам обаче да я приемаш като нормално човешко същество и да не се плашиш от нея. Разбирам, че е трудно да приемеш истината. Самата аз прекарах много време търсейки себе си, кое е важно за мен, кого обичам и как да живея по най-добрия начин.“

„Гордея се с живота си и не бих избрала друг начин да го живея. Съжалявам, че съм те подвела да мислиш, че съм в лесбийска връзка, само защото няма добри, подходящи мъже в Хонконг. В Хонконг има изобилие на добри мъже – те просто не са за мен.“

Доста силно послание, но от Сесил Чао така и няма отговор.

За него е известно, че притежава старомодни и консервативни убеждения. Въпреки това той има деца от 3 различни жени.