Кой се страхува от Дмитро Ярош?

| от |

За руската пропаганда той е враг номер 1. Смятат го за авангард на „фашистите“ от Майдан. „Национализмът в Украйна храни любов към отечеството, но не и омраза към чуждото“, казва водачът на „Десен сектор“ Дмитро Ярош, пише Дойче веле.

В летен детски лагер се обучават доброволци от батальона на „Десен сектор“. Никой от тях не е професионален войник. Затова трябва да тренират.

Кой е Дмитро Ярош?

„Той е като граната“, разказва за него Евгений – един от бойците на Ярош. Батальонът му се състои от около 400 бойци, които досега са успели да се възвърнат няколко окупирани от проруските сепаратисти селища – Авдеевка, Карловке, Красноармейская и Митайлово.

Руската пропаганда обяви Ярош за враг номер едно, за „знаме на фашистите“ от Майдан. Той носи военна униформа и пистолет на колана. Мъжът, който по време на президентската предизборна кампания избягваше всякакви интервюта, има време – нали в момента действа примирие. „Доброволческите отряди изпълняват заповедта на главнокомандващия и се надяват поне размяната на пленници да се осъществи по време на това т.нар. примирие“, казва той.

Резервите на Киев

Украинското правителство отказва да даде на Ярош и неговите бойци официален статут на доброволчески батальон. Затова и те не получават оръжие от Министерството на отбраната. Правителството е резервирано към „Десен сектор“, особено откакто преди няколко месеца Ярош предложи украинският народ да бъде въоръжен – идея, която парламентът в Киев отхвърли категорично.

„Върховната рада се състои предимно от последователи на бившия президент Виктор Янукович. Затова спешно трябва да бъдат проведени парламентарни избори. Анексирането на Крим вече беше в ход, когато предложихме общо въоръжаване. Русия вече разпалваше и войната в Източна Украйна. Ние искаме въоръжаване както в Швейцария или Литва. Но идеята не е да се раздава безконтролно оръжие на всички“, уточнява Ярош. Той твърди, че калашниците на неговите бойци са плячка от съвместните им операции с други доброволчески батальони и армейски части, които на драго сърце приемат помощта на „Десен сектор“.

Победа по точки за Путин

Дмитро Ярош не разбира, защо Западът се отнася с такова недоверие към „Десен сектор“ – дори само заради името на организацията. Той определя това като победа по точки за руската пропаганда. Нещата не са толкова прости, защото духовният център на „Десен сектор“ е движението „Тризъб-Степан Бандера“, обяснява Ярош. Бандера е бил водач на партизанското движение по време на Втората световна война, което е воювало срещу нацистите и срещу Червената армия, но е избивало и евреи. Спорен остава въпросът, дали Бандера е бил и нацистки колаборационист.

Дмитро Ярош пояснява, че името „Десен сектор“ няма нищо общо с някаква политическа ориентация. „Ние се кръстихме така по време на събитията на Майдан. Почти всички младежи при нас са футболни запалянковци и някой предложи да използваме тази футболна терминология от стадионите. Идейната основа на движението се формира от организацията „Тризъб-Степан Бандера“. Ние нямаме никакви връзки с германски националсоциалисти или пък с италиански фашисти. Национализмът в Украйна възпитава в любов към собствената страна, но не включва омраза към чуждото. При нас има също и руснаци, арменци, грузинци и евреи. Включително в доброволческия батальон. Имаме и един равин. Организацията ни не познава конфликти заради различните националности, а антисемитизмът ни е чужд. Руската пропаганда ни демонизира, защото бяхме авангард на движението на Майдан, от което се страхуваха“, казва Ярош.

Страницата ще се обърне

Руската пропаганда използва партизанската война на Степан Бандера срещу Червената армия като доказателство за това, че украинците мразят всичко руско. По този начин пропагандата всява страх сред рускоговорящото население в Източна Украйна и го настройва срещу Киев. Но нещата се променят, казва Ярош. „Русия иска да ни изкара страшилище. Ние обаче виждаме как ни посрещат хората и как се грижат за нас, когато освобождаваме окупирани от сепаратистите територии. Настроенията се обръщат. Все още има хора с негативно отношение към Украйна. Ние обаче наблюдаваме промяната тук в Донецка и Луганска област“, казва той.

Дмитро Ярош няма намерение да влиза в политиката преди да е свършила войната. На парламентарните избори от името на „Десен сектор“ ще се яват други кандидати. Той лично е решен да защитава родината си: „Партизанската война е единствиният начин да бъде победена голямата руска армия. Тя се страхува от партизанска война, както и всяка друга армия по света. Няма начин един окупатор да победи, когато той бива обстрелван от всеки прозорец и се разрушава бойната му техника – дори когато ни превъзхожда. Украинците са големи патриоти и населението е решено да защитава страната си“, уверява лидерът на „Десен сектор“.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА