Китайският фактор в Холивуд

| от |

През последните години, Холивуд често обича да използва китайски елементи в продукциите си. В началото това бяха различни места в Китай, традиционни костюми, китайски йероглифи и китайски лица. Впоследствие се въвеждат сюжети и различни източници на вдъхновение. „Кунгфу Панда“, „Мулан“ и други вдъхновени от Китай филми, бяха показани на голям екран по целия свят благодарение на Холивуд. В някои популярни филми като „Мисията невъзможна 3″ са използвани китайски места за снимките и поканени да участват китайски актьори.

Някои учени считат, че умелото експлоатиране на пазара от Холивуд, ще помогне за по-доброто разпространение на китайската култура. Едновременно с това, други експерти подчертават, че чуждестранните режисьори и сценаристи могат да покажат само повърхностния слой на китайската култура, а не нейната същност. Драги слушатели, вие какво мислите по този въпрос? Според Вас, каква е причината Холивуд да използва китайски елементи в продукциите си?

mulan-bluray2

По тези въпроси има различни мнения:

Страна А: Холивуд е фабрика на мечтите за целия свят. Китайските елементи са част от световната култура.

Разнообразието е най-голямата специфика на Холивуд. Той винаги търси най-добрите истории, без значение откъде идват те. Разцветът на холивудските филми се дължи на диверсификацията. Чрез привличането на почти всички известни кинотворци от целия свят, стиловете на американските филми са обобщение на филмите от различните страни по света. Много страни са дали отлични режисьори, продуценти, актьори, оператори и други, включително Великобритания, Франция, Италия, Австралия и други.

Италианският кинаджия Серджо Леоне например, успява в средата на 60те години да направи още по-известен един типично американски жанр – уестърна. От 50-те години много отлични австралийски актьори започнаха да развиват кариера в Холивуд. След като тези филмови дейци от различни страни участват в Холивуд, е съвсем естествено фабриката за мечти да бъде повлияна от техните култури. Холивуд обича китайските елементи, което се дължи на стремежа му за разнообразие. Китайският културолог Чън Бин счита, че Холивуд е събрал световната култура. Той не изключва и не отхвърля никоя култура.

Нека да направим преглед на китайските елементи в холивудските продукции. Първоначално популярност добиват удивителните бойни изкуства, които се приемат най-добре от западните зрители. Кунгфу се радва на особено интерес сред публиката, типични примери са „Кунг-фу Панда“ и „Забраненото кралство“.

Впоследствие започват да се снимат филми в самия Китай. Част от „Мисията невъзможна 3″ е заснета в Шанхай. Филмът „Цветният воал“ е заснет в Шанхай и провинция Гуейлин.

Следващият етап е привличането на китайски актьори. Джет Ли, Джеки Чан, Чоу Юнфат, Джан Дзъи често се появяват на големия екран в продукции на Холивуд. Малко по малко в сюжетите започват да се използват истории и легенди от китайската култура като например анимационния филм „Мулан“. Някои дори считат, че филмът „Генезис“ е използвал елементи от част от Книгата на философа Джуандзъ „Джуаншън сънува пеперуда“.

От всичко това става ясно, че използването на китайски елементи, като се започне от традиционни костюми, места за снимане, йероглифи, лица, до сюжети и истории, е източник на вдъхновение.

Страна Б: „Китайската формула“ на Холивуд не е изцяло вредна за китайската култура. За разпространението й може да се използва Холивуд като средство.

Те считат, че истинската цел на Холивуд чрез използването на китайски елементи е да трупа печалби. Филмът „Кунгфу панда“ излезе през юни 2008 г, което съвпадна с Олимпиадата в Пекин и за първи път ушу бе определено за специална олимпийска дисциплина. В крайна сметка „Кунгфу панда“ разби рекорда на боксофиса в Китай при анимационните филми, който в продължение на 13 години се държеше от „Цар лъв“. Той също се представи добре в световен мащаб.

panda

От гледна точка на пазара, крайната цел е печалбата. Професорът по кино и телевизионни изкуства Ли Даосин казва, че китайската култура все повече участва в глобализацията и китайските елементи във филмите трябва да се увеличат. В чуждестранните филми се използват все повече китайски елементи, на което се дължи ръста на печалбите в китайския боксофис с 35% всяка година.

Китай вече е вторият по големина филмов пазар в света. Повече от 70% от пазарния дял на Холивуд идва от чужбина. Китайският пазар е изключително важен, особено за 3D IMAX. От една страна, влиянието на китайската култура и икономика се увеличават; от друга, Холивуд използва китайски елементи, за да разшири пазара в Китай. Холивуд се учи как по-добре да общува с Китай. Въпреки съществуващите въпроси, Холивуд притежава голямо влияние в света.

mulan

Страна В: Разпространението на културата се нуждае от усилията на съответните ведомства в Китай.

Когато чуждестранни режисьори разработват сюжети с китайска тематика, има два аспекта. От една страна, през погледа на чужденците, китайската култура ще се приеме по-лесно от западните зрители. От друга, международните режисьори изразяват своето разбиране към китайската култура, което в повечето случаи е едностранчиво, възможно е да предадат информация, която не е пълна или пропуска съществени елементи.

 
 

„Воевода“: Кино и патриотизъм

| от Мария Тодорова |

Най-новият филм на Зорница София тръгна по кината с апломб. „Воевода“ е най-гледаната премиера у нас за втора поредна седмица и няма супергерои или екшъни, които да я свалят от върха на боксофиса.

Много хора се чудят на какво се дължи това. 

„Воевода“ експлоатира най-любимата тема на родната общност – патриотизма. Българското кино, подобно на българското съзнание, трудно успява да се отърве от далечното си минало. Турското владичество и бойният дух владеят ума на родните зрители години наред и това, предвид тенденциите, които наблюдаваме напоследък, особено в седмото ни изкуство, няма да приключи скоро. Но както е приказката – предлагането се определя според търсенето.

Историята, по която Зорница София работи дълго, а още по-дълго търси финансиране за проекта си, е вдъхновена от разказ на Николай Хайтов. В него той описва героичната съдба на Румена войвода – най-известната жена войвода, която оставя мъжа и детето си, за да поведе чета срещу османското поробителство.

Самата Зорница играе Румена, а компания й правят актьорите Владимир Зомбори, Алек Алексиев и Валери Йорданов. Крум Родригез отговаря за операторското майсторство. Кадрите са красиви, дълги и визуално издържани.

На моменти обаче „Воевода“ леко изпуска плавността на разказа си. На места той е разпокъсан и ако човек не се концентрира повече, може и да изпусне важна част от сюжета. За сметка на това родните актьори стоят добре на екран и си личи, че след всяка изминала година стават все по-обиграни, стане ли дума за камерата. Това облекчение за зрителя, който често се плашеше от пламенните вопли на някой, викащ от екрана насреща, все едно е на театрална сцена.

Съдбата на Румена не е сред най-популярните у нас, може би защото българското образование я е пропуснало в един етап от учебния план по история. Хубаво е, че съществуват литературата и киното, за да чуем  за нея.

„Воевода“ работи на нива, които българинът обича. Патриотизмът у нас е като екшънът в чужбина – той винаги продава билети.

Все пак никога не забравяйте, че киното, подобно на повечето неща в живота, е въпрос на избор и на решения. Патриотизмът също. Най-важното за двете е да са с мярка. Ако те в своята премереност успеят да се срещнат някъде по средата при вас, то може да изберете „Воевода“ като своя филм този уикенд.      

 
 

5 начина да си вдигнете самочувствието чрез Facebook

| от |

Да демонстрираш ниско самочувствие си е човещинка, също като да се оригнеш зловещо след чаша бира. И двете са естествени и присъщи на човешкия род и също така е желателно да не се правят.

Казват, че страданието не е срамно, но когато става въпрос за страдане от ниска самооценка, е желатено да пощадиш околните от нейните манифестации, поне малко. Симптомите и без това не могат да останат скрити и от ненабитото око – надменно говорене, демонстриране на несъществуваща класа, тихо презрение към всичко, шумни селски прояви, налагане на мнение пр.

Добрата новина е, че все още може да промените нещата, малко преди всички да се убедят напълно, че сте излишен за света, вонящ на комплекси, скункс. Едно време беше по-сложно, защото трябваше да показваме колко сме яки наживо и замаскирането на смотанящината и провинциалния манталитет беше по-трудно.

Сега обаче, с инвазията на социалните мрежи в живота ни, замитането на откровената лузърщина под килима и напомпването с изкуствено самочувствие е много по-лесно.

Вижте нашите пет предложения да дадете малко „boost“ на кретащото си самочувствие. Лесно и просто. През Facebook

1. Чеквайте се от всички места, които посещавате

Не е от съществено значение дали сте отишли на околосветско пътешествие с частен дирижабъл или сте слезли да купите кисело мляко от магазина. Във всички случаи го отбележете. Придружавайте чекването със снимка и кратък, оригинален коментар. „Нова прическа, благодарение на Цвети“, at Фризьорски салон „Кифла и половина“ (всички фризьорки се казват Цвети, знаете). „Нова ноктопластика, благодарение на Бубето“, at Козметичен салон „Вярвай в себе си“ (всички маникюристки се казват Бубето). „Един килограм по-лека след обезкосмяване, благодарение на Диди“ at Салон „Красота безкрай“ (всички козметички се казват Диди). Пуснете едни чек от спа хотел във Велинград. От летище – задължително. От мола, от някой краен софийски квартал, ако е лято и се спуснете до морето – знаете какво да правите. Чек на автомагистрала „Тракия“, за да знаят, че отивате към морето. Един от Созопол, веднага като пристигнете. И поне три от плажа.

2. Цитирайте умни хора

Не е лесно човек сам да измисли нещо мъдро. Хубавото е, че няма и нужда. Преди вас са живели достатъчно интелигентни хора, които са казвали интелигентни неща – ако ги цитирате, това значи, че ги разбирате, което прави и вас също толкова интелигентни. Заложете на писатели, учени и известни филмови герои. Имайте едно наум за последните, да не се окаже, че ги мислите за реални хора. Ако в мрежата ви попадне цитат, написан върху снимка на гол женски задник на фона на палма и залязващо слънце, шервайте смело. Ако не, може да се справите и сами. Влезте в Уикицитат, там всичко е сортирано по секции. От опит ви казваме, че най-много се лайкват цитатите за любов, секс, лидерство и величие.

3. Пътувайте и съобщавайте

Снимките на фона на популярни туристически атракции са сред най-лайкваните статуси в социалните мрежи. Лошото е, че пътуването е скъпо. Ако нямате пари да бръмнете до Дубай или поне да посетите някой кофи шоп в Амстердам, не се отчайвайте. Ако сте склонни да лъжете и владеете компютрите, може да си направите колаж на фона на Айфеловата кула. Ако сте честни личности и предпочитате да бъдете себе си, просто пуснете снимка от Google изображения с коментар, че искате да отидете на това място и човек е човек, когато е на път. Не е като да сте там наистина, но приятелите ви ще видят, че поне имате желание да разширявате кръгозора си, а това си струва един лайк.

4. Демонстрирайте любов към ближния

Хората обичат позитивните неща. Ако профилът ви блика от любов, ще генерирате повече харесвания, а оттам – по-добро самочувствие. Снимка на майка ви със съобщение „Моята майка е най-добрата на света“ със сигурност ще събере доста. „Имам си най-хубавата жена, да е ясно“, заедно с фотография от телефон, на която възлюбената ви спи с отворена уста, също ще се котира. Същото е валидно и за жените. Колко е лесно да пуснете снимка на варено яйце с фреш от моркови в чаша на Мики Маус и да напишете под нея „Обичам, когато мъжът ми ми приготви закуска (сърчице). Ако имате щастието да имате деца, там може да се раздадете без чувство за вина, че досаждате. Снимка на бебе Сашо по гащи, снимка на бебе Сашо по без гащи, бебе Сашо хапва, бебе Сашо спинка, бебе Сашо пръцка (това няма как да се заснеме, така че ще се наложи да го опишете). Общо взето, нямате грешен ход. Любовта към родителите, приятелите или съпруга/съпругата може да изглежда превзето, но любовта към децата…тя е безгранична и може да се гордеете с нея публично.

5. Живейте здравословно и поствайте

Живеем във времена, в които се знае, че само пушачите умират и само месоядните боледуват. Здравословният начин на живот се е изпъчил на върха на социалния пиедестал, а всички пороци са завряни в ъгъла да се срамуват. Затова е добре да поддържате имидж на болни от орторексия, поне във Facebook. Снимки на здравословна закуска, състояща се от стрък целина с 10 грама обезсолено сирене върши добра работа. Но по-важни от всичко са снимките от фитнес залата. Ако сте мъж, е добре да имате снимка с щанга, на която се виждат едрите капки пот по сбърченото ви чело, а физиономията ви може да накара и Чък Норис да потрепери. Съчетайте я с оригинална мъдрост от типа на „Здрав дух в здраво тяло“ и чакайте лайковете да завалят като тропически порой в дъждовния сезон. Ако сте жена, направете селфи от съблекалнята. Разбира се, преди това нанесете черна очна линия, бледорозово червило и малко фон дьо тен, колкото да скрие пъпките от яденето на целина със сирене. Сложете мотивираното изражение с леко разтворени устни за полъх сексапил и ако не сте сигурни, че се забелязва, просто добавете към снимката „feeling motivated and sexy“.

Следвайте тези съвети и ще пребъдете. И помнете: всеки лайк е пирон в ковчега на ниското самочувствие.

 
 

НТС ще помага на планетата с виртуална реалност

| от chronicle.bg |

НТС основа фонд за виртуална реалност, чиято работа ще е създаването на съдържание и технологии.

Бюджетът е 10 милиона долара, които ще служат за стимулиране на устойчивото развитие по цял свят, предава Venture Beat.

Новият проект на компанията се казва VR for Impact и беше обявен на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. Според HTC, VR бизнесът предстои да стане индустрия за 25 милиарда долара към 2021 г. и може да се използва за осигуряване на растеж и стабилност в сфери, които силно се нуждаят от това.

Фондът ще работи в партньорство с инициативата “Цели за устойчиво развитие” на ООН за разработването на идеи, които могат да доведат до промяна и трансформации в области, където такива са жизнено необходими.

Програмата на ООН работи за справяне с крайната бедност, опазване екологичното равновесие на планетата и осигуряване на мир и просперитет. НТС вече стартира кампания за най-добрите идеи за това, как виртуалната реалност може да се използва за постигане на тези цели и първият награден проект ще бъде съобщен в Деня на Земята (22 април).

Източник: Venture Beat

 
 

Трейлър за втория сезон на новия „Voltron“

| от chronicle.bg |

Хайде малко носталгия.

Netflix и DreamWorks Animation обявиха премиерната дата на „Voltron Legendary Defender“. Всички серии от втория сезон излизат на 20 януари тази година.

DreamWorks Animation пресъздават легендарния анимационен сериал за онлайн дистрибутора Netflix. Продуценти на класическото и любимо на милиони предаване са Жаким Дос Сантос и Лорън Монтгомъри – и двамата от „Легендата за Кора“.

Ролите ще се озвучават от: Кимбърли Брукс като принцеса Алура, Рийс Дарби като Коран, Джош Кийтън като Широ и черния лъв, Тайлър Лабайн като Хънк и жълтия лъв, Джереми Шада като Ланс и синия лъв, Бекс Тайлър-Клаус като Пич и зеления лъв и Стивън Юн като Кейт и червения лъв.

Оригиналното „детско“ дебютира в САЩ през 1984 и става поп-културен феномен. През 1986 година излиза Voltron: Fleet of Doom. Следват два неуспешни опита сериалът да бъде възобновен – през 1998 и 2011.