Китай изтласква чуждестранния бизнес от своя пазар

| от |

Американските компании, работещи на китайския пазар, се оплакват от дискриминация от страна на местните власти. В отчета, публикуван от Американската търговска палата, се казва, че повече от половината анкетирани компании съобщават за случаи на предвзето и субективно прилагане на китайски закони.

Китайските власти са инициирали антимонополно разследване на дейността на американските компании Microsoft, Qualcomm и Chrysler. Сходни проблеми изпитва и европейският бизнес в Китай. През август Европейската търговка палата съобщи за оказване на натиск върху европейски компании от страна на китайски регулиращи органи. На антимонополни глоби са подложени Audi, AG и Daimler AG. Националната комисия по въпросите на развитието и реформите на Китай обяви, че автомобилните концерни са длъжни да платят в качеството на глоби по €30 милиона. Пекин не подмина и японските производители на резервни автомобилни части. Те са обвинени в сговор с цел покачване на цените за своята продукция и са глобени на обща сума $202 милиона.

Властите на Китай отричат обвиненията в предвзето отношение към чуждестранния бизнес, като подчертават, че антимонополните проверки целят защита на потребителите и създаване на условия за честна и открита конкуренция.

Междувременно, редица експерти са на друго мнение. Те отбелязват, че пряката държавна намеса без съмнение понижава нивото на свободната конкуренция, но при това правят съществената забележка, че на определен етап защитата на националните производители в някои сегменти става необходима мярка за успешно развитие на икономиката. Китай изглежда е точно в този етап. В тези условия на чуждестранния бизнес ще му се наложи да се приспособява към новите правила на играта, казва експертът от Института на Европа към РАН Владислав Белов:

- Изглежда, че американските и европейски инвеститори са разчитали на неизменност на факторите, въз основа на които през 90-те и 2000-те години са приемани съответните инвестиционни решения – т.е. евтина работна ръка, солиден вътрешен пазар, лоялност на властите. Но работата е там, че китайците се участ от европейци и американци не само да произвеждат качествена иновационна продукция, но и заимстват изкуството да лобират собствените си производители.

През последните няколко десетилетия растежът на китайската икономика зависеше до голяма степен от чуждестранните инвестиции. Властите не само че не пречеха на този процес, но дори им осигуряваха преференции за бизнеса. Но през това време, наред с чуждестранния сектор, активно се развиваше и пазарът на националния производител. И в един момент техните интереси се сблъскаха.
Гласът на Русия

 
 

Анимираната симфония на живота

| от chronicle.bg |

Кратката форма в киното е обект на внимание от хиляди режисьори и аниматори по света.

Днес пък е петък – ден като никой друг. Затова ще ви покажем „Symphony no. 42″ – една късометражка, която ни представя 47 нерационални сцени за връзката между човек и природа.

 

Symphony no. 42 from Reka Bucsi on Vimeo.

 
 

Изследване: Kои професии са най-склонни да изневеряват?

| от chronicle.bg, по БТА |

Много хора свързват професията на медицинската сестра с дълги работни часове и грижа за пациентите. В мъжките представи униформената дама е обект на сексуални фантазии. Резултатите от ново проучване, направено във Великобритания, показват, че жените с тази професия са сред най-големите кръшкачки сред трудещите се дами, пише в. „Дейли експрес“.

Допитването, обхванало над 5000 потребителки на сайта за извънбрачни запознанства Victoria Milan показва, че жените, упражняващи определени професии, са по-склонни да изневеряват. Най-често рога на съпрузите или приятелите си слагат дамите, заети във финансовата сфера – банкерки, брокерки, анализаторки. На второ място са дамите, изявяващи се в сферата на авиацията – жени пилоти и стюардеси. На трето място са медицинските сестри и останалите професионалистки, работещи в здравеопазването.

В Топ 10 на кръшкачките намират място също служителките в сферите на бизнеса (изпълнителни директорки, мениджърки, секретарки), спорта (атлетки, инструкторки, служебни лица), изкуствата (музикантки, модели, актриси, фотографки), нощния живот (жени диджеи, танцьорки, сервитьорки), правото (адвокатки, секретарки, прокурорки, съдийки), комуникациите (журналистки, пиарки) и в други сектори.

Анкетата показва също, че две трети от неверните дами се възползват от възможностите, които им се предоставят на работното място, за да слагат рога на партньорите си.

 
 

Продадени са 15 хиляди билета за „Евровизия – 2017″

| от chronicle.bg, по БТА |

Досега са продадени 15 хиляди от общо 70 хиляди билета за телевизионния конкурс „Евровизия – 2017″,, който ще се състои в Киев през месец май, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на вицепремиера на Украйна Вячеслав Кириленко. „На 14 февруари започна официалната продажба на билети, като първият беше закупен от победителката на „Евровизия 2004″, нашата Руслана“, заяви Кириленко. По неговите думи досега са били продадени около 15 хиляди пропуска от 52 страни в света.

Петдесет и два процента от билетите са били пласирани в Украйна, а останилите четиридесет и осем – в чужбина. Най-много продажби са били реализирани във Великобритания, Германия и Русия.

 
 

H&M промотира албум на поп сензацията Зара Ларсон с нова колекция

| от Спонсорирано съдържание |

H&M започна колаборация с поп звездата Зара Ларсон по случай първия й албум. Зара е сред 30-те най-влиятелни тийнейджъри в света според класацията на списание Time.

H&M ще промотира предстоящото излизане на албума “So Good” на дигиталните екрани във всички магазини на марката по света от днес до официалното му представяне на 17 март. Онлайн клиентите на H&M имат възможността да запазят предварително албума на hm.com, което ще гарантира автоматичното му добавяне в Spotify профилите на почитателите на Зара Ларсон в деня на световната премиера.

„Изключително щастлива съм, че ще осъществим този проект заедно с H&M. Винаги съм била сред почитателите на марката, защото тя е точно толкова забавна и привлекателна, колкото и достъпна за младите момичета, а това са основни неща за мен. Също така, екипът е толкова приятен за работа, че нямам търпение да споделя какво успяхме да сътворим заедно!”

Колаборацията също включва ексклузивна капсулна колекция, разработена в колаборация между Зара Ларсон и дизайнерския екип на H&M. Колекцията е отражение на личния стил на звездата – съчетава успешно елементи от стрийт облеклото с препратки към сценичните й костюми.

Капсулната колекция Zara Larsson><H&M ще откриете в избрани магазини и онлайн от 18 май. В България ще я откриете в магазин H&M на бул. Витоша 6, както и онлайн.