Кирил Домусчиев се опитва да окаже груб и недопустим натиск върху работата на журналистите

| от |

Секцията на спортните журналисти към Съюза на българските журналисти (СБЖ) оповести позицията си за изказването на собственика на футболния „Лудогорец“ Кирил Домусчиев по адрес на коментатора на мача на неговия тим срещу сръбския „Партизан“ от Шампионската лига миналата сряда. От СБЖ алармираха, че Домусчиев оказва натиск на представителите на медиите, като заплашва коментатора с връзките си в ръководството на Нова телевизия.

Ето и позицията по този казус на спортните журналисти, която публикуваме без редакторска намеса:

Секцията на спортните журналисти към Съюза на българските журналисти изразява дълбокото си притеснение и неразбиране от реакцията на собственика на „Лудогорец“ Кирил Домусчиев във връзка с телевизионния коментар на колегата Димитър Тренев на мача реванш от третия квалификационнен кръг на Шампионската лига срещу „Партизан“. В интервю за вестник „7 дни спорт“ г-н Домусчиев не просто изразява недоволство от “недостатъчно патриотичния” коментар, което е негово право, но си позволява да заплашва чрез използване на връзките си с ръководството на Нова телевизия. Намираме подобно поведение на собственик на български футболен клуб, пък бил и той най-успешният, като оказване на груб и недопустим натиск върху работата на журналистите. Това е пряко вмешателство в дейността на коментатора и нарушение на принципите на свободата на словото.

Надяваме се, че ръководството на Нова телевизия ще реагира достойно на опитите на г-н Домусчиев да дава насоки на коментаторите и ще защити колегата Димитър Тренев, който е доказал през годините своя изключителен професионализъм. В същото време се надяваме г-н Домусчиев да започне да разглежда журналистите не като свои подчинени, а като равностойни партньори, които имат право на собствено мнение за случващото се в притежавания от него клуб.

Не на последно място пожелаваме успех на „Лудогорец“ срещу „Стяуа“ в плейофите на Шампионската лига, защото вярваме, че българският шампион трябва да заеме своето достойно място в групите на турнира, пише в позицията на Секцията на спортните журналисти към Съюза на българските журналисти.

 
 

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.

 
 

Илон Мъск основа нова компания, която ще сближава човешкия мозък с компютрите

| от chronicle.bg |

Очевидно на Илон Мъск му остава твърде много време покрай Tesla, SpaceX и Hyperloop, защото основа още една компания.

Според информация на The Wall Street Journal (WSJ) новият проект на Мъск се казва Neuralink и целта му е да създаде технология, която може да направи пряка връзка между човешкия мозък и компютрите.

Neuralink цели създаването на чипове, които могат да се имплантират в мозъка. Идеята е да се лекуват заболявания, а може би и да се създаде  по-силна връзка между човек и компютър. Така може да се стигне до директна комуникация между нас и компютрите, а командите ще стават само чрез мисълта ни.

Neuralink е регистрирана в Калифорния като медицинска изследователска компания и според слухове вече е наела няколко академици с висок профил в областта на неврологията и гъвкави електроди, сред които експерта по нано технологии д-р Венеса Толоса, професора от UCSF Филип Сабес и професора от Бостънския университет Тимъти Гарднър, който изучава невронните пътеки и мозъците на пойните птици.

Прототипът вероятно ще бъде под формата на мозъчен имплант, който ще може да лекува заболявания като епилепсия, Паркинсон или депресия.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.