Киберпрестъпността струва 575 млрд долара на световната икономика

| от | |

5264098-20140519-162941-5

Статията е публикувана във в. „Индиан експрес“

Нарастващата заплаха от киберпрестъпността се отразява значително на световната икономика, като загубите на година достигат 575 милиарда долара. Това показва изследване на компанията за антивирусен софтуер Макафий.

Докладът „Нетни загуби – изчисляване на глобалната цена на киберпрестъпността“ на Центъра за стратегически и международни изследвания и спонсориран от Макафий показва, че в цената са включени последиците за стотици милиони хора, чиято лична информация се краде.

„Ние смятаме, че вероятната годишна цена за глобалната икономика от киберпрестъпността е над 400 милиарда долара. Консервативните сметки са за загуби от 375 милиарда долара, докато максимумът може да достигне 575 милиарда долара“, се казва в доклада.

Част от загубите от киберпрестъпността са пряко свързани с разходите за възстановяване или дигитално и електронно прочистване, което може да се наложи след извършването на атака. Киберпрестъпността вреди на търговията, конкуренцията, иновациите и растежа на глобалната икономика. Според различни проучвания ежегодно интернет икономиката генерира между 2 и 3 трилиона долара, като делът й се очаква да нарасне бързо.

Киберпрестъпността измъква между 15 и 20% от стойността, създадена от интернет. „Ако използваме загубите на страните с високи доходи, за да извлечем глобална цифра, ще получим общо 575 милиарда долара“, съобщават авторите на доклада. „Друг подход би бил вземането на цялата сума за всички страни, където бихме могли да открием отворен източник на данни и да го използваме, за да извлечем глобалните разходи. Това ще ни даде общо около 375 милиарда долара“, допълват те.

В доклада се казва още, че трети подход би бил обединението на цената на киберпрестъпността като дял от регионалните приходи, за да се получи общо цяло. „Това ще ни даде 445 милиарда долара. Нито един от тези подходи не е задоволителен, но откакто събирането на данни се подобри, те ни дават възможност да изчисляваме глобалните разходи от киберпрестъпността и кибершпионажа“, се посочва в доклада.

Цената на киберпрестъпността включва последиците от кражбата на лична информация на стотици милиони хора. Миналата година подобни инциденти са имали над 40 милиона души в САЩ, 54 милиона в Турция, 20 милиона в Южна Корея, 16 милиона в Германия и над 20 милиона в Китай, отбелязват авторите на доклада.

„Има данни за общо над 800 милиона души с откраднати лични данни през 2013 г. Само това може да струва до 160 милиарда долара на година“, се посочва в документа. Последиците от киберпрестъпността за интелектуалната собственост са особено вредни и страните, където тя е важна за създаването на богатство, губят повече от киберпрестъпността в търговията, работните места и доходите от тези, които разчитат повече на земеделието и промишлеността. Поради това страните с високи приходи губят повече като процент от БВП от тези с ниски приходи.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Сериалите, които обичат да убиват

| от chronicle.bg |

Ако сте фенове на „Игра на тронове“ или „Живите мъртви“, вероятно сте свикнали да си взимате болезнено „довиждане“ с любимите ви персонажи. Модерната телевизия не се скъпи откъм зрелищна смърт на главни герои и сценаристите изобщо не се свенят да убиват ключови герои.

Хората от Latest Casino Bonuses са се потрудили, за да изчислят кои телевизионни сериали са пролели най-много кръв и по какъв начин.

tv-latestcasinobonuses.com-101016-433x650

Първенците в убийствата са „American horror story“ и „Game of Thrones“, което не е изненадващо, но това, което прави впечатление, е че най-големият брой смърти в AHS са причинени от изстрел с пистолет, а не от нещо свръхестествено.

overall-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

Като цяло, изстрелите с пистолет са най-честата причина за смърт в телевизията, следвани от раните от намушкване с нож и експлозиите.

Полът обаче също играе роля в това как телевизионните герои намират смъртта си: мъжете по-често умират от удушаване, удавяне или експлозия. Докато жените по-често биват изгаряни или умират от естествена смърт.

gender-latestcasinobonuses.com-101016-638x425

А сега, вижте в галерията сериалите, които убиват най-много свои герои. Бррр.

 
 

Няма да повярвате колко много това момиче прилича на Ариана Гранде

| от |

Тийн идолката Ариана Гранде си има двойничка. Едно към едно!

Името й е Джаки Васкес и 20-годишната американка наистина е абсолютно копие на поп звездата.

Заради приликата си с Гранде, Джаки вече има малка армия от над 200 000 последователи в Instagram, а дори певицата е коментирала част от снимките й, невярвайки на колко много всъщност двете си приличат.

„Ариана коментира една от снимките ми, след като един от братовчедите й й казал, че ме е помислил за нея и не можех да повярвам”, споделя Джаки.

Васкес работи като сервитьорка във Вирджиния и посетители в ресторанта постоянно искат снимки с нея.

„Хората започнаха да ми казват, че изглеждам като Ариана през 2010-а. Оттогава още не мога да осъзная колко много си приличаме”, казва още Джаки.

В галерията може да видите още за Джаки Васкес. Опитайте се да я различите от Ариана Гранде.

 
 

Трейлър за втория сезон на новия „Voltron“

| от chronicle.bg |

Хайде малко носталгия.

Netflix и DreamWorks Animation обявиха премиерната дата на „Voltron Legendary Defender“. Всички серии от втория сезон излизат на 20 януари тази година.

DreamWorks Animation пресъздават легендарния анимационен сериал за онлайн дистрибутора Netflix. Продуценти на класическото и любимо на милиони предаване са Жаким Дос Сантос и Лорън Монтгомъри – и двамата от „Легендата за Кора“.

Ролите ще се озвучават от: Кимбърли Брукс като принцеса Алура, Рийс Дарби като Коран, Джош Кийтън като Широ и черния лъв, Тайлър Лабайн като Хънк и жълтия лъв, Джереми Шада като Ланс и синия лъв, Бекс Тайлър-Клаус като Пич и зеления лъв и Стивън Юн като Кейт и червения лъв.

Оригиналното „детско“ дебютира в САЩ през 1984 и става поп-културен феномен. През 1986 година излиза Voltron: Fleet of Doom. Следват два неуспешни опита сериалът да бъде възобновен – през 1998 и 2011.