Камерън е заплашен от изолация в ЕС по въпроса за имиграцията

| от |

zx620y348_1853183Кирън Стейси и Джеймс Фонтанела-Кан, в. „Файненшъл таймс“

Има опасност Дейвид Камерън „да навреди на Европа“ с антиимиграционната си позиция, според някои британски съюзници, оставяйки да се създаде впечатление, че премиерът е изолиран в опитите си да ограничи свободното движение в ЕС.

Министри и други представители на няколко големи държави в ЕС казаха пред „Файненшъл таймс“, че ще се противопоставят на опитите на Камерън да ограничи правото на граждани от новите страни членки да пътуват свободно на територията на съюза.

Германия изглежда се готви да стане най-мощния опонент на плановете на Камерън. Новият германски външен министър Франк-Валтер Щайнмайер дори обвини британския премиер, че застрашава германските интереси с настояванията си за реформиране на принципа за свободно движение.

„Германия печели изключително много от това, със сигурност повече от други. Сега много млади хора от Южна Европа идват да учат у нас. Това е полезно за нас и помага на държавите, от които те идват. Който поставя този факт под въпрос, вреди на Европа, вреди и на Германия“, каза Щайнмайер.

Свободното движение е неотменима част от европейската интеграция и не може да бъде променяно или предоговаряно, отбеляза той.

Германската позиция ще бъде удар за „Даунинг стрийт“ 10, където Берлин се възприема като съмишленик, защитаващ миграционната реформа, заради подкрепата му за ограничено затягане на режима за отпускане на социални помощи за европейски имигранти. Камерън се бори за отстъпки по въпроса за свободното движение, за да парира недоволството в Консервативната партия по отношение на Европа.

Десетки парламентаристи консерватори призоваха за национално вето върху европейските закони, което правителството изключи като неприложимо. Бившият претендент за лидерската позиция в партията Дейвид Дейвис тази уикенд призова премиера да бъде по-ясен кои правомощия Великобритания иска да си върне от Брюксел.

Противопоставянето от Щайнмайер отекна из Европа. В интервю за „Файненшъл таймс“ Паскал Донахю, ирландски държавен министър по европейските въпроси към канцеларията на премиера, отбеляза: „Правото на хората да се движат свободно на територията на съюза е безусловно крайъгълен камък за ЕС. То е неразделна част от цялостното споразумение, което държи съюза единен. Ползваме се със свобода на движението на хора, услуги и капитали“.

„Смятам, че много от въпросите могат да се решат чрез прилагане на националните компетенции, които вече бяха въведени с Лисабонския договор“, добави той.

Холандски висши представители казват, че на безпокойствата около имиграцията може да се сложи край чрез въвеждане на по-строги, валидни в целия Евросъюз наказания за тези, които злоупотребяват с правилата за свободно движение. Французите подкрепят този подход.

Отпорът от страна на някои от най-близките съюзници на Великобритания е проблем пред усилията на Камерън за реформиране на правилата за свободата на движение. В статия за „Файненшъл таймс“ тази година премиерът предложи Европа да изисква всяка нова страна, която се присъединява към съюза, да покрива определено равнище на доходите или на брутен вътрешен продукт на човек от населението, преди гражданите й да получат пълна свобода на движение.

Предложението бе част от кампанията му за предоговаряне на условията на британското членство в ЕС преди обещания референдум през 2017 г.

На фона на насрочените за май европейски избори допитванията сочат, че Консервативната партия на Камерън може да остане трета след лейбъристите и Британската партия на независимостта (БПН), докато имиграцията се налага като основна тревога за избирателите.

БПН се очерта като най-популярната от всички британски партии в публикувано вчера проучване на маркетинговата агенция КомРес – 27 процента от запитаните са изразили най-силно одобрение за нея.

Отделно допитване на лорд Ашкрофт, ковчежник на Консервативната партия и анализатор на проучванията на общественото мнение, показва, че 37 процента от избирателите, гласували през 2010 г. за торите, няма да подкрепят партията на следващи избори. Половината от тях са заявили, че ще дадат гласа си в полза на БПН.

Камерън знае, че без подкрепата на европейските съюзници опитите му да надделее по толкова деликатен политически въпрос вероятно ще стигнат доникъде.

Германия и Франция подкрепиха британските опити в Брюксел за справяне с измамите на социалната система от страна на европейските имигранти, тъй като и трите страни имат опит със значителен приток на имигранти от по-бедните страни членки, подложил системите им за социално подпомагане на натиск.

Нито една европейска страна обаче не подкрепи британската позиция за ограничаване на свободното движение в ЕС. Дори Холандия, която често бива смятана за най-близкия съюзник на Лондон в Брюксел, се противопостави на Камерън.

Дипломат от една от най-богатите държави в съюза обобщи преобладаващото настроение в Брюксел: „Ограничаването на европейските свободи е напълно изключено. Трябва да е ясно, че не бива да се жертват великите европейски достижения пред олтара на политическия популизъм. Ако има злоупотреба, нека се борим с нея ефективно със съществуващите средства“.

„Свободното движение е централен принцип в ЕС, но не може да бъде напълно изричен. Правителството работи с Германия, Австрия, Холандия и други страни той да не е равнозначен на свободата да се получават социални помощи“, заяви „Даунинг стрийт“.

 
 

Ал Пачино отпразнува рождения си ден с 38-годишната си половинка

| от chronicle.bg |

Възрастта е просто цифра за личности като Ал Пачино. Известният актьор навърши 77 години в началото на седмицата и отпразнува деня със своята половинка  – 28-годишната Лусила Сола.

Двамата бяха забелязани на плаж в Мексико.

Пачино, облечен с тъмна тениска и шорти, се навежда и страстно целува любимата си в един от кадрите, заснети от папараци.

Двамата се срещат от близо десетилетие.

Пачино никога не е сключвал брак. Той обаче има 27-годишна дъщеря от връзката си с Джан Тарант, 16-годишни близнаци – Оливия и Антон, от дългогодишната си партньорка Бевърли Д’анджело.

 

 
 

Принц Джофри предизвиква Фотошоп битка

| от chronicle.bg |

Какво получаваш при кръстоска между принц Джофри от „Игра на тронове“ и сладко, но леко разтревожено куче мопс? Получава епична Фотошоп битка! Епична!

Оригиналната снимка се появи в сайта Reddit и не отне много време преди да се появят колажи със страхливия син на Робърт Баратеон и Церсей Ланистър. В ролята, разбира се, е очарователният Джак Глийсън.

Трябва ви специфично чувство за хумор, за да се насладите на галерията. Въпреки това ето едни от най-забавните и сполучливи колажи.

 
 

Бързите коли на 21-ви век

| от chronicle.bg |

Днес рожден ден има Феручо Ламборгини! Той, разбира се, е създателят на колите Ламборгини и днес щеше да стане на 101.

Живеем в ерата на скоростта. Колие са естествен бенефициент от развитието на компютърните технологии. Преди компютрите контролираха колко по-малко неудобна да е седалката на пасажера и правеха шибидаха да се чупи по-лесно. Сега контролират диференциали, скоростни кутии, двигатели, всичко. При това с надхирургическа прецизност и бързина. В следствие на това колите станаха безобразно бързи.

По тези два повода в днешната ни галерия сме събрали най-бързите коли на 21 век. За сега. Насладете им се и съжалявайте, че си купихте закуска сутринта вместо да си заделите парите.

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.