Какво ще се случи, ако Русия затвори въздушното си пространство за западни авиокомпании?

| от |

Рик Ноук, в. „Вашингтон пост“

След като новите санкции на Европейския съюз надвиснаха над Русия, тя обяви, че обмисля да блокира международните полети през своето въздушно пространство. Руският премиер Дмитрий Медведев визираше всички западни авиокомпании, но реално подобни ограничения ще засегнат преди всичко европейските авиокомпании, които предлагат преки полети до Азия.

Необходимостта да се „заобикаля нашето въздушно пространство може да доведе до фалит на много авиокомпании, които и без това балансират на границата на оцеляването“, заяви Медведев пред руския бизнес вестник „Ведомости“.

Но вероятно ли е това да се случи, предвид онова, което знаем за значението на руското въздушно пространство?

Забраната за преминаване на западни авиокомпании може наистина да представлява сериозен проблем за тях, предвид факта, че Русия е най-голямата по площ страна в света и се намира между Източна Азия и Европа. Подобни санкции обаче може да имат и отражение върху самата Русия. Ето три важни аспекта, които трябва да имаме предвид:

Руското въздушно пространство често се използва от европейски авиокомпании

Медведев не поясни дали под „западни авиокомпании“ се визират и тези на западни съюзници като Южна Корея. Ако приемем, че потенциалните санкции са доста ограничени и засягат само европейските авиокомпании, можем да определим кои полети ще бъдат засегнати. Анализ на всички полети над европейското и конкретно над руското въздушно пространство, сравнен с всички самолети на 60-те най-големи европейски авиокомпании в 2 часа следобед днес, показва, че броят на самолетите изглежда лесно управляем, поне на пръв поглед.

Данните, осигурени от сайта Флайтрадар24 за УърлдВюз за 1 септември обаче показват, че европейските и американските авиокомпании всъщност са оператори на повечето чужди полети над Русия. Авиокомпаниите, за които би било най-вероятно да бъдат засегнати от санкции, са „Луфтханза“, „Кей Ел Ем“, „Ер Франс“, „Бритиш еъруейз“, „Финеър“, „Юнайтед еърлайнс“, чешките авиолинии, „Делта еърлайнс“, Скандинавските авиолинии (SAS), „Изиджет“ и „Уизеър“. Така че можем да сме напълно сигурни, че европейските и американски авиокомпании наистина ще бъдат засегнати – но до каква степен?

Европейците имат алтернатива

Да се върнем към изказването на Медведев, предричащо банкрута на някои западни авиокомпании, ако Русия им забрани да използват въздушното й пространство. Най-важните авиокомпании, които се виждат в списъка горе, са предимно големи компании с операции по цял свят, които в момента изглеждат стабилни.Нещо повече, това не е първият случай, при който Русия заплашва някои от тези авиокомпании да им откаже правото да летят над нейна територия. През 2007 г. тя забрани на товарните самолети на „Луфтханза“ да преминават през въздушното й пространство в очевиден опит да принуди компанията да премести регионалния си въздушен център в Сибир. Вместо това Луфтханза отклони полетите си през Казахстан, но накрая се отказа и премести в Сибир регионалния си транзитен център.

„Отклоняването на полетите над Северния полюс или южните алтернативи са нещо, в което европейците имат опит. Не много отдавна Русия принуди всички самолети, летящи над страната, да кацат в Москва. Много чужди авиокомпании реагираха, избирайки с 20 на сто по-дълги маршрути на север или на юг, които избягват руското въздушно пространство“, обяснява Хансочен Ехмер, професор по мениджмънт на авиацията, специализиращ в конкуренцията между международните авиокомпании.

Русия ще се самонакаже

Ако Русия забрани полетите на западните авиокомпании, тя ще се изправи и пред преки икономически последствия. В момента Русия получава такси, сравними с данъци, налагани на чуждите авиокомпании, желаещи да летят през въздушното пространство на страната. Макар че тези средства са значителни за авиокомпаниите, все пак е по-евтино да ги плащат, отколкото да отклонят полетите си, така че да заобикалят руското въздушно пространство. Ако обаче европейските авиокомпании бъдат принудени да променят маршрутите си, Русия ще загуби тези приходи. С други думи, ако Русия наложи санкции на западните авиокомпании, тя всъщност ще наложи санкции и на самата себе си. /БТА/

 
 

Появи се трейлър на дебютния филм на дъщерята на Скорсезе

| от chronicle.bg |

Доменика Камерън-Скорсезе е дъщеря на великия Мартин Скорсезе и съвсем логично е решила да поеме по пътя на баща си.

Дебютният й филм се нарича „Almost Paris” и е семейна драма. Беше показана за първи път в програмата на Трайбека Филм Фестивал преди няколко месеца.

Прочетете синопсиса на лентата и вижте трейлъра:

В началото на кризата, свързана с ипотеки върху жилища, един бивш банкер се завръща в родния си град. Срещите със семейството и приятелите от детството го карат да осъзнае последствията от действията на финансистите и той се стреми да компенсира любимите си хора… Възстановява отново връзките с приятели и близки роднини в Ойстър Бей, Ню Йорк и се превръща в онзи мъж, който винаги е мечтал да бъде…

Очаква се „Almost Paris” да се разпространява през 2017, но към момента подробности не са известни.

 
 

Десет сериала, които свършиха прекалено рано

| от |

Американската телевизия е известна с това, че може да разбие сърцата на феновете само с един свой замах. Като прекрати любимото им шоу, като убие най-обичания им персонаж… Примерите са безброй в дългите години правене на качествени сериали.

Много от сериалите, които стартираха в сезон 2016-2017 така и не доживяха да видят новата година и… новия си сезон. Някои биват прекратени още преди да се докоснат до малкия екран, а други дори не изкарват цял сезон.

Независимо колко нагади има един сериал, колко подписки се направят и какво говорят феновете за културното му наследство, когато една телевизия реши да дръпне шалтера на някое шоу, то вече е обречено. Малко са примерите, като „Анатомията на Грей“, Family Guy и прочие, които могат да се похвалят, че са видели живот след телевизионната си смърт.

Разбира се, върлият телевизиоман познава и злощастни примери на сериали продължили по-дълго, отколкото е редно. И успели да отегчат нещастната си аудитория до смърт.

Истината е винаги някъде по средата и е редно да знаеш кога да спреш и да се откажеш. Прекалено рано обаче никога не е добра идея. Особено, ако имаш потенциал. Ние сме събрали за вас 10 телевизионни шоута, които приключиха пътя си от малкия екран към нечий хол прекалено рано. Поне според нас. В галерията горе.

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

Седмичен астрологичен обзор: предприемачество и авантюризъм

| от Селена Астро |

В понеделник Луната ще продължи да преминава през знака Водолей, най-независимият, оригинален и пълен с идеи знак от зодиака. Денят ще бъде подходящ за работа с нови технологии, телевизия, политика или астрономия. Бихме могли да се впуснем в преследване на целите и мечтите ни, да отделим време за социални контакти или обществени дейности.

Денят ще бъде най-успешен за въздушните знаци Водолей, Везни и Близнаци, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Не е изключено те да получат изненадващи обаждания или съобщения, които да ги насочат в правилна за тях посока.

От вторник до четвъртък Луната ще пребивава в знака Риби. Докато Луната, която отговаря за емоционалното ни състояние преминава през най-мечтателния и отнесен знак от зодиака, е възможно да сме доста объркани и разсеяни. Няма да ни е лесно да се организираме и да сме достатъчно ефективни, но също така не е изключено и в обстоятелствата около нас да цари хаос и по един или друг начин всичко, с което се захващаме да се размива и протака.

През тези три дни най- не във форма ще бъдат подвижните знаци Риби, Стрелец, Близнаци и Дева, както и  хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. На тях ще им е изключително трудно да реагират обективно на ситуациите, в които попадат, понеже ще са с изострена чувствителност и емоциите силно ще влияят на преценките им. За тези знаци е добре да намерят време за разпускане и отделяне от стреса, най-добре биха им се отразили занимания с плуване, йога, танци или творчество.

Петък и събота Луната ще преминава през знака Овен и поради тази причина тези два дни са изключително подходящи за отстояване на позициите, поставяне на нови начала, предприемачество, спортни активности, авантюризъм и състезания от всякакъв тип.

Най-успешен ще бъде периодът за огнените знаци Овен, Стрелец и Лъв, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Те ще успеят да постигнат важни и значими за тях неща и ще се натъкнат на хора, които да им помогнат със съвет или препоръка.

В неделя Луната ще преминава през знака Телец, поради което вторият почивен ден е изключително подходящ за кулинария, архитектура, отдаване на почивка и удоволствия, грижа за тялото и външния вид. Добър е също така за сключване на договори, правене на инвестиции, започване на професионални, но също така и на лични партньорства.

Най-успешен ще бъде този период за земните знаци Дева, Телец и Козирог, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. При тях е вероятно добро стечение на обстоятелствата да им помогне да разгърнат по много добър начин потенциала и възможностите си.

През цялата седмица много силно ще действа аспекта секстил между Марс и Сатурн. Марс е планетата, която отговаря за начина, по който се отстояваме и борим се за нещата, докато Сатурн символизира пречките, спънките,  ограниченията, авторитетите, но също така и стабилността, реда и статуковото.

Конфликтът между двете планети дава амбиция и желание за постигане на успех, но също така пречи на правилното концетриране на енергията, която влагаме. Поради тази причина в периода е възможно прекалено целенасочено да преследваме някоя своя цел, с риск да смачкаме и нараним някой потърпевш, да изгубим границите си или да се изложим на риск (т.е. да се подадем на Марсовата си енергия) или да сме прекалено нерешителни и сдържани, пропускайки добри възможности и страхувайки се да се откроим и да защитим позициите си. Тогава ще съществува риск да бъдем смачкани и потиснати от останалите (т.е. ще се оставим Сатурн да ни завладее).

За да не се развие нито първия нито втория сценарии е важно да влагаме точното количество усилия и старание, за да постигнем максимално добри резултати, стремейки се да не сме прекалено агресивни и настъпателни, но също така и не прекалено пасивни и сдържани. Важно е да съумеем да запазим вътрешния си баланс и да запомним, че нещата, които се случват по време на Сатурнови аспекти не стават лесно, но за сметка на това са на стабилна структура и здрава основа.