Какво ще се случи, ако Русия затвори въздушното си пространство за западни авиокомпании?

| от |

Рик Ноук, в. „Вашингтон пост“

След като новите санкции на Европейския съюз надвиснаха над Русия, тя обяви, че обмисля да блокира международните полети през своето въздушно пространство. Руският премиер Дмитрий Медведев визираше всички западни авиокомпании, но реално подобни ограничения ще засегнат преди всичко европейските авиокомпании, които предлагат преки полети до Азия.

Необходимостта да се „заобикаля нашето въздушно пространство може да доведе до фалит на много авиокомпании, които и без това балансират на границата на оцеляването“, заяви Медведев пред руския бизнес вестник „Ведомости“.

Но вероятно ли е това да се случи, предвид онова, което знаем за значението на руското въздушно пространство?

Забраната за преминаване на западни авиокомпании може наистина да представлява сериозен проблем за тях, предвид факта, че Русия е най-голямата по площ страна в света и се намира между Източна Азия и Европа. Подобни санкции обаче може да имат и отражение върху самата Русия. Ето три важни аспекта, които трябва да имаме предвид:

Руското въздушно пространство често се използва от европейски авиокомпании

Медведев не поясни дали под „западни авиокомпании“ се визират и тези на западни съюзници като Южна Корея. Ако приемем, че потенциалните санкции са доста ограничени и засягат само европейските авиокомпании, можем да определим кои полети ще бъдат засегнати. Анализ на всички полети над европейското и конкретно над руското въздушно пространство, сравнен с всички самолети на 60-те най-големи европейски авиокомпании в 2 часа следобед днес, показва, че броят на самолетите изглежда лесно управляем, поне на пръв поглед.

Данните, осигурени от сайта Флайтрадар24 за УърлдВюз за 1 септември обаче показват, че европейските и американските авиокомпании всъщност са оператори на повечето чужди полети над Русия. Авиокомпаниите, за които би било най-вероятно да бъдат засегнати от санкции, са „Луфтханза“, „Кей Ел Ем“, „Ер Франс“, „Бритиш еъруейз“, „Финеър“, „Юнайтед еърлайнс“, чешките авиолинии, „Делта еърлайнс“, Скандинавските авиолинии (SAS), „Изиджет“ и „Уизеър“. Така че можем да сме напълно сигурни, че европейските и американски авиокомпании наистина ще бъдат засегнати – но до каква степен?

Европейците имат алтернатива

Да се върнем към изказването на Медведев, предричащо банкрута на някои западни авиокомпании, ако Русия им забрани да използват въздушното й пространство. Най-важните авиокомпании, които се виждат в списъка горе, са предимно големи компании с операции по цял свят, които в момента изглеждат стабилни.Нещо повече, това не е първият случай, при който Русия заплашва някои от тези авиокомпании да им откаже правото да летят над нейна територия. През 2007 г. тя забрани на товарните самолети на „Луфтханза“ да преминават през въздушното й пространство в очевиден опит да принуди компанията да премести регионалния си въздушен център в Сибир. Вместо това Луфтханза отклони полетите си през Казахстан, но накрая се отказа и премести в Сибир регионалния си транзитен център.

„Отклоняването на полетите над Северния полюс или южните алтернативи са нещо, в което европейците имат опит. Не много отдавна Русия принуди всички самолети, летящи над страната, да кацат в Москва. Много чужди авиокомпании реагираха, избирайки с 20 на сто по-дълги маршрути на север или на юг, които избягват руското въздушно пространство“, обяснява Хансочен Ехмер, професор по мениджмънт на авиацията, специализиращ в конкуренцията между международните авиокомпании.

Русия ще се самонакаже

Ако Русия забрани полетите на западните авиокомпании, тя ще се изправи и пред преки икономически последствия. В момента Русия получава такси, сравними с данъци, налагани на чуждите авиокомпании, желаещи да летят през въздушното пространство на страната. Макар че тези средства са значителни за авиокомпаниите, все пак е по-евтино да ги плащат, отколкото да отклонят полетите си, така че да заобикалят руското въздушно пространство. Ако обаче европейските авиокомпании бъдат принудени да променят маршрутите си, Русия ще загуби тези приходи. С други думи, ако Русия наложи санкции на западните авиокомпании, тя всъщност ще наложи санкции и на самата себе си. /БТА/

 
 

Ед Шийрън остава номер 1

| от chronicle.bg |

Британският изпълнител Ед Шийран продължава да доминира в британската класация за сингли, като зае първото място за седма седмица с „Shape of You“, съобщи БТА.

Певецът заемаше двете първи места в класацията за сингли пет седмици, но през миналия уикенд песента „Castle on the Hill“ слезе от второ на трето място. Сега той си върна второто място с „How Would You Feel“, измествайки „Human“ на Раг ен Боун Ман на трето място. „Castle on the Hill“ вече е на четвърто място.
„Chained to the Rhythm“ на Кейти Пери е на пето място.

В класацията за сингли певецът Раг ен Боун Ман е на първо място втора седмица след двойната си победа на наградите БРИТ, на които той спечели отличията за пробив и „Изборът на критиците“. На второ място е Ейми Макдоналд с „Under Stars“. Трети е Райън Адамс с „Prisoner“.

Челната петица в британската класация за албуми се допълва от „Divide“ Ед Шийран и „25“ на Адел.

 
 

Изследване: Kои професии са най-склонни да изневеряват?

| от chronicle.bg, по БТА |

Много хора свързват професията на медицинската сестра с дълги работни часове и грижа за пациентите. В мъжките представи униформената дама е обект на сексуални фантазии. Резултатите от ново проучване, направено във Великобритания, показват, че жените с тази професия са сред най-големите кръшкачки сред трудещите се дами, пише в. „Дейли експрес“.

Допитването, обхванало над 5000 потребителки на сайта за извънбрачни запознанства Victoria Milan показва, че жените, упражняващи определени професии, са по-склонни да изневеряват. Най-често рога на съпрузите или приятелите си слагат дамите, заети във финансовата сфера – банкерки, брокерки, анализаторки. На второ място са дамите, изявяващи се в сферата на авиацията – жени пилоти и стюардеси. На трето място са медицинските сестри и останалите професионалистки, работещи в здравеопазването.

В Топ 10 на кръшкачките намират място също служителките в сферите на бизнеса (изпълнителни директорки, мениджърки, секретарки), спорта (атлетки, инструкторки, служебни лица), изкуствата (музикантки, модели, актриси, фотографки), нощния живот (жени диджеи, танцьорки, сервитьорки), правото (адвокатки, секретарки, прокурорки, съдийки), комуникациите (журналистки, пиарки) и в други сектори.

Анкетата показва също, че две трети от неверните дами се възползват от възможностите, които им се предоставят на работното място, за да слагат рога на партньорите си.

 
 

Продадени са 15 хиляди билета за „Евровизия – 2017″

| от chronicle.bg, по БТА |

Досега са продадени 15 хиляди от общо 70 хиляди билета за телевизионния конкурс „Евровизия – 2017″,, който ще се състои в Киев през месец май, предаде ТАСС.

Агенцията цитира съобщение на вицепремиера на Украйна Вячеслав Кириленко. „На 14 февруари започна официалната продажба на билети, като първият беше закупен от победителката на „Евровизия 2004″, нашата Руслана“, заяви Кириленко. По неговите думи досега са били продадени около 15 хиляди пропуска от 52 страни в света.

Петдесет и два процента от билетите са били пласирани в Украйна, а останилите четиридесет и осем – в чужбина. Най-много продажби са били реализирани във Великобритания, Германия и Русия.

 
 

Защо лентите на adidas са вертикални на панталоните, а тези на обувките са под ъгъл?

| от chronicle.bg |

Е, ето ви още една разбулена мистерия, благодарение на интернет.

Замисляли ли сте се защо панталоните adidas имат вертикални ленти, а тези на обувките са под ъгъл?

Явно някой го е направил и благодарение на дискусии в социални мрежи като reddit и imgur, една теория изплува като най-често срещаната.

Както може да се види от снимката, когато човек е клекнал, линиите от панталона биват перфектно продължени от тези на обувките.

Но това не е всичко.

Други забелязаха, че долната част на горнищата adidas също имат ленти. Но те са хоризонтални. И точно в тази поза изглеждат като началото на тази изключително интересна конфигурация.

Разбира се, теорията не е официално потвърдена от спортния гигант, но има смисъл, нали?

Имате да допълните нещо? Направете го в секцията за коментари.