Какво ще се случи, ако Русия затвори въздушното си пространство за западни авиокомпании?

| от |

Рик Ноук, в. „Вашингтон пост“

След като новите санкции на Европейския съюз надвиснаха над Русия, тя обяви, че обмисля да блокира международните полети през своето въздушно пространство. Руският премиер Дмитрий Медведев визираше всички западни авиокомпании, но реално подобни ограничения ще засегнат преди всичко европейските авиокомпании, които предлагат преки полети до Азия.

Необходимостта да се „заобикаля нашето въздушно пространство може да доведе до фалит на много авиокомпании, които и без това балансират на границата на оцеляването“, заяви Медведев пред руския бизнес вестник „Ведомости“.

Но вероятно ли е това да се случи, предвид онова, което знаем за значението на руското въздушно пространство?

Забраната за преминаване на западни авиокомпании може наистина да представлява сериозен проблем за тях, предвид факта, че Русия е най-голямата по площ страна в света и се намира между Източна Азия и Европа. Подобни санкции обаче може да имат и отражение върху самата Русия. Ето три важни аспекта, които трябва да имаме предвид:

Руското въздушно пространство често се използва от европейски авиокомпании

Медведев не поясни дали под „западни авиокомпании“ се визират и тези на западни съюзници като Южна Корея. Ако приемем, че потенциалните санкции са доста ограничени и засягат само европейските авиокомпании, можем да определим кои полети ще бъдат засегнати. Анализ на всички полети над европейското и конкретно над руското въздушно пространство, сравнен с всички самолети на 60-те най-големи европейски авиокомпании в 2 часа следобед днес, показва, че броят на самолетите изглежда лесно управляем, поне на пръв поглед.

Данните, осигурени от сайта Флайтрадар24 за УърлдВюз за 1 септември обаче показват, че европейските и американските авиокомпании всъщност са оператори на повечето чужди полети над Русия. Авиокомпаниите, за които би било най-вероятно да бъдат засегнати от санкции, са „Луфтханза“, „Кей Ел Ем“, „Ер Франс“, „Бритиш еъруейз“, „Финеър“, „Юнайтед еърлайнс“, чешките авиолинии, „Делта еърлайнс“, Скандинавските авиолинии (SAS), „Изиджет“ и „Уизеър“. Така че можем да сме напълно сигурни, че европейските и американски авиокомпании наистина ще бъдат засегнати – но до каква степен?

Европейците имат алтернатива

Да се върнем към изказването на Медведев, предричащо банкрута на някои западни авиокомпании, ако Русия им забрани да използват въздушното й пространство. Най-важните авиокомпании, които се виждат в списъка горе, са предимно големи компании с операции по цял свят, които в момента изглеждат стабилни.Нещо повече, това не е първият случай, при който Русия заплашва някои от тези авиокомпании да им откаже правото да летят над нейна територия. През 2007 г. тя забрани на товарните самолети на „Луфтханза“ да преминават през въздушното й пространство в очевиден опит да принуди компанията да премести регионалния си въздушен център в Сибир. Вместо това Луфтханза отклони полетите си през Казахстан, но накрая се отказа и премести в Сибир регионалния си транзитен център.

„Отклоняването на полетите над Северния полюс или южните алтернативи са нещо, в което европейците имат опит. Не много отдавна Русия принуди всички самолети, летящи над страната, да кацат в Москва. Много чужди авиокомпании реагираха, избирайки с 20 на сто по-дълги маршрути на север или на юг, които избягват руското въздушно пространство“, обяснява Хансочен Ехмер, професор по мениджмънт на авиацията, специализиращ в конкуренцията между международните авиокомпании.

Русия ще се самонакаже

Ако Русия забрани полетите на западните авиокомпании, тя ще се изправи и пред преки икономически последствия. В момента Русия получава такси, сравними с данъци, налагани на чуждите авиокомпании, желаещи да летят през въздушното пространство на страната. Макар че тези средства са значителни за авиокомпаниите, все пак е по-евтино да ги плащат, отколкото да отклонят полетите си, така че да заобикалят руското въздушно пространство. Ако обаче европейските авиокомпании бъдат принудени да променят маршрутите си, Русия ще загуби тези приходи. С други думи, ако Русия наложи санкции на западните авиокомпании, тя всъщност ще наложи санкции и на самата себе си. /БТА/

 
 

Вижте трейлъра на продължението на култовия „Наистина любов“

| от chronicle.bg |

Наистина любов“ („Love Actually“) безспорно е една от най-добрите и най-обичани романтични комедии в британското кино, а и въобще, затова феновете вероятно ще се радват да чуят, че ще има продължение.

То ще представлява 10-минутна късометражна лента, заснета с благотворителна цел за Comic Relief.

Red Nose Day Actually unit stills

Повечето звезди от оригиналния филм ще се завърнат – Хю Грант, Колин Фърт, Лиъм Нийсън, Кира Найтли, Андрю Линкълн, Бил Най, Чуител Еджиофор, Мартин МакКътчън, Томас Броуди Сангстър, Лусия Монис и Роуън Аткинсън – те всички ще бъдат на линия. За съжаление, няма да видим Алън Рикман, който почина миналата година, а Ема Томпсън е отказала участие, защото с режисьорите са решили, че ще е твърде тъжно да играе (тя играеше съпругата на Рикман във филма).

Red Nose Day Actually unit stills

Краткото продължение на „Наистина любов“ („Love Actually“) ще бъде излъчено по ВВС на 24 май и по NBC на 25 май.

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

„Истински детектив“ ще има трети сезон

| от chronicle.bg |

Сериалът „Истински детектив“ на телевизия НВО вероятно ще има трети  сезон.

Работата над него изглежда вече е започнала, съобщава БТА.

Първият сезон на сериала е заснет от Кари Фукунага, с участието на Матю Макконахи и Уди Харелсън в ролите на детективи от Луизиана.

Той получи ласкави отзиви от критиката и предизвика голям зрителски интерес. Първият му епизод бе излъчен през януари 2014 г. Действието във втория сезон с участието на Колин Фарел, Рейчъл Макадамс и Винс Вон се развива в Калифорния. Отзивите на критиката обаче бяха противоречиви и това накара шефове на телевизия НВО да преустановят осъществяването на проекта.

Създателят на сериала Ник Пицолато е написал сценариите за най-малко два епизода за потенциалния трети сезон и че му помага сценаристът ветеран Дейвид Милк, съобщава „Entertainment Weekly“.

Към момента сътрудничеството между Пицолато и Милк е в ранен стадий. Милк има концепция за следващ сезон на сериала и е започнал да работи върху сценария.

През 2016 г. програмният директор на НВО Кейси Блойс увери, че кабелната телевизия и Пицолато обсъждат възможността да бъде заснет още един сезон на сериала.

 
 

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.