Какво ще опитате на WiFo

| от |

Остават по малко от десет дни до второто издание на WiFo – форумът, на който ще говорим за вино и храна. На 12 април от 11.00 часа в Sopharma Business Towers 12 лектора ще споделят своите идеи и възприятия за кулинарната и винената култура. Със сигурност толкова говорене за храната и виното не може да мине без тях самите. Затова на партерния етаж на търговския център на Кулите ще бъде обособен пазар-изложение на храни и напитки. Достъпът до него е свободен. Продуктите ще могат да бъдат както опитвани така и закупени.

kolaj Wifo

Очаквайте на изложението да се запознаете или да се срещнете отново с:

Анандас – кулинарно ателие, което се е специализирало в приготвянето на здравословни десерти, включително веган и сурови, хляб с квас и вкусни и полезни предложения з аобяди вечеря.

Vanilla Kitchen –  сладкарско ателие, в което се изработват сладкиши само от растителни продукти, но без маргарин, бяла захар и бяло брашно и палмова мазнина. Тортите може да са дори без глутен или напълно сурови.

Гайо – единственият български производител на ръчен шоколад от първата до последната  стъпка, от суровите какаови зърна до готовото шоколадово блокче. Мария и Венсан Гайо са едни от лекторите на второто издание на WiFo.

Ломо – перуанският ресторант в София. Шеф Карлос Портен ще представи вкусни произведения от кухнята на родната му страна, за която ще научите повече и от документалния филм “Перу на вкус: кухнята като социално оръжие”. Единствената прожекция в България започва в 18.00 часа, половин час след края на WiFo лекциите.

My Gourmet Cafe – компанията e специализирана в печенето и доставянето на гурме кафе от сорта арабика, отгледано в плантации във високопланински райони, където са най-подходящите климатични условия. Вносът е директно от производители от целия свят.

Пивотека – страстта към крафт бирата е в основата на този малък бизнес за внос на качествено пиво. Маркетинг подходът на двамата съдружници включва дегустации и директен контакт с бъдещите клиенти, затова очаквайте и потърсете от тях полезна информация за новия за България бирен тренд.

Винарска изба „Росиди“ – сливенската изба е една от новите звезди на българското винарство и залага както на традиционните, така и на новаторски техники за винифициране. В собствените лозя те отглеждат гевюрцтраминер, шардоне, пино ноар, каберне совиньон и мерло.

Саръева къшла – традиционната мандра в родопското село Борино се е специализирала в приготвянето на кашкавал от мляко от каракачански овце, като някоиот происведените пити се оставят да отлежават повече от 1 година.

Конвивиумът т.е. местната общност на Slow Food в София ще представи един от най-големите проекти на световната организация: Съкровищницата на вкусове е каталог на застрашените храни, в който България засега участва с 20 продукта. Някои от тях ще може да видите на щанда на Slow Food.

Ако желаете билет за събитието, можете да се обадите на тел. : (+359) 884 940 748, (+359) 2 951 66 37 или да пишете на e-mail: wifo@divino.bg и www.wifo.bg.

За повече информация може да посетите facebook страницата: https://www.facebook.com/WiFoWineAndFood или сайта www.wifo.bg.

 
 

Най-интересното от хип-хоп сцената на едно място

| от chronicle.bg |

Тази година започва много силно за хип-хоп сцената в България. След няколко ударни партита от началото на януари в края му идва моментът за кулминацията – Back To The Unity. Това е платформа, която събира в себе си есенцията на българската хип-хоп сцена.

За пореден път на една сцена ще се качат както утвърдени имена в жанра, така и обещаващи млади таланти. Това са Нокаут, X-Team, F.O., Stick Insect, Atila, 5 o’clock, Keranov & Jay, Feel, Secta, Splitkid, Homelesz, DIS, Logo5, So Called Crew, Sistah/187, DJ Akasha, Ума и Дума, F-act & vWhy, DJ Unkle Billy, МС Нема & Chibook, Mish Mash.

Това ще бъде осмото издание на Back To The Unity, като всяко следващо набира все повече скорост. Неслучайно си печели славата на едно от най-големите меропроприятия за хип-хоп в България. Традиционно това се превръща в мястото, където артистите се обединяват за качествена и неопетнена българска музика.

Back To The Unity ще се състои на 27 януари в Mixtape 5, а вратите отварят точно в 21.00 ч. Билети – на касите на Ticketlogic.

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

Женските неща, които мъжете искат

| от chronicle.bg |

Да бъдеш възприет като „нежен“, „женствен“ или „чувствителен“, когато си мъж, е върховна обида, ругатня и унижение. Преди няколко дни потребител в сайта Reddit задава уместния въпрос: „Мъже, какво „женско“ нещо бихте правили, ако никой нямаше да ви съди?“ И се оказва, че въпросът има много отговори.

Някои мъже казват, че би им било приятно те да са „малката лъжичка“, когато спят с приятелките си (има се предвид позата, в която и двамата сте легнали на една страна и единият е гушнал другия – гушнатият е „малката лъжичка“, а гушкащият – „голямата“).

Друг от отговорилите казва: „Ако нямах пенис, щях да нося клинове.“

Прави впечатление, че много от мъжете са объркани по въпроса със срамното си окосмение – хем искат да го махнат, хем се тревожат дали няма да им се подиграват. Същевременно други са сигурни какво ще правят: „Ще си счупя ръцете от плетене, братле“

Никой не споменава цветните коктейли в чаша за Мартини със захар по ръба, но… да, цветните коктейли.

Много от марките се възползват от крехката мъжественост на някои хора, за да брандират продуктите си така, че те да вдъхват сила и увереност.

 

This absolutely necessary product:

„Забравих, че мъжете и жените имат различен вид зъби“