Какво се случва, когато ядете чесън на празен стомах?

| от |

Вече години наред, освен в кухнята, чесънът се използва и за медицински цели. Често този зеленчук се използва за проблеми свързани с храносмилането, отпадналост, проблеми с дишането.

Научно доказано е, че алицинът представлява изключително силен антибактериален агент, като по своето бактерицидно действие 1 мг алицин отговаря на 15 единици пеницилин. При диабетиците системната употреба на чесън намалява нивото на захар в кръвта и стимулира обмяната на вещества в организма Чесънът предотвратява преждевременните старчески промени – укрепва организма в напреднала възраст.

Освен народната препоръка, днес и лекарите препоръчват консумация на чесън на дневна база.

С чесъна лекарите се борят срещу високо кръвно налягане, сърдечни заболявания, рак на дебелото черво, простатата, белите дробове, стомаха, гърдите и симптоми като диария, подагра, кашлица, хемороиди … Списъкът е дълъг. Смята се, че лекарството е най-добре да се консумира на прзен стомаха. По този начин позволявате на свойствата на чесъна да прихванат всички токсини, които ще приемете с храната и ще ги унищожат. Чесънът е много силен антиоксидант и антибиотик.

2

През 2004 год. чесънът е избран за подправка на годината от Международната Асоциация на подправките, а специалисти твърдят, че 2-3 скилидки чесън на денонощие са достатъчни, за да осигурим защита на нашия организъм. Чесънът, като уникален източник на младост и дълголетие, се оказва значително по-добра алтернатива от синтетичните медикаменти.

Чесънът, твърдят проучванията, помага при лечението на храносмилането и успокояване на стомаха при стрес. Представяме ви рецепти с чесън, които най-добре отговарят на лечение на отделните заболявания.

1. Бронхит: Смесете 40 грама нарязан чесън с 100 милилитра високоградусов алкохол Поставете в стъклен контейнер, затворете и го оставете да престои пет до шест дни и го прецедете. Пиете по лъжица дневно и ще усетите подобрение.

2. Астма: Добавете 15 до 30 капки екстракт от чесън в чаша топла вода и пийте всеки ден.  Няколко скилидки се варят в около 30 мл. прясно мляко, след като изстинат се консумират. Това облекчава симптомите в ранния стадий на астма.

3. Хемороиди: две скилидки чесън се счукват внимателно, така че сокът им да не изтече встрани, след което се прецеждат през марля или тензух. Към отделилия се сок се добавя една кафена лъжичка сол. Сместа се оставя да престои няколко часа в хладилник, след което се нанася върху самите хемороиди. Обработените участъци от тялото се „запечатват” със свинска мас, за да може сокът да подейства.  За да доведе процедурата до търсения ефект – премахването на хемороидите, тя трябва да се изпълнява всяка вечер.

Въпреки че чесънът е изключително здравословен, да отбележим, че не е чудотворна хранителни стоки, която лекува всичко. При сериозни заболявания, посетете лекар.

 

 
 

Маккартни и Ринго заедно в звукозаписно студиo

| от chronicle.bg по БТА |

Двама бивши членове на легендарната група „Бийтълс“ – Пол Маккартни и Ринго Стар, за пръв път влязоха заедно в звукозаписно студио от 7 години, съобщиха ТАСС и Контактмюзик.

Миналия уикенд те работиха заедно над новия соло албум на Ринго Стар в неговото звукозаписно студио. Маккартни даде своя принос, като свиреше на бас китара. 76-годишният Ринго Стар изказа специалната си благодарност си към Маккартни за участието му в записите.

Двамата музиканти за пръв път се събраха, откакто работиха заедно над албума на Стар „Y Not“ (2010), в който Маккартни се изяви като вокалист и изпълнител на бас китара при записите на песните „Peace Dream“ и „Walk With You“.

Новият албум е продължение на излезлия през 2015 г. „Postcard From Paradise“. В записите се е включил също китаристът и композитор от групата „Ийгълс“ Джо Уолш.

Новият албум на Ринго Стар идва, след като сър Пол участва в записите на две много успешни песни, излезли през 2015 г. – „All Day“ с Кание Уест и „FourFiveSeconds“ с Кание Уест и Риана.

 
 

Началото на „La La Land“ през iPhone-a на Деймиън Шазел

| от chronicle.bg |

„La La Land“ обира награди като стой и гледай, а в събота предстоят и Оскарите.

Филмът, естествено, получи и известно количество критики. Лайтмотивът в тях е, че Райън Гослинг и Ема Стоун не танцуват и пеят като истински актьори в мюзикъл. Разбира се, възможно е играта на Гослинг и Стоун нарочно да е такава. Със сигурност обаче режисьорът Деймиън Шазел не е подценил мюзикъл мотивите във филма си.

Появи се видео от репетициите на началната сцена на филма, което Шазел заснема със своя iPhone. То показва усърдната репетиционна работа по парчето на магистралата в Лос Анджелис. На пресъздадена снимачна площадка актьорите изиграват сцената, а ние можем я да видим редом с оригинала.

 

 
 

Четири сериала: гледахме ги вместо вас, ето какво мислим

| от chronicle.bg |

Все повече наградите „Еми“ изглеждат по-интересни от „Оскар“-ите заради множеството добри сериали, които се появяват на малкия екран с качествена режисура, добър сценарий и блестящ актьорски състав.

Затова и мнозина застават все по-често пред екрана, за да следят новите продукции на Netflix, FOX и HBO. Пролетта приближава с няколко нови сериала, за които много се говори – предимно в САЩ и във форумите.

Ние вече се запознахме отблизо с четири от тях и ето какво мислим за тях.

 
 

Повече плодове и зеленчуци – по-дълъг живот

| от chronicle.bg |

Хапването на повече плодове и зеленчуци може да удължи значително живота ви, сочи изследване, проведено от Imperial College в Лондон. Според тях промяната в хранителнитeлния режим може да предотврати преждевременната смърт на 7.8 милиона души годишно.

Екипът на университета е идентифицирал и конкретни плодове и зеленчуци, които могат да намалят риска от рак и сърдечни болести, съобщава Би Би Си.

Анализите показват, че дори и в малки количества, плодовете и зеленчуците имат положителен ефект върху здравето. Колкото повече, толкова по-добре. Малък банан, круша или три препълнени лъжици спанак например.

Изводите са направени от 95 отделни проучвания за хранителните навици на 2 млн. души.

С по-нисък риск от рак е свързана консумацията на зелени зеленчуци – като спанака, на жълти зеленчуци – като чушките и на кръстоцветни зеленчуци (например карфиол).

По-малък риск от удар и сърдечни заболявания носи хапването на ябълки, круши, цитрусови плодове, салати, кръстоцветни зеленчуци.

Резултатите от изследването, публикувани в Международния журнал по епидемиология, сочат, че повече плодове и зеленчуци в диетата предотвратяват и ранната смърт.

Ако всеки ден консумирате по 200 грама, намалявате риска от сърдечно-съдови заболявани с 13%, а ако изяждате по 800 грама – с 28%. Същите количества могат да намлят риска от рак с по съответно – 4% и 13%.

200 грама плодове или зеленчуци на ден намаляват риска от преждевременна смърт с 15%, а по 800 грама – с до 31%. Все още обаче няма доказателства, които да покажат по-големи ефекти при още по-голяма консумация на плодове и зеленчуци.

Ясно е обаче, че те намаляват нивата на холестерола, кръвното налягане и помагат на кръвоносните съдове и имунната система.