Какво (не) направи ЕС за безработните?

| от |

Много срещи на върха, много приказки и добри намерения, но малко резултати. През 2013 година ЕС не успя да се пребори с безработицата, особено сред младежите под 25- годишна възраст, обобщава Дойче веле. Може ли Европа да направи нещо?

SPAINAusterityStrikeb2012_large

2013 година беше „черна година“ за европейския трудов пазар. Безработицата в 17-те страни от еврозоната надхвърли 12 процента. Това е и най-високото ниво, измервано досега. Финансовата и дългова криза удариха най-тежко пазарите на труда. Най-силно засегнати са кризисните страни от Южна Европа – Италия, Испания, Португалия и Гърция, твърди гръцкият депутат Константинос Карагунис. Ситуацията в неговата затънала в рецесия родина е катастрофална, казва консервативният политик. „В Гърция сме изправени пред хуманитарна катастрофа. Безработицата е огромна, около 27 процента, а младежката безработица достига 60 на сто. Знам, че и Испания се сблъсква с подобни проблеми“, казва той.

Без изгледи за съществено подобрение

Еврокомисарят Оли Рен прогнозира, че през 2014 година еврозоната ще излезе от рецесията и ще отбележи лек икономически ръст. Това развитие обаче няма да окаже дълготрайно влияние върху трудовия пазар, твърди Оли Рен в есенната си прогноза от ноември миналата година. През 2014 година броят на безработните ще си остане непроменено висок, прогнозира Оли Рен. Безбройните срещи на върха, които държавните и правителствени ръководители посветиха на борбата срещу безработицата и особено на ограничаването на младежката безработица, все още не оказват никакво въздействие върху трудовия пазар.

На последната извънредна среща на върха, проведена през ноември в Париж, домакинът Франсоа Оланд заяви: „Три са ключовите думи за нашата среща: бързина – защото проблемът е спешен, солидарност – защото не искаме да „загубим“ цяло една поколение, и качество – защото искаме да предложим само такива обучения, които действително откриват перспектива пред младежта“, кзаяви президентът. Председателят на Европейския парламент Мартин Шулц предупреди европейските политици за опасните последици от покачващата се безработица:

„Проблемът не засяга само младежите, а и техните семейства и родители. Едно общество, което има средства за спасяване на валутния съюз и финансовата система, трябва да бъде в състояние да даде на младите хора истински и дълготрайни шансове“, каза Шулц. Последното изследване на Евростат потвърждава думите му. Според цифрите от Люксембург, рискът от обедняване в Европа е нараснал драстично. Една четвърт от европейците, или 125 милиона души, са застрашени от бедност. Експертите от Евростат твърдят, че дългосрочните икономически цели на ЕС, залегнали в документа Агенда 2020 са в опасност.

Гаранции за работно място?

Държавните и правителствени ръководители взеха решение за отпускането на допълнителни 6 милиарда евро за заетост и квалификация на европейските младежи. Парите обаче ще отидат само в региони, където младежката безработицата е над 25 процента. С тези финансови средства ще бъдат насърчавани селективно проекти, но едва през идната бюджетна година. Освен това Фрасоа Оланд, Ангела Меркел и сие взеха решение за т.нар. „гаранции за работно място“. Какво означава това? Идеята е, че на всеки младеж, завършил училище, следва максимално бързо /до четири месеца/ да му се предложи практика или допълнителна квалификация.

Много експерти на трудовия пазар намират идеята за симпатична, но извънредно трудно осъществима на практика. „Много от страните-членки нямат трудова администрация, която да е в състояние да реализира тази концепция. Именно в тези държави квотата на безработицата е висока и поради икономическата криза те нямат средства за реализация на концепцията“, казва в разговор с Дойче Веле италианският трудов експерт Масимилиано Маскерини.

Политиците не създават работни места

Eвропейската среща на върха в Париж, посветена на младежката безработица, през 2013-та

Eвропейската среща на върха в Париж, посветена на младежката безработица, през 2013-та

Финландският министър по европейските въпроси Александер Стуб се отнася скептично към опитите на ЕС да съживи трудовия пазар чрез различни инициативи и финансови инжекции. Според него следва да се подкрепят законодателно онези, които създават икономическия ръст – а именно предприемачите и работниците. Предлаганите от него мерки са дерегулация на трудовия пазар, ниски данъци и ограничаване на дълговете, защото това може да подобри конюнктурата и да помогне за създаването на работни места.

Масимилиано Маскерини също няма доверие в краткосрочните програми или скъпо струващите мерки за създаване на временни работни места. Той смята, че много от европейските държави трябва да предприемат сериозни реформи, вместо да се обръщат към Европа за помощ. Маскерини твърди, че много от проблемите са на структурна основа и са се очертавали още преди сегашната рецесия.

Трудовите пазари трябва да бъдат реформирани

„Много от страните-членки се нуждаят от реформи на трудовите пазари, за да решат проблемите си. Трудовите пазари са толкова консервативно регулирани, че младите хора нямат почти никакъв шанс да навлязат в тях. Може да се каже, че в тези страни-членки бъдещето на младежта беше пожертвано на олтара на предишните поколения, които живяха над възможностите си“, казва Масимилиано Маскерини. Защитата срещу уволнения е твърде обхватна, а сключването на гъвкави трудови договори често е почти невъзможно, допълва той.

Все пак в Европа има и единични проекти, подхванати от частната икономика. С помощта на германски фирми в Испания и Гърция бяха създадени центрове за обучение. Германски фирми вербуват целенасочено стажанти от други европейски страни за вакантните работни места в Германия. Това обаче не успя да доведе до някакъв голям пробив през 2013 година. Защото въпреки отворените граници на стария континет само два до три процента от всички европейци работят в чужбина. Еврокомисарят за заетостта и социалните въпроси Ласло Андор вече обяви, че ще работи за премахване на бюрократичните пречки пред започването на работа в чужбина.

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

Седмичен астрологичен обзор: предприемачество и авантюризъм

| от Селена Астро |

В понеделник Луната ще продължи да преминава през знака Водолей, най-независимият, оригинален и пълен с идеи знак от зодиака. Денят ще бъде подходящ за работа с нови технологии, телевизия, политика или астрономия. Бихме могли да се впуснем в преследване на целите и мечтите ни, да отделим време за социални контакти или обществени дейности.

Денят ще бъде най-успешен за въздушните знаци Водолей, Везни и Близнаци, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Не е изключено те да получат изненадващи обаждания или съобщения, които да ги насочат в правилна за тях посока.

От вторник до четвъртък Луната ще пребивава в знака Риби. Докато Луната, която отговаря за емоционалното ни състояние преминава през най-мечтателния и отнесен знак от зодиака, е възможно да сме доста объркани и разсеяни. Няма да ни е лесно да се организираме и да сме достатъчно ефективни, но също така не е изключено и в обстоятелствата около нас да цари хаос и по един или друг начин всичко, с което се захващаме да се размива и протака.

През тези три дни най- не във форма ще бъдат подвижните знаци Риби, Стрелец, Близнаци и Дева, както и  хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. На тях ще им е изключително трудно да реагират обективно на ситуациите, в които попадат, понеже ще са с изострена чувствителност и емоциите силно ще влияят на преценките им. За тези знаци е добре да намерят време за разпускане и отделяне от стреса, най-добре биха им се отразили занимания с плуване, йога, танци или творчество.

Петък и събота Луната ще преминава през знака Овен и поради тази причина тези два дни са изключително подходящи за отстояване на позициите, поставяне на нови начала, предприемачество, спортни активности, авантюризъм и състезания от всякакъв тип.

Най-успешен ще бъде периодът за огнените знаци Овен, Стрелец и Лъв, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Те ще успеят да постигнат важни и значими за тях неща и ще се натъкнат на хора, които да им помогнат със съвет или препоръка.

В неделя Луната ще преминава през знака Телец, поради което вторият почивен ден е изключително подходящ за кулинария, архитектура, отдаване на почивка и удоволствия, грижа за тялото и външния вид. Добър е също така за сключване на договори, правене на инвестиции, започване на професионални, но също така и на лични партньорства.

Най-успешен ще бъде този период за земните знаци Дева, Телец и Козирог, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. При тях е вероятно добро стечение на обстоятелствата да им помогне да разгърнат по много добър начин потенциала и възможностите си.

През цялата седмица много силно ще действа аспекта секстил между Марс и Сатурн. Марс е планетата, която отговаря за начина, по който се отстояваме и борим се за нещата, докато Сатурн символизира пречките, спънките,  ограниченията, авторитетите, но също така и стабилността, реда и статуковото.

Конфликтът между двете планети дава амбиция и желание за постигане на успех, но също така пречи на правилното концетриране на енергията, която влагаме. Поради тази причина в периода е възможно прекалено целенасочено да преследваме някоя своя цел, с риск да смачкаме и нараним някой потърпевш, да изгубим границите си или да се изложим на риск (т.е. да се подадем на Марсовата си енергия) или да сме прекалено нерешителни и сдържани, пропускайки добри възможности и страхувайки се да се откроим и да защитим позициите си. Тогава ще съществува риск да бъдем смачкани и потиснати от останалите (т.е. ще се оставим Сатурн да ни завладее).

За да не се развие нито първия нито втория сценарии е важно да влагаме точното количество усилия и старание, за да постигнем максимално добри резултати, стремейки се да не сме прекалено агресивни и настъпателни, но също така и не прекалено пасивни и сдържани. Важно е да съумеем да запазим вътрешния си баланс и да запомним, че нещата, които се случват по време на Сатурнови аспекти не стават лесно, но за сметка на това са на стабилна структура и здрава основа.

 

 

 
 

Появи се трейлър на дебютния филм на дъщерята на Скорсезе

| от chronicle.bg |

Доменика Камерън-Скорсезе е дъщеря на великия Мартин Скорсезе и съвсем логично е решила да поеме по пътя на баща си.

Дебютният й филм се нарича „Almost Paris” и е семейна драма. Беше показана за първи път в програмата на Трайбека Филм Фестивал преди няколко месеца.

Прочетете синопсиса на лентата и вижте трейлъра:

В началото на кризата, свързана с ипотеки върху жилища, един бивш банкер се завръща в родния си град. Срещите със семейството и приятелите от детството го карат да осъзнае последствията от действията на финансистите и той се стреми да компенсира любимите си хора… Възстановява отново връзките с приятели и близки роднини в Ойстър Бей, Ню Йорк и се превръща в онзи мъж, който винаги е мечтал да бъде…

Очаква се „Almost Paris” да се разпространява през 2017, но към момента подробности не са известни.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.