Какво искат британците?

| от |

Мнозина британци се страхуват от отпадането на европейските трудови ограничения за българи и румънци. Други пък са изцяло разочаровани от ЕС. Някои британски политици извличат големи ползи от антиевропейските настроения, пише Дойче веле.

uk-eu-doors-web

„В Страсбург може и да не смеят да споменават думата „евроскептицизъм“, но за мен това си е съвсем нормално и разумно определение за идентичността на дадена страна“, заяви председателят на Британската партия за независимост Найджъл Фараж в началото на ноември в реч пред Европейския парламент. „Искаме да живеем и да работим в една Европа на националните демократични държави, искаме да насърчаваме търговията и сътрудничеството. Само че националните граници трябва да продължат да се контролират – това е логичното и разумно поведение на всяка национална държава“, изтъкна Фараж. Неговата партия е смятана за популистка и дясноориентирана, но тя съвсем не е единствената във Великобритания, която печели от антиевропейските настроения на много от гражданите.

Nigel+Farage

„Британски работни места за британците“

През 2007 тогавашният министър-председател Гордън Браун даде паметното обещание, че „британските работни места ще бъдат за британците“. Оттогава насам по време на лов за гласове мнозина политици – както десни, така и леви – се възползват от антиевропейската позиция на много от своите сънародници. Консервативният премиер Дейвид Камерън на свой ред заявява, че Великобритания трябва да обучи своите младежи толкова добре, че те да могат да бъдат конкурентоспособни в глобализирания свят и да не се разчита на работниците от Източна Европа.

„Днес има фабрики, в които половината от работниците са от Полша, Литва или Латвия“, отбелязва още Камерън. От януари 2014 пък в ЕС отпадат напълно и ограниченията за работа за българи и румънци – на този фон на британските политици не им е никак трудно да насаждат страх у сънародниците си, че работните им места могат да бъдат отнети от източноевропейците.

„Правителството продължава да твърди, че по отношение на отварянето на британските граници за българи и румънци не може да бъде променено нищо. Крайно време е от правителството да бъде потърсена отговорност“, казва Фараж. Той цитира данни от едно европейско проучване, съгласно които във Великобритания имало около 600 000 икономически „неактивни“ източноевропейци. Лидерът на Британската партия за независимост посочва също така, че Великобритания плащала детски надбавки за 50 000 деца, които изобщо не живеели в страната, а това струвало на британците един милион паунда седмично.

uk-immigration-lorry

Уклонът към популизъм

Във времената, в които много от британските семейства изпитват финансови затруднения, тези цифри – независимо дали отговарят на истината или не – изострят допълнително настроенията срещу евентуалната заплаха от Изток. „Притокът на мигранти ще бъде водеща тема за европейските избори през 2014″, прогнозира Найджъл Фараж. Според него това е една от най-важните теми, когато става дума и за оставането на Великобритания в ЕС.

Премиерът Камерън отдавна има проблеми както с критично настроеното към Европа крило на своята собствена партия, така и с нарастващата популярност на Британската партия за независимост. От 2010 година насам в страната се обсъжда идеята за референдум, на който британците да се произнесат по въпроса дали да останат в Европейския съюз или не. От правителството обаче заявяват, че едва след 2015-та може да се стигне до подобен референдум.

„Много от британците са разочаровани от отделни аспекти на ЕС, например от прекалената регулация и разходите на европейския бюджет“, казва политологът Крис Хауърт. Коментаторът на „Файненшъл Таймс“ Джон Макдермот пък пише, че освен това популистите набирали скорост покрай все повече спадащото доверие на британското население към политическите елити.

UK-Representation-to-the-EU

Защо Великобритания трябва да остане в ЕС

Британският съюз на работодателите се противопоставя на широко разпространената антипатия към Европа. В годишния си доклад организацията пледира за оставане на Великобритания в Общността. Данните на работодателския съюз сочат, че членството в ЕС носи на всяко британско домакинство до 3 000 паунда годишно, т.е. предимствата надделяват над недостатъците. „Достъпът до европейските пазари с общо 500 милиона потребители е огромен плюс за британската икономика“, пише Съюзът на работодателите в своя доклад и допълва, че същевременно членството в ЕС допълнително е укрепило имиджа на Великобритания като водещ финансов център.

„Великобритания има силно влияние в Брюксел, въпреки че мнозина мислят точно обратното. И това ще остане така, докато разиграваме добре картите си“, казва генералният директор на Съюза на работодателите Джон Кридланд. „Европейският вътрешен пазар е голям успех за Великобритания, която би могла да запази водещото си място на световната сцена само като част от Общността“, убеден е той.

 
 

На късмет от София до фестивала в Кан

| от Спонсорирано съдържание |

Вие сте на фестивала в Кан.

Разхождате се из хотела си и а! – пред Вас изскача режисьорът Педро Алмодовар. Тъкмо да му кажете „здрасти“ и усещате парфюма на номинираната за „Оскар“ Изабел Юпер, която Ви подминава с царствена усмивка. Селфи тук, селфи там. Преди да се събудите, оказва се, че това е истина. Вие реално се разхождате из хотела си в Кан, докато трае международният кинофестивал – едно от най-престижните филмови събития в света.

За втора поредна година Mastercard предоставя на двама души от България възможност да бъдат не пред компютъра си, а в Кан, докато тече фестивалът. Избраните ще отседнат в един от хотелите, в които са настанени хора от киноиндустрията. Това дава шанс да срещнете на живо любим режисьор или актьор. Освен това за вас ще се погрижат професионални гримьор, фризьор, стилист.

Предложението включва победителите да бъдат придружени от любим човек.

За да участвате в надпреварата за безценното преживяване, трябва да сте направили безконтактни плащания с карта Mastercard в магазини dm на минимална стойност от 35 лв. в промоционалния период от 9 март до 9 април 2017 г. и да регистрирате бележките от ПОС трансакциите на страницата на Mastercard. Така, от една страна, с безконтактната трансакция сте заплатили бързо, удобно и сигурно, а от друга – се включвате в играта за награда.

Освен двете големи награди, които предвиждат пътуване до Кан, има и още 100 награди. Те са ваучери за два билета за прожекция по избор в салоните на Кино „Арена“ в цялата страна.

кан фестивала в кан, mastercard

 
 

Новият трейлър към „Фарго“ представя нови герои

| от chronicle.bg |

Новият трейлър към трети сезон на сериала „Фарго“ разкрива лицата на част от новите герои.

В последния месец вече излязоха два трейлъра към епизодите. В тях участва Юън Макгрегър, който ще влезе в ролята на двама братя близнаци.

В новия 30-секунден клип най-накрая виждаме и Кари Коун, Мери Елизабет Уинстед и Дейвид Тюлис, които също ще вземат участие в епизодите.

Видеото включва и диалог, очаквано, с тежък акцент от Минесота.

Засега подробностите около новия сезон са оскъдни, но се знае със сигурност, че в него Юън Макгрегър ще играе братята Емит и Рей Стъси.

Емит е кралят на паркингите. Той е красив, богат, истински магнат, семеен мъж и пример за успеха на американската мечта. Поне така е описван в сценария. Брат му Рей е незначително по-млад (все пак са близнаци). Той има по-различна история – напълнял, оплешивяващ мъж, той е от онези, които са изживели своите златни моменти в гимназията.

Действието в трети сезон се развива през 2010 година.

Трети сезон на „Fargo“ ще се появи на екран на 19 април във Великобритания.

Вижте трейлъра към новите епизоди:

 

 
 

Новият албум на Алекс Клер – пътят от Лондон до Йерусалим

| от chronicle.bg |

Алекс Клер идва в България, за да представи на живо последния си албум  „Tail of Lions”.

Концертът на Алекс Клер ще се състои на 24 април в Студио Орфей .

Заглавието на албума идва от еврейска поговорка, а парчетата са отражение на всичко, през което артистът минава в последните години. В него се преплитат лични емоции и истории, свързани с преместването му в Йерусалим и ролята му на съпруг и баща. „Tail of Lions” хвърля светлина и върху наболели общественозначими теми, но най-вече проповядва вяра, смелост и упоритост.

Албумът е записан миналото лято на лодка в източен Лондон, заедно с неговия добър приятел от Submotion Orchestra – Chris Hargreaves.

Alex_Clare Visual

За няколко седмици те успяват да създадат „Tail of Lions” – албумът, който показва един различен Алекс Клер. Името на албума идва от еврейската поговорка „По-добре да бъдеш опашка на лъв, отколкото глава на лисица“ и синтезира онова, към което се стреми лондончанинът, приел юдаизма.

Третият албум на Алекс Клер включва 10 парчета, които разказват една история.

Всяка песен носи послание и специфично звучене. „Tail of Lions” изненадва с електронни, дъбстеп, соул и рок елементи, но запазва характерния музикален стил на Алекс. Албумът започва с вълнуващото „Tell me what you need”, трип-хоп извиращото„Get real”, минава през експлозивното фънк звучене на „Surviving Ain’t Living“, драматичното „Basic”, за да потуши страстите с „Tired from the fire” и „You`ll be fine” и да завърши с агресивното и силно „Open my eyes”.

Всички тези парчета, както и най-големите и добре познати хитове на Алекс Клер, като „Тоо Close”, ще чуем на живо на 24 април в Студио Орфей. Билети за концерта могат да бъдат закупени на цена от 50 лв. в OMV, The Mall и мрежата на Eventim.bg.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА