Как журналистите попадат в ръцете на терористи?

| от | |

През ноември 2012-та, Джеймс Фоли, връщайки се към Турция, спира в едно интернет кафе в северната част на Сирия. Фоли бил с преводач и стояли в кафето около един час. От там хванали такси и тръгнали към турската граница. Насред пътя въоръжени лица спряли таксито и извадили  Фоли. От тогава Фоли изчезва – до този август.


Видеото публикувано от „Ислямска Държава“ Фоли е в оранжев костюм на колене пред екзекутор. Дава последното си изявление, в което излива чувствата си срещу САЩ (продиктувано от неговите екзекутори) и записа прекъсва. След като камерата е пусната да записва на ново, боец (който говорят с британски акцент) има нож в ръцете.Той отрязва главата на Фоли, а камерата се обръща към другия пленен американски журналист Стивън Сотлоф, заплахата е „Обама, животътна този американски гражданин зависи от следващото ти  решение.“

 

Разликата между Сотлоф и Фоли по отношение на журналистите, които  отразяват войната, е, че те са хора без договор и не само, нямат ресурси в хора и оборудване, но нямат и редовни доходи, а историите, които правят не са по поръчка или предварително платени.Цялата ситуация около дневния живот на „журналистите на свободна практика“ в кризисни зони (като несравнимо по-малко журналисти изпратени от големи медии са отвлечени) обяснява италианската журналистка Франческа Бори, която пише за Columbia Journalism Review в края на краищата те всъщност те увеличават рисковете вместо да ги сведат до минимум. Не само че не можеш да си позволиш застраховка - която е почти 1000 долара на месец - но не можеш да си позволиш  свръзка (която да ти помага на местно ниво) или преводач. Накрая се озоваваш сам в неизвестното … Ако бъдеш сериозно ранен те изкушава надежда, че може да не оцелееш, защото не можеш да си позволиш да бъдеш ранен.
Иначе Daily Mail съобщи, че Джеймс Фоли е бил екзекутиран преди година, въпреки факта, че видеоклипът, на който е заснета екзекуцията му, е публикуван преди дни, като се позовава на официалния представител на президента на Сирия Башар Асад – Бутайна Шабаан. По думите й, ОНН разполага с информация, че кореспондентът е бил убит още миналата година. По нейна информация, Фоли първоначално е бил задържан от бойци на Свободната сирийска армия, а скоро след това е бил предаден на джихадистите от групировката „Ислямска държава”.

Друг заложник – френският журналист Никола Енен, който бе задържан в Сирия през юни 2013 година, заяви, че е прекарал седем месеца с Фоли, докато семейството на Фоли е получавало електронни писма до миналия декември, в които се е казвало, че той е жив. 
По предварителната версия на британските спецслужби, ключов заподозрян за екзекуцията на Джеймс Фоли е 23-годишният Абдел Маджид Абдел Бари, известен сред терористите от „Ислямска държава” като „Джихади Джон”. 
 
 

Китай ще създаде свръхмощен компютър с производителност 1 ексафлопс до 2018 г.

| от chronicle.bg |

Китайски специалисти планират да създадат до 2018 г. нов свръхмощен компютър, с производителност 1 ексафлопс (квинтилион (10 на 18-та степен) операции в секунда), предаде ТАСС.

Разработката „Тянхъ 3″ ще бъде „най-напредналата в света, надминаваща всички съществуващи аналози“. Тя ще превъзхожда десетократно „Сънуей ТайхуЛайт“ – най-мощният засега компютър от версията „Топ 500″.

„В текущата година Китай ще направи пробив в това направление, както при процесора, така и в съпътстващата технология. В резултат ще бъде създаден прототип на свръхмощна изчислителна машина с производителност 1 ексафлопс. Фактически сме изправени пред нов етап в производството на компютри. Това ще позволи на Китай по-бързо, с по-голяма точност и широк обхват да решава редица сложни научни проблеми“, казаха учените.

В частност се планира данните от машината да се използват в генното инженерство при анализа на структурата и последователността на подреждане на протеините.

„Предполага се, че благодарение на този компютър ще се направят нови открития в областта на медицината“, каза Мън Сянфей, директор в Държавния център за суперкомпютри в гр. Тянцзин.

Изобретението ще се създаде изключително въз основа на национална технология и ще бъде готово за експлоатация в режим на проект до 2020 г. Китайските учени казаха, че той ще бъде представен преди американските учени да покажат на света своята окончателна версия на компютъра със скорост повече от 1 ексафлопс.

Източник: БТА

 
 

Началото на „La La Land“ през iPhone-a на Деймиън Шазел

| от chronicle.bg |

„La La Land“ обира награди като стой и гледай, а в събота предстоят и Оскарите.

Филмът, естествено, получи и известно количество критики. Лайтмотивът в тях е, че Райън Гослинг и Ема Стоун не танцуват и пеят като истински актьори в мюзикъл. Разбира се, възможно е играта на Гослинг и Стоун нарочно да е такава. Със сигурност обаче режисьорът Деймиън Шазел не е подценил мюзикъл мотивите във филма си.

Появи се видео от репетициите на началната сцена на филма, което Шазел заснема със своя iPhone. То показва усърдната репетиционна работа по парчето на магистралата в Лос Анджелис. На пресъздадена снимачна площадка актьорите изиграват сцената, а ние можем я да видим редом с оригинала.

 

 
 

Киану Рийвс може да се снима в „Матрицата 4″

| от chronicle.bg |

В края на трилогията Нео умира, за да приключи войната и да установи мир между хората и машините. Въпреки това братя (сестри) Уашовски си оставиха вратичка, че Нео може да се завърне – моментът, в който Сати пита: „Ще се видим ли отново“, а Оракулът отговаря: „Подозирам, че да. Някой ден.“.

В „Джон Уик 2″, където Киану отново си партнира с Лорънс Фишбърн, получаваме нещо като реюниън на „Матрицата“. Разбира се, ще бъде много по-вълнуващо, ако Warner Bros. накарат създателите на франчайза да го подновят. А това няма да е невероятно при положение, че той направи 1,6 милиарда долара в световния боксофис.

Дали Киану Рийвс ще се съгласи да се снима в евентуален четвърти филм? Да! При няколко условия. Той заяви, че „Уашовски също трябва да имат участие във филма. Те трябва да го напишат и режисират. След това ще видим, но да – ще бъде странно, но защо не. Хората умират, историите не, хората в историите не“.

 
 

Жените и малцинствата полека си проправят път в Холивуд

| от chronicle.bg, по БТА |

На жените и малцинствата им провървя повече тази година – те правят добро впечатление в надпреварата за наградите „Оскар“, но все пак са слабо представени, сочат резултатите от изследване, цитирани от Франс прес.

В доклада си за 2017 г. за разнообразието в Холивуд учени от Калифорнийския университет в Лос Анджелис анализирали 200 филма, които събрали най-големи приходи през 2015 г., и 1206 телевизионни предавания, излъчени през сезона 2014-2015 г.

За този четвърти годишен доклад те проучили също наемането на жени и представители на малцинствата за 11 вида заетост, свързана с дейност пред и зад камерата.

„В сравнение с предишния доклад добрата новина е, че жените и представителите на малцинствата са постигнали напредък, особено в телевизията, където понастоящем се наблюдава нещо, което може да бъде окачествено като златен век – оповестиха от центъра за афроамерикански изследвания „Ралф Бънч“. – Лошата новина е, че въпреки напредъка жените и малцинствата остават слабо представени в телевизията.“

Резултатите от изследването са публикувани няколко дни преди церемонията по връчването на наградите „Оскар“.

Тази година ситуацията е различна – рекорден брой чернокожи актьори са номинирани за престижните отличия. Въпреки това „изключването“ на цветнокожи и жени от Холивуд остава тревожно, отбелязаха авторите на изследването.

Малцинствата съставляват 40 на сто от населението на САЩ, но едва 13,6 на сто от изпълнителите на главни роли и 10,1 на сто от режисьорите са техни представители. Макар жените да съставляват половината от населението на страната, едва 29 на сто от главните роли са поверени на жени и 10 на сто от режисьорите са жени. „Белите мъже продължават да доминират, а на цветнокожите и жените трудно се предоставят възможности, за да успеят“, поясни ръководителят на изследването и директор на центъра „Ралф Бънч“ Дарнел Хънт.