Как новото поколение променя пътуването

| от | |

През 2012, когато бях на 24 реших да напусна дома си и да обикалям по света, пише Аманда Макадо за theatlantic.com.


 

1

За малко повече от година минах през Южна Америка, Южна Азия, Западна Европа и западната част на САЩ. Изминах пътя на инките, карах ски на Алпите, минах на автостоп през Патагония и преминах мъчително през Хималаите. Работих в хостели, отседнах в будистки манастир и се грижех за градината на една англичанка, като в замяна получавах храна и легло. Научих много неща по време на пътешествията ми, но най-учудващото бе колко много хора на моята възраст пътуваха точно като мен.

Бостънската консултантска група в САЩ съобщава, че поколението на възраст между 16 и 34 години е с 23% по-заинтересовано да пътува от по-възрастните. Над 20 процента от 200-те милиона пътуващи на международно равнище са млади хора. Точно те докарват повече от 180 милиарда долара годишно на туристическата индустрия, с 30 процента повече от 2007г. Според ООН това се дължи на повишаването на доходите в развиващите се пазари и ангажимент на младите да “продължат да пътуват въпреки икономическата несигурност”.

Но нещата не спират дотук. Младите предефинират понятието за международно пътуване, като странят от традиционните почивки за сметка на по-продължителни смислени преживявания. Международната младежка студентска и образователна конфедерация наскоро провежда проучване на над 34 000 човека от 137 страни и установява, че младите не са заинтересовани в “традиционна морска, слънчева почивка” и прекарват по-малко време в големите градове, като предпочитат да изследват по-отдалечени дестинации.

Времената, в които живеем ни позволяват да открием тези нови начини на пътуване. Сайтове и инструменти като Airbnb, Couchsurfing, Skyscanner и Lonely Planet предоставят услуги за път и спане за минимално заплащане. 15-месечното ми пътуване излезе малко над 16 000 $, като много хора успяват с двойно по-малко.

Една от причините толкова много млади хора да искат да пътуват сега, а не по-късно е несигурното бъдеще. Икономическата криза се усеща най-силно именно при нас. Защо да чакаме, при положение че нищо не е сигурно? Липсата на надеждни дългосрочни възможнсти за заетост ни кара да си вземем почивка и да преоценим живота си. Безработицата е най-висока именно в това поколение.

“В момента в корпоративният свят хората прекарват целият си живот, работейки нещо, което често ненавиждат и сме разочаровани от това”, споделя 26-годишният Джеси Голдщайн, който наскоро завършва 5-месечното си пътешествие в Щатите. След като завършва магистър по устойчиво развитие той решава да попътува и да премисли живота си. “Ако цял живот ще се занимавам с това, трябва наистина да ми харесва”.

Изследванията показват, че младите търсят баланс между личният и професионалният им живот и бързо напускат работните си места, ако не ги задоволяват. Пътуването им създава време, в което да подредят приоритетите си. Ясно е, че да мързелуваш докато си в 20-те си е безотговорно, но също смятаме, че да работиш грешното нещо вреди. Ако можем да си позволим почивка, защо да не отидем на нея?

Почивката често се оказва полезна – 22% от хората научават нов език по време на пътуванията си, 15% искат да получат повече опит в областта си и 15% от пътуващите искат да учат.

2

Елизабет Харпър открива призванието си в живота именно благодарние на пътуването – докато отсяда в различни хостели тя чете различни книги, докато не попада на такива, в които са описани жестокостите, случили се в тези страни. Така тя решава да завърши магистърска степен по международно право и оттогава работи в дивизията по човешки права в ООН.

За мен и за много други хора от моето поколение това е възможността, която търсим – да има начин да си починеш и да се докоснеш до света по начин, невъзможен досега.

 

 
 

Ново приложение позволява да информирате близките си, че сте добре

| от chronicle.bg |

Знаете какво се случва с комуникациите в случай на извънредна ситуция. След терористичните атаки в Париж и Ница, опцията на Facebook човек да се „чекне“, че е в безопасност, осигуриха спокойствието на милиони.

Сега Google е създала съвсем ново приложение, с което можете автоматично да споделите с близките си къде се намирате и в какво състояние сте. То се казва Trusted Contacts и за момента е на разположение за Android, а скоро ще бъде достъпно и за iOS устройства.

Ползването на приложението е лесно – избирате конкретни хора в адресната си книга като „доверени контакти“, приятели или членове на семейството ви. Когато отворят приложението, те ще бъдат в състояние да видят дали сте „активен“, дали сте били активни в последния час, или дали вашето устройство е с паднала батерия.

Тези „доверени контакти“ също могат да поискат да научат вашето местоположение, ако смятат, че може би сте в опасност. Приложението предлага прозорец, за да одобрите или да отхвърлите искането, но местоположението ви във всички случаи ще бъде видимо.

Разбира се, Google са предвидили потребителите да могат да ограничат тази опция от настройките, за да се предпазите от нежелано проследяване.

Източник: PC World

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

Появи се невероятен акустичен кавър на „Издислав“. Чуйте го

| от chronicle.bg |

Първият опит за песен на английски на поп-фолк изпълнителя Фики Стораро предизвика вълна от шеги. Песента му „Is This Love“ беше успешно прекръстена на Издислав и намери специално място дори в новинарския блок на БНТ. Въпреки типичните чалга извивки на парчето, оказва се, че то може и да звучи добре.

Автор на чудесния кавър е Нели, която от 17-годишна поддържа свой YouTube канал, в който публикува видеа на кавъри.

Чуйте я.

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.