Как adidas победи Nike на Световното

| от |

В първенството nа спортните марки adidas имаше същата стратегия, както и германците – дългогодишен опит и екипна работа.


1
На пазара на спортна екипировка Nike е нa челното място, като държи 17% от световния пазар, а на второ място е adidas с 12%. Но когато говорим за футбол, двете компании заедно държат 70% от пазара, с тази разлика, че миналата година от този спорт Nike е реализирала продажби от 2,3 милиарда долара, а Adidas 2,7 милиарда долара.

На Мондиала, Nike влезе с „Risk Everything“, докато adidas е „All In or Nothing“.

Nike е решен да доминират първенството и спонсорира 10 от 32-та отборa, сред които бяха най-големите фаворити преди началото: Бразилия, Англия Португалия, Франция и Холандия. За разлика от тях, Adidas имаше 9 представителя, сред които Германия, Аржентина, Мексико и Колумбия.

Nike имаше и най-скъпото спонсорство на футболист на Мондиала, португалецът Кристиано Роналдо с 8,35 милиона долара годишно (повече от него pвзима само Бекъм от Adida, 11.7 милиона долара, но той не играе на световното). Те са спонсори и на Неймар, който има 11-годишен договор за 1 милион долара годишно.

Въпреки че на хартия изглежда добре (Роналдо, Иниеста, Рууни), Nike имаше лошо първенство. Рибери се контузи още преди началото на Мондиала и не игра, а Рууни, Иниеста и Роналдо се представиха  катастрофално и събраха багажа още след групите. Давид Луис бе капитан на Бразилия при поражението  7:1 от Германия, а Неймар не игра в решителните мачове заради контузия на гърба.

Срещу тях са Adidas, които изключително пресметливо  влязоха в първенството с отбори като Германия и Аржентина, и футболисти като Меси и Йозил, за които плащат съответно по 3,3 и 4,9 милиона долара годишно. С такъв ход Adidas имаше два отбора на финала.

Една от основните разлики във функционирането на двете марки във футбола е, че изпълнителен директор на Adidas е Херберт Хайнер, който е председател на надзорния съвет на Байерн Мюнхен и познава играта в детайли, докато Nike се американска компания. Освен че са добри в избора на състезатели, статистиката от социалните мрежи показват, че Adidas сa по-добри в разбирането на това, коетотърсят  феновете, така че по време на Мондиала те със 150% по-голяма интерактивност (ретуитове и харесвания), отколкото преди началото. При Nike крайният резултат е -10%. Тук формулата на Adidas е повече информация, свързана с играта и малко самореклама, докато Nike направиха обратното.

 
 

Дрю Баримор и нейното съвършено копие

| от |

През 1982 година малката Дрю Баримор е очарователна в ролята си в „Извънземното“.

Години по-късно тя вече е зряла жена, която има собствени деца. Една от дъщерите й обаче може спокойно да играе в римейк на филма, тъй като е наистина много прилича на майка си.

Малката Франки навършва 3 години през 2017-а. Скоро тя се появи с майка си на събитие и всички бяха удивени от приликата между двете.
Сравнете и преценете сами:

дрю баримор
Франки Баримор Копелман е родена на 22 април 2014 година. Тя е второто дете на Дрю от бившия й съпруг Уил Копелман. Когато тя се роди, Баримор каза, че е искала по-голямата й дъщеря Олив да си има брат или сестра, защото самата актриса не е имала подобно детство.

„Олив обича Франки и просто иска да е с нея през цялото време. Иска да я храни. Много й харесва“, разказва Баримор.

Това не е първото дете, което прилича толкова много на майка си. Има цяла поредица звездни деца, взели най-красивите черти на родителите си. Можете да видите повече за тях тук.

 
 

Ох, стари сме… защото те правят 10!

| от |

Едно десетилетие измина като мигване с единия клепач и ние си мислим, че сме си същите, ама не сме… Защото сме с 10 години по-големи. И уж поумнели. Минаването на безгрижните лета се отразява, както на човешкото тяло и съзнание, така и на любимите guilty pleasure удоволствия, каквито са сериалите.

Вярвате или не, но много от любимите ви шоута направиха 10 години от старта си и дори след толкова време, за част от тях си спомняме с умиление. И с леко насълзяване на очите.

Ние сме избрали пет добри, вкусни, провокативни и да, КУЛТОВИ, сериала, които правят 10 тази година. А ние сме стари, но все така ги харесваме. Цък, в галерията горе са.

 
 

Плажовете, за които си мечтаем

| от chronicle.bg |

Преди няколко дни настъпи астрономическата пролет, а след броени часове ще преминем към лятното часово време. Всичко това просто ни подсказва едно – сезонът „Отслабвам за лятото“ е приключен и отстъпва място на „Отслабвам за Коледа“.

Започваме да броим дните до момента, в който ще легнем на шезлонга с коктейл в ръка, пред нас прозрачно синьото море ще се слива с небето, а горещ бял пясък ще гали стъпалата ни.

Тъй и тъй е ден за размисъл, защо пък да не изберем плажа – мечта за следващата морска ваканция. Нашите предложения – в галерията горе.

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:

По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:

Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.