Je t’aime, moi non plus или новият най-стар съюзник

| от |

Няма вечни приятели, има вечни интереси. Никой не води война от приятелски чувства. Никой няма да отиде в Сирия от любов към сирийския народ. Нито американците, готови за военна намеса се интересуват от жертвите досега, нито руснаците са против военна намеса заради бъдещите такива.

Както френската хумористка Anne Roumanoff каза преди година :  В Ирак и Либия бяхме за петрола, в Кот д’Ивоар заради какаото… В Сирия за едното дърво не ни се ходи.

Намесата на САЩ във Втората световна война далеч не е била от добри чувства към Европа. Дори ако се върнем малко по-назад в нашата история Руско-турската война далеч не е причинена от любовта на Русия към братския славянски народ. Доказателството идва по-малко от 10 години по-късно, когато избухва Сръбско-българската война. Вместо подкрепа от Русия, България получава подкрепа от Англия. Примерите са много. Но да се върнем в 21 век.

Годината е 2003. Съединените щати решават да се намесят в Ирак. Зад тях застава Великобритания. Франция е твърдо против.

Barack-Obama-David-Cameron-1960971

10 години по-късно. Франция е на страната на Съединените щати. Дори призивите на Франция за намеса в Сирия са по-силни от тези на американците. Едните защитават Израел, Франция брани интересите си в Ливан. Турция, Канада, Арабската лига. Липсва Великобритания. Само допреди дни британците можеха да се похвалят с ‘привилигерованите си връзки’ със Съединените щати. Онзи ден британският парламент отхвърли с 285 на 272 гласа предложението на премиера Камерън за участие на Великобритания във военна операция. Вчера държавният секретар Кери каза „Франция, нашият най-стар съюзник“.  Великобритания дори не бе спомената. Това предизвика реакция приличаща на тази, на отхвърлената съпруга, разбрала, че съпругът ѝ си има любовница. Telegraph говори за ‘шамара на Кери към Великобритания’.

Дипломатическият шамар е силен безспорно, защото е препратка към подкрепата оказана от Франция на Съединените щати във войната им за независимост от британската корона. Вестник Сън говори за ‘некролог на американо-британските отношения’. А британският министър на отбраната каза, че „Великобритания е поставена в неудобна позиция, от тази нова близост в френско-американските отношения“. Британският премиер се зае да се извинява на съюзника „Политиката е трудно нещо, надявам се, че американският народ и президентът Обама ще разберат…“. Обама увери, че САЩ и Великобритания ще продъжат да имат ‘специални отношения’.

Във Франция пък си спомнят за 2003 и думите на Кондолиза Райс „Трябва да игнорираме Германия, да извиним Русия и да накажем Франция“… Смяната на Франция с Великобритания ли е единствената разлика днес?

Britain Northern Ireland G-8 Summit

Британският журналист Джон Уилямс написа в Туитър :
Simpsons called French „cheese eating surrender monkeys“. Now they are the US „Coalition“. Special Relationship? Non! „Relation Spéciale“
А ние? Къде сме ние?

asad

 
 

7 холивудски мита за любовта и връзките

| от chronicle.bg |

На Холивуд не трябва да се вярва за нищо, особено за романтичните връзки между двама човека.

Любовта по филмите е силно идеализирана и драматизирана, за да отива на сюжета, както и за да ни накара да се чувстваме по определен начин. Това е всъщност целта на киното. Когато тези отношения се превръщат в стереотипи и се прилагат в истинският живот, тогава става трудно.

И понеже филмите показват само каквото им е нужно за действието, семейният консултант Арабела Ръсел разбива няколко холивудски мита, за да подобри любовния живот на хората „в полеви условия“.

 

 

 

 

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Идват нови емоджита

| от chronicle.bg |

Техническият комитет Unicode дава възможност на всички червенокоси хора по земното кълбо и отвъд да се присъединят към света на емоджитата с нов комплект рижави малки картинки.

Комитетът се събира следващата седмица в кампуса на Apple, за да обсъди новата партида емоджита, както и други въпроси. Той дълго време беше критикуван заради липсата на рижави иконки, но сега предстои въвеждането на пълен комплект.

Няма окончателно решение, а нововъведението се очаква най-рано през 2018 година.

Миналата година Durex внесе петиция Комитетът да въведе и емоджи на презерватив към библиотеката. Искът не беше уважен, което накара компанията да поеме нещата в свои ръце като на Международния ден за борба със СПИН излезе с посланието „Отворете чадър с дъждовни капки“ –  това е неофициалната картинка за обозначаване на безопасен секс.