Износът на турски тв сериали за 2013г. е за над $150 млн.

| от |

Износът на турските тв сериали в чужбина е сред секторите, които отбелязват възход. По данни на турската правителствена служба за обществена дипломация приходите от износа на турски тв
сериали в чужбина през миналата 2013 г. са надхвърлили 150 млн.долара.
1

Анализаторите наричат сериалите „меката сила“ на Турция в чужбина. До преди десет години във филмовия и телевизионния сектор изцяло преобладаваха филмите и програмите, които се внасяха от чужбина.

След 2000 г. се появиха първите местни продуцентски фирми, които завладяха пазара. Сега в Турция годишно се произвеждат по около 100 сериала и телевизионният пазар изцяло се задоволява с
турски ленти, които успешно конкурират чуждите произведения чрез сюжетите, изпълнителите и качеството, които предлагат. Те задоволяват не само вкуса на турския зрител, но и на зрителите в
различни точки на света.
2

Над 70 турски тв сериали сега се изнасят в 54 страни в региона на Балканите, Близкия изток, Средна Азия, Южна Америка. През 2013 г. за пръв път турски сериали бяха внесени в Украйна, Пакистан, Китай и Русия.

84 милиона зрители досега са гледали финала на култовата лента „Гюмюш“/“Перла“ в български вариант/. Към момента най-гледаните турски сериали по света са „Великолепният век“, „Нарекох я Фериха“, /“Огледален свят“ в българския вариант/, „Забраненият плод“, „Каква е вината на
Фатмагюл“ /“Пепел от рози“/.

3
Цената на турските сериали варира между 500 и 200 хиляди долара в зависимост от лентата. А преди 10 години отделен епизод се е продавал по 35-50 долара

 
 

Samsung Galaxy S8 за селфи маниаци

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете, особено ако сте селфи маниаци, че Samsung A серия има подобрена предна камера, а сега слуховете твърдят, че Samsung планира да продължи да подобрява селфи камерата в някои свои модели.

Следващата голяма премиера, която предстои на компанията, е на флагмана Galaxy S8 и се говори, че предната камера ще има по-добър автофокус и модул за разпознаване на зениците.

Samsung ще аутсорсне дейността по подобряване на предната камера, възлагайки изработката й на външна компания, чието име все още не е известно.

 
 

Най-известните „голи” корици

| от chronicle.bg |

Рано или късно в кариерата на всяка звезда идва момент, в който трябва да прецени: съгласна ли съм/съгласен ли съм да го направя. Става дума за поставянето на собственото голо тяло върху корица на списание.

Част от най-известните имена  в киното са се снимали без дрехи – дори не е нужно да говорим за всички снимки на Памела Андерсън за Playboy.

Не само еротичните списания обаче работят с плътта на моделите си.

Корицата на Time с Бенедикт Къмбърбач го доказва.

В галерията събрахме най-известните „голи” корици на всички времена, които включват част от най-известните лица днес. Вижте ги.

 
 

adidas представи новите PureBoost

| от chronicle.bg |

adidas Running представи новите обувки adidas PureBOOST. Те са вдъхновени от бегачи и са създадени за бегачи.

PureBOOST има по-висока пета и прогресивно изваяна средна част на подметката BOOST, с по-широка предна част за оптимална опора по време на бягане при завой – перфектна за тичане в градска среда. Външната част на подметката също е проектирана, за да отговори на специфичните изисквания за бягане в града, с гума разположена в средната част на подметката за допълнителна стабилност и защита. Проектираната като еластична мрежа, външна част на подметката, осигурява превъзходно сцепление като в същото време позволява на стъпалото да си взаимодейства хармонично със средната част на подметката изработена от пяната BOOST.

DSCF9442_LR

Новата текстилна горна част е изключително адаптивна и влиза в синхрон с походката на бегача. Новата конструкция на двойно обгръщащия стъпалото език, осигурява подкрепа, но също така позволява на крака да се движи в хармония с горната част на обувката.

За разработването на продукти за бягане, adidas използва нашия научно-изследователски екип, който използва системата за тестване на продукти ARAMIS – технология за проследяване на движението, която позволява детайлен анализ на движението на тялото. Всичко това ни вдъхнови да проектираме обувка за бягане в града, отличаваща се с елементи, адаптиращи се към различните предизвикателства.

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times