Изключват аналоговия сигнал, коя цифра ще излъчват утре?

| от | |

Подаването на аналогов телевизионен сигнал спира тази нощ.

Безплатни декодери за цифрова телевизия са взели само 75 хиляди от имащите право на това 210 хиляди души.

Покритието на цифровия сигнал обхваща 95% от населението, но остават населени места без покритие. Все още не е ясно колко са те.

Според председателя на КРС Веселин Божков, това ще засегне между 350 000 и 1 000 000 души. След спирането на аналоговия сигнал, експерти от Министерството на транспорта ще изготвят анализ на териториите, които ще останат без покритие и ще бъдат разработени мерки за решаването на проблема.

Ваучерите за безплатни декодери се раздават до 30 октомври, а валидността им е до края на ноември.

Има случаи хора да продават своите безплатни ваучери за декодери, тъй като имат сателитна телевизия.

simulcast

Ако случайно решите да потърсите информация на дълго рекламирания сайт cifrovizacia.bg ще ударите на камък. Сайта си замина заедно с аналоговия сигнал, Тасева, господинът от табуретката и едни 20 милиона похарчени за реклама.

Което ме подсети за този мой текст писан на 11 април. За съжаление текста е все още актуален, дори повече. Мога да го допиша с хиляди примери между 11 април и днес. Но нима не говорим за едно и също, само сменяме имената.

Цифровизация – Бъдещето е ясно! А нормализацията кога?

Добър вечер, вие гледате новините на … Земетресение от … по скалата на Рихтер разтърси … Мъж застреля 19 души в училище в американския град… Боинг 747 на авиокомпания … с 349 души на борда … Кола бомба се взриви … Катастрофи, лекарски грешки, птичи грип, свински грип, ешерихия коли, ешерихия беси … Лека нощ! Ъ? Наскоро мой приятел каза, че в Македония новините са : БЦ е лош, лопати, черна хроника. С други думи : Те са лоши, ние барéм нещо правим, кути има и по-лошо. Българските дълго време бяха така : далаверите на Тройната коалиция, рязане на ленти, черна хроника.

А на зрителите думите на Бойко “безпрецедентна световна финансова и икономическа криза” звучат странно. Защото не са чули за нея. Защото ьТВ отдели на плейбека на Бионсе 27 минути в новинарските си емисии през деня. За резултатите от президентските избори във Франция изхарчиха 11 минути ефирно време.

За президентката на Бразилия се знае, че е от български произход. В портрета на Маргарет Тачър акцента беше не върху политиките ѝ като МП, а върху филма “Желязната лейди” с Мерил Стрийп. За коментар на изборите в Италия потърсиха Унилсън. За шефа на МВФ говориха единствено когато си извади икономическия растеж и подгони с него камериерка в нюйоркски хотел. За Турция говорим само когато има земетресение. За Румъния при наводнение. За Сърбия при етнически размирици. На Македония броим паметниците. Новините от авиоиндустрията са свързани само със стачки и самолетни катастрофи.

Много обичаме да показваме земетресения и цунамита. На Соломоновите острови. Но не можем да ги показваме само с карта като онези аматьори от Сиенен. Не, ние имаме ексклузивни кадри. От друго земетресение, на друго място, преди 3 години, но кадри. И то ексклузивни.

Гостите на всички предавания са едни и същи. Сутрин коментират менструацията при Гала, вечер национализацията в “Лице в лице”… Национализация, менструация, няма значение. Кръв да има. Да, Карбовски, съгласен съм, че Мара Отварачката може да говори за финансовата криза. Така или иначе, не правя разлика между Кунева и Николета. Бойко и Стоичков са с еднакъв умствен багаж. А Станишев леко ми напомня на Азис. Словореда на Димитър Пенев и този на Цецо си приличат, а Яне е по-добър артист от Калин Врачански.

boyko-i-kamata-v-edin-otbor

Да, нормално е МП да го дават повече време в спортните новини. Да, нормално е кандидат-депутат да е главен герой в сериал. Или министър. Скоро Станка Златева може да е първата депутатка, която ще се бори на световно. Или пък Далаклиев. На ринга в синия ъгъл заместник-председателят на Народното събрание…

Да, нормално е кандидат за президент да обяви, че се кандидатира за този пост в Шоуто на Слави. Да, този кандидат трябва да отиде в Горещо, за да опровергае лъжите за себе си във вестник Шок. Да, нормално е лидера на най-голямата извън парламентарна партия да говори за завеси в Модерно в деня на национален протест. В същия ден още по-нормално е премиера да играе мач.

Да, защото всички цитирахте Антония Първанова и похода ѝ срещу чалгата. Защото Антония Първанова е рокерка. Аз досега не бях виждал рокерка така да играе кючек. На площада в Кърджали, където измори сръбски оркестър. На циганска сватба в Добрич. Но затова единствено “Сега” написа едно изречение.

Да, нормално е лидера на най-голямата извън парламентарна партия през 2008 да връчва награда за цялостен принос на Наградите на Планета. Защото като стана премиер му посветиха песен Екстра Нина и Никол…

Георги Първанов има повече участия в Шоуто на Слави, отколкото в Панорама.

Затова защо Сашка Васева да не коментира изборите. Кой по-добре от нея разбира електоралните нагласи. Тя може да говори и за валутния борд. Щом Мишо Шамара може да е депутат, защо да не пратим Колумбиеца посланик.

Анализ на изминалата година ще направим заедно с бат’ Венци, Август Попов, Милена Фучеджиева, Есил Дюран и Ернестина Шинова… Я пак? Обзор на седмицата на Милото, обзор на актуалните събития от Митю Пищова…

И така нататък. Няма да засягам безсмислените риалити и магазинни предавания, лоши копия на световни формати, турските сериали и всичко останало. Ще добавя само, че когато на Коледа ьТВ е в дома на Гергана, Нова тв е при Алисия, а ТВ7 е на гости на Андреа, докато по Планета дават предаване за народните традиции, се чудя коя е ‘чалга телевизията’. А когато на 3 март ьтв ни зарадваха с концерт от турнето на Пайнер, Нова тв с “Анелия в НДК”, а ТВ7 посетиха Галена във Велико Търново, Планета излъчи едночасово предаване от Националния исторически музей.

Цифровизацията е хубаво нещо. Но високо качество на картината комбинирано с ниско качество на продукта е като стар чипс в лъскава опаковка. Гадният вкус си остава, единствено разочарованието е по-голямо.

Така чи уважайеми чиливизии, радвам сйе, чи сйе чифровизирачи. Сига ако се и нормализирачи, цена няма да имачи…

 

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Илон Мъск основа нова компания, която ще сближава човешкия мозък с компютрите

| от chronicle.bg |

Очевидно на Илон Мъск му остава твърде много време покрай Tesla, SpaceX и Hyperloop, защото основа още една компания.

Според информация на The Wall Street Journal (WSJ) новият проект на Мъск се казва Neuralink и целта му е да създаде технология, която може да направи пряка връзка между човешкия мозък и компютрите.

Neuralink цели създаването на чипове, които могат да се имплантират в мозъка. Идеята е да се лекуват заболявания, а може би и да се създаде  по-силна връзка между човек и компютър. Така може да се стигне до директна комуникация между нас и компютрите, а командите ще стават само чрез мисълта ни.

Neuralink е регистрирана в Калифорния като медицинска изследователска компания и според слухове вече е наела няколко академици с висок профил в областта на неврологията и гъвкави електроди, сред които експерта по нано технологии д-р Венеса Толоса, професора от UCSF Филип Сабес и професора от Бостънския университет Тимъти Гарднър, който изучава невронните пътеки и мозъците на пойните птици.

Прототипът вероятно ще бъде под формата на мозъчен имплант, който ще може да лекува заболявания като епилепсия, Паркинсон или депресия.

 
 

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…